Pawouku, to tu můžeš vymazat celé téma. Ptotože tu lidi píští mraky hovadin. Míchají dohromady 1,6 TDI z OII a z OIII a motory s LNT a SCR... nezasvědcený se v tom nevyzná a nemá šanci poznat co z toho mixu je hovadina a co užitečná informace.
Když to shrnu, dnešní motory TDI s LNT hulejí jak starý Ikarus. Chudák motor pak regeneruje každých 250 až 350 km. Lidi jsou z toho frustrovaní protože sousedovo 1,6 TDI z OII regeneruje každách 750km a některá auta najela i přes 1000km (ale nenám ověřeno vlastní zkušeností). Jak často regeneruje 1,6 TDI s SCR (Jedno jestli v OIII, nebo SIII) by mě docela zajímalo, ale nikdo to tu neuvádí. Navíc posuzovat probíhající regereraci podle ventilátoru, otáček, nebo spotřeby (kterou palubní počítač během regenerace maskuje) je zcestné. Koho to zajímá, kupte si modul OBD2 s BT a stáhněte si apku VAGDPF do mobilu.
Jedno je jasné. Skvělý motor se (hlavně ve variantš s LNT) dusí recirkulací spalin, spaluje s nedostatkem vzduchu a hulí jak lokomotiva. Navíc při každém (cca pár minut) vypalování NOX z LNT a vypalování DPF stříká do kaťáků naftu. Celý tento emisní fenomén zvětšuje spotřebu. Zajímalo by mě, kolik by tento motor žral, kdybychom do něj pustili dost kyslíku a vykuchali z něho EGR, LNT, DPF. Asi bychom se hodně podivili v pozitivním slova smyslu. Bohužel to ale asi nikdy nezjistíme.