Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 07/27/17 ve všech sekcích

  1. Snímač (indikácia) nízkej hladiny ostrekovačov - návod Potrebný materiál: – 7M0919376 – čidlo – 7M0973202 – konektor – 7M0919382 – tesnenie – 6U0972505A – 2x pin do konektoru čidla (alebo 1x drôt s už nalisovanými dvoma pinmi – 000979133 EA) – N90358501 – 1x pin do konektora BCM jednotky – 8 mm očko na uzemnenie – vodiče (k BCM jednotke tak 2-4 m, na uzemnenie stačí bohate pol metra až meter) – husí krk Alebo si zohnať celú sadu, napr. z Aliexpress za necelých 17 eur. Postup: Pre osadenie samotného snímača je nutné vyvŕtať otvor do pôvodnej nádobky ostrekovačov, alebo si zohnať väčšiu variantu pre modely s oskrekovačmi svetiel. Začneme demontážov kolesa a demontážou plastového podbehu. V podbehu je 16 skrutiek vrátane tých, ktoré držia spodný ochranný kryt motora. Ďalej je nutné demontovať ramienka stieračov – plochým skrutkovačom plastové krytky a gola 13 povoliť. Demontovať plastový kryt pod stieračmi nad vodným kanálom vycvaknutím smerom hore. Možno existujú aj iné možnosti ako sa dostať z motorového priestoru do interiéru, ale ja som sa snažil držať originálu. Nádržka na ostrekovače je uchytená na dvoch maticiach (kľúč 10) a jednom plastovom držiaku s poistkou. Pre lepší prístup k prednej matici som vybral prednú hmlovku (dole mriežku, 2x Torx 20, vybrať hmlovku a odpojiť konektor – je to aj v návode na auto). Ak budete dieru vŕtať priamo na aute (prístup tam je), nie je nutné povoľovať a vyberať ani čerpadielko. Ak pôjdete cestou demontáže nádržky, nezabudnite ho vybrať von – vytiahnúť hore a vyklopiť smerom dozadu. Vyššie je ešte spona pre káblový zväzok, stačí potiahnúť a vyskočí. Hrdlo nádržky je iba nacvaknuté. Do nádržky je na vyznačené miesto nutné vyvŕtať otvor o priemere 25mm. Lepšie je začať s menším priemerom vrtáku a overiť tesnosť. Zvyšok dočistiť orezávacím nožom alebo pilníkom. Následne do diery osadíme tesnenie (O-krúžok), potom potrieme z vnútornej strany olejom alebo iným mazivom pre jednoduchšie osadenie snímača do vodorovnej polohy. Skontrolujeme tesnosť. Ak by niekde vznikol únik, utesníme silikónom. Svorkovnicu osadíme pinmi a káblikmi. Ja som objednával celý káblový zväzok, takže trochu menej roboty. Káble v mieste podbehu som schoval do tzv. husieho krku (elektrikárska plastová trubička) pre zväčšenie odolnosti, bohate postačí 50 cm (u mňa to vyšlo na 45 cm). Konce trubičky a prechody trubička-kábel sú omotané textilnou elektrikárskou páskou. Trčiace káble sú osobitne omotané opäť textilnou páskou, každý osobitne. Husí krk prichytíme k pôvodnému husiemu krku s hadičkami ostrekovačov, poslúžiť môže opäť textilná páska alebo sťahovacie pásky. Utesnenú nádržku s pripravenými káblami umiestnime späť na pôvodné miesto a prichytíme. Ukostrovací kábel vedieme k ukostrovaciemu bodmu v motorovom priestore (nie je nutné ho ťahať až do interiéru auta), na koniec zakrimujeme káblové oko M8 a priskrutkujeme. Druhý, o podstatne dlhší, kábel potrebujeme vyviesť až k BCM jednotke. Tá sa nachádza nad pákou otvárania prednej kapoty, teda pod prepínačom svetiel. Pre originál a čo najmenej nápadné riešenie odporúčam ísť okolo pôvodného káblového zväzku a omotať do textilnej pásky spolu s pôvodným zväzkom. Demontovať nádobku na chladiacu kvapalinu (2x Torx 20 tuším a ťahať ju smerom hore), odmotať istiacu pásku na plastovom držiaku káblového zväzku a postupne omotávať novou páskou ďalšiu vrstvu. Pokračujeme gumovou priechodkou v dolnej časti vodného kanála a opäť prichytiť k pôvodnému zväzku. Tu to