Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 02/23/21 ve všech sekcích
-
4 body
-
2 body
-
Vůbec bych to neřešil... kolikrát jsem v autě potřeboval přespat tak prostě klapalo celou noc a nic se neděje. 1. mazání se říkalo hlavně u studeného motoru, že je lepší pomalou jízdou vyrazit. 2. u 2.0tdi omývání ventilů palivem opravdu nehrozí ani na volnoběh ani nikdy jindy, není to MPI. 3. Taky bych vůbec neřešil... Ten zbytek jsou taky kraviny. Ty spaliny na volnoběh mají třeba jen 100°C takže nehrozí nic. Při regeneraci je na filtru třeba 600°C, ale to auto je na to dělaný nic se nestane.1 bod
-
Ahoj, zajímá mě, jestli a případně čemu vadí volnoběh u dostatečně prohřátého motoru 2.0 TDI 110 kW (s DSG). Zkoušel jsem hledat tady na fóru i na jiných stránkách a odpovědi nejsou úplně jednoznačné. Jako rizikové body se uvádí v podstatě tři hlavní: 1) Potenciálně nedostatečné mazání motoru díky nižšímu tlaku oleje. Tenhle bod osobně beru jen jako teoreticky možný. Předpokládám, že výrobce není úplně blbý a že kontrolka tlaku oleje by se v takovém případě rozsvítila (což se neděje). 2) Karbonizace ventilů a lopatek turba díky nízkým otáčkám, ne ideálnímu spalování a nedostatečnému omývání ventilů palivem. To mi zní rozumně a reálně. Je ale otázka, jestli se například po 4hodinovém volnoběhu díly zanesou natolik, že se následnou běžnou jízdou zase neočistí. 3) Zvýšené zanášení DPF. Zde by měla zafungovat častější regenerace, i když negativní dopad na životnost/zanesení filtru by to asi mít mohlo. Pak sem tam zazní obava z toho, že díky nechlazení proudícím vzduchem by se kolem spalinové cesty mohlo něco přehřát, roztéci se nějaké plasty, případně vzniknout požár. Také že při dlouhém stání venku na volnoběh do kabiny pronikají výfukové plyny a mohou posádku otrávit. Obě tahle rizika mi přijdou úplně na hlavu. Samozřejmě platným argumentem je zákonné ustanovení zakazující stání se zbytečně nastartovaným motorem. To ale prosím pomiňme. Proč se ptám: jezdím pracovně po celé republice a stává se, že nevyhnutelně potřebuji během dne vyřídit pracovní záležitosti. To může být na půl hodiny, hodinu ale i tři. V normální době jsem to řešil zastávkou v restauraci / na ČS. Dnes, kdy je všechno zavřené, nezbývá než zůstat v autě a nechce se mi tam mrznout :-). Děkuju za podnětné odpovědi.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Jako velkou výhodu vidím to, že SW 1433 lze přepnout vzhledově do režimu Octavia/Superb 3 FL - přes developer mode a tam zvolit Skin (už si to nepamatuji přesně)1 bod
-
@dvd73Tím měřením sis odhalil jak funguje rekuperace. To že je to to OK nebo NE je dáno úhlem pohledu. Škoda to potřebuje na emise ale ničí to baterku. Dlouhodobější vybiti posiluje nevratný proces sulfatace. Proto tam máme baterky EFB nebo AGM které svou vnitřní konstrukcí odolávají lépe tomu stálému vybíjení a nabíjení. Kapacita (Ah) se nedá jen tak změřit jen se odvozuje od napětí. Jsou na to tabulky i v těch tématech cos četl. A teď pokud máš po delší době 12,8V tak je to naprosto v pořádku. Problém bude až naměříš pod 12V. A teď k modelové situaci, Máme 100% kapacity je ráno -2 jedem do práce těch 7km, všechny výhřevy a klima puštěné. To auto nestačí dobít ale jsme na 90%, odpoledne domů je +10 a máme to to do kopce tedy auto rekuperuje a vezme si až na 60% kapacity. Do rána se baterka zvetí sama na 80%. no uděláme to víckrát za sebou a hlášení o slabé baterii je na světě. Start Stop pokud se vypne trochu pomůže ale problém s rekuperací neřeší a tak zhruba po 5 letech si jdeš koupit novou baterku. Pokud dřív, tak je nejspíš baterka vadná a na baterku je 3 roky záruka. Cokoliv ze zásuvku patří vytáhnout, i když ten voltmetr bere šul nul.1 bod
