Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Motor 1.0 TSI

Motor 1.0 TSi o výkonu 70 kW/95 k85 kW/115 k

  1. Zahájeno uživatelem Miroslav Bocan,

    Chcel by som sa opýtať, mam scalu 1.0 tsi, a pri žhavení, keď auto dlhšie postoji, je veľmi hlučne, ako keby niečo klepalo rezonovalo. Akonáhle otáčky klesnú na 1000ot, tak už nie je hlučné, takisto aj keď sa hneď pohnem a nenechám ho žhaviť, auto stíchne .... neviete v čom by mohol byť problém? môžu to byť rozvody? Samozrejme si uvedomujem, že motor je hlučnejší pri žhavení, ale za nova mi tak neklepal a nepýtala si ma kamaráti, že čo mám s autom, proste mne už aj okolo ľudia hovoria, čo mi tak klepe .... ale potom ide už normálne

      • Pozitivní
    • 6 odpovědí
    • 5,9tis zobrazení
  2. Zahájeno uživatelem jeli13,

    Zdravím, jíž druhý týden jezdím s novou scalou. Auto je skvělé, ovšem jednou za cca 10 startů (je to náhodné) se objeví tento problém. Auto bez problému začne startovat, ovšem ani po delší době nenaskočí. Na druhý pokus naskočí ihned. Zatím tato situace nastala asi 4x, pokaždé v jiném stavu - za studena, polo-studena a i po 50 km jízdě na dálnici. Na přiloženém videu auto jelo pouze velmi krátkou trasu do myčky, ovšem předešlý den ujelo 400 km cestu pouze na dva starty, autostop pokaždé automaticky vypínám. Budu to řešit s prodejcem, jen mě zajímalo zdali někdo nemá podobnou zkušenost, díky za všechny rady. scala_start.mp4

  3. Zahájeno uživatelem Symetria,

    Ahojte, chcem sa spytat na vase skusenosti so scalou 1.0 tsi 85 kw manual pri 1000 rpm motor sa dost trasie a aj vyfukovy system tiez. Pripajam video https://www.youtube.com/watch?v=tuAlA8LQ45E Mne pride ten silenblok dost podimenzovany a cely system je slaby. Myslite ze by bolo vhodne system spevnit? Tak tiez pri rozbiehani mam pocit ze prave tieto vybracie ovplivnuju plynulost rozjazdu.

  4. Dobrý den, mám dotaz ohledně motoru 1.0 TSI 81kw Škoda Scala. Našel jsem, že teče/prosakuje olej přes Elektrický nastavovač na sací straně. Chci se tedy zeptat zda nevíte jak nákladná bude oprava? Našel jsem totiž, že některé tyto motory s tím mají problém a že se to musí nechat opravit přes speciální nástroj v autorizaku. Akorát nemám ponětí v jaké cenové relaci se to pohybuje. Je to na autě, které plánuji koupit. A rozhoduji se jaký je to problém. PS: ve videu pan Vaculík o tom problému mluví. Cca od 12min10s https://youtu.be/WQRBS3y0fvU?si=pUJz4Hv9r_8bTP9o

      • Díky
    • 3 odpovědi
    • 859 zobrazení
  5. Ahojte, 1.0 tsi pri štarte točí cca 3 až 5 sekúnd. Pri studenom aj teplom štarte. Je to normálne? Nikdy predtým som sa s tým pri inom aute nestretol. Druhá vec - po naštartovaní dosť dlho sú zvýšené otáčky, niekoľko desiatok sekúnd motor točí cez 1500 ot. Je to chyba alebo vlastnosť? Je to dosť nepríjemné, pri rozbiehani hlavne..