už viditeľné voľným okom nie je, stačia sťahovacie pásky. Je to individuálne. Šikovné a tenké ruky si s tým hravo poradia, ja som musel demontovať mechanizmus stieračov a povoliť krycí čierny plech v motorovom priestore. Pomôže dielenská príručka. Dostaneme sa tak z pravej strany na stranu ľavú (v smere jazdy). Káble potrebujeme prestrčiť cez gumovú priechodku do interiéru – prerezávať som ju nechcel, využil som jeden z dvoch menších zaslepených prechodov. Odstrihnúť koniec, prestrčiť káble, zatesniť a zaizolovať. Použil som zmršťovaciu bužírku a sťahovaciu pásku pre poistenie. Ak ste sa dostali do interiéru, ostáva len zapojiť pin na správnu pozíciu. Pri modeloch Fabia III sa snímač napája na BCM jednotku, pri Fabia II a staršie modely Rapid vedie k budíkom (prístrojová doska). Pre jednoduchší prístup odporúčam vybrať BCM jednotku von. Svorkovnicu B (prostredná) je nutné „rozobrať“, teda dať z nej dole kryt, povoliť dve západky plochým skrutkovačom a vysunúť obe svorkovnice. Pin sa zapája do svetlo hnedej na pozíciu 14, číslovanie je slušne viditeľné. A ako sa hovorí, dvakrát pozeraj, raz pripája ! Ostáva posledný diel skladačky, nastaviť, teda povoliť snímač cez diagnostiku. Kódovanie: – Modul 09 – Central Electronics – Coding 07 – Long Coding Calculator – Byte 14 – Bit 2 Washer Fluid Level Sensor installed – zaškrtnúť (z 0 na 1) Skontrolujeme funkčnosť celého zapojenia zapnutím zapaľovania ešte pred naliatím novej kvapaliny do nádobky ostrekovačov. Na budíkoch (maxidot) sa zobrazí hláška „Doplňte vodu do ostrekovačov!“ s príslušnou kontrolkou. Gratulujem, ostáva už len poskladať zvyšok rozobratého auta a netrápiť sa nutnosťou kontrolovať stav hladiny. Nedopátral som sa k hodnote, aká je minimálna výška hladiny. Odhadom 1 liter. V prípade nejasností sa kľudne pýtajte. Ak admin/moterátor uzná za vhodné, nech to presunie do sekcie Návody, kde mám aj ostatné svoje postupy. Link pre prípadne zdieľanie: http://wirer.sk/snimac-ostrekovace/
    9 bodů
  2. Vyhrievané trysky ostrekovačov Zoznam materiálu: – 5M0955986C – tryska (2x) – 8E0973202 – konektor (2x) – vodiče 4-5 m – poistka 7.5A, pozícia 34 – pin do poistkovej skrinky Potrebné náradie: – Torx 20-25, gola/vidlicový/očkový kľúč 10 a 13 – textilná izolačná páska – sťahovacie pásky – krimpovacie kliešte/kombinačky – teplovzdušná pištoľ + zmršťovacie bužírky – plochý skrutkovač – spájkovačka, cín, kalafónia – orezávací nôž Schéma zapojenia: Postup: Vyhrievané trysky sa osádzajú namiesto pôvodných trysiek – rozdiel je v tom, že majú v sebe špirálu a sú osadené konektorom pre pripojenie vodičov. Opäť existuje možno viacero variánt uchytenia a vedenia káblov, popíšem tú svoju. Pre jednoduchšiu manipuláciu a ťahanie káblov odporúčam demontovať koleso a demontovať plastový podbeh. V podbehu je 16 skrutiek vrátane tých, ktoré držia spodný ochranný kryt motora. Ďalej je nutné demontovať ramienka stieračov – plochým skrutkovačom plastové krytky a gola 13 povoliť. Demontovať plastový kryt pod stieračmi nad vodným kanálom vycvaknutím smerom hore. Možno existujú aj iné možnosti ako sa dostať z motorového priestoru do interiéru, ale ja som sa snažil držať originálu. Ak ide o starší ročník, môže mať z vnútornej strany protihlukovú izoláciu. Tú treba jednoducho demontovať povolením všetkých desiatich plastových poistiek. Káble sú ťahané súbežne s hadičkami ostrekovačov v prednej kapote, následne spodnou časťou pravého blatníka, vodným kanálom popod plast stieračov a cez gumovú priechodku do interiéru. Obe hadičky sú spojene, ľahko sa vyberajú von. Tak som