Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 12/06/18 ve všech sekcích
-
@Bladik - nechci tu vytvaret nejakou zbytecnou flamewar, ale tvuj post je zcela mimo. U vozidel s rekuperaci se prave alternator ridi externi jednotkou přes LIN sbernici. Velikosti budiciho proudu rotoroveho vinuti se ridi velikost vystupniho napeti a tim i vykon alternatoru. K zadnemu odpojovani spotrebicu nedochazi, ale pro setreni paliva se odbudi alternator, takze nepredstavuje temer zadnou zatez pro motor. V tu chvili je veskera spotreba el. energie kryta z baterie. Pri brzdeni, nebo v okamziku, kdy se vyhodnoti, ze je potreba baterii dobit (je vybita pod urcitou mez) se naopak alternator nabudi tak, ze dava maximalni povolene napeti. Proud je pak dan velikosti vnitrniho odporu celkove zateze. Cyklicke prepinani techto dvou stavu znacne zatezuje baterii. Normalni klasicka zaplavena baterie to proste neni schopna dlouhodobe snaset (viz test Sveta motoru). Proto se zacaly pouzivat baterie EFB a AGM, ktere maji vyssi cyklickou odolnost. 15 let je hrozne dlouho, za tu dobu se toho strasne moc zmenilo.6 bodů
-
Ano citoval jsem odborný terminus, protože evidentně OnMiT i ostatní pisatelé ví o čem mluví...jenže v tvém případě hrozí akorát rozdávání mínusů a ničeho jiného. Závěr: Rekuperace je blbost, díky ničení baterky ničí přírodu mnohem více, než-li těch pár gramů CO2.3 body
-
No.... Tak hromadu řeči kolem a upřímně? Za mě to je Teda fakt slabota. První co mě napadlo bylo Seat..... Čekal jsem víc o dost víc.... Aspoň něco trochu originálního... Zajímavého.... Zlatá Octavia III facelift.3 body
-
No nevím, počkám až to bude naživo, ale tak jak se mi interiér líbí, tak karoserie "noc moc", chybí tomu to prvotní. Prostě FIII, SIII a OIII před FL byli při představení prostě pohledné a povedené, u těch nových modelů od OIII FL si to říct neodvážím. Ano, po čase už se mi i ta 4oká OIII tak nějak zamlouvá a nemám s ní problém, ale... Nicméěe vzhled je subjektivní záležitost a určitě se najde spousta lidí kterým se líbit bude :)2 body
-
Me se to libi, je to roztomilejsi, vice sexy, neni to vyslovene krabice, hezky krivky to ma. Ale kazdymu dle chuti2 body
-
Drtivá většina lidí má tady auta s rekuperací cca od roku 2014. Takže zrušení baterky zatím ověřené nijak extra není.2 body
-
Jakých 420.000,-??? Nepiš blbosti!!! @bojler Active se prý nevyplatí prodávat, nebyl by tam velký cenový rozdíl od Ambition. Takže Ambition se stane základem. Všeobecně platí, že se prodávají vyšší výbavy.2 body
-
Stejne jako kazde "SUV coupe". X6 pocinaje, vylozene hnusnym GLE coupe konče. Ja tyhle auta proste nemusim.2 body
-
v elektrike som dost dobry, asi lepsi ako ty az pochopis ze ja som mal pravdu, tak staci ze mi tu napises "misocko mal si pravdu s tym riadenim alternatora" a budem vediet ze si to pochopil. Dovtedy sa s Tebou nebudem natahovat, viem ze dokazat Ti to neviem ani sa mi nechce. Studuj.1 bod
-
Zevnitr se mi libi,zvenku nic moc. hlavne ten předek je fakt divnej. Pekne barvy,jak bude vypadat socka výbava. Oproti Rapidu spacebak to vypadá spis na facelift kastle než nove auto. Šiřka na zadních sedadlech o cele dva mm víc než v Rapidu,nepřehnali to náhodou. Hlavne ze furt zvětšují kufr k prdu. Sem fakt zvědav na cenovou politiku proti Oktavce. Ze místo automatického zavíráni hrdla nádrže je ta skrabka k nicemu ještě beru, ale ten zámek tam místo centrálu asi bude znovu. To fakt nedávám. Žádné normální auto od 96 roku to uz snad nemá. Tohle je jedna z věci co me na Rapidu vytaci. Nov1 bod
