Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 11/18/21 ve všech sekcích

  1. Já osobně za největší výhodu odmrazování považuju fakt, že si člověk to ultra měkké sklo nepoškrábe škrabkou. Což si při škrábání poškrábe, jakkoliv opatrný je. A to myslím za tu chvilku čekání stojí. Level TOP je pak nezávislé topení. Level Ultra TOP pak garáž 🤪.
    4 body
  2. avionika lietadiel. konkretne 2-miestne 1-motorove celokovove :) dostanem kabliky, konektory, sadnem ku stolu a taham, spajam, pripajam, prepajam, montujem :D technolog spracuje a nastuduje vybavu, ja to musim skontrolovat a zapojit napriklad nieco taketo:
    4 body
  3. Jj garáž, kde je 10st. a výtah až od bytu, fólii ani bugík nepotřebuji. Graphite na sluníčku/stín a Mamba 👌
    3 body
  4. V krátkosti: ak má niekto silnú averziu voči trojvalcom a zároveň má obmedzený rozpočet, tak doporučujem okrem Fiat 500L (1.4 atmo, 95 k), Hyundai i30 (1.5 DPi atmo, 110 k), pozrieť aj SsangYong Tivoli a Tivoli Grand (1.5 T-GDI, 163 k). Cenovo je trochu drahšie, ale rozhodne o dosť väčšie a výkonnejšie auto, ako dva hore spomenuté, a stále o dosť lacnejšie ako koncernové autá s podobným objemom (stačí sa pozrieť na cenník Fabie IV s 1.5 TSI). Teraz trochu podrobnejšie: mesiac až dva dozadu sme pre budúceho svokra hľadali náhradu za 20 ročnú Fabiu kombi s 1.4 MPI (68 k). Prvý šok bol, keď sme uvideli aké vysoké sú ceny v tomto segmente. Akože zdraželi všetky autá, ale keď je Superb drahší o 2 tisícky to nebije tak do očí, ako keď je o toľko drahšia napr. malá Fabia. No nič, rozpočet okolo 15, maximálne 16.000 €. Vo výbave sme chce mať tempomat, Android Auto, vyhrievané sedačky, ideálne aj automatickú klimatizáciu a nejaké cúvacie senzory, alebo zadná kamera by tiež potešila. Rovno sme začali u Dacie. Sandero cenovo fajn, ale kvalita spracovania hrozná, fakt šetrili kde sa dalo, ale išli sme na skúšobnú jazdu s Dusterom 1.0 TCe LPG. Bol to ešte Duster pred faceliftom, a budúci svokor sa presvedčil, že tieto malé litrové trojvalce možno majú o valec menej a majú aj malý objem, ale výkon im nechýba. Dovtedy som od neho iba stále počúval slovné spojenie "slabé litrové motory". Jednoducho šesťdesiatnik, a nová benzínová turbo éra išla mimo neho, takže jeho hlava nebrala to, že litrový motor bude o dosť silnejší ako jeho stará 1.4-ka. V jeho časoch bol totiž litrový motor akurát vo Fabii junior a to bolo naozaj slabé. No nič, požiadali sme o nejakú zľavu, dostali sme 3 %, záruka iba 3 roky / 100.000 km. Išli sme ďalej do Renaultu, tom nejaký Capture sa vošiel do cenového limitu, zľava 5 %, ale budúci svokor nebol z Renaultu moc nadšený. Boli sme potom ešte v Mazde (2-ka moc malá, 3-ka cez rozpočet) a pozreli sme aj Nissan. V Nissane bol jeden Juke, litrový trojvalec, predvádzačka za 15.990 €. Previezli sme a budúci svokor bol veľmi nadšený. Musel som ho ale schladiť, že je to trochu drahé za tie peniaze, nakoľko to malo už vtedy nejakých 10-11 mesiacov, t.j. z 3 ročnej záruky ostávali iba 2 roky a necelé 2 mesiace. Síce sa dala priplatiť ďalšia extra dvojročná záruka, ale to