Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 12/04/18 ve všech sekcích
-
Princip je jednoduchy. Automobilovy alternator je zpravidla trifazovy generator s diodovym usmernovacem. Rotacni pole nevytvari permanentni magnet, ale rotorova civka. Velikosti budiciho proudu tekoucího vinutim rotorove civky se ridi vystupni napeti a tim i vykon alternatoru. U modernich alternatoru se dnes k rizeni vykonu zpravidla pouziva pulzni sirkova modulace (PWM). V rezimu rekuperace brzdne energie dojde k plnému nabuzeni alternatoru, který je schopen dodavat při 15V proud 140-200A (podle typu) tj. 2-3kW. Při ucinnosti cca 70 procent to představuje na hrideli alternatoru vstupni prikon 3-4kW, který je odebiran z motoru přes plochy drazkovany remen z remenice na klice. Při jizde se zatezi (pod plynem) pak dojde z duvodu uspory paliva k odbuzeni alternatoru. Ten pak bezi 'naprazdo', jeho prikon je minimalni a představuje tak jen velmi malou zatez pro motor. OnMi5 bodů
-
Pokud někoho zajímá, tak německá TV Vox přinesla 2.12. v pořadu AutoMobil srovnávací test tříválců: Fabie 1,0/110PS, Hyundai i20/100PS a Citroën C 3/110 PS v tamních podmínkách provozu (viz první bod pořadu). https://www.tvnow.de/vox/auto-mobil/thema-u-a-kleinwagen-im-vergleichstest/player Ačkoliv je tento pořad vždy spíše nakloněn vozům Škoda (ostatně je to z větší části "německé" auto), tak zde skončila Fabia jako poslední. Největší rozčarování přinesl simulovaný vyhýbací test na dálnici v plném obsazení při 130 km, kde u F. jako jediné museli tento manévr přerušit kvůli obavě z převržení (!!!) v důsledku pozdní a špatné reakce ESP a pak znovu absolvovat sníženou rychlostí...2 body
-
Neco si nastuduj o alternatorech. Cituji: “Magnetické pole rotorového a statorového vinutí alternátoru posune vektor síly odporu do příznivější oblasti zátěžové charakteristiky. Alternátor tak pracuje s nižším odporem, takže z klikové hřídele spalovacího motoru odebírá menší mechanickou energii. Dávkování paliva se elektronicky přizpůsobí sníženému výkonu pohonné jednotky a výsledkem je vyšší hospodárnost provozu. Pokud jde o emise CO2, přináší rekuperace v laboratorním emisním testu NEDC snížení o 2-4 g/km.”1 bod
-
Přesunuto a název upraven do srozumitelné podoby v českém jazyce.1 bod
-
Ambition teď opravdu nedává smysl. Ale dřív byl i výrazně levnější. Ambition Plus při uvedení - 314 900Kč (paket Plus zdarma) Ambition PlusExtra - 314 900Kč (paket PlusExtra zdarma, rozšířený) Ambition Fresh (01/2013) - 299 900Kč (obsahuje paket PlusExtra) Ambition Fresh (08/2013) - 299 900Kč (redukovaný paket) Ambition Fresh (01/2014) - 303 900Kč Ambition Fresh (12/2014) - 308 900Kč (za 990Kč záruka 5let/100000km) Ambition Fresh (05/2015) - 333 900Kč (nové motory) Ambition Fresh (11/2015) - 334 900Kč (rozšíření výbavy) Ambition Fresh (04/2016) - 335 900Kč (zdražení prodloužené záruky na 2000Kč) Ambition Plus (04/2017) - 339 900Kč (FL, nový motor) Ambition Plus (04/2018) - 342 900Kč Cena výbavy Elegance/Style rostla z 359 900Kč postupně po malých krůčcích do 4/2015 na 371 900Kč. Následně se držela od 04/2015 na 368-369 900Kč až do FL, kdy zlevnila na 354 900Kč a následně na finálních 357 900Kč. Značná část paketu Plus přešla při FL do základní výbavy. V paketu plus zdraženém o 2500Kč přibyly xenony a zadní stěrač. Ceny platí pro slabší variantu TSI a liftback. Co mě udivuje nejvíc je množství Rapidů Style bez paketu Plus. Ledaže by majitelé Ambitionu kupovali chromový paket.. Cenu Scaly Active s motorem 70kW tipuju s výbavou v rozsahu OIII Active (ale bude muset mít FA, ...) s motorem 70kW na 359 900Kč, s 81kW na 379 900Kč.1 bod
