Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 02/01/17 ve všech sekcích
-
3 body
-
2 body
-
Založeno české Kodiaq forum na fcb, kdo chce ať se přidá :-) https://www.facebook.com/groups/373055973061566/ Vítáni budou fanoušsci a budeme rádi za příspěvky, zkušenosti, rady, tipy a podobně ...2 body
-
2 body
-
Realizoval jsem montáž dešťového s světelného senzoru do svého RAPIDa MR 2013. Pro tento MR je nutný původní obdélníkový senzor pro auta s ovládáním citlivosti na páčce stěračů (nahrazuje cyklovač) a zrcátko známé třeba ze SUP II nebo OCT II. Rapidy s elektrikou z FIII (tzn. MR > 2015) už mají kulatý senzor, u něj jsou díly jiné. Na MR 2013 a 2014 nejdou použít, protože myslím chybí ŘJ na dešťový/světelný senzor. Seznam dílů: - nové okno s maskou pro dešťový senzor 5JA 845 011 F NVB; lze nechat vyměnit na pojistku okna v rámci POV, já platil doplatek 600Kč; okno je originál i s držákem zrcátka, aftermarket se tento typ nevyrábí. A lze jej sehnat už jen přímo přes Škodovku (info od autosklenáře). - zrcátko 1K0 857 511 E ; ebay, allegro.pl, aliepress.com, pokud neseženete zrcátko s kryty, pak je potřeba ještě - odnímatelný kryt levý 1K0 858 547 a odnímatelný kryt pravý 1K0 858 548 - kryt dolní 5JA 857 593 9B9; nejlíp asi z AS - pozor Škodovka místo toho dodává díl 5JA 587 593 B 9B9, mají to v ETCE jako náhradu, ale to je už na jiné zrcátko pro kulatý senzor, takže to nepasuje! Je nutné trvat na čísle dílu bez B, je vedený jako díl SEATu, ale je dost špatně dostupný. - kryt horní 5JA 857 594 9B9; nejlíp asi z AS, ten narozdíl od horního dílu mají běžně skladem Poznámka: oba kryty jsou použity na SUP II, takže když seženete bazarové zrcátko z tohoto auta vč. všech krytů, máte po starostech - senzor 1K0 955 559 AH; aliepress.com - po zkušenostech naprosto bez problému funční, přitom cena cca 250Kč i s dopravou - svorkovnice 3 polová 1C0 973 119 B; nejlíp asi z AS - piny 000 979 009 a 000 979 135 (nebo N 904 219 01); výborný zdroj allegro, uživatel Gelson_Mandela - svorkovnice 6 pólová 4B0 971 833 (má v sobě obsaženy piny); nejlíp asi z AS - pojistka nožová 10A - kabely 0,35 mm2 různých barev, cca 3 metry od každého; elektoprodejny nebo e-shopy s kabely, dobré je vzít automobilové, maji tenší izolaci než pro běžné elektroistalace - textilní elektrikářská páska; elektoprodejny nebo e-shopy Zapojení pinů do svorkovnic: Svazky omotat textilní páskou. Já omotal jen asi 2 m, zbytek pak dokončil až dle skutečně potřebné délky vodičů. Doporučuju také vynechat raději asi 15 cm na začátku za svorkovnicemi pro lepší ohebnost svazku v oblasti zrcátka. Demontovat stropní světlo a kastlík na brýle. Senzor vložit do držáku na okně a zafixovat lepící páskou. Nutná je absolutní čistota dosedací plochy na okně, jinak se případná nečistota obtiskne do gelu senzoru! Usadit oba kryty kabelů. Označit a zalamovacím nožem vyříznout otvor ve stropnici. Kryty se o stropnici a senzor při montáži krytů nohy zrcátka vzepřou a docela pevně sedí. Dřív tam dávali ještě krycí podložku ale není naprosto potřeba) Svazky protáhnout otvorem. 3 póovou svorkovnici zapojit do senzoru. Kabel pro zrcátko nechat povytažený asi 4cm za senzor. Nasadit zrcátko směrem zepředu do vedení v držáku senzoru a silou zacvaknout. Zapojit 6-pólovou svorkovnici zrcátka. Nasadit a zacvaknout kryty. Propojit kabel od pinu 6 na kabel od pinu 1 na světle. Svazky zafixovat ke kabeláži ke stropní svítilně. Demontovat levý A sloupek a boční kryt přístrojovky. Demontovat dolní panel A sloupu. Páka otevírání kapoty se odjišťuje zezadu malým šroubovákem, panel samotný drží v prolisu koberce, na dvou plastových trnech a zasunut v krytu levého prahu dveří. Kabeláž