bolo nejaký 600-700 € (už neviem presne). Každopádne kvalita spracovania auta dobrá, ale motor bol na môj vkus stále kosačka (ja ten zvuk z Wartburgu moc nemusím). Išli sme do Suzuki, čakal som, že nejaká Vitara alebo SX4 by sa do ceny vošla. Čakal takmer prázdny autosalón, cenníkové ceny mimo náš rozpočet, zľavy neposkytujú. Skúsme Toyotu: Yaris Cross veľkosťou prekvapil, aj by to mohlo byť, Corolla sedan zase moc nízke auto. Ceny tiež dosť vysoké a motory aj keď sú 1.5-ky, stále sú to trojvalce, tak pozor na to! Výrobcovia sa nieže nechvália tým, že ich motory sú trojvalce, mám pocit že to naschvál zatajujú. Pri niektorých značkách bolo nemožné sa na webe dopátrať k presným technickým špecifikáciám motorov, alebo počtu valcov. Ford: Focus je cez rozpočet aj po všetkých zľavách, nula kusov skladom. Puma bola príjemné auto na posedenie, ale tiež drahá, dlho sme neostali. Opel: Astra je podvozkovo moc nízka, iba jemne cez 9 cm a budúci svokor potrebuje pravidelnej jazdiť po poľnej ceste v horách, a so starou Fabiou to bolo len tak-tak. Astrou by určite chytil spodok. Crossland: výškou podvozku aj sedením ok, motor 1.2 turbo, ale trojvalec. Previezol nás iba predajca, lebo auto už bolo predané. Motor ťahal viac než slušne. Cenovo podľa cenníka najprv mimo rozpočet, ale vďaka známostiam u importéra sme dostali slušnú zľavu. Mne osobne sa toto auto nepáčí, ale to nie je relevantné. Hyundai: porovnali sme Konu 1.0 T-GDi s i30 1.5 DPi. Kona interiérovo malá, ale motor výkonný, naopak i30 je popri Astre asi prvé normálne auto. Výkonovo je samozrejme cítiť absenciu turba, ale kto doteraz nejazdil s turbo motorom, ten z toho bude nadšený. Kultúra chodu úplne iný level, ticho v interiéri, žiadne hrkotanie a hnusné vrčanie trojvalca. Siahli sme po tretej úrovni výbavy, cena s nejakou zľavou stále veľmi dobrá, stále sa zmestíme do rozpočtu. Silný favorit. Fiat: pozerám cenník, a neverím svojim očiam, hneď niekoľko modelov ktoré sú zaujímavé. Tipo Cross bol veľkosťou, výškou podvozku najzaujímavejší, ale je trochu drahší. Pozeráme obyčajné Tipo. Cenovo Super, je to naozaj veľké auto, svetlá výška stále perfektná, kvalita spracovania dobrá, som nadšený, akurát tie litrové trojvalce. Predajca na to reaguje, že ešte 500L sa dá kúpiť s 1.4 atmosférickým motorom. Nie je to naša šálka kávy, ale sadáme si do vystaveného auta a padla nám sánka. To auto je OBROVSKÉ. Nie v zmysle, že má dĺžku cez 5 metrov, ale v tom, že sa v ňom sedí trochu vyššie, má vysoké dvere, takže netreba sa zohnúť pri nasadaní ani keď máte 185 cm a keď nasadnete, ostane vám nad hlavou ešte 15 cm. Nechápal som. Okrem toho celý interiér je veľmi vzdušný, ja osobne si myslím, že to je veľmi dobré rodinné auto. Ale je to 500L, a dizajn je taký aký je, a budúci svokor sa cez to nemohol preniesť, čo aj chápem. Okrem toho má silnú averziu voči Fiatom, evidentne ešte z 90-tych rokov, že to sú vraj šunty. Tadiaľto cesta nevedie. Škoda: požiadali sme o dve cenové ponuky na Fabiu III kombi, s požadovanou výbavou, v pohode sa zmestila do rozpočtu, ale to už radšej priplatiť za