Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 03/26/17 ve všech sekcích
-
na začiatok si dovolím umiestniť odkaz na svoju skromnú stránku, kde sú fotky zaradené priamo do textu (časom možno ich priradím k textu aj tu) http://wirer.sk/doplnenie-druheho-osvetlenia-kufra/ Ako prvé, odporúčam si zohnať potrebný materiál: osvetlenie kufra, odporúčam rovno zmeniť zo žiarovkového na LED osvetlenie, napríklad objednaním z Aliexpress kabeláž (dvojlinka) konektor, resp. piny/fastony na pripojenie svetla (jednoduhšie v prípade LED svetla z odkazu vyšie) Náradie nutné pre demontáž/montáž: Torx skrutkovač (zvyčajne súčasť výbavy) plastové páčidlá pájka, cín, kalafónia zmršťovacia bužírka, alebo aspoň izolačná páska textilná elektrikárska páska plochý skrutkovač sťahovacie pásky alebo iný upevňovací materiál modelárska frézka / vŕtačka / malé pilníky orezávací nôž, meter, pravítko, fixa Postup nie je veľmi komplikovaný a stačí základná zručnosť s ovládaním bežného náradia. Ja som si robotu rozdelil na dva dni, nakoľko sa rýchlo zotmelo. Prvý deň som si prichystal a natiahol kabeláž od pôvodného osvetlenia kufra, druhý deň som si vyzeral otvor a zapojil to. Demontáž Pre postup rozobratia plastových častí kufra je vhodné použiť Dielensku príručku, alebo len postupovať podľa fotografií. Otvoriť kufor, vybrať z priestoru rezervy polystyrén a samotnú rezervu (ak ňou auto disponuje), zároveň si vybrať skrutkovač Torx. Povoliť 2 a 2 skrutky zadných svetiel, háčik s priestoru rezervy pre demontáž svetiel z karosérie auta. Demontáž svetiel nie je z dôvodu doplnenia osvetlenia veľmi dôležitá, no vzhľadom na lepší prístup ku kabeláži sa mi to zdalo ako najlepšia voľba. Ako ďalšie, je nutné dostať sa za bočné výplne kufra („tapacír“). Vrchná časť – od okraja kufra opatrne odklopiť tesnenie pre získanie prístupu k C-stĺpiku, ten vytrhnúť smerom do kufra. Je prichytení len na dvoch kovových príchytkách vo vrchnej časti. Spodná časť kufra je krytá plastom. Ten sa vyberá trhnutím podobne ako C-stĺpik, ale pre zmenu smerom hore. Prichytený dvoma a dvoma príchytkami na každej strane, vo vnútri kufra pri rezerve drží na plastových výstupkoch. Po demontovaní je prístup k skrutkám a plastovým nitom. Skrutky vyšrubujeme (na každej strane jedna), nity sú zložené z dvoch častí. Najprv opatrne plochým skrutkovačom vyberieme strednú časť, potom zvyšok. Na každej strane sú po dva nity, jeden dole (plast hrany kufra), jeden hore (C-stĺpik). Nezabudnite na háčiky pre tašky, v spodnej časti majú po jednom nite, samotné háčiky sa vyberajú vyklopením prednej časti smerom hore (viditeľné na fotke pri bočnom pohľade). Samotné bočné plasty sú prichytené ešte po jednej kovovej príchytke a plastovými západkami v spodnej časti hrany kufra. Nie je nutné celé bočnice vyberať von (je to trochu náročnejšie na rozoberanie, nám stačí ich vyklopenie a prístup ku kabeláži). Napojenie kabeláže Pretože som riešil dve muchy jednou ranou, ťahal som z ľavej strany smerom na pravú stranu 3 vodiče – čierny, oranžový, sivo-oranžový. Pre osvetlenie kufra stačí vodiče 2, odporúčam použiť čierny a červený (prípadne oranžový). Bežná dvojlinka sa predáva v týchto farbách. Čierny kábel označuje mínus (kostru), červený plus. Výhodou osvetlenia LED objednaného z Aliexpress je v tom, že osvetlenie má „dvojité“ napájanie, kde