Ahoj, odlučovač oleje byl taky v podezření, měnil se, ale změna se nekonala...
Nicméně, zdá se, že problém vyřešen - po skoro dvou letech trápení, cca dvou měsících bez auta a X pokusech-omylech se motor zase chová tak, jak má. Tj. žádné extrémní vibrace, žádná píšťala v motoru, ani cukání motoru nic. Nakonec se zdá, že to celé zmastil minulý autoservis, který do motoru opakovaně cpal neoriginální náhradní díl sání. Motor si toho asi nějak všimnul a přestal s ním pracovat. Skoro to vypadalo jako nějaký nouzový režim, kdy do zahřátí klapky nefungovaly (ochrana proti poškození?).
Co mě zaráží a na co si nedovedu odpvoědět je, proč s neorigo dílem motor chvíli bez problémů jezdil, pak začal házet chybu a pak se to za studena zcela zbláznilo. Dělá podezření, že jednotka nevyhodnocuje jenom požadovaný a skutečný úhel, ale postupně v čase možná taky nějakou dynamiku klapek tj. rychlost jejich natočení apod. a tím si díly nějak očuchá, ale nevím, je to jen myšlenka.
Nicméně teď po výměně šlape dobře, i za studena. Tak snad se to zas nevrátí, ale pár tisíc km už se s tím ujelo. Zároveň krom výměny se provedlo i očištění sacích kanálů a ventilů, které byly pěkně do černa zalepené karbonem - to je možná i jeden z důvodů, proč to za studena tak cukalo.
Jinak ještě jedna perlička na závěr - poslední dobou byla vidět určitá spotřeba oleje - 1-2 dcl na 1000 km. Trochu jsem se děsil, jestli se zase ucpaly kroužky, anebo už třeba turbo není na odchodu. Nicméně teď podle posledních měření klesla někam pod 1 dcl (0,5-0,7 dcl) na 1000 km. Ale to se ještě uvidí po více km.
@suri.Dík, dám přesně tyhle. Kde nejlépe koupit origo díl? Google vyhazuje spoustu jiných značek (Meyle, Febi, SKF atd.) pod tím číslem, aby mi nepřišlo něco jiného...