Hyundai a mať o triedu väčšie auto. Kia: vzhľadom na to, že majú iba litrové trojvalce vôbec sme tam nešli, tu už sme boli viacmenej naklonení k i30 1.5 DPi. Začal som pomaly riešiť objednanie i30-ky, s tým že predjaca ešte chcel získať nejakú extra zľavu, nakoľko sme u nich nedávno objednali aj Superba. Vtedy som si ešte spomenul na Mitsubishi: mimo rozpočet. Ale predajca Mitsubishi v Bratislave predáva aj autá značky SsangYong, na ktorý som tiež úplne zabudol. A hľa, Tivoli sa zmestí do rozpočtu a je to 4-valec a s turbom, 163 koní (!!!) a Tivoli Grand v lepšej výbave je tiež iba o necelé dve stovky drahší. A pre Tivoli Grand výbava Style+ (signalizácia vzdialenosti pri parkovaní - vzadu, vyhrievanie predných sedadiel, vyhrievaný volant, 16" ALU disky, pneumatiky 205/65 R16, dvojzónová automatická klimatizácia, sklá so zvýšeným tónovaním "PRIVACY GLASS" - sklá v zadných bočných dverách a vo dverách batožinového priestoru, zadný spojler so zabudovaným LED brzdovým svetlom) za 500 € navyše je tiež taká ponuka, že museli by sme byť blázni za ňu nepriplatiť. Resp. v našom prípade to bolo aj potrebné, lebo sme chceli tie vyhrievané sedačky, ktoré boli podmienkou, a zatiaľ pozastavujem predajcu i30-ky. Tivoli ani Tivoli Grand neboli skladom, ale požičali nám na skúšobnú jazdu Korado (ktoré tiež nie je o moc drahšie). Už samotný spôsob, tu sú kľúče a berte bol fajn, predsa je iné skúšať auto tak, že predajca sedí vedľa vás, alebo za vašim chrbtom, alebo keď sa veziete a viete sa kľudne rozprávať, kritizovať a predajca vás stále nerozptyľuje. Korado bolo veľmi dobre vybavené, mal som pocit ako keby som sedel v korejskom Tiguane. Motor super, príjmené auto. SUV ani korejské autá moc nemusím, ale bral by som, až na spotrebu motor nás presvedčil. Predajca nás informoval, že do týždňa by mala byť a predvádzačka Tivoli Grand. Počkali sme, a naozaj bola, previezli sme sa a zase príjemné sklamanie. Tentokrát sme sa previezli automatom a ešte lepšie vozenie. Automat vraj klasický hydromeničový Aisin, žiadne CVT, alebo robotizovaná, prípadne dvojspoková prevodovka. Ok, spotreba bude určite vyššia, čo potvrdzujú aj všetky testy, ale ak zvážime, že aké veľké je to auto, aký má výkon a porovnáme to s 20 ročnou Fabiou ktorá veľkú časť svojich kilometrov absolvuje na diaľnici (kde žerie veľa), tak ten rozdiel v spotrebe nebude tak veľký. A prečo tu riešim automat, keď už teraz sme cez rozpočet? Preto, lebo príplatok bol iba 1250 € (pri krátkom Tivoli 1150 €), tak sme s partnerkou budúceho svokra pre Tivoli Grand prehovorili, že za tie peniaze sa to oplatí, a aj keď nemá problém jazdiť s manuálom, predalen si môže na svoje pomaly sa blížiace dôchodkové roky dopriať trochu pohodlia. Takže sme objednali SsangYong Tivoli Grand vo výbave Style+, priplatili sme ešte za plnohodnotnú rezervu (je na identickom hliníkovom disku) a automatickú prevodovku. Síce sme minuli takmer o dve tisícky viac ako bol pôvodný rozpočet, a aj prevádzkové náklady budú o niečo vyššie (servis na 120 tisíc km oproti Hyundai i30 vychádza o cca. 500 € viac, a registračná