súčasťou dodávky je aj krátky káblik. Pôvodná kabeláž originálneho osvetlenia kufra sa teda nemení, len namiesto osvetlenia žiarovkou sa napojí na osvetlenie LED. Tenký konektor z balenia som použil pre prepojenie na pravú stranu. Priložený káblik skrátime kľudne na polovicu, ku kúsku káblika s tenkým konektorom (samica) pripájkujeme prichystanú dvojlinku. Nezabudnite si káble od seba odizolovať použitím zmršťovacej bužírky alebo izolačnej pásky. Tu mi bohužiaľ fotodokumentácia chýba . Ak to máte pripravené, môžte ešte asi 15-20 cm tohto nového „zväzku“ omotať textilnou izolačnou páskou, aby sa to podobalo na originál kabeláž. Nie je to však nutné. Na fotografiách vyššie pre predstavu moje riešenie omotaných káblikov, dvojlinka medzi pôvodným a novým osvetlením je krytá do „pančušky“ – textilno-plastová izolácia. Asi choroba z povolania. Konektory sú tri – zadné svetlo, pôvodné osvetlenie kufra (hrubší konektor) a nové osvetlenie (tenký konektor). Oba konektory zapojíme (originál do hrubšej spodnej časti, maličký do tenkej vrchnej časti) a svetlo môžme osadiť na svoje miesto. Opačný voľný koniec kábla natiahneme smerom k pravej strany umiestnením pod hranu kufra, aby nebránila plastovému prahu pri montáži. Na pripevnenie mi poslúžili samolepiace plastové príchytky, ktoré používame robote. K nim je možné kabeláž upevniť pomocou sťahovacích pásiek. Celé to drží kde má. Ako alternatívne riešnie poslúžia kúsky izolačnej pásky umiestnené na viacerých miestach. Výrez otvoru a montáž Ako sa hovorí, dvakrát meraj a raz rež. Tu to platí obzvlášť, aby ste nemuseli zháňať nové plasty do kufra. Použil som papierovú pásku v mieste približného otvoru nového svetla. Opäť nie je nutné, ide len o uľahčenie práce označovania rozmerov. Rozmery tu rozpisovať nebudem, aby som nepočul len nadávky že som niečo zle odmeral. Či si vytvoríte šablónu obkreslením ľavej strany, alebo budete postupne prenášať bod po bode, je už na vás. Otvor som vyrezával modelárskou frézkou, postačí aj vŕtačka pre predvŕtanie dierky vedľa dierky a výrez nožom. Nožík, resp. pilník dopomôžu k začisteniu hrán otvoru. Radšej si viackrát priložte svetlo a postupne dorezávajte. Ak všetko sedí, napojte nové kábliky s pripraveným konektorom (rovnakým ako na opačnej ľavej strane, ak som to zabudol zmieniť) do svetla, to osaďte do vyrezaného otvoru. Teraz už len ostáva poskladať všetko na svoje miesto v opačnom poradí, ako pri rozoberaní… Záverečný test a radosť Na záver ostáva už len počkať na neskoršiu večernú hodinu pre test funkčnosti. Samozrejme, dá sa to aj cez deň, ale večer to viac vynikne . Výsledok sa môže mierne líšiť od typu použitého osvetlenia. LED svetlo je predsa len trochu krajšie, čistejšie, jasnejšie a hlavne je biele, nie žlté.4 body
-
A to v tom ještě není veškerá výbava... Mít ty peníze tak bych raději volil Superba, anebo něco úplně jiného.3 body
-
Tyhle údaje o zrychlení vůbec neber v potaz, to je uplně zcestný údaj. Já to vyzkoušel, tak vím. Moje auto je proti tomu kokodáku raketa Možná je průser u té krabice ta 4kolka, žere víc a jede míň. Podivej se na spotřebu, to je uplně mimo realitu. Já jel jak myší pšouk, sundaval haxnu z plynu, z kopce bez plynu, nepředjížděl....a stejně skoro deset. Líp už jenom ve vakuu a z vypnutym motorem Jediné co je fakt super je podvozek, dobrý nastupování a ticho v kabině.2 body