    • 10 odpovědí
    • 6,2tis zobrazení
  6. Zahájeno uživatelem Michal T.,

    Mam na tri dny pujcenou Scalu 1.0 TSI 85kW v manualu v zakladni Style vybave. Ac bylo primarni otestovani jizdy na 18” kolech, pisu sem neco k motoru. V bodech: Motor: - ve dvou lidech, s lehce nalozenym kufrem Scala jela vskutku slusne - lehke duneni trivalce ucitite pri startu/na jednicce pri rozjezdu, jinak se motor chova tise a kultuvovane - duneni muzete slyset, pokud pouzivate “radce” razeni, ktery napr. pri jizde do lehkeho kopce radi pouzit o stupen vyssi rychlost a ma tendenci motor pridusovat. Idelane ridit se citem a sluchem - aby auto vic zrychlilo treba pri predjizdeni, je idealni vic podradit, jinak plyn musi dost na podlahu …

  7. Zahájeno uživatelem Fesojskala,

    Zdravím. Moje scala 1.0tsi 85kw ,mi zhruba po ujetí 300km vyhazuje chybu P0 42000 Systém katalyzátoru,řada válců 1- účinek příliš malý V servisu mi po načtení chyby řekl že je katalyzátor KO.Bez nějaké další prohlídky . A cena katalyzátoru 51tis/kč Neřešil už někdo stejnou závadu? Je to moje první škodovka a docela mě zaráží,že po 160tis/km odejde katalyzátor. Auto jede normálně , žádnou ztrátu výkonu jsem nezaznamenal,spotřeba je taky normální. Za každou radu děkuji.

      • Díky
    • 8 odpovědí
    • 2,6tis zobrazení
  8. Zahájeno uživatelem slovacik,

    Ahojte dnes som presiel cca 250 km s prestavkami v nakupnom centre. 2x a vzdy mam priemernu spotrebu od startu 4,5 akoby sa na tom cisle zasekla. Rano ked som presiel cca 100 km ukazovalo 4,2 a potom len 4,5. Moze to byt nahoda alebo nieco je chybne? Ostatne udaje ako rychlost, okamzita spotreba dojazd ukazuje ok.

      • Líbí se mi
      • Negativní
      • Pozitivní
    • 85 odpovědí
    • 28,5tis zobrazení
  9. Zahájeno uživatelem OtravnaOsoba,

    Zdravím, chtěl bych se poradit - dostala se ke mě Scala ročník 2019, 85Kw, manuál, nalítáno kolem 50 tis. Km. Už s ní funguju půl roku. Měl jsem jen krátkou zkušenost s Karoqem a 1.0 TSI a tam by přišel motor slušně kultivovaný. U Scaly mi přijde, že lehké vibrace a trochu i dunění slyším skoro permanentně (asi přirozenost 3 válce a přenos do karoserie), ale někdy bych přísahal, že to slyším i při jízdě z kopce bez plynu. No, možná jsem už paranoidní. Samozřejmě při zátahu, hlavně jízdě do kopce vibrace rostou. Co mě ale překvapilo, že (minimálně pocitově) když akceleruju ze 2 na 3 tis. otáček, vibrace se při tom s otáčkami lehce zvyšují. Tedy hlavně při nižší rychlo…

  10. Zahájeno uživatelem slovacik,

    Ahojte Aky olej sa da dolievat do Scaly 1,0Tsi 85KW ? Tiez chladiaca kvapalina?

  11. Zahájeno uživatelem RomanS95,

    Caute lidi má tu někdo zkušenosti s pravidelnou výměnou oleje longlife v daném servisním intervalu stanoveným výrobcem jezdím do práce krátké trasy 18-27 minut a 2-6x dálnici do měsíce Najezdim ročně 14.000km nějak se mi to nezda že by s tímto i intervalem dokázal motor nebo turbo najezdit 180.000km/12let .

      • Pozitivní
    • 9 odpovědí
    • 5,7tis zobrazení
  12. Zahájeno uživatelem alien27,

    Otázka možná trochu mimo, ale zeptám se :) Patří na motor 1,0 / 70kw nějaký kryt? U mě je to bez, tak jak je na obrázku...