protáhnout pomocí cyklo-bowdenu u čelního okna směrem k A sloupku. Kabeláž zafixovat ke svazku na A sloupku (tetilní páska, stahovací el.pásky). Protáhnout v rohu přístrojovky dolů. (foto chybí) Vodiče od pinů 2 obou svorkovnic (na mých obr. hnědé - kostra) opatřit kabelovými oky M6 a připojit na kostřící bod dole pod panelem páky otevírání kapoty (A sloupek dole). Demontovat pojistkový blok. Zapojit piny do volných pozic dle obrázků. Vložit pojistky 10A Odpojit bílou svorkovnici (T73b) z BCM a rozebrat. Zapojit černý vodič od PINu 3 svorkovnice senzoru do volné pozice 24 ve svorkovnici T73b. Vodič od PINu 3 zrcátka připojit k vodiči u pinu 12 na svorkovnici T73b (bílá). Propojení na zpětná světla, není to ale nezbytně nutné zapojovat. Vodič případně zaizolovat. (foto chybí). Zafixovat důkladně všechny nové kabely ke stávajícím svazkům. Nasadit zpět vše demontované. Kódování snad napíšu správně, když tak mě lépe znalí VCDS opravte, elektrikář to cvakal tak rychle, že jsem sotva stíhal sledovat: Centrální elektrika-07 / Přizpůsobení / BYTE 8 / Bit 0 zašktnout RLS namontován a BYTE 14 / Bit 1 zašktnout Funkce dešťového senzoru aktivní. Dle popisů na různých fórech se snad ještě dá nastavit citlivost RLS senzoru dle použitého okna (propustnost), mělo by to být v možnostech kódování senzoru, ale to myslím nešlo otevřít. Citlivost senzoru deště se nastavuje pomocí páčky cyklovače (ten je montáží a zapojením senzoru deště vyřazen z činnosti). V dešti volím obvykle polohu úplně vpravo (nejcitlivější), při sněžení a mrholení druhou zprava, nestírá tak často. Občas se za silnějšího deště stěrače zblázní a kmitají na nejvyšší rychlost, stačí pak dát druhou polohu zleva. Párkrát se mi stalo, že pršelo a stěrače nezareagovaly vůbec, vždy to ale bylo hned po nastartování a rozjezdu. Stačí jen ostříknout okno a senzor hned ožije. Co je asi normální, dle zkušeností jiných s tímto starým typem senzoru bez vlastní ŘJ, reakce na ostříknutí sprškou od kamionu chvilku trvá, je to dáno prostě reakční dobou senzoru. Pokud před tím prší víc, pak je reakce okamžitá. Jednoznačně musím říct, že montáž senzoru deště je jednoznačné plus. "Světelnou" funkci senzoru nemám zatím zprovozněnou, pracuji na redukci mezi starým 17 pinovým spínačem světel na nová 10 pinový s funkcí AUTO. Na ruském fóru to už někdo ukutil, dokonce to má s funkcí přepínání dálkových světel, takže další inspirace.....2 body
-
Co tady zase melete za bludy ze je Fabie z UKRAJINY twl A takhle vznikaji bachorky typu, jedna pani povidala FABII mas vyrobenou v MB, zadna ukrajina.1 bod
-
Luban: Tohle uz ma/mel Canton i u pred LF Jao: Od MR2017 u O3 se davaji osvetleni do dveri pouze do L&K. Nevim zda toto bude u FL jinak, nebo to zachovaji. Predpokladam ze svetlo se bude moct dodelat, to je otazka treba na rolbare, nebo ferdu jako moc narocne/nakladne to bude.1 bod
-
Zatim jen kraviny krom beznych veci loziska zadnich kol , snimac polohy vysky vozu, dneska jsem dodelal vymenu chladice vyfukovych plynu pekna pakarna. Na filtru odsroubjes horni viko vyndas filtr a vidis na dno jestli jsou v nem piliny pekne se blejskaj.1 bod
-
1 bod
-
Pavko Kočkagine, jo vypadá to skvěle, ale nechal bych to někdy na léto Teď kvůli sněhu v těchto oblastech bych to nepokoušel a v zimě by tam KinderPlačka jel půl dne Jak jsem psal, mrskneme to pro změnu (pokud nic nenajdu) na motorest Šustna (od Nesuchyně cca 2km). Už jsme tam byli jednou a docela gut, jen ceny více pražské....Tedy záleží co si člověk dá, že, jaksi1 bod
-
Co se týče toho nižšího krouťáku, tak dneska tu byl zákazník, který chtěl úpravu se středními hodnotami točivého momentu a také to nevypadá úplně zle1 bod
-