-
Tak jsem provětral s kokodákem šrajtofli Pod devět jsme se nikdy nepodíval , najel jsem asi 600km....Spotřeba spíš 10+.....A to jsem to lechtal a moc nepředjížděl, ono je to beztak hazard2 body
-
Hlavně teda ta cenovka cc950tis za Octavii je prostě šílenost a pro normálního smrtelníka nebetyčná volovina za tyhle peníze.2 body
-
Mám teď na vyzkoušení OIII fc 2,0 TDI 4x4 135 kW DSG ve verzi L&K. Design neposuzuji - přední světla v této verzi mi nevadí - ostatně svítí velmi slušně. Dá se říct, že se mi celkově fc líbí. Výkon motoru je slušný, nicméně i při rychlostech jen 120 km/h je již velmi slyšet v kabině. Navíc při razantnější práci s plynovým pedálem tomu charakteristika řazení DSG rozhodně neprospívá. (DSG já osobně za toto doposud nevzal na milost). Spotřeba úměrná motorizaci (a zátěži DSG + 4x4) - klidná jízda zde znamená pod 7,0 lit. Dálnice okolo 140km/h je těsně pod 8 litry (při obsazení jen řidičem). Kola 18´ se zimními pneu. Pokud vezmu něco z výbavy - pěkná je panoramatická střecha (ovšem příplatek za ni již ne). Měl jsem strach z navi bez vystouplých tlačítek (Columbus), ale je to věc zvyku. Ovšem pak ten doťapanej displej.. Asistenty nechci nijak zvlášť hodnotit - ale super je třeba Blind Spot Detect, adaptivní tempomat mě neoslovil. Ambientní osvětlení interiéru s 10 barvami - hezká hračka. Ovšem při cenovce cca. 950 tisíc Kč by snad u nového vozu nemuselo cosi drnčet v palubní desce - nepodařilo se mi odhalit odkud to přesně je (držák na park. lístky to ovšen není). Jen takové ilustrační foto - zde s další novinkou z MB :2 body
-
1 bod
-
1 bod
-
Tu su vsetky naplne, ak by to niekto potreboval Provozní kapaliny SKODA; OCTAVIA III (5E3); 2.0 TSI RS; kW: 162 Množství náplní a specifikace Motorový olej s filtrem 5,70 Litr Viskozita motorového oleje VW 502 00 SAE 0W-30|SAE 0W-40|SAE 5W-30|SAE 5W-40|SAE 10W-40 VW 504 00 SAE 5W-30 Specifikace motorového oleje s pevným intervalem údržby VW 502 00 s flexibilním intervalem údržby VW 504 00 Olej mechanické převodovky Přímo řazená převodovka 0D9, Měněné množství 5,20 Litr Přímo řazená převodovka 0D9, Nová náplň 6,90 Litr Převodovka 02Q 2,30 Litr Specifikace oleje mechanické převodovky Přímo řazená převodovka 0D9 G 052 182 A2 Originální olej Převodovka 02Q G 052 171 A2 Originální olej Chladicí prostředek 8,00 Litr(4) Specifikace chladicí kapaliny G 13 Brzdová kapalina při výměně s mechanickou převodovkou 1,15 Litr s automatizovanou převodovkou 1,00 Litr Specifikace brzdové kapaliny DOT 4 Chladivo klimatizace s chladivem R 134a, bez kondenzátoru Modine 485 - 515 Gram s chladivem R 134a, s kondenzátorem Modine 460 - 490 Gram s chladivem R 1234yf 460 Gram Specifikace chladiva s chladivem R 134a R134a s chladivem R 1234yf R1234yf Olej klimatizace s chladivem R 134a, Kompresor Denso 100 - 120 cm³ s chladivem R 134a, Kompresor Sanden 65 - 85 cm³ s chladivem R 134a, Kompresor Delphi 110 cm³ s chladivem R 1234yf, Kompresor Denso 100 - 120 cm³ Specifikace chladicího oleje s chladivem R 134a, Kompresor Denso G 052 300 A2 Originální olej s chladivem R 134a, Kompresor Sanden G 052 154 A2 Originální olej s chladivem R 134a, Kompresor Delphi G 052 154 A2 Originální olej s chladivem R 1234yf, Kompresor Denso G 055 535 M2 Originální olej Obsah nádrže 50 Litr (4)Data jsou orientační hodnoty! Stav naplnění zkontrolujte na závěr na vozidle!1 bod
