Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 06/06/20 ve všech sekcích
-
1 bod
-
Tak já mám třeba 194 cm a přes 100 kg živé váhy ... a karoq je pro mě jako dělaný, sedačky ve style maj dobré boční vedení. Ta mazda vypadá zajímavě, minimálně jako varianta, až budu za dva roky hledat náhradu za embéčko. Před rokem jsem ji v hledáčku neměl. Pokud jde o Tucson vs Karoq ... ten jsem v hledáčku měl, poměr cena/výkon určitě lepší než embéčko. Problém je praktická nemožnost konfigurace výbavy ... prostě ber co je, nebo máš smůlu ... embéčko jsem si nakonfiguroval, jak jsem chtěl. Moc nechybělo a měl jsem Tucsona, ale prodejce neprojevil o zákazníka zájem, tak jsem šel naproti přes ulici a koupil embéčko. Pro embéčko rozhodl i varioflex, sklopné origo tažné a hlavně nepřímé měření tlaku pneu, jakožto i předchozí kladná zkušenost s embéčky. Na druhou stranu, pokud bych se rohodoval dnes, šel bych i přes některá negativa (vyšší spotřeba, nepraktický kufr a nevyjímatelné zadní sedačky, nebo TPMS) do Tucsona, nebo do cokoliv jiného, než embéčka. Prostě současné embéčko mě nějak nesedlo ... motor pořád nic moc, občas pořád při rozjezdech klokaní, asistenti varující před překážkou občas asistují na ránu pěstí a pokaždé v obdobné situaci jinak, tedy nepředvídatelně, sem tam při jízdě různé pazvuky. Kdyby to byl duster, tak bych to neřešil a bral bych to jako adekvátní projev za tu cenu. Embéčko bylo ale o poznání dražší a kvalita ceně neodpovídá. Kdyby bylo v těchto ohledech dotažené, bylo by to jinak výborné auto.1 bod
-
@cajky Jak pise @vormen, bezdratovy Smartlink pro me byla “must have” funkce. A je to super, zadny motajici se kabel kolem radicky. Prijdu do auta, mobil v kapse, zapnu zapalovani a za chvili uz mi na displeji samo nabehne CarPlay. A Siri zahlasi, at vypnu StartStop a ze se maji vsichni pripoutat :) Pokud auto kupujes na delsi dobu, ver, ze te kabely v nastupujici bezdratove dobe budou casem obtezovat.1 bod
-
@cajky Za mě celkově vítězí adaptivní tempomat. Střídám služební (klasický) a soukromé auto (adaptivní) a napíšu zkušenosti: Klasický: + funguje i pokud je "radar" zakrytý sněhem - pokud před vámi začne brzdit auto, pokud nezareagujete, vesele vás tempomat bude tlačit do zadku před vámi jedoucího auta = musíte být furt ve střehu Adaptivní: + pokud před vámi začně brzdit auto, "nemusíte se o nic starat" a auto si drží vzdálenost + když vás brzdí auto, jakmile hodíte blinkr pro předjetí a trošku vyjedete z pruhu, AT začne hned zrychlovat + když se chystáte předjet a chcete mezi autem před váma menší mezeru a vyšší rychlost pro předjetí, plynem "přetlačíte" tempomat + když se před vás někdo "vetře" na nebezpečnou vzdáenost, auto nedá tvrdé brzdy, ale citlivě zpomalí, aby se mezi váma vytvořila opět bezpečná vzdálenost - v zimě může nastat situace, že "radar" nemá výhled a jste bez tempomatu - pokud v pruhu nalevo od vás jede někdo pomaleji (levo a středoproudaři na dálnici), auto si řídí rychlost podle něj (jde ale přetlačit plynovým pedálem) Klasika funguje dobře pokud před váma nic nejede. Adaptivní vám dovolí si "trochu" odpočinout - což se může hodit na delší trasy. Osobně tempomat zapínám hlavně na dálnici, v městě/vesnici když není provoz a jede se plynule bez neustálého střídání brzdy/plynu. Z asistentů vypínám pouze vedení v pruhu - buď na klikatých okreskách, nebo na dálnici, kde není výrazné přechodné žluté značení.1 bod