daň je tiež vyššia), ale budúci svokor bude mať kus auta. Na druhej strane bolo príjemným prekvapením, keď som zistil, že havarijné poistenie je o niečo lacnejšie ako na lacnejšiu i30-ku. Asi sa kvôli dizajnu tieto autá moc nekradnú. Oproti Hyundaiu je ešte menšia nevýhoda, že záruka je 5 rokov / 100.000 km, kým Hyundai ju má bez obmedzenia kilometrov. Takže ak niekto jazdí ročne viac ako 20 tisíc, tak aj toto treba zvážiť. Svokor je svojim ročným nájazdom niekde na hrane. Záver: síce sme rozpočet prekročili, ale za tie peniaze auto s automatom, s výkonným 4-valcovím motorom a zároveň s dobrou výbavou inde nekúpite. Treba ale počítať s vyššou spotrebou, na Slovensku s vyššou registračnou daňou a autorizovaný servis je tiež o niečo drahší (cca. 2500 € na 120 tisíc km). Na druhej strane za cenu dobre vybavenej Fabie IV s 1.0 TSI a DSG, prípadne bežne vybavenej 1.5 TSI s DSG sedíte v o dosť väčšom a aj trochu výkonnejšom aute. A ak niekto hľadá rovno crossover alebo SUV, nie je o čom. Jediné čo môže odradiť je dizajn auta, ale to je subjektívna vec. P.s.: Samozrejme ak niekto chce zámerne malé auto (2, 208, 500, A1, Clio, Corsa, Fabia hatchback, Fiesta, i20, Ibiza, Polo, Rio, Sandero, Yaris) a nerieši motorizáciu, tak celý tento môj elaborát čítal zbytočne.
    3 body
  5. možná už jsem tu taky něco dával, ale jelikož jsem ve stejné automotive firmě začal už 18.rok, už jsem si taky lecčím prošel, takže od měřicího technika, PPAPistu, k čemuž mi přidělili později vedení měřicí laboratoře na nějakých 7 let, což jsem v rámci zachování duševního zdraví dobrovolně před dvěmi lety opustil a zůstal jen u těch PPAPů, což je proces uvolňování dílů do seriové výroby, tedy aby ty naše auťáky s těmi jednotlivými komponenty mohly legálně jezdit. Bohužel jsem byl teď přeřazen do skupiny výroby zabývající se HV komponenty, tedy nabíjecími zásuvkami, kabely, propojkami mezi bateriemi apod. ... píšu bohužel, protože mně, jako nepříteli elektroaut, přidělí zrovna tento produkt
    2 body
  6. Dle ETKY 04E 905 612 C je BOSCH, 04E 905 601 B je NGK.
    1 bod
  7. Kódování výbavy jako kdysi - vypnutí Lane, Start stop, zapnutí Corner a bůh ví, co na to půjde časem dokódovat
    1 bod
  8. Ideální příležitost pro sabotáž! 😜
    1 bod
  9. Ano, OBDEleven už umožňuje odemykat SFD, prý to nestojí nic
    1 bod
  10. @stanmar už to tu jednou je 😉
    1 bod
  11. Tam, kde sa menia poistky na panely poistiek vľavo pod volantom.
    1 bod
  12. Já jsem prakticky celý profesní život projektant elektro do 1000V
    1 bod
  13. Vedoucí provozu v jedné energetické nadnárodní korporaci.
    1 bod
  14. Srovnání rychlosti odmrazení předního skla s rychlostí náběhu vyhřívání sedačky je nesmysl z podstaty věci. Zatímco sedačka začne topit vždy plus mínus stejně, doba rozmražení čelního skla závisí na mnoha proměnných faktorech. Za úplně jinou dobu se rozmrazí lehká šedivá námraza kdy jsou venku -2° C, to je otázka doslova několika vteřin. A třeba 2 mm souvislá vrstva ledu vytvořená večerním mrznoucím mrholením, kdy je ráno -10° C, už je klidně otázkou minut.