-
To už budu stanovat a grilovat a popíjet a vůbec vítat jaro. [emoji23] [emoji23] [emoji23] [emoji23]1 bod
-
1 bod
-
Přesně tak nechci tady něco obhajovat,ale taky jsem v tom jezdil a jsem úplně jiného názoru stale platí 100lidi 100chuti a myslim si, že tyto diskuze jsou zralé tak jedině do hospody!!1 bod
-
Jo to jim vychází jako ty spotřeby [emoji23] Nekoukám na papíry, píšu subjektivní pocit.1 bod
-
1 bod
-
Takže mé dojmy po najetí několika set km s touto motorizací v Kokodáku... Motor vlažný, dynamika jen průměrná. To jsem očekával, těžké a mohutné auto, velký odpor vzduchu. Průměrná spotřeba 11,4 /100km. Pokud jedete vyloženě předpisově bez předjíždění stylem pana klobouka, tak přes 9 litrů průměr. Níž jsem se nedostal. Ale to už není jízda, jenom přesun. Auto jinak na 19" kolech 4x4. Podvozek super, motor tichošlápek. Podvozek mile překvapil, filtruje nerovnosti, nic nebouchá, žádné masírování zadků se nekoná a to je auto bez adaptivních tlumičů. palec nahoru. Rozdíl ve spotřebě v kokodáku mezi TSI 2,0 132kW a TDI 2,0 140kW je 3 litry. Takže je dobré si spočítat, kolik kdo najede a jestli se příplatek u TDI vyplatí. Mohu ovšem srovnávat dynamiku motoru s 2,0 TDI 110kW v oktávce, ta jede výrazně lépe. Rovněž 1,4 TSI 110kW v novém Superbu jede lépe než tento dvoulitr v Kokodáku. S 1,8 TSI v oktávce to ani srovnávat snad nebudu, tam je opravdu propastný rozdíl. DSG funguje skvěle, jenom při předjíždění se člověk sem tam orosí, pač při sešlápnutí plynu se chvíli nic neděje a pak člověk s napětím očekává, co se dít bude a jak to bude rychlé, aby to auto předjel. Protože to není ovšem vozidlo se sportovními ambicemi, dalo se to očekávat a předjíždět je dobré pouze s rozmyslem a nechávat si delší odstup od protijedoucího auta. Sportovní režim nepomůže skoro vůbec, jen to řve ve vyšších otáčkách a nic zvláštního se neděje. Člověk se musí smířit s faktem, že do kopce vás spráská kdejakej lepší osobák s menším obsahem.... Co se týče LED svícení, super. Tady je to bez kompromisu skvělé. Porovnávám s mými bi-xeny na O3, potkávací LED tolik neoslňují a obrazec na zemi je pevně ohraničen, dálkové jsou LED lepší. Potkávací možná lépe svítí ty xeny. Přisvicování do zatáček je znát. Automatické přepínání dálkových a potkávacích bych oželel, nefunguje moc dobře, často oslňuje a trvá to dlouho, než přepne na tlumená a naopak i nazpátek na dálková. Ambientní osvětlení interiéru je taková srandička, ale poteší. Jinak auto skvěle brzdí, řízení je trochu rozevláté, při vyšších rychlostech netuhne tak jako u O3 a je potřeba více drobnějších korekcí. Ale je to o zvyk. V autě nic nevrže, nepraská, ticho. Audio Canton nic moc, hraje o chlup lépe než standart.1 bod
-
Ale hovno. To je jen zdani. Je to stejne bezpecne jako treba octavka.. je to zase vetsi hmotnost vetsi setrvacnost atd.1 bod
-
Nejak se musi zduvodnit zariznuti Alhambry/Sharana a podporit vnimani SUV = "rodinne auto". Je to asi jakoze i20 a i10 jsou rodinna auta.1 bod
-
1 bod
-
Bylo jen jedno rádio, které umí MP3 a to je 1Din Symphony mp3. Jinak obyčejné Symphony, DX, Rhapsody atd. ti mp3 nepřehraje.1 bod
-