    • 17 odpovědí
    • 4,9tis zobrazení
  13. Zahájeno uživatelem Adam2021,

    Zdravím. Netuším jestli je na toto téma zde již nějaký topic nebo ne. Předem se omlouvám. Takže chci se zeptat řešíte někdo stejně jako já dolévání chladící kapaliny? Cca 1000 km zpět jsem dolil na max a zase je to těsně nad riskou MIN (kontrolka žádná nesvítí) nikde nic neteče (aspoň o tom nevím / nezpozoroval jsem). Zajímá mě mám se na tuto skutečnost zeptat v servisu na který jsem objednán 26.1.? Předem děkuji všem. MOTOR 1.0. TSI 81 KW)

      • Líbí se mi
    • 9 odpovědí
    • 5tis zobrazení
  14. Zahájeno uživatelem bennoch69,

    Dobrý den , měl bych dotaz. Při dolévání kapaliny do ostřikovače jsem si všiml , že mám potrhaný mirelonový krycí potah na plastové trubičce která vede někam za motor. Nevím co to má na trubičce za význam , nejspíš nějaká tepelná ochrana té trubičky. Je to sice kravina ale nějak na to vždycky padne oko když ten motor otevřu. Ta trubička je napravo od zátky na dolévání oleje. Jen by mě zajímalo , čím by to šlo nahradit nebo úplně sundat a jezdit bez toho. Normální mirelonová hadice by tam asi šla dát ale ta trubička nejde rozpojit a mirelon pokud rozříznu tak zase neslepím k sobě. Motor 1,0 tsi EVO

    • 5 odpovědí
    • 2,2tis zobrazení
  15. Zahájeno uživatelem Jan D,

    Zdravím, ŠKODA SCALA 1.0 TSI 70 kW ( ACTIVE , 5 stupňový manuál ) Nestretol sa niekto s pribúdajúcim olejom v motore ? Prvá výmena motorového oleja pri 10 000 km. Druhá pri 23 000 km. Pred druhou výmenou som si všimol , že mám viac oleja asi 3 mm. Povedal som si , že po zimnej prevádzke je to asi " normálne". Olej mi vymenili a po asi mesiaci som šiel na prvú Servisnú prehliadku po dvoch rokoch. Tam mi povedali , že som mal zvýšenú hladinu oleja ( až o 2 cm ! ). Pritom bol olej menený pred mesiacom. Zvýšenú hladinu mi odsáli. Za mesiac mám objednanú kontorlu v servise a už po troch dňoch j…

      • Díky
      • Negativní
      • Pozitivní
    • 62 odpovědí
    • 22tis zobrazení
  16. Host
    Zahájeno uživatelem Host,

    Aku najvyššiu teplotu ste mali na dialnici pri 130km rychlosti .Pripadne aka bola aj vonkajsia teplota ? Ja som mal zatial max 103 stupňov . Vonkajšia teplota okolo 10 stupňov.

      • Pozitivní
    • 3 odpovědi
    • 2,5tis zobrazení
  17. Zahájeno uživatelem dv80,

    zdravim, kolega mi povídal, že při výměně oleje, kdyz už nic z vany neteče jen kape, protočí motor startérém (bez nastartování), aby z motoru dostal co nejvíce starého oleje. Co si o tom myslíte?

      • Pozitivní
      • Líbí se mi
    • 14 odpovědí
    • 3tis zobrazení
  18. Zahájeno uživatelem Patrik1971,

    Dnes sa pri jazde rozvietila kontrolka EPC aj s kontrolkou tempomatu,obe zlte,prave som vtedy klikol do tempomatovej packy,aby som ho aktivoval.Samozrejme to nebolo mozne,vykon motora obmedzeny nebol.Po zastaveni a opatovnom starte a cca 50km jazde sa vsetko tvari ok. Sporadicka chyba,alebo auto nieco naznacuje?Zvlastne ze v apke my skoda o tom nic nieje zapisane.