-
1 bod
-
Ano, je to blbá vlastnost. Ten, kdo to vymyslel a schválil musel být úplně zhulenej.1 bod
-
Ano a já zas spíš na příspěvek předtím. NIcméně na tom dřív bývala baterka líp, protože nebyla trápená tím reku vybíjením ale zase máme asi skoro určitě silnější altík co utáhne třeba náš elektrický posilovač řízení. Nikdy mně nenapadlo tohle zjišťovat. A bude to pěknej žrout když sice hned odemkne ale funguje až po nastartování..1 bod
-
Tak vyřešeno, pro případ, že by se taky někomu stalo, popíšu jak jsem vyřešil: Po vyndání světla byla zjevně vidět klopa, která nebyla evidentně ve své konečné pozici. V porovnání s novým světlem. Po protřepání a jemném přitažení slonky háčkem do výchozí svislé polohy zapraskalo sklo a clonka se dostala tam kde měla + vypadl do světla střep asi 2cm velký. Poté jsem připojil k autu, problikal dálkové, jednou šlo a opět zapadlo, po rozdělání opět vypadl kus skla. Po těchto krocích již clonka začala chodit do výchozí pozice a tudíž je vše vyřešeno. V servise mi řekli, že by to šlo kus za kus. Takže jsem vlastně docela happy, že jsem ušetřil tuším 15K za nový bi-xenonový světlomet. Kdyby někdo řešil podobný problém a byl v koncích ozvěte se. Rád pomůžu s mými zkušenostmi.1 bod
-
Zisťoval som cenu, ktorá je mimo realitu to by som radšej vyberal bateriu alebo tam vložil vypínač ako za túto prestrelenú cenu. Prípadne to vrecko na bezkontaktne kreditky. Vážený zákazník, ďakujeme za Váš záujem o naše produkty. SAFE KESSY Chip je elektronický čip pre ochranu vozidiel s bezkľúčovým ovládaním. Zariadenie sa inštaluje do kľúča od vozidla. Po detekcii nehybnosti kľúča zariadenie SAFE KESSY Chip odpojí automaticky batériu odloženého kľúča. Cena SAFE KESSY Chip je 159 EUR s DPH a zariadenie Vám vieme poslať na dobierku podľa Vašej objednávky. S inštaláciou zariadenia Vám vedia pomôcť /vložiť - inštalovať do kľúča/ v autorizovanom servise. Pre maximálnu ochranu Vášho vozidla odporúčame SAFE KESSY Chip kombinovať s ďalšími produktami: • CONSTRUCT - mechanické a elektromech. zabezpečenie vozidiel • VINPRINT - bezpečnostné značenie autoskiel • SNOOPER – GPS vyhľadávací systém • SAFE CARGO – zabezpečenie nákladového priestoru dodávok • SAFE ASSISTANCE www.safeassistance.sk1 bod
-
Naprostý souhlas. Ještě doplním článek o alkoholu, ať může Pawouk studovat. [emoji6] http://road-fens.cz/fsm110_alkohol1 bod
-
1 bod
-
Škoda se aktuálně veze na takové vlně úspěchu, že si může dovolit cenu nadsadit. Stačí se podívat na Karoq a např. roční vozy. Nechme se prěkvapit, ale u tak sebevědomé automobilky, kterou Škoda aktuálně je, nečekejte ceny podobné konkurenci s daleko nižšími prodejními čísly.1 bod
-
Do servisu okamžitě, pokud nejsi schopen zjistit příčinu. Pokud by skutečně "zatuhnul" a nevrátil se, jedná se o nebezpečnou závadu...1 bod
-
Obcas trochu hladania https://www.stemei.de/pages/coding/skoda-octavia-iii-5e/hill-hold-freischalten.php1 bod