-
Scalu mám 3 měsíce, najeto 3500 km. Fakt z toho neměj obavy. Právě v této situaci se ti auto s T nebezpečně přiblíží k tomu, kdo tě tak blbě předjel, kdežto AT zpomalí, nechá auto poodjet a pak přidá. A opravdu to není tak, že dupne necitlivě na brzdu, ale zapípá a začne podle potřeby brzdit (víc či míň), ale s citem. Já mám ve Scale všechny asistenty a jediný, který občas vypnu je Lane assist. On je na dálnci a na širokých cestách fajn, ale na úzkých klikatých silničkách se má snahu přetahovat a já přehledné levé zatáčky projíždím přes půlku. No a v ten moment se chce trochu přetahovat. Ale zase si nemysli, že ti strhne volant. Když ho držíš oběma rukama, tak tě ani nepřetáhne. No ale po delší době je to otravné, tak někdy vypínám. Nebo třeba po opravách nebo rozšiřování krajnic silničáři zalévají spáry a on to někdy vidí jako čáru a snaží se tam vecpat. Tak tam taky vypínám. Ale nic jiného kromě SS nevypínám. a když se vrátím k tomu brždění FA, tak je to tak zatím jsem měl možná jednu zkušenost a myslím, že to bylo tak,, že napřed pípnul a krátce ťuknul do brzdy, teprve kdybych nereagoval, tak asi začne prudce brzdit. Nebo má někdo podobnou zkušenost?1 bod
-
A to je právě to, co se mi na Mazdě líbí. Minimalistický displej se všemi podstatnými informacemi a krásná, přehledná a jednoduchá přístrojovka, žádný copcit ala TESLA. Krása pohledět. Řidič se soustředí na jízdu a né na řešení, jak navázat za jízdy spojení na Mars. Tohle řešení Mazdy mi přijde moderní a přehledné, to co předvádějí současné nové modely např. BMW, Peugeotu, VW, Škoda aj. v rámci digitalizace a přehlednosti přístrojovky je pro mne osobně hrozné. K ostatnímu se ohledně Mazdy nevyjadřuji, protože to bych v ní musel sedět a hlavně jezdit, ale tohle jsem do diskuse chtěl přidat.1 bod
-
1 bod
-
Přesně tak, měním motorový olej po 15 tis., delší trasy a každou druhou výměnu všechny filtry. U druhého auta stejný postup a má 280 tis. bez jediné závady na motoru.1 bod
-
@George007 až tak útočně?? Počkej s reklamací aspoň po 15 000km až se to víc zajede a využívej celý potenciál motoru/spektrum otáček. Pak nám tady každopádně napiš, jak jsi pořídil. Na YT je video 1.5 Scala Vmax 257km/h https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=Y0Hxmn9FL4w1 bod
-
@CatexcavatorV souvislosti s tvou poznámkou ohledně výměny vzduchového filtru po 90.000 km si vzpomínám na dlouhodobý test Škody Rapid 1.0 Tsi v časopise Svět motorů, kde ten filtr a ostatní věci měnili v rámci objektivního testu opravdu podle předpisu fabriky. Ten vzduchový filtr měněný po 90.000 dle fotky byl celkem OK a redaktor Vaculík to tehdy vysvětloval, že množství vzduchu jdoucí přes ten filtr je snížené o množství vzduchu jdoucí přes opětovnou recirkulaci spalin a tím pádem se filtr vzduchu zanáší pomaleji. Sice to jeho vysvětlení dává určitou logiku věci, ale sám kvituji tvůj postup výměny po těch 30.000 km. Mě osobně se zdá to vysvětlení stejné, jako při argumentech našich politických špiček, tedy když je posloucháš nezávisle na sobě, tak se zdá, že má každý svou neochvějnou pravdu, ale dohromady mluví každý o něčem úplně jiném. Já to tak ohledně včasných výměn mám taky, třeba u svého motoru 1.0 Mpi měním motorový olej po 10.000 km, protože jezdím hlavně krátké trasy a taky chci, aby mě ten motor vydržel co nejdéle. Fleetoví zákazníci Škodovky hledí na co nejmenší náklady při provozu a tak jim fabrika vychází vstříc těmito natahovacími intrervaly údržby.1 bod