ja mam 114kw vacky origo vp44 origo turbo origo 350tis olej po 15tis uz od zacatku zivota auta1 bod
-
Ad tacho. Letos mají schválit, že pokud se zjistí jiný stav km, bude omezena způsobilost na 30 dní. Pokud došlo k výměně budíků, musí se to doložit fakturou za opravu apod.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Tak jasně, Právě že Fabia/Polo/Ibiza jsou auta spíš do města a okolí a tam těch 500km dojezd stačí uplně v pohodě... Rozhodně to dává větší smysl než TDI v takovém autě. Ale uvidíme, necháme se překvapit1 bod
-
1 bod
-
Mne podobnost vzhledu nevadi. Kdyz je to hezke. A srovnavat vzhled Superbu s Kokodakem? No radsi bez komentare. V konecnem dusledku u nas asi Ibiza (opet) nepujde proti Fabii nijak zvlast aktivne. Uz soucasna byla ve vetsine konfiguraci i pres zastaralost o neco drazsi. Su hodne zvedavy na zive setkani. Podle tiskove zpravy Seatu opravdu konci 1.4TDI a vsechny vykonove varianty budou 1.6TDI.1 bod
-
Asi pujdu proti proudu, ale musim rict, ze Ibiza me osobne zklamala. Myslim tim vnejsim designem. Cekal jsem, nebo spis doufal, v neco "wow". V tomhle vidim jen zmenseninu Leonu, jakkoliv hodnotim Leon jako hezke auto. Wow efekt se proste nedostavil. O to vic jsem mile prekvapenej z pristrojovky, ta v predchozi Ibize byla dle meho estetickeho citeni vylozene nehezka. BTW, taky vam predel mezi horni a stredni casti pripomina Fiat Stilo? Technicky je to diky MQB A0 pochopitelne krok vpred, o tom neni pochyb.1 bod
-
fabia vs ibiza? ted jednoznacne ibizu, uz i ten interier je k svetu https://youtu.be/hY-Tys-P83A1 bod
-
Nezapomeň rezervovat místo, přeci jen tam mívají dost narváno a na blind se tam jen tak nedostaneš1 bod
-
Jsem zvědavý na ceník. Ale moje první dojmy jsou, že kdybych teď kupoval auto, tak by to Fabie měla proti Ibize FR 1.5TSI hodně těžký, teda pokud by ibiza nestála přes půl míče :-) a to i za cenu že Ibiza není kombi. Když se podívám, jaké se u nás prodávají Fabie, tak si nemyslím, že by tohle moc lidí zajímalo... Občas se zajdu mrknout k místnímu dealerovi, když tam má z náklaďáku složený nový zákaznický auta a Fabie jsou z 90% Style a cca 70% 81kW TSI... Občas se vyskytne nějaký Ambition, ale holý Active jsem tam za dva roky zatím viděl jeden jediný...1 bod
-
V letadle se spolu baví dva muži:"Víte, vždycky když letím letadlem, tak se něco špatného stane." Náhle přijde letuška a říká: "Letadlo padá do moře, ale nebojte se, každý z vás dostane píšťalku a s tou odeženete žraloky.""No, neříkal jsem to? A teď buď dostanu pokaženou píšťalku nebo trefím nahluchlého žraloka!"1 bod
-
No, už i zde je nutná určitá obezřetnost. Poslední dobou ty (a postupně jich v nabídkách bude více) roční vozy jsou ukončené operativní leasingy s nájezdem do 30.000km. Proč asi?! Ještě před první prohlídkou dochází ke stočení najetých km kvůli vysokým poplatkům za překročení limitu ročního nájezdu stanovený leasingovou společností. Nikdo tak nemá šanci prakticky podvod odhalit.1 bod
-
A toto je přesně ten problém. Tyto statistiky berou do úvahy i to, že si někdo koupí 13 let staré ojeté auto, které nemá servisní knížku, žádné informace o případném servise a jeho historii. Ono když člověk koupí ojetou Octavii první generace, která má najeto pouze 150 tisíc km, tak se tam samozřejmě nějaký ten problém objeví. Ojetiny se „vyplatí“ kupovat s tím, že víš, že tam nějaký ten problém bude. Pokud člověk koupí auto za 170 tisíc s tím, že bude bez jakéhokoli problému a bude dalších 10 let jezdit, je to problém toho daného člověka.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Zdravím ťa borec, spotrebu som mal 3.1, priemerka 52km/hod a podľa teba som klesal 157km. A našiel som aj dlhodobú : 3.8l V techničáku mám 3.1l mimo mesta, kombinovanú tuším 3.4l, jasné že nie po diaľnici, lebo na východe SK žiadne nie sú, ale zase kopce áno. Ale Chorvátsko 2016 KE - Makarska priemer 111km/hod , klíma 2+2deti, 4,3l, ale je to Greenline, Pneu Michelin EnergySaver 2.5 Atm. Momentálne mám dlhodobú 4.6l, ale každé ráno teplota -15, zimné pneu a často sneh na ceste.1 bod
