Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 05/26/21 ve všech sekcích
-
Urcite to reklamuj. Jdi do toho. Omlouvam se za ironii, ale takoveto dotazy jsou snad z chore hlavy.2 body
-
2 body
-
Zdravice Všem již delší dobu pročítám fórum a nyní jsem se rozhodl přispět trochou do mlýna ohledně řádného zapojením kamery. Jelikož zatím jsem asi jediný kdo řešil na O IV kameru „na fůl“. Hledal jsem do svého nového vozu kameru, která bude umět nahrávat dobře i ve tmě a bude mít solidní zadní kameru přes tónovaná skla s propustností 20% - docela oříšek. Dále PLNÝ Parkovací režim. Pořídil jsem tedy kameru Mio 846, zadní kameru mio A50 a Mio smartbox III. Začnu postupně: Přední kamera má příjemný zápis 60 snímku a funguje bezvadně. Zadní kamera A50 nádherně nahrává i za tónovaným sklem (stačilo v nastavení nastavit vyšší jas a vypadá to, jako kdyby žádné tónované sklo nebylo). No a teď se dostanu k tomu důležitému a tím je smart box III. V dalším odstavci vysvětlím pro úplné začátečníky o co kráčí, ten kdo to zná ať následující odstavec přeskočí :-). Mio smartbox III je šikovná krabička, která se zapojuje do pojistné skříně vozu tak, aby kamera i po vypnutí start/stop nahrávala, respektive se přepla do PLNÉHO parkovacího režimu, který hlídá vůz jak před nežádoucím pohybem kolem vozu a nárazy. Pokud nastane jedna z těchto věcí, kamera začne nahrávat video do speciálního složky na sdkartě s názvem „Parking“. A chrání Váš vůz klidně nonstop, i když v něm nejste. A dále hlídá i Vaší autobaterii, aby se nevybila a vy třeba další dny v klidu nastartovali auto. smartbox má tři kablíky na svém konci. 1.kabel se zapojuje do pojistné skříně na pojistku, která MUSÍ být stále pod proudem, i když auto zamknete. 2.kablík se dává do pojistky, která je pod proudem až po máčknutí start/stop - nastartování vozidla. 3.kablík upevníte na kostru auta, aby bylo vše řádně uzemněno a smartbox řádně fungoval. Zdá se to složitý ale i já kancelářská krysa jsem to nakonec zvládl :-). A teď můj problém který jsem nevěděl jak řádně vyřešit. V servise jsem si zapůjčil zkoušečku, abych zjistil které pojistky jsou pod stálým proudem a které až po nastartování. K mému údivu VŠECHNY pojistky ve standardním rozměru furt pod proudem??? Dokonce i vyhřívání sedaček? Říkal jsem si, že když na rádiu nejdou zapnout, až po nastartování, tak že pod proudem nebudou ale ono jo. tato pojistka je tedy stále pod proudem. Vysvětluji si to tedy tak, že cokoliv se ovládá přes „infotejment vozu“, tak je stále pod proudem a někde tam pak dál je pojistka „infotejmentu“ , která pouští šťávu dál až po nastartování… Nevím nerozozumím tomu samozřejmě:-). ...Vybral jsem tedy pojistku na tažné zařízení……. Následně jsem našel pojistky tipu mini 7,5, která je pod proudem až když se „otočí klíčkem“ … v mém případě jsou hnědé a zde jsem vybral pojistku na USB-C ve voze. No a kostru (uzemňovací káblík) jsem zapojil k nejlépe dostupnému šroubu a bylo zapojeno. Smartbox se rozsvítil zeleně a vše funkční :-). ……Bohužel týden jsem nevěděl co se děje: Kamera nahrává po opuštění vozu pouze cca 5 min a pak nic nenahrávala. Vůbec jsem nevěděl čím to je, kameru jsem dával do továrního nastavení, formátoval kartu jak blázen. smartbox byl nastaven dle manuálu a furt jsem netušil.. A pak to přišlo. V manuálu jsem si našel, že přední kamera má tlačítko