Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 07/15/22 ve všech sekcích

  1. Mám myslím pozitivní zprávu pro ty kdo měli zaplánovanou výrobu na 25KT stejně jako já. Dnes nečekané info od prodejce, že auto právě dnes složil dopravce na prodejně. Mám objednanou Octavii RS 120let MS.
    5 bodů
  2. Jestli je to ta 1.4 TSI co se dává do OIII a SIII tak bych určitě zůstal u 504/507.00 5W30 - ani já bych to sem nelil, kdyby motor nebyl konstruován na oleje se sníženou HTHS.. Pátral jsem, že někteří střelci dávají i do EVO LLIII, ale když výrobce doporučuje LLIV a ověřil jsem si to na 3 různých místech, tak to tam prostě dám.. i když bych raději zůstal u LLIII 504/507.00 (mám v garáži ještě 3x5L nového oleje).
    2 body
  3. Přesně jak píšeš a jak už jsme diskutovali i vloni při přejezdu hranic SLO - HR (a zpět) v sezóně. I teď na zpáteční cestě z HR jsem zažil jednu "perlu", kdy mě Google mapy chtěly kvůli rekonstrukci mostu v Linci hnát až přes Šumavu a cesta by se mi protáhla o více než hodinu, přitom navigace v autě mě jen upozornila na "dopravní komplikace" a nabídla objížďku mostu přes "by-pass", který byl hned vedle. Chce to prostě používat selský rozum a ideálně více zdrojů...
    2 body
  4. Tak jen hlásím, že včera jsem si auto přivezl domů. Scout TSI v téměř v plné výbavě. Od objednání do převzetí 70 týdnů. - Držím palce, ať se taky dočkáte.
    2 body
  5. Po týdenním porovnávání jsem vybral olej, který budu dávat do auta. Vybíral jsem dlouho, protože norma 508.00/509.00 je pro mě premiérou, než jsem si načetl technické listy a porovnal oleje mezi sebou. Zvažoval jsem olej Ravenol VSE 0W20 vs. Millers Oils XF PREMIUM C5 VW 0w20. Volba padla nakonec na Ravenol, je vyroben z kvalitního PAO základového oleje, má vysokou hodnotu TBN, nízkou hodnotu odpařování (oproti originálu = "noack"), drží při zvýšené zátěži = Copper Corrosion Test 1a - oproti originálu nebo Mobilu 1 ESP atd.. Výsledek Mobilu pro mě bylo velkým překvapením, bohužel v tom negativním směru! Ravenol je oproti Millers-u levnější, i když ne o tolik.. mám dobrý nákup na Millers a rozdíl ceny byl cca 500Kč (Ravenol cca 1500Kč/6L vs. Millers 1933Kč/6L). Budu měnit jednou za rok tj. cca 10 000 km. A lepší je častější výměna "levnějšího" oleje než nechat dražší olej v motoru déle. Výhodou je, že každé balení RAVENOLu obsahuje pod pečetí 20 číselný kód. Ten po vložení na my.ravenol.com vyhodnotí, jestli se jedná skutečně o originální balení = což je fajn, škoda, že to není standardem i u jiných výrobců oleje. K zakoupení např. zde: https://www.motora.cz/oleje/ravenol/0w20-plne-synteticky-olej/vse-0w-20-5l-213117318.htm Jedná se olej přímo od dovozce pro ČR, firma SD-Oil. Ti mají také svůj internetový e-shop, kde vychází dráž jak v uvedeném odkaze. Oproti originálu cena dvojnásobná, ale dá se pořád zkousnout. https://www.motora.cz/oleje/originalni-olej-vw/vag-vw-50800-50900-0w-20-5l-212512759.htm Třeba to někomu pomůže při výběru a ušetří čas..
    2 body
  6. problem pri acc je ten, ze cez zimu ked je radar zahadzany bordelom, tak acc sa vypne a tym padom nie je ziaden tempomat. a kedze radar nema vyhrievanie, tak aj namraza sa tvori celkom rychlo. preto ako fallback je obycajny tempomat fajn
    1 bod
  7. mám tu stejnou zkušenost u ČB, ale před čtrnácti dny, naopak mne dnes překvapilo při průjezdu Brnem, že za Pisárkami na Žabovřeské ulici, už mapy v Columbusu znají to, co tam ještě není dostavěno, stejně jako je to už i zde https://mapcreator.here.com/?site=global-skoda-consumers
    1 bod
  8. Zaplánovanie ostalo na 25kt a skutočne vyrobené v 28kt, ale po týždňovej dovolenke :) Tu som písal info od môjho predajcu, že sa to v tomto čase stáva pravidlom:
    1 bod
  9. @michal2009 velmi cenná informace, díky!! Čekám na 2.0 TSI 4Gen a budu odkazany taky na normu VW 508.00. Osobně proti ní nechovám nějakou skepsi jako nekteří, ale chtěl bych takovému motoru dat to nejlepší (ne nutně nejdražší). Doted byl můj favorit Millers Oil, který zminujes. No kdybych měl kupovat teď, asi bych šel do toho Ravenolu. 💪
    1 bod
  10. Gratuluji! Jaký si měl poslední výrobní týden?
    1 bod
  11. Dnes ma kontaktoval predajca s tým, že auto bolo včera vyrobené 🙂. Objednané bolo 8.7.2021 takže rok a niečo.
    1 bod
  12. Info o tom že žádná změna není byla od prodejce z kraje týdne. Odjel jsem na dovolenou a pustil to z hlavy. Dnes jsem dostal info že auto je už dokonce u nich na autosalonu. Myslím si že v tom systému mají ve Škodě nějaké zpoždění. Muselo se to tedy změnit ze dne na den. Mám 2.0TSI, oranžová Phoenix, combi a objednával jsem 10/21.