-
Ofuky oken jsou ideální nesmyslný doplněk z devadesátých let, který pěkně zničí těsnění oken a nejen to (věc praxe) Vypadá to hrozně alá tuning cikán žigulík zroku 1980. Takhle ničit a kazit vzhled trojkového Superba ! (věc názoru)1 bod
-
Jak zacaly ty mrazy, tak jsem vzal doma starou alumatku - deravou, propalenou - a dal ji na okno pod strace, pridelal o zrcatka a radoval se, jak dalsi patek nebudu muset skrabat. Co myslite, jak dlouho tam vydrzela? Na druhy den byla pryc... Komu uz tohle stoji za to slohnout... to mi hlava nebere.1 bod
-
takze dnes mi prisiel konecne kabel, tak som sa pustil do kodovania 1.ako prve som vypol pipanie kufra - funguje 2. zatvaranie kufra tlacitkom pri riadiacej pake a tiez klucom - funguje 3. vypnutie toho otravneho pipnutia ked sa pripojil telefon cez BT - funguje 4. coming/leaving home svetla prehodene z xenonov na hmlovky - funguje 5. vypnutie pipania nezapnutych pasov - nepipa a ani nesvieti kontrolka - funguje 6. easy entry - toto sa mi podarilo nakoniec nakodovat, ale neviem ci je to spravne, lebo ja som si to predstavoval tak, ze pri vypnuti motora sa mi sedadlo odsunie celkom dozadu, ale ono sa posunie iba trochu a po zastrceni kluca sa posunie spat do mnou ulozenej pozicie (mozno to tak ma byt, fakt neviem, ak by mi to mohol niekto potvrdit, alebo vyvratit budem rad) - asi funguje edit: tak nakoniec som to vypol, lebo to nefungovalo ako malo a este mi to dodrbalo aj sklapanie spatneho zrkadla pri zaradeni spiatocky. 7. zmena intervalu ostreku xenonov zo 4 na 8 - funguje 8. zmena intervalu komfortneho blikania smerovky z 3 na 5 (po restarte do tovarneho nastavenia cez MFD) - funguje 9. vymenil som ziarovky osvetlenia SPZ za led (vraj CAN BUS error free) ale stale mi vyhadzuje chybu osvetlenia, tak som skusil zrusit diagnostiku tych ziaroviek - nefunguje (ak by niekto vedel pomoct, bol by som vdacny) 10. zobrazenie rychlosti ulozenej v tempomate - skusal som par krat ale nikde sa mi ta rychlost nezobrazuje - nefunguje 11.nudzove brzdenie - mal som nastavene vraj cez brzdove svetla, tak som pridal aj blikanie smerovkami - netestovane 12. XDS - aktivovane, neviem ako otestujem 13. asistent rozjazdu do kopca - dal som to na late a citelne to predlzilo podrzanie auta na kopci a pusti to az pri vyssich otackach - funguje 14. skusil som aj zmenu temy pre columba - po restarte nevidim ziadnu zmenu - nefunguje Mal som este par veci co som chcel skusit, ale ked som isiel cez 09-Central Elecronics - 16-security access a tam ma ist vraj kod 31347, tak mi vyhadzovalo stle bud Error 35 - zly kod, alebo Error 37 - required time delay not expired. neviete cim to moze byt? edit: tak v navodoch bol ten kod pre novsie modely, pre superb 2 je vraj 42013 (vdaka Ferda25) p.s.: ak by niekto chcel, mozno by som sa podujal mu ponastavovat niektore veci, ktore som uz nastavoval u seba v Kosiciach este jedna otazka - da sa niekde zistit pin na radio Columbus? som druhy majitel a nemam sajnu, aky tam moze byt pin kod ak by som ho niekedy nahodou potreboval. - tak po telefonate do skodovky som zistil, ze pokial je radio z vyroby v aute, tak ziadny PIN nepotrebujem, pretoze ten si nacita z RJ.1 bod
-
Jakýkoliv 5W40 a hlavně za litr max. 100,-. V životě bych nedal za lisr oleje 400,-!!! Mám najeto cca 250000 km a žádnej problém.1 bod
-
-1 bodů