-
Ja to nemam a tudiz me to netrapi, ale osobne bych vydrzel, zkusim se pozeptat, pripadne poresit HW cestou, bud s malym nebo malicko drazsim, zadnym zasahem do vozu. Vyjde myslim levneji nez zajezd na jih s apanazi pro mravence ...1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Ahoj pánové, tak jen pro informaci píšu, že to opravdu bylo vysokotlakým čerpadlem. Nejsem si zcela jist,jestli tam byla nějaká netěsnost(těsnění a nebo jiný problém) apod., ale po výměně byl problém pryč. (teď klepu na dřevo) Nyní najeto po výměně cca 4 tisíce km a vše šlape jak má. Takže pokud někdo z vás ucítí benzín z olejové vany a dia bude ukazovat bohatou směs, tak je to varianta poruchy. Nicméně děkuji za rady a tipy. PS: Pro jistotu jsem si koupi i ty svíce. Vše jsem koupil z netu cca za 3k. Richard1 bod
-
Si v úplne zlej sekcií, toto tu je o Fabii II a Roomstroch a moderátor to tu po tebe asi čoskoro zmaže. Nájdi si, alebo ak nenájdeš, tak založ si správne vlákno v danej sekcií! Prípadne sa ešte mrkni aj na motorové sekcie Rapid, Octavia III a Yeti, tie sa robili s tvojim motorom, ale Fabie II a Roomstre rozhodne nie.1 bod
-
@Martin Bednář Umí: Předpokládám že OIII Fl používá uplně stejný systém jako FIII :)1 bod
-
čidlo ABS je na každém kole, takže pokud zaznamená jinou obvodovou vzdálenost (počtem impulsů na čidle) oproti druhým kolům, tak je vyhodnotí jako podhuštěné/prázdné1 bod
-
Jen pro zajímavost odpověď z infolinky ŠA na dotaz ohledně LED světel (délce jejich dosvitu) při jejich správném nastavení : "Pokud máte pocit, že světla nesvítí správně, určitě Vám nejlépe pomohou v autorizovaném servise ŠKODA AUTO. Nicméně nevíme, jestli budou mít k dispozici údaj o dosvitu světel. Specialista ŠKODA AUTO bude kontaktovat technický vývoj, v žádném z materiálů které má k dispozici tento údaj není uveden"1 bod
-
Co tím myslím? To, že přijedu zařadím zpátečku a obrazovka je černá a i když dám neutrál a opět zařadím obrazovka stále černá, Bolero stále zapnuté. No a u dcery když jsem to kupoval tak jedna strana nereagovala vůbec.1 bod
-
1 bod
-
tretie brzdové pri zamykaní oslňovať nebude. ale ináč, ja s tým problém nemám. hmlovky/diaľkové som radšej napísal obe možnosti, navyše nie sú na sebe závislé. niekomu môže vyhovovať jedna varianta, niekomu druhá1 bod
-
Ano, ta kontrola pneu je další položka, tedy byla by tam tak jako tak ve stavu vozidla k nastavení tlaků v pneu.1 bod
-
Směrodatné je, že se baterie evidentně nenabíjí jak by mohla, a to jí neprospívá. Výsledek je ten, že kdo jezdí dlouhé trasy, nevydrží mu baterie 10 let, jak bývalo zvykem, ale huntuje jí jako by jezdil vzdálenosti do 10. km. a podle toho mu vydrží cca 5 až 6 let max. Jinymi slovy. Když přijedu z práce domů (60km a bydlím v horách na kopci), chci mít baterii na 80.% a ne na 55. %.1 bod
-
Kola svítí proto, protože závada FA je závada "brzdového systému". Kdyby ta další obrazovka byla k nízkému tlaku v pneumatikách, byli by na tom obrázku vyznačeny kola černě a to které má nízký tlak bylo by oranžové (nejsem si jistý, jestli tam ta obrazovka pro nastavení tlaku není i běžně).1 bod
-
V tom případě pokud by i byla poškozena řídící jednotka, dělat mrtvého brouka. Mě se takhle divil týpek na STK že mu něco překáží v zastrčení konektoru, když jsem tam zapomněl Carista adaptér1 bod
