Jump to content

Palivo


sarik66
 Share

Recommended Posts

Ja tankujem na Shell 95 a občas som dal na obsluhu aby som dal 100 že motor lepšie ide aj spotreba je nizsia avšak ani jedno ani druhe som osobne nepostrehol. Takže dávam 95. 

V práci ma presviedčali že treba davat aditíva ale nejak nemám odvahu davat do nového motora prísady. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Placebo. 

Měl jsem S2 a skoro 300tis. a taky čistej benál. 

No čistej... 5% lihu. 

Dělal jsem test, že se palivo naleje do měr. válce a doleje přesným množstvím vody. Líh se rozředí ve vodě a udělá to rysku. 

Podle toho se spočítá kolik je tam přesně lihu. 

Tenkrát těch 5% sedělo přesně. 

 

Co je zase E10? 

Jako 10% lihu?

Jestli jo, tak ať jdou doprdele. 👹👹👹

Je pravda, že má líh vyšší okt. číslo. To jo. Ale... 

Edited by keras
Link to comment
Share on other sites

Tak líh sám docela dobře čistí vstřiky. Ono je to aditivum samo o sobě!!! 

 

Viděl jsem vstřiky pána co jezdil na líh když to bylo moderní a vypadaly fakt jak nové. To u benzínu jsou zahnojený dost. 

Nevidím důvod tam ještě něco dalšího přidávat. 

 

To je jak s těma teflonovejma a keramickejma sračkama do oleje.  Člověk ví, že to tam má a spokojenost. 

Ale dávat to do každé nádrže? Hmmm. 

 

Link to comment
Share on other sites

K VIF existuje samostatné téma a zbytečně to tady opakujete. Já Vif  nikdy neřešil do doby, než jsem dostal 5L kanystr od syna. Tak ho prostě přidávám před tankováním. Vyjel jsem zatím 5-6 nádrží s VIF, které si jednoduše natáhnu stříkačkou do patřičné nádobky. Dluhodobá spotřeba, kterou normálně nijak neřeším šla opravdu dole. Žádný lepší zvukový ani jiný projev nijak nepociťuji.

Link to comment
Share on other sites

To záleží kde bereš benzín.

 

např. problém s E10 já osobně řeším tak že si čepuji u tank ono natural 98 který vychází stejně nebo i levněji než natural 95 u klasických benzínek a snížení spotřeby docílím také i bez VIFu, protože s N98 jsou TSI motory efektivnější, ale výkon to nepřidá, motor je prostě jen kultivovanější a má nižší spotřebu.

Navíc si myslím že v té N98 nebude klasický ethanol jako v N95, protože by nedosáhl ten benzín takové octanové stability...

 

Mám ověřeno že při plynulé jízdě po okreskách na přesně stejné trase s podobným provozem mám s N95 spotřebu 5.2-5.5l dle počasí a s N98 se dostávám na 4.8l obvykle kolem 5l a to je rozdíl který by se teoreticky mohl vyplatit nepočítal jsem to většinou je rozdíl v ceně na tank ONO 2 Kč.

 

EDIT:

 

Tak jsem to spočítal (průměrná spotřeba):

 

100 km s N98 při spotřebě 4,9 l 164,15 Kč

100 km s N95 při spotřebě 5.3l  166,95 Kč

 

Ano vyplatí se mi tankovat N98.

Je otázka jestli se cenová výhoda vyplatí i při svižnější jízdě nebo dálničním tempu, kde oktanová stabilita přestane hrát roli, kvůli zatížení a otáčkám motoru. Osobně si myslím že spotřeba při 130+ už bude víceméně stejná. Podle mě to bude těžit jen v případě jízdy v nižších otáčkách s lehčí nohou.

 

Jsou to hodnoty pro motor 1.2 TSi EA211 CYVB

Edited by 15degren
Link to comment
Share on other sites

před 42 minutami, keras napsal:

Zrentuje se cena aditiva vs. spotřeba? 

Občas jsem natankoval nějaký ten drahý max, vervu či power bez nějakého poznatku, asi je třeba dlouhodobého působení a mě jako věčného skeptika ten vif trochu překvapil, zvláště nyní při drakonickém zdražování paliva. Teď jezdím ONO+VIF.

Edited by ben06
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

@keras nemám auto na benzín, ja to dávam len do motora pre čln. Problémom E10 je, že vyšší podiel biolozložky má za následok vyššiu schopnosť absorbovať vlhkosť zo vzduchu a prostredia a tým pádom koróziu systému. A tá vlhkosť sa tam môže dostať už pri prevoze, skladovaní, atď. Plus etanol má negatívny vplyv aj na gumu a tesnenia, ak nie sú prispôsobené na tie moderné palivá.

 

Preto tam ja dávam to aditívum, aby sa potlačili všetky tieto nežiadúci vlastnosti E10. Teda ja ho dávam i do prémiového.

Jasné je to iné pri modernom motore auta a každodennom jazdení, kde to množstvo minutého paliva je ďaleko vyššie ako čo ja spotrebujem. A hľavne u mňa to palivo dlhšie stojí v bandaske ako v tom aute. 

Osobne, keby mám benzín a jazdím menej, tak si zoberiem menšie množstvo benzínu, ako plnú a nechať ho "degradovať" v nádrži.

 

Napr. nové lodné motory s priamim vstrekovaním majú palivový filter, ktorý zachytáva separe vodu zo systému a dá sa z neho vypustiť.

Ako takéto riešenie by sa dalo aj na auto aplikovať a malo by to vyšší prevenčný účinok.

Link to comment
Share on other sites

Poloprázdná nádrž je zažitý nesmysl a zvláště v zimě. Na holých stěnách nádrže se víc sráží vlhkost ze vzduchu takže dlouhodobě buď prázdná, nebo plná. Jsem i motorkář, toto téma se věčně řeší na forech s podzimem a mám s tím zkušenosti nejen já. Co se týká etanolu, krmil jsem jím kdysi starou felicii a po nějaké době se uvolnily úsady a začalo pískat čerpadlo, etanol je "suchý" a moc to nejelo i s N95. Když jsem si ho vzal do barevného plastového kanystru tak mi z něho tekla stejně barevná kapalina, toť k jeho agresivitě.

Edited by ben06
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...