    • 4 odpovědi
    • 3,1tis zobrazení
  19. Zahájeno uživatelem Jan R.,

    Před koncem roku provedli srovnání litrových tříválců Podle výsledků z měření, konstrukce, pružného zrychllení, spotřeby 1. FORD 1.0 Ecoboost 92kW 2. Honda 1.0 VTEC 93kW 3. Suzuki 1.0 82kW 4. VW 1.0 81kW - nový filtr s katalyzátorem stojí 34370,- 5. Fiat 1.0 88kW 6. Opel 1.0 77kW 7. Kia/Hyundai 1.0 88kW Dvouhmotový setrvačník má jen Ford a Fiat Je tomu věnován celý 60.stránkový časopis

  20. Zahájeno uživatelem sarik66,

    Dobrý deň,chcem sa spýtať,aký druh benzínu tankujete a či je v ťahu motora rozdiel

  21. Zahájeno uživatelem Oskar Burcsak,

    Chcel by som sa spýtať jak dlho Vám ohreje olej na prevádzkovú teplotu 90 stopnu ja mám furt max 82 stúpnu . Dnes ráno -11 stupňov voda sa ohriala dosť rýchlo potych 7 km jazdy ale olej bol este 51 aj kdyz sem prišiel do roboti ukazovalo 72 stupňov pak znížilo na 62 samozrejme som išiel miernou jazdou??

      • Díky
      • Líbí se mi
      • Pozitivní
      • Negativní
    • 44 odpovědí
    • 15,1tis zobrazení
  22. Zahájeno uživatelem Ladis262,

    Ahoj, chtěl bych se poradit, mám Scalu, motorizace 1.0 81kW. No a nyní, po cca tři čtvrtě roce spokojenosti se začaly projevovat nějaké problémy. Jedná se konktrétně o problémy spojené s řídící jednotkou motoru. Po nastartování a při následném rozjezdu spadne auto do "nouzáku", samozřejmě zcela nahodile, kdy se rozsvítí kontrolka ECU a maxidot vypíše hlášku ve smyslu toho, že je porucha motoru a otáčky jsou omezeny na 1500ot/min. Chtěl jsem se tedy zeptat, zda-li se s tím již někdo z vás nesetkal. Předpokládám taktéž, že bude potřeba návštěva servisu a doufám, že to zůstane jenom u přehřátí softwaru jednotky... Kdyby někdo chtěl, mohu popřípadě zjistit kód poruchy. …

    • 5 odpovědí
    • 3,5tis zobrazení
  23. Zahájeno uživatelem Scala2021,

    Máte někdo přímé srovnání těchto dvou motoru co se týká hluku? Teď jsem měl možnost jezdit několik dnů ve Fabii s 1,0 81kw (starší verze TSI) a zdá se mi, že za studena je skoro o 40% tišší, při zahřátém motoru tak o 20% Jsou to jen moje subjektivní dojmy, nebo má někdo z Vás podobnou zkušenost? Může to být samozřejmě zajetím motoru, motor o kterém píšu měl 60 tis, já jsem zatím za pěti tisíci...

  24. Zahájeno uživatelem vormen,

    Dnes jsem si všiml, že Scala 70 kW má HW odlišnosti od silnější varianty 85, ale je i odlišná oproti 70 kW třeba v Rapidu/Fabii. Nějak jsem předpokládal, že rozdíl bude jen v SW, resp. fyzicky minimální. Zajímalo by mě teda v čem je ta odlišnost. Na obrázku je vidět hadice uchycená přímo na trubce vzduchu od turba, to může být jen jiné uložení a druhá věc je na trubce vzadu, kde je umístěno “něco” navíc.

  25. Zahájeno uživatelem o3-scala,

    Ahoj, včera som menil motorový olej na 1.0 TSI. Podľa príručky je v motore "približne" 4,0 litre oleja. Mne sa však podarilo vysať len cca 3 litre (filter som nemenil).. Má niekto skúsenosti, koľko oleja reálne vojde do 1,0 TSI pri výmene? Tak sa zdá, že aj s filtrom bude celkové množstvo oleja max 3,2 litra. (Predtým som mal 1,6 TDI a tam bolo predpísané množstvo 4,6 litra , ale reálne tam vošlo max 4,3.. - v tomto prípade je však rozdiel nejako veľký)

      • Díky
      • Negativní
      • Líbí se mi
      • Pozitivní
    • 40 odpovědí
    • 31,5tis zobrazení

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.