-
@osobne Ta věta "a podepisou ho tam pozdeji, jako by souhlasil" je dobrá . Takže tím chceš říct, že i policajt je prostě člověk a tedy že i mezi nimi se najde plevel, který si dovolí takto zfalšovat úřední dokument.1 bod
-
@wirer, jo už jsem na to kápnul a nastavil jsem další věc. Naopak, tvůj návod je perfektní! Jen bych k té kapitolce 3.2.2 dopsal, že je to třeba udělat dříve než požadované nastavení a přidal bych tam screenshot s tím tlačítkem.. :) Já jak to mám v češtině, tak jsem nepochopil, že mám nejdřív zmáčknout to tlačítko Bezpečný přístup... Každopádně nastavil jsem nějakou další věc, ale pak mi 09 jednotka začala ať jsem dělal co jsem dělal vyhazovat chybu komunikace. Kašlu na to, zkusím to zas někdy jindy, jestli se to náhodou neprobere samo.1 bod
-
ahojte, neviete niekto ci ide dokodovat 5modul ambielt rgb osvetlenia? dorobil osm si rgb ambiente osvetlenie do pred fl o3rs, vymenil bcm, a vsetko funguje. akurad by ma zaujimalo ze kebyze napojim na tu lin vetvu piaty rgb modul tam bude ho ovladat funkcia dvery alebo slo by dokodovat funkciu na palubovku, ale asi v infotaimentu nebude ukazovat farbu na palubovke nie kedze grafika je o3 fl. chcem to dorobit tak ze vlozim do palubovky este opticky kabel s bocnym vyzarovanim.1 bod
-
1 bod
-
Zdravím. Zkoušel někdo už demontovat zadní osvětlení interiéru? Já se o to pokoušel a vůbec mi to nejde. Možná mám jen strach, abych něco neulomil. Může mi někdo říct nějaký návod? Díky.1 bod
-
Tak jsem dnes jel kolem brněnské firmy http://www.ahifi.cz/ a zastavil jsem se u nich, poptat se na to vytlumení. Zaujal mě profesionální přístup, mluvil jsem přímo s člověkem, který se vytlumování u této firmy zabývá - tedy přímo s tím, který se pak hrabe ve Vašem autě, což je idální, pokud se člověk chce něco kloudného dozvědět . Další tam byl přes audio, radia, repro atd....prostě cvrkot... Jinak tam měli dost narváno, bylo tam samosebou hodně mlaďochů, kolem dvaceti, kteří si přišli koupit dva, nebo lépe čtyři "Obří repráky", do svých vytuněných golfů, aby si to pořádně užili, dokud jim sluch ještě slouží... , takaže jsme se museli s pánem dost přeřvávat.... Přímo na prodejně mají vzorek (dveře z OI), originál a vytlumené - pohým poklepáním na plech je slyšet obrovský rozdíl, ten tlumící materiál na omak působí velice odolně (možná je to pokovená folie) a trvalivě. Já znal jen tlumící vatu + staniol, co se lepila do Š120 - a to se nedá vůbec srovnat... navíc ten materiál není vůbec nasákavý, takže ve dveřích se nedrží voda.... Postup je takový, že se s Vámi projedou autem, případně mají akustický měřák, nebo se pomocí poklepání - proměří rezonance a přenos zvuků... a pak se řeší vhodný postup vytlumení,.... jinak OIII už znají, takže pán měl přehled co a jak.... ta zelná OIII, co mají na webu, byla prý úplná funglovka, že až u nich sundávali igelity Záruka je prý sporná a záleží na automobilce - ale to je stejné, jako při úpravách podvozku apod., to už se tady řešilo, jinak prý vytlumení dělají i v autorizovaných servisech , např. to už viděl u Passata... Pokud se nezasahuje do kontrukce auta, např někde něco vyřezávat, ohýbat apod. tak by neměl být problém. U nového auto by zasahoval jen do dveří a kufru... nic víc nerozebírat, s tím souhlasím.... Čidla airbagu jsou na vnitřní straně plechu ve dveřích (zevnitř), tedy na ně, ani v jejich okolí se nic nelepí... to mě potvdil, a celé dveře se pak zase zpět utěsní (ten igelit)... takže v tomto by taky neměl být problém... Jinak Canton prý hraje dobře, jen ten Subwofer je v plastu (dřevo by bylo lepší) a je přichycen přímo do karoserie, takže se rezonance přenáší do zadního blatníku a dveří... u liftbacku je to lepší, ale u combi to prý drnčí víc, tohle vytlumení tento problém odstraní.... Uvidíme, celkem se mě to líbí, ještě si o tom pozíšťuju víc a celkem bych o tom uvažoval...1 bod