si urobil prípravu – kábliky nechal trčať asi o 5 cm viac oproti koncu hadičky a omotával textilnou izolačnou páskou. Najprv jednu hadičku, potom druhú. V mieste stretu hadičiek sa mi stretávali aj vodiče. Tie som navzájom spájkoval a predĺžil o ďalšie asi 3 m (presnú dĺžku bohužiaľ poznačenú nemám). Spoj zaizolujte, opäť omotávajte textilnou izolačnou páskou až pokiaľ sa vám podarí. Ideálne na celom zväzku až do priestoru vodného kanálu. V mieste blatníka zo spodnej strany som použil zvyšok husieho krku z predošlej montáže a spevnil tak vodiče v málo chránenom mieste. Vodiče som upevňoval sťahovacími páskami k pôvodnému zväzku. Šikovné a tenké ruky si s tým hravo poradia, ja som musel demontovať mechanizmus stieračov a povoliť krycí čierny plech v motorovom priestore. Pomôže dielenská príručka. Dostaneme sa tak z pravej strany na stranu ľavú (v smere jazdy). Káble potrebujeme prestrčiť cez gumovú priechodku do interiéru – prerezávať som ju nechcel, využil som jeden z dvoch menších zaslepených prechodov. Odstrihnúť koniec, prestrčiť káble, zatesniť a zaizolovať. Použil som zmršťovaciu bužírku a sťahovaciu pásku pre poistenie. Po pretiahnutí vodičov do interiéru ostáva ich len zapojiť. Ukostrenie mám riešené cez káblové oko M6 a skrutkou s maticou na plechu po odstránení bočného plastového krytu pri otvorených dverách. Celý držiak poistiek vyskrutkujeme (2x Torx 20), vykloníme smerom dozadu pre lepší prístup. Odstránime z neho zadný plastový kryt, vytiahneme fialovú poistku a dostaneme sa k pinom. Plusový vodič je napájaný priamo cez poistku č.34. Mal som doma vhodný pin (číslo zistené nemám), preto som išiel originálnou cestou – zasunúť, zatlačiť späť poistku, nasadiť zadný kryt a osadiť na pôvodné miesto. Nezabudnite osadiť malú nožovú poistku s hodnotou 7.5 A. Fotiek mám trošku pomenej, tak hádam nebudete mať problémy. Pri tomto zapojení sa nič nenastavuje ani nekóduje. Citujem z manuálu: Na záver ostáva už len poskladať zvyšok rozobratého auta. Odkaz: http://wirer.sk/vyhrievane-ostrekovace/
    2 body
  3. Tady bych mozna souhlasil. Kdyz jsem se na to bavil s prejimacim v AS, tak vetsnou doporucuji 30km/2roky a pak prekodovat na pevny. Bo se muze stat, ze pak tam clovek je casteji jelikoz se mu muze rozjet interval LL a garancky. Jako jeden s prikladu prave daval ty male najezdy, s kratkymi jizdami na studeno, kdy po 7500km byl olej jak "voda" (naredeny benzinem) a malem byl motor zraly na zadrhuti. Ale je to jen jeden extremni pripad. Doporucoval jednou za cas ho aspon trochu "provetrat" delsi aspon hodinova jizda aby se trochu toho benzinu z oleje "vypalilo".
    2 body
  4. Naopak, LL je vhodnější při takto malých nájezdech, pak můžeš olej měnit každé dva roky. Když přejdeš na pevný interval, tak budeš muset měnit olej po roce, tj. každých ani ne 5000 km, to mi přijde zbytečně brzo/draho.
    2 body
  5. Jo jo TSI budou mít jen tě opravím ne DPF ale GPF (gasoline particle filtre).
    2 body
  6. Náhodou kachna byla luxusní. Byla v takovém kasliku, jen nevím, proč byla za mnou taková fronta[emoji23] Jinak za Berlínem samej Wartburk a špičkový Trabanti s bydlíkama za sebou. Jsem čuměl. Elektrony, posazený na zem a předjížděli jednu kinderku za druhou.[emoji12]
    1 bod
  7. Návod jsem přesunul do instalačních manuálů - odkaz na něj najdete v prvním příspěvku.
    1 bod
  8. Skoda vole. [emoji23] Tady neco pro dehtare. http://www.auto.cz/velky-test-filtru-pevnych-castic-skodu-octavia-1-6-tdi-jsou-drazsi-skutecne-lepsi-108610?utm_source=facebook&utm_medium=dave Motosi peknou dovolenou.