reset. Čili nastartoval jsem auto, vše zapojené, kamera se spustila, začla nahrávat, a já jsem držel cca 10s špendlík v resetovacím místě kamera velmi divně problikávala až do bílého pozadí, poté jsem taličtko pustil kamera problikla (I KONTROLKA NA SMARTBOXU BROBLIKLA) znovu naběhla, já vypnul motor a kamera frčí, nahrává parkovací režim, sama se zapne když nastartuju. Opravdu parádní. :-) Ještě dodám mé nastavení kamery, které je taky velmi podstatné a mám odzkoušeno, že takto je to nejlepší. Jinak to taky nemusí fungovat. - G-senzor - přesně na střed (když jsem dal citlivý tak nahrávala i při zabouchnutí dveří ) - Citlivost pohybu - střed (při vysokém nahrávala i hýbací větve na stromu :-) ) - auto zadání - střed - Uspání displeje - vypnuto (není se čeho bát že by displej furt svítil při parking modu v noci, on totiž v parking módu nesvítí a nepřitahuje pozornost) - Kontrolka parkovacího módu jde taky vypnout aby nepřitahovala pozornost - Oblast snímání parkovacího režimu na pohyb - hlavní oblast (pokud dáte vše, tak nahrává i ptáka v nebi :D) Byl to boj, asi né tak kvůli výrobci, ale spíše naše Octavie 4. jsou už DIGI auta a ta elektronika/pojistková skříň si dělá co chce a chce to mít prostě trpělivost a vyzkoušet - Někde tady na fóru jsem očima přejel téma „duchové v reprodukturech“ - To je takovéto když sedíte v autě „vypnutém“ tak po pár minutách uslyšíte ty lehké duchy v repro a auto se jakoby uspí a vypne vše nemožný dokonce i vnitřní osvětlení auta a nezapnete si ani osvětlení ve voze :-). Dále všem amatérům jako jsem já doporučuji zakoupit za pár korun redukce do té pojistné skříně a nemotat ty drátky prasácky na stávající pojistku vozu. Smart box má sice jištění, ale nikdy nevíte co to udělá s vozem, kdyby došlo v dané pojistce ke zkratu. Auto máte(me) v záruce, tak ať to má nějakou kulturu trochu. Připojuji foto mého zapojení, které ovšem kulturu žádnou nemá jelikož foto jsem dělal ve chvíli kdy jsem to úspěšně zapojil - čili před srovnáním přebytečné kabeláže - BTW: na pravé straně blíže k volantu je na smartbox krabicčku krásné místo a nic někde nedrnčí při jízdě. Kdybych byla potřeba něco doplnit/poradit určitě pište SZ a rád pomůžu.1 bod
-
Tak kryty nainstalovány, pěnovky deinstalovány. Cestou do Prahy přes Německo otestováno vyšší rychlostí, výraznější hluk nepozorován. Molitan nasáklý vodou. Hlouchymu děkuji za inspiraci. P.S. Jestli to pomůže napíšu sem na fórum po desetileté zkušenosti.1 bod
-
# ECE 3 Austria, Croatia, Czech Republic, Germany, Hungary, Italy, Liechtenstein, Malta, Poland, San Marino, Slovakia, Slovenia, Switzerland, Vatican City State1 bod
-
Mám teď 1.0TSi po 1.6TDi. A překvapil mě celkově jiný pocit z auta. Ta 1.6TDi jela celkem slušně a fakt za málo. Ale byla v tom autě celkově špatně odhlučněná a auto bylo dost těžkopádné na předek. Celkově bych řekl, že byl měkčeji naladěný podvozek a dost si zaklekával v zatáčkách. 1.0TSi ještě nemám zajeté, předpokládám, že po ujetí nějakého 1k km se bude lépe sbírat v nižších otáčkách. Podvozek je tužší, ale za to se s autem dají krásně řezat zatáčky. Furt musím čučet na otáčkoměr, protože tem motor není vůbec slyšet, ať se jedná o nějaké vibrace z nižších otáček nebo vytočení. Pocitově to bohužel zatím tolik nejede, takže se to hodí spíš pro klidnější jízdu. Ale celkově mě překvapil posun z Rapidu 1.0TSi. Hlavně řazení je o dost příjemnější. Ta 1.5TSi musí být v tom autě super. A asi bych se narozdíl od původní 1.0TSi u této EVO verze nebál podtáčení u DSG.1 bod