-
Odpovědi tu už jsou, nicméně zkusím sem dát i své postřehy z řad čerstvého majitele tohoto motoru v Octavii. Co se týká prvního dotazu, nic takového v podstatě nikde nenajdeš. V návodu jsou popsané pouze poruchy, které ti auto ukáže pomocí kontrolek. Druhý dotaz, ještě nemám naježděno tolik, ale zátah je opravdu znatelný oproti verzi bez etec. Problém je spíš prodleva DSG, ale jinak v pohodě. Co se týká toho jak se s tím jezdí, tak Škodovka se hodně snažila aby to nebylo vůbec poznat, pokud bych nevěděl že jedu s hybridem tak to vlastně nepoznám. Jak tu říkali kolegové je to mild hybrid, rozhodně to není elektrické auto. Původně jsem hybrid nechtěl, ale tahle technologie mne přesvědčila. Je to opravdu chytře vymyšlené a je to první auto kde mne nerozčiluje start stop, vůbec o něm nevím a vypínám ho jenom ze zvyku. Časem ho asi i přestanu vypínat.1 bod
-
Jen zmíním, včera jsem přebíral nového Superba MR2021 a můžu potvrdit, že žádný černý pruh na matrixu nemám, zkusím udělat i fotky. Jel jsem cca 2hod po tmě a z matrix jsem velmi nadšený1 bod
-
1 bod
-
Ahoj, také se podělím o zkušenost s aktualizací map. Nikdy v životě jsem to ještě nedělal. Zvolil jsem rovnou postup instalace z SD karty, jelikož dvouvrstvé DVD se mi nechtělo kupovt. Aplikoval jsem postup podle uživatele paja.sedlo výše, rovněž jsem se držel instrukcí z Maps Tool. Vytvořené ISO jsem vypálil na DVD+RW a světe div se, za 32 minut bylo hotovo. Měl jsem štěstí :)1 bod
-
Jak jsou ty dva panely pod sebou, radio a klima. To radio je original? Mozna jenom zvyk na Superba, ale to spasovani dohromady se mi fakt vubec nelibi :D1 bod
-
Z vlastní zkušenosti - spíše než se obracet na "autorizák", který auto napíchne na diagnostiku a málokde alespoň v hrubých rysech rozumí číslům (tlaky, podtlaky, volty, odpory ... akorát čtou v manuálu, co by to tak mohlo být - ta hláška; tak doporučuji si udělat chvilku (uspořit čas čekáním na příjem a výdej v autoservisu, poslouchání jejich všemožných úvah a bludů... - a zamyslet se nejdříve laicky - tak jako jsme to dělali na starých autech, kde nebyla diagnostika skoro žádná a elektronika vůbec ne. Píše to - výpadek posilovače brzd (a auto brzdí normálně, nebo skoro normálně). Posilovače jsou poháněny odjakživa podtlakem. U benzínů se podtlak bere pod karburátorem nad sáním (když tam je) a u dieselů je na podtlak samostatné čerpadlo/vývěva. Vývěva je dnes i u některých benzínů. Zhusta jen jedna, takže se "stará" o všechny systémy auta, co potřebují podtlak. Hlavně je to posilovač brzd, ale také třeba ovládání turbodmychadla... až po různé podružné ptákoviny v rámci ESP, ABS, ale někde i naklápění světlometů. Takže - když mi hlásí třeba maxidot "závada posilovače brzd", pak vezmu ruční podtlakovou pumpičku, nejlépe s manometrem (ale stačila by i vakuová pumpa na vylepšení ztopoření penisu), podívám se systematicky od vývěvy kam jdou hadičky. Ony se různě rozdvojují... Takže postupně zjistím, jestli jednotlivé větve každá drží podtlak - rozpojím a vrazím tam ruční pumpu. Na vnitřek posilovače brzd se s tím mohu