Včera testovací jízda Style 4x4 140kW, DSG. Auto mě nenadchlo, ale motor mě doslova zklamal. Kde bylo těch 140kW? Mám doma jak Audi A6 3.0TDI Quattro 171kW TTronic tak i Golfa 1,6TDI 4x4 77kW, tak věřte že vím co čekat od 140kW. Pocitově tam bylo možná 90kW. Zkoušel jsem to rozjezd jak na D tak i na S. Pak už jsem hned jel auto vrátit, dát si chlebíček a zmizet. Fakt jsem o něm uvažoval. Jo a cenovka byla cca 1.150.000,-.1 bod
-
1 bod
-
Ahoj, mám octavii II (liftback) ambiente 1.6mpi 75kw 102 koní r.v. 2004 koupeno ojeté a mám ji asi 6 let, na tachometru necelých 100tis. Jezdím tak max. 7tis ročně. Co jsem řešil za pazvuky + dalších pár drobností. Je to pořád dokola, ale možná to někomu pomůže. 1) Povrzávání při pomalé jízdě po nerovnostech někde ze zadní části. Jednalo se o ztuhlé gumové těsnění ve dveřích. Nastříkání silikonem, popř. WD40 to vyřešilo na spoustu měsíců. Musí se ale promazat hlavně část mezi karoserií a těsněním, tzn. odchlípnout těsnění od plechu (za těsněním). Tak 1 - 2 krát do roka to musím prostříkat znova, ale je to otázka 5 minut. 2) Vrzání oken při stahování. Vyřešilo nastříkání silikonu nebo WD40 na boky, do vodících semišových lišt při staženém okénku a hadičkou co nejníže to jde. Potom musíte samozřejmě umýt sklo. Prostě vrže sklo o tu gumu/semiš. Nic jsem nerozebíral. Klid už léta. 3) Při přejezdech po nerovnostech jakoby divné drnčení (rezonance) někde zepředu, jakoby z palubovky, hlavně v zimě. Drnčely už ojeté, povolené stěrače. Kupodivu jejich výměna vše vyřešila. Dlouho jsem si myslel, že je to uvnitř palubky :-(. 4) Hlavně při teplotě kolem + 5 až +10 stupnů a zapnutém topení občasné poklepávání ze středu palubky. To dělají klapky v topení, jak pohybují a přenastavují se. Při této teplotě je systém asi víc zblblej a dělá to častěji. V mazech se to asi otevře a jede... To jde asi vyřešit pouze výměnou, neřešil jsem. 5) Potom takové lupání, praskání v palubce, když se začíná topit. Plasty hold pracují. Prostříkal jsem palubovku silikonem, spáry kam jsem dosáhl. Řekl bych, že to obecně taky dosti pomohlo. 6) Při přejezdech retardérů apod. vržou asi silenbloky, taková klasika, zatím jsem neřešil. Suma sumárum, většinu těchto otravných prkotin v podstatě vyřešilo promazání silikonovým sprejem. 7) Dále jsem nahradil olej 5w30 za 5w40 a na volnoběh se motor zklidnil. Před tím tak zvláštně vibroval, auto se trochu otřáslo. Někde píší, že se odpojuje jeden válec kvůli emisím. S 5w40 se to o dost zlepšilo, už to ani nevnímám. Spotřeba zhruba stejná. Tichost/hlučnost motoru asi taky stejná. 8) Dále doporučuji si "namontovat" kožený potah volantu, nějaké parkovací senzory dozadu (Stačí i obyčejné sencor + jejich nástřik v barvě karoserie). Prostříkal jsem kdysi i dutiny + nad zadními koly nějakým ML sprejem :-) trochu smrad v autě :-) a natřel rezistinem ramena a takový ty povrchový věci. Za půl roku to začně být zase trochu polezlý ale i po 3 letech to vypadá o dost líp něž před tím :-). 9) Pak jsem ještě řešil trochu stočený volant (nebyl rovně při jízdě rovně, ale geometrie OK). To se stalo po výměně pneumatik přední za zadní. Byly jinak sjetý, tak se trochu rozjel volant, ale geometrie zůstala OK. Řešení je, že Vám na geometrii srovnají volant do roviny, nebo se na to vybodnout. Jinak auto vcelku šlape, moc sice nenajezdím ale OK. Přeji hodně zdaru při lovu pazvuků a třeba někomu ty moje prkotinky pomůžou :-)))1 bod
-