    1 bod
  9. Návod na dodatečnou montáž výhřevu trysek ostřikovačů předního skla od kolegy wirera najdete ZDE.
    1 bod
  10. Vzhľadom na naozaj malý nájazd, nechal by som v hore uvedenom prípade premenlivý interval a olej menil každé 2 roky. Pri takto malom nájazde je zbytočné meniť olej tak často. Veď aj takto bude mať iba tretinu toho, čo by teoreticky mal vydržať. Čo sa týka ceny, ja neviem, že kam chodíte do servisu, ale ja mám skúsenosť, že 502-kové oleje sú iba o málo lacnejšie ako tie 504-ky. To platí aj v servise, aj keď si kúpiš olej mimo neho. Dokonca lepšia 502-ka môže byť drahšia ako 504-ka, takže riešiť cenu "longlife" oleja je zcestné, hlavne ak ho stačí meniť iba raz za 2 roky. Ja osobne by som si v tomto prípade našiel servis kde vlastný olej akceptujú, a (vždy) po dvoch rokoch by som tam prišiel na výmenu aj so svojim Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30. Štyri litre kúpiš online za nejakých 22 €, a tú cenu netromfneš ani keby si na pevný interval kúpil najlacnejšiu dostupnú 10W-40-ku. P.s.: Predčasná výmena kvôli výplachu bordelu po zabehnutí motora nie je od veci, ale nie je to ani nutné.
    1 bod
  11. presne tak. jsou tu sice nadsenci, co se kvuli tomu jdou projet 30 km po dalnici, ale za sebe bych to neresil. az zas pojedes delsi trasu, tak ti to probehne naraz.
    1 bod
  12. Oplbizovi přivezu na sraz deset kilo sádry, tempery a znak Škodovky, aby si dal do kupy Inshitgnii [emoji23]
    1 bod
  13. Jak se říká - pokrok nezastavíš. Bohuzěl eko buzerace dále pokračuje.
    1 bod
  14. Hneď v prvej odpovedi som jasne napísal, že Giri má zájsť na výmenu pri 30 tisícoch, a potom každých 15 tisíc, a hotovo. On z toho neviem ako vydedukoval, že môže si nechať premenlivý interval s olejom určeným na pevný. To síce možné je (motor nedokáže rozoznať typ oleja ktorý sa do neho naleje), ale toto nie je vec ktorú by som doporučoval u auta v záruke. Potom už išla komunikácia naozaj mimo, ale čo už.
    1 bod
  15. Zbytečně to komplikuješ a akorát všechny mateš!
    1 bod
  16. Bojler má pravdu u škodovky IČO nehraje rozdíl v březnu ojednaná RS TSI sleva 10% víc mi nenabídli. U VW na IČO jde sleva zase si soudruzi z vlkohradu přihrávají zákazníky!!!
    1 bod
  17. Mám podobnou rýhu na bílé candy. V podstatě to není vidět. Sadu barev mám už dávno ale ještě sem ani nesundal v krajich rýhy tu šedou metlu co mi to udělala. A bílá candy mi připadá dost tlustá ta vrchní vrstva tedy žádný poprašek.
    1 bod
  18. Nějak sem nemám důvod chodit. Stejně je tu už nuda - buď tady brečíš, že si lidi kupují kvalitnější auta nebo brečíš, že Ti vrže auto.
    1 bod
  19. je tam napisane ESP OFF aj v kufri mam napisane 1AT
    1 bod
  20. Nově v konfigurátoru: barva Oranžová Copper pro liftback možnost černé střechy podsvícení vnitřních kliček vyhřívané čelní sklo kola Clubber ve stříbrné i černé variantě
    1 bod
  21. - Co je to pleonasmus?- Když nadbytečně použiješ víc slov se stejným významem.- Nějaký příklad?- Brno - venkov Co to je Brno ,kde to leží? Řídce obydlená zatáčka na trase Praha - Vídeň
    1 bod
  22. omicron: Na jakou cenu jsi se dostal s O3 FL? Za sebe rikam, ze me ve verzi L&K zklamalo zpracovani a vseobecne setreni na materialech vubec. Mel jsem O2 FL v L&K a vse na me pusobilo horsim dojmem (Canton neni vyjimkou, bohuzel).