vyignorovat - ten bude nejspíš v pořádku. Na něj stačí prostý test, a to. Když po vypnutí motoru za cca 20 minut je 2-3x pedál brzdy "měkký" a teprve po 3-4tém sešlápnutí ztvrdne, pak je podtlak v posilovači ok. Když odejde hadička, nebo ovládaný člen (třeba membrána v ovladači turba), tak jsou porůznu v systému hadiček umístěny zpětné ventily, které zajistí, aby ostatní věci i při úniku podtlaku fungovaly. Výkon vývěvy je zhusta dimenzován tak, aby uniklý podtlak pro systémy funkčně doplnil (vycucnul). Jednotlivé ovládané členy mají vlastní hlídání čidlem podtlaku, které dává info do své řídící jednotky. Tam je nastaven rozsah podtlaku správný pro zajištění funkce. Když je někde jinde únik, tak sice vývěva podtlak pro ostatní nějak stíhá doplňovat, ale krajní/extrémní hodnoty někdy/někde nedosáhne. Pak ta řídící jednotka vyhodnotí jako chybu, i třeba závažnou. Podle podmínek - třeba venkovních teplot, ohřátí motoru atd. se výskyt závady může projevovat sporadicky. Obvykle se však postupně zhoršuje, únik podtlaku je masivní a postupně hlásí závadu další a další jednotky s podtlakem spolupracující, nebo na něm funkčně závislé. Takže - zpět: prohlédnout podtlaky na jednotlivých větvích a na ovládaných členech. Jestli mám třeba uvedenou hlášku - závada posilovače brzd a současně výkon motoru klesá - až padá do nouzáku, pak skoro na 100% se jedná o závadu ovladače turba. Tyto ovladače jsou obvykle nerozebíratelné, neopravitelné. Většinu je možno koupit samostatně za cenu cca 2000-3500 podle typu auta, resp. motoru. Když zjistím tuto závadu - zdemontuji ovladač turba a hned mám přístup prsty na ovládací páčku lopatek turba. Ta by se měla pohybovat naprosto volně, bez drhnutí (usazený karbon na lopatkách). Také mám sundánu přívodní hadici sání od filtru k turbu, takže mohu do turba sáhnout na hřídel. Ta by neměla mít žádnou vůli (radi- axi-) a měla by se v ložiscích volně otáčet. Drhne-li cokoli a prsty to za čas nerozhýbu do volna - je třeba turbo vysápnout, zdemontovat a vyčistit. Postup pro většinu typů turbodmychadel se ukazuje na mnoha příspěvcích třeba na youtube.com. Výměnou ovladače turba zajistím navrácení těsnosti celého systému. Nejenže mi "ožije" výkon motoru, ale zbavím se hlášky z posilovače brzd, ESP, svítící spirálky, ABS i MIL-on - závady motoru a také 3x pípání a svícení ruční brzdy, když mám odbržděno :-) Kdyby mě chtěl někdo brát za slovo co do uvedeného příkladu možné závady, tj. na ovladači turba - mějte na paměti, že nový ovladač je nutno nastavit. Hrubé (velmi hrubé) nastavení je možno udělat porovnáním polohy matiček na původním ovladači s novým. K akurátnímu nastavení je zapotřebí diagnostika (třeba VAG) a vyčíst a nastavit hodnoty napětí v krajních polohách. Zdravím a doufám, že někomu tento můj spisek pomůže zbavit se nočních můr - jak zmíněno někým v tomto tématu dříve.1 bod
-
5. a 6. převodový stupeň = 400 Nm 3. a 4. převodový stupeň = 380 Nm 1. a 2. převodový stupeň ještě méně Platí pro DSG6. Zdroj: Svět motorů - Diesel Speciál, číslo nevím.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
A já to tak před 20 lety taky zažil na sídlišti Máj České Budějovice. Ale nikdo moc neřešil při pošoupnutí s následním bržděním. Prostě se to zastavilo o další auto nebo samo.1 bod
-
Projeď se tím a uvidíš, pokud by ti ACT jo hodně vadilo, stačí si ho nechat deaktivovat (což už jde co tu někteří psali).-1 bodů