Zimne mam 15", letne som mal 17". Po asi 600km som ich vymenil za letne 16", cize mam skusenost so vsetkymi rozmermi. 15" su dobre tak do mesta, kde ma auto s nimi dobru dynamiku. Na dialnici to vsak plava a nedrzi smer. 17" boli uz moc velke a hlavne tazke, kde utrpela dynamika a kazda nerovnost v nutri buchala. 16" kolesa su idealne, dynamika je lepsia ako 17" a na dialnici drzia oproti 15" paradne. Mozno je to len moj pocit, ale mne prislo, ze DSG pri 17 tkach trosku zmatkovalo, vzdy zaradilo vyssi stupen a potom musel podradit.1 bod
-
Zdravím, chtěl bych přidat svou olejovou zkušenost. Mám OIII RS TSI manual 8 měsíců a olej měněný 2x (8500 a 23300 km). Vše bylo prováděno v autorizovaném servisu. První výměna byla provedena s jejich olejem, kdy mi ho dali na hranu spodní rysky. Dokoupil jsem si a dolil.... Na druhou výměnu jsem si obstaral dle instrukcí 6l Shell 0W-30 (504 00 / 507 00) a ti koumáci mi ho tam nalili úplně všechen. Mám pocit, že tam navíc nechali i trochu předešlého : o ).. Hoši mi to dali minimálně 0,5 cm nad max. rysku. Po nutných 40 km proběhla s omluvou a nechápavým výrazem (jak se to mohlo jenom stát) odsávačka. Nedovolím jim už bez mé přítomnosti ani zkušební jízdu. Úplně vidím toho "dvacetiletého blba", kterému je úplně jedno co a kam lije, jak zkouší co rs umí...: o ) Omlouvám se za označení "blb", ale trochu mě ta akce zase rozladila.1 bod
-
Na Vysoké u Tachova Háj u Aše Bismarckova na Zelené hoře u Chebu Věž hradu Choustník u Tábora Nová Hýlačka u Tábora Čermákův vrch u Krátošic U Jakuba na Havlově hoře u Valtínova Nedaleko této rozhledny jsem byl v prdeli, respektive u prdele. Ďáblově prdele. Rýdův kopec u Děbolína Semenec u Týna nad Vltavou1 bod
-
1 bod
-
no volal jsem na ten muj odkaz prej mam za 10minut zavolat tak pisnu jak sem dopadl.Ve skode me rekli ze si samozrejme muzu koupit svuj ale nezarucuji ze to bude fungovat Jinak ten maxidot na FL Fabii 2 co je zde je na RS verzi Edit:13:09// Takze po zavolani - je to maxidot ale bez pinu za 5tis ,prej ma jakysi sikovny znami kteri by me pin sehnali a i namontovali ale musel bych s tim dojet do prahy ,cca 8tis kc za vse i s benalem do prahy.Zkusim se jeste poptat tady ve skode u nas ale vidim to ze tak za 4 roky jak mi dojde zaruka tak si to vymenim ,protoze toto je vse neautorizovany servis1 bod
-
I u 1J0.. se musí přepsat dveřní jednotky..... Vím.Myslím,že nebude dlouho trvat a i 433E bude venku.Číňani už to nabízejí.Můžete si koupit jednorázový adaptér,který umí na jednom autě aktivovat dojezdy.Umí to pouze ale jen jednou.Poté si sám smaže obsah(taková samodestrukce).Ten umí i 433E.Jak jsem psal,433E umím já a snad ještě 3-5 lidí v CR,ale já dal slib,že to nepustím dál. komfort 46 login 11 - 19283 27 - zápis do eeprom 4361 - v ní odečíst 8 4362 - v ní odečíst 8 4363 - v ní odečíst 8 ---------------------------- řidičovy dveře 8224 - přičíst 16 8269 - přičíst 16 8314 - přičíst 16 ----------------------------- spolujezdec 12320 - přičíst 16 12365 - přičíst 16 12410 - přičíst 16 ---------------------------- L zadní 16416 - pričíst 16 16461 - přičíst 16 16506 - přičíst 16 ----------------------------- P zadní 20512 - přičíst 16 20557 - přičíst 16 20602 - přičíst 16 odzkoušeno na Bobíkovi 05/02... funguje bezvadně1 bod
-
-1 bodů
-
A ako sa to da? Fakt by sa mi to hodilo a este by bodlo odblokovat obraz na columbuse pocas jazdy.-1 bodů