-
Pre tých, čo majú záujem o ten AAMirror, ale nevedia ho spojazdniť, tak som našiel a prepísal návod, ako to sfunkčniť. Osobne vyskúšané na najnovšom AA AAMirrorWorking.txt1 bod
-
Pokud motor není dostatečně prohřátý a jede na malý chladící okruh, při jízdě z kopce (na kvalt) není vstřikováno žádné palivo. Potom samozřejmě rychle chladne, tím spíše v zimních teplotách.1 bod
-
Já jsem teď o ženy na Fabii zjistil takovou anomálií. To ze když dam ofuk celního skla a automaticky se sepne klima je jasné. Nastavena priorita, ale..... Když chci při ufuku celního skla klimu která se automaticky sepne vypnout, zmacknu tlačítko klimy, kontrolka na tlačítku AC zhasne a já mam za to, ze klima nejede, ale ona přitom jede stále dal, i když kontrolka klimy nesviti a tvari se jako vypnuta. Jediný způsob jak ji vypnout lze v daném případě Fabie mě ženy tak to tak, ze změním směr ofuku z celního skla, jinak klimu nejde vypnout, jede pořad. Mam to jako závadu, byl jsem s tím ve škodovce, ale neví si s tím rady!!1 bod
-
POkud chces mit jistotu, tak se zeptej primo u nich. Jsou to cesi z Brna. Ja se ptal na Tomtom a to mi odpovedeli: Dobrý den, Bohužel z navigací umíme spustit skrz MirrorLink kromě certifikovaných ( Sygiq car Navigation a BringGo) už jen Google maps a Yandex navigator. Ostatní navigace, včetně TomToma mají neprůchozí mapovou obrazovku skrz MirrorLink. Šance by byla, pokud byste měl starší verzi Fabie, kde byl pouze MirrorLink( ne SmartLink včetně Car Play a Android Auto). To však, podle Vašeho popisu nemáte. Bohužel pro Vás zatím nemám lepší zprávy. S pozdravem Miloš Horák1 bod
-
Díky za informace, kabinový filtr jsem úspěšně vyměnil. Někomu se může hodit postup: Filtr je umístěn vodorovně za schránkou spolujezdce, která se vyndá následujícím způsobem. Šroubovákem vycvaknout brzdu schránky, která není moc vidět, ale je vpravo z boku schránky v blízkosti kloubu. Následně schránku vycvaknout z kloubů směrem nahoru a vyndat směrem k sobě. Potom je vidět kryt filtru, u kterého se vycvaknou 3 horní packy a normálně se kryt otevře. Vrácení schránky zpět je jednoduché, jen jsem se trochu trápil s brzdou, které se zpět moc nechtělo. Doporučuji ji vytáhnout na max a pak zacvaknout šroubovákem.1 bod
-
Ano i takto by se to dalo podat, nelze si myslím proti tomu nic říct. Já to však vnimam malinko jinak a sám užívám třeba v zimě na počáteční odmlzeni celního okna do doby nez se auto zahřeje. Poté už co se auto zahřeje jsem nikdy, alespoň nepamatuji, ze bych potřeboval v chladném vlhkém počasí klimu. Panové, hlavně v klidu, bez nehod a poruch. Poroučím se. A ještě děkuji Galaxymu64 za erudovanou odpověď s tou spojkou.0 bodů
-
aj tá klíma je svojím spôsobom o bezpečnosti. čiste teoreticky: ideš dobu vo vlhkom prostredí, mokré topánky alebo vetrovka. dosť dlho oproti tebe nič nejde, si mimo svetiel v noci. ani si to nemusíš uvedomiť, a čelné sklo máš zvnútra zahmlené. zrazu oproti auto alebo niečo podobné a ty si to ani nemusíš všimnúť, pretože máš pred očami "hmlu"...a práve otočenie na čelné sklo má v tom vlhkom prostredí zabrániť tomu, aby sa ti zahmlelo, prípadne čo najrýchlejšie to "usušiť"... takže je to aj o bezpečnosti...-1 bodů