-
Já zase nafotím fotky, spanilku pojedu dám fotky pak na rajče k nakouknutí.1 bod
-
1 bod
-
Mám opačnou zkušenost. Chcípnul klidně hned, a to na oleji bylo 109°C. Přes 110 to jde spíš výjimečně. Ale nemám Scalu.1 bod
-
Když teploměr ukazuje 90st. tak je to jen informace, že je to ve skutečnosti mezi 66 - 108st. Prográmátoři si z nás dělají srandu a údaj o teplotě na palubce, je nicneříkající hodnota. Je to jen tuning. Lepší je to zkontrolovat diagnostikou, a nebo ještě lépe, nezávislým teploměrem. Může být taky vadné čidlo, co tu teplotu snímá. Jak ukazuje ten pseudoteploměr jsem popsal už dávno tady:1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Jestliže je tam již tato hloubková rez a postižené místo se neopraví tak jak má a nalepíte tam ty lemy, tak se tam vždy ta vlhkost dostane!!! Je to na exponovaném místě, kde se během jízdy mele blatník o nárazník a navíc tam hojně stříká voda. Navíc ve styčné ploše blatníku a nárazníku je mezera, kudy tam stále bude vzlínat voda!!! Výsledkem bude, že to sice těmi lemy zakryjete, ale i z rubové strany tam stále poteče voda, takže do dvou let se tam udělá puchýř a následně díra. Budete-li potom to auto ještě chtít prodat ztrácí na ceně. Dle stavu auta, bych osobně, takovou počínající malou rez opravil svépomocí s tím, že nárazník musí dolů a postižené místo opravit nejen z lícové, ale i rubové strany!!! Jak a čím opravovat lze se dočíst v dílenské příručce, kterou lze zde na fóru najít. Chápu, že ne každý si na to troufne, pak bych to dal do servisu. Bude to sice dražší než nákup lemů, ale budete mít od toho pokoj a auto bude vypadat líp než s lemy, které upozorní, že se pod nimi něco děje. Vím, že tyto lemy se lepily na Feldy nebo Fáva, kdy v blatníku byly díry a oprava se vzhledem ke stavu a ceně auta nevyplatila a bylo to jen proto, aby to prolezlo STK, ale to váš případ nebude.1 bod
-
Pokud to není nutné z důvodu pokročilé koroze, kterou je potřeba tímto způsobem ukrýt, tak bych to tam nedával. Bude se za to chytat špína a hlavně vlhkost, která časem způsobí korozi.1 bod
-
Já se hlavně obával, že tam můžou být nějaké změny... viz např. nastavování sklonu světel, už se dělá pouze přes rádio.. A jestli by to v Erwinu bylo aktualizováno i pro můj ročník výroby.. Pokud bych sháněl starší sedadla, např z Mihocar.. tak zda budou kompatibilní i z ročníku 2016 atp :). Měl jsem elektrické sedačky ze Superba 2 ve fabii a bylo to super, hlavně elektrická bederní opěrka.. proto celkově nad výměnou uvažuji.1 bod
-
7. října 2018 jsem sem dával obrázek (https://forum.skodahome.cz/uploads/monthly_2018_10/filtr.jpg.b96518476862ec4c7129fec87d5f9028.jpg), kde je upozornění na použití tzv. "krycí desky", aby případný bordel co mohl napadat na filtr, tak aby nepropadl dolů na ventilátor. Pořešil jsem to tak, že jsem si tu "krycí desku" udělal z obalu nového filtru, kdy jsem tu krabici nastříhal tak, abych to mohl zasunout pod ten filtr. Zafungovalo.1 bod
-
1 bod
-
Elektronika drží točky, aby měl kompresor klimy dost otáček - i při ubrání plynu při přeřazení. Když vyřadíš, chvíli čeká, jestli si to nerozmyslíš a nezařadíš další kvalt - pak teprve úplně ubere.1 bod