-
@OnMiT312Princip je evidentně trošku jinde: při rekuperaci se napětí na regulátoru sníží pod napětí akumulátoru (asi 12 V). Spotřebu elektřiny pak kryje energie uložená v akumulátoru. Magnetické pole rotorového a statorového vinutí alternátoru posune vektor síly odporu do příznivější oblasti zátěžové charakteristiky. Alternátor tak pracuje s nižším odporem, takže z klikové hřídele spalovacího motoru odebírá menší mechanickou energii. Tzn. že alternátor musí být nabuzen a kryje určitou spotřebu energie. Jak se systém vyrovnává s dvěmi různými zdroji o různých hodnotách napětí, které by se z principu měly mezi sebou vyrovnávat to už bude asi trochu vyšší dívčí. Spotřeba vozu ve standardním režimu - RJ, světla, rádio, zesilovač, chod motoru a vše s ním spojené co spotřebovává el. energii při palubním napětí 12V musí být v desítkách A => tohle baterka nemůže dlouhodobě ustát :( Máš pravdu, změnilo se toho opravdu hodně....0 bodů
-
@misocko - nechápeš základy - alternátor generuje proud tím, že s ním motor "otáčí", na výstupu z alternátoru leze něco co se musí usměrnit a to je to co se právě řídí/reguluje. Alternátor dává do systému proud, který si žádají zátěže ve vozidle. Systém odpojuje nedůležité spotřebiče, tak aby nezatěžoval alternátor a tím pádem ušetřil pár kapek paliva a emise. Alternátor se neřídí, ten se prostě točí podle toho jak se točí motor(ideální otáčky alternátoru, aspoň za mé doby, byly 8-10 tis.), můžeš řídit a regulovat to co jde z něj a případně tím, že odpojíš zátěž tak snižovat jeho "mechanický" odpor vůči motoru. Alternátor je přesně řečeno přeměna kinetické energie na energii elektrickou. K tomu buzení, alternátor se musí nabudit ještě před nastartováním vozidla, dochází k tomu při otočení klíčku do polohy 1...jak tento systém funguje u bezklíčkového startování nevím, jestli se budí alternátor hned po otevření vozidla a nebo jestli systém budí alternátor při zmáčknutí tlačítka start a po nabuzení teprve nastartuje ... to nevím. Na vývoji systému napájení el. soustavy vozidel včetně dobíjení jsem pracoval cca před 15-ti lety a ledaco se od té doby změnilo :) @Lukas_86 - ano já jsem zářným případem, kdy mě tento skvělý systém dojebal baterku a popisoval jsem někde v minulosti této zaplácané diskuze. Bohužel odešla v naprosto nejhorším možném dni po 100km ujetých na dálnici a poté co jsem auto ustrojil a připravil tak, aby mohlo vozit nevěstu, jsem ho už nenastartoval a na baterce bylo celých 9V(stáří vozu - 2roky a 130 000 - bohužel většina dálničních na tempomat)! A myslím, že pochopení, jak systém funguje, včetně principu není úplně špatné i pro ostatní. Tyto systémy fungují pouze v laboratorních podmínkách. Ať už se na principu funkce alternátoru shodneme nebo ne, tak rekuperace brzdné energie je prostě absolutní blbost.0 bodů
-
To sem teda nečekal Ono je to fakt stejne hnusny jako ten původní. Nebo je to jen fejk a chlapci MB nás prekvapi Nov.-1 bodů
-
-1 bodů