    1 bod
  23. Tak tady dva manekýni z grill párty, Sabizák u Forda fasuje těsná trika, aby zvýraznil svaly a lepily se na něj prej mladé roštěnky
    1 bod
  24. mam takovej pocit, že tam to vrzání soudruzi z MB dali schválně aby si českej človíček našel rychle něco, na co si bude stěžovat... jak jsem dneska už slyšel od klientů, je moc horko, je docela zima, slunce strašně svítí, chtělo by to víc slunce a ten vítr.. kdyby aspoň foukal ten vítr.. njn ale když on fouká ten vítr tak se člověk ani neohřeje.. takže asi tak...
    1 bod
  25. k vzhledem váze insignie těch 118 KW nebude se 103 v O 2.0 žádný zásadní rozdíl, předpokládám že to jsou zápasy jako když se do kopce po D1 předhání dva naložení náklaďáci a na horizontu nakonec upocený vyhraje ten s menším nákladem.
    1 bod
  26. Toto ja nikdy nepochopim, LL olej pri pevnom.
    1 bod
  27. Bodejť by to nedoporučoval, když místo jedné výměny po 30 jim zaplatíte dvě po 15
    1 bod
  28. Je to vidět úplně vespod vpravo jako doména jejich emailové adresy. :-)
    1 bod
  29. Varianta 1) Nic nesroubujes. Proste to mezi sklem a stropnici to tam ten kablik zasoupnes. a pak to zasoupnes mezi sloupek a sklo. Zacnes tim ze si povolis jeden sroubek na boku stredoveho tunelu vzi sipka foto. protahnes to pod volanetem. Vycvaknes si bok palubovky. Mezi predni sklo a roh palubovky si protahnes drat dolu do prostoru toho otevreneho boku. K dratu prilepis lepenkou mikro USB konec od kabelu a protahnes ho nahoru. Pak kabel normalne nastouchas mezi sloupek a sklo a pak dale ho nastouchas mezi stropnici a sklo (treba skrabkou na led) a dal pokracujes az ke kamere. Varianta 2) Lepsi je ale udelat si prodluzku s konektorem samice-zapalovac. Tu napojit do pojistkove skrine pres pojistku na volnou pozici kde je napeti po zapnuti klicku viz muj prizpevek na ktery tu je shora dan odkaz. a nabijecku a s tou samici-zapalovac spojit a ulozit do boku palubovky. Je to tak lepsi. AD1 kemare se zapne po zapnutem zapalovani a vypne pri vypnuti klicku, Ad2 zustane ti volny zapalovac pro nabijei mobilu ci navigaci, kterou mam mimo jine vlevo na skle a protazenou k zapalovaci. Ad3 zapalovac je porad pod proudem, takze musis kameru rucne vypinat, zadna ochrana proti vybiti autobaterie tam neni a musis naopak zase kameru zapinat takze na to porad musis myslet. Jako pripojit to na pojistky je fakt easy koupis toto : http://www.gme.cz/zapalovaci-konektor-cg-001-p899-292 Dale 10A pojistku (stacila by i 5A) v autodilech nebo na pumpe nebo servisu. K nozicce pojistky co nejblize k plastove hlavicce napajis cerveny drat (tak aby ti co nejvice nozicky zustalo aby byla kam v pojistkove skrini zasunout.) pripadně si na ebay koupit drzacek pojistky s kablikem. Viz pripojeny obrazek No a zpojis ji do pojistkove skrine, Noziskou s dratem nahoru viz pripojeny obrazek. Druhy drat od prodluzky pripevnis nekam na kostru auta, vedle pojistek po leve strane najde nejaky sroub ktery se dotyka zelezne casti a k nemu to pritahnes. a jeto. Do prodluzky zasunes nabijecku, omotas izolepou aby treba vybracema nedoslo k rozpojeni a cely to nechas v bocnim prostoru. P.S pojistkovou skrin najdes za prihratkou leveho kolena, Vyklopit, pomoci sroubovaku nahore trochu zapacit aby jsi ji vykopil uplne. Nebo si nakup dily a prijed do ČB a ja ti to udelam
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...