    1 bod
  15. Koukám v IT obecně je tu dost lidí, tak řadu ještě rozšířím. Dělám programátora pro firmu zabývající se vývojem software na zakázku. Od nástupu jsem v týmu, který dělá pro klienta co vyvíjí simulátory a trenažéry pro armády (Izrael, Nizozemsko, Británie ad.) Momentálně děláme na trenažéru orientovaném spíše na IZS a odstraňování tzv. CBRN kalamit. Všechno to zní zajímavě, zajímavé to taky je, bohužel až do té doby, než promluví management.
    1 bod
  16. Mě živí průmyslová automatizace a robotizace. Takže programování robotů, návrhy a stavba jednoduchých gripperů, specifikace parametrů automatizací a podobné nesmysly...😁 Ale pokud někoho z vás propustí a nahradí robotem, tak mě nebijte - já dělám jenom pro jednu (nadnárodní) firmu😎
    1 bod
  17. Nová Graphite na ovci - fakt pěkná 👍🏻. Vpředu Kamiq Quartz je vidět rozdíl.
    1 bod
  18. A co Ty ? Že bys ses třeba namísto mínusování příspěvků ostatních o nevýhodách nucené elektromobility (kterým určitě nepřesvědčíš ostatní) rozepsal naopak o jejich výhodách, proč jsi třeba Ty pro elektromobilitu a všechno s tím spojené. A máš li elektromobil, proč jsi jej zvolil (pokud je firemní, jestli bys byl ochoten si jej pořídit jako soukromá osoba vzhledem k ceně která je řádově o statisíce Kč vyšší než srovnatelný vůz se spalovacím motorem) jaké možnosti nabíjení pak tedy máš atd.
    1 bod
  19. No samozřejmě, že tady nebudou relevantní informace o elektromobilitě, tedy pro toho, komu se nelíbí nic z toho, co zavání jakýmkoliv, byť jen nicotným, negativním postojem, k za každou cenu dotlačované elektromobilitě.
    1 bod
  20. Ahoj, píšu sem, protože jsem blbec taky spustil test přes VCDS, jenomže všechny zde udávané rady mi vůbec nepomohli, jel jsem dokonce na letiště testovat obloučky, strávil jsem na tom přes 2 hodiny a úplně marně. Psal jsem i do FB skupin, úplně stejné rady jako zde, naprosto zbytečně. Pak mi napsal někdo, kdo dělá ve škodovce, že to přes VCDS nejde a že se nemusí ani dělat testovací jízda, ale použít jinou diagnostiku. Říkám fajn, ale chtěl za to 500. Po Vánocích celkem dost peněz za pár kliknutí v programu, tak jsem se kousnul, že se jdu do toho hrabat znovu. Napíšu Vám návod, jak smazat chybu číslo 01486. Lze to udělat přes VCDS, ne že ne. 1. Jděte do jednotky ABS (03) 2. Jít do základního nastavení (04) 3. Vypsat ručně adresu číslo 103 4. Start 5. Musí tam být napsáno test funkce neaktivní. 6. Jít zpět do chyb, všechny smazat a odpojit se od jednotky ABS. Olala, vše je v pořádku. Pokud Vám to v řádku napíše, že je test stále aktivní, zkuste smazat chyby v jednotce a vyhledejte kanál číslo 93 a opakujte základní nastavení. Doufám, že to vyřeší problém několika lidí a neplaťte furt takový prachy nenažraným vydřigrošům 😀 krásný nový rok 2021 přeji.
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...