-
Tak minulý pátek proveden servis po 30 tisících a trochu mi vyrazili dech , když jsem se zeptal zda vymění naftový a vzduchový filtr. Odpovědět je, až v 90 tisících. Nechápu servisní politiku AŠ, přijde mi to jako cílený poškozování motoru. Je to stejné jako interval výměny motorového oleje po 30 tisících, taky blbost. Filtry jsem nakoupil a vyměním sám.1 bod
-
Taky jsem uvažoval o Mazdě, osobně si myslím, že obě auta jsou srovnatelná, ale ten kufr! jinak se škodovkou jsem velmi spokojený, žádné vrzání, skákání apod. po roce výměna oleje bez žádných závad, taktéž výměna oleje a garančky u Mazdy trochu dražší, ale co mě odradilo byl kufr a sleva na vozidlo, u škodovky 16%, u Mazdy do 5 %1 bod
-
Já bych to zhrnul. Mazda je prostě nej a embéčko mu nesahá ani po ..... Nic proti Tobě,ale nebylo by Ti lepší na Mazda foru.1 bod
-
Tak to by mě fakt trápilo, že auto pořádně nezrychluje přes těch 200 km/h a tedy třeba v D nemohu rychleji předjet.. Docela jsem se po ránu pobavil, když jsem si to přečetl.1 bod
-
Přední mlhovky nikdy nebyly povinné. Bohužel přední mlhové svítilny jsou u O3/O3FL úplně zprasené, o tom se psalo již mnohokráte. Na rozdíl od O2/O2FL je jejich účinnost s konvenčními žárovkami v mlze zcela mizivá, jsou víceméně jen na okrasu či pro corner funkci. Používám jasně žluté NOKYA (v halogen provední), a ani s těmito to není žádný zázrak, byť na předchozích verzích Octavie svítí v mlze naprosto skvěle. Originál halogen žárovky jsou v mlze u O3 takřka zbytečné a dost neúčinné. To už je lépe se si pomoci adaptivním tempomatem, byť ten nepomůže se stojící překážkou. Proto také uvažuji o výměně halogenů za nějaké žluté LED provedení s zvýšeným světelným výkonem, který by eliminoval tu zmíněnou konstrukční katastrofu O3 mlhových světlometů. Tady je mě bližší bezpečnost jízdy v mlze, než homologace nebo dokonce nějaký "design" při funkci corner... A dát si do mlhovky světelný zdroj s modrým nádechem pro lepší design je úplný nesmysl, maximální efekt je tak možná jen pro "holky na chodnících" :-( Ale proti gustu žádný dišputát...1 bod
-
Nechci tě odrazovat, ale kouknul jsem do schémat a nejde jen o výměnu světel. Zapojení je úplně jiné, jsou použity jiné piny konektorů BCM, kabeláž je jiná, konektory světel také, každé LED světlo je řízeno přes vlastní výkonový modul LED včetně připojení na sběrnici CAN, nutné nové kódování světel, atd. Nevím, zda by to pro tebe nebylo příliš veliké sousto, ale nedivím se ti, LEDky jsou LEDky. Měj se. LED.pdf Halogen.pdf1 bod
-
@TOMUS ono N95 + VIF vyjde levněji než 100 oktanů a efekt je +/- stejný.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
A proč mě hned napadáš? To tě to fakt tak trápí? Co třeba nějaké povolené tolerance? To ti nic neříká. Nevím, proč jsem se nechal ojebat tím, že jsem si nezkontroloval, zda auto dosáhne maximálky psané v TP. Ani bych to nepředpokládal, že tomu tak bude. A co spotřeba psaná v TP? Té dosahuješ? S tím jsi spokojen?-1 bodů
-
hmm,takový řeči si nech od cesty. Koupíš si auto a nemá výkon takový jako mý být?! To mě trápí, ale je vidět že si intelingent a necháš se ojebat. Takový spotřebitele asi Škodovka potřebuje.-2 bodů