    1 bod
  13. Tiez takto zmyslam, prvych 500 km mi strasne chybal, teraz po 2000km tomu zacinam prichadzat na chut. Keby som pouzival 2 rozne, asi by som sa tiez pozabudol
    1 bod
  14. Není to ideální, ale opravdu musí být člověk občas pozorný - mě zas navi hnala před nedávnem ve Štúrově někam do přístavu, ačkoliv most do Ostřihomi už několik let stojí. A v mapě samozřejmě je.
    1 bod
  15. Hlásím příjezd. Cestou Kroměříž a pak pivovar Nošovice.
    1 bod
  16. Dneska mi volal prodejce že auto by mělo být vyrobeno, ještě dovézt na autosalon. I když je tam příznak V4 což by mělo znamenat dokončení září. Beru to ale s rezervou, dokud nemám klíče, tak se nebudu vzrušovat.
    1 bod
  17. koukám Stane, že se pohybuješ nedaleko
    1 bod
  18. Žernovník Malý Chlum
    1 bod
  19. Burianova rozhledna (Kunštát- Rudka)
    1 bod
  20. No a to je ještě na benzín/naftu uvalená daň, která na elektriku pro auta zatím není a dalo by čekat, že bude. Z čeho by stát měl peníze, když nebude "nikdo" kupovat současná paliva?
    1 bod
  21. @suri. To s klímou si asi pochopil opačne ako som to myslel. Samozrejme sa vysúšač má vymeniť, ale autorizák si trval na svojom, že to netreba. Preto som napísal rovnaký princíp ako toto. Ty tvrdíš, že mažeš a autá jazdia aj autorizák tvrdil, že vysúsače nemenia a autá jazdia. Ja ti vravím, že mazať sa to nemá a má to jasné opodstatnenie. Narušuje to funkciu ako to má fungovať. A nie nie som nejaký internetový mudrlant. Pracujem v obore nie síce v VW AG koncerne jedná sa o inú automobilku, ale to je úplne irelevantné. Jedna z vecí, ktoré naše oddelenie robí je support aj pre autorizáky našej automobilky. A viem čo chlapci dokážu "spáchať" a aká je ich odbornosť. Niekedy je prekvapujúce ako zanedbanie postupu môže vyústiť v problém. Preto neberiem takéto veci na ľahkú váhu. Ale vravím, každý podľa seba, týmto z mojej strany ukončujem túto diskusiu....
    1 bod
  22. No a potřebuješ ho opravdu? Já totiž že začátku taky strašně chtěl obyčejný Tempomat. Plánoval jsem si (nejen kvůli tomu) koupit obd11. Hlavně do většího provozu a tak jsem ho chtěl... Ale teď jsem jezdil s hondou kde mám obyčejný a málem jsem naboural párkrát protože jsem zvykjy na acc 😂😂. A právě chci říct, že jsem zjistil, že obyčejný vlastně už ani nepotřebuji a nechybí mi... Spis mi v Honde chybí ACC
    1 bod
  23. @MatessHjojo, no já už odboráře nečtu. Je to naprosto o ničem. Kdákají o nějakém nadplánu a přitom auta zaplánovaná již před 3 týdny pořád někde visí. Dostanu zas negativních šipek za tento příspěvek, ale podle mě jsou to kecy v kleci. Asi jak se minulej režim chvástal 5letkama. Stejně tak, se mě nepodařilo přesvědčit, že OBĚ (ta uplynulá a co bude od 25.) celozávodní dovolené jsou z důvodu údržby linky. Jistě a na odstavných parkovištích se zřejmě udržovaly závory a trhal plevel. Neříkám, že na samotné lince neproběhla mezitím údržba, nicméně nevěřím že je třeba z tohoto důvodu na 3 týdny zcela zastavit výrobu. Prostě o tom mě nikdo nepřesvědčí. Zvlášť když odboráři otevřeně uvedli, že celozávodní dovolenou si domluvili oni. Já prostě dělám v odvětví, kde nic takového neznám. Beru si individuální dv a tak mi to vyhovuje. Nemám nic proti myšlence celozávodní dovolené, ale ne v této situaci, kdy se na 3 týdny zastavuje již tak tragicky omezená výroba a kompletace. Fakt si nemyslím, že je to šťastné řešení. A do toho ŠA dealerům vesele ukazuje podobu FL. Jsem tak frustrovaný, že již začínám myslet na zrušení objednávky mojí RS - a to ji mám za “předinflační” garantovanou cenu a se slušnou slevou. Nicméně toto jednání mi nepřipadne OK. Ja chápu, že jsou problémy s výrobou kvůli tomu ruskýmu nacistovi, COVIDu a požáru. Za to ŠA opravdu nemůže. Ale jak zde již bylo zmíněno. Ta komunikace je opravdu šílená, omezování výroby odboráři a do toho chvástání se faceliftem jakoby tu nebyli stále lidi, kteří za dřív jak rok svůj prefacelift před barákem mít nebudou. Jsem prostě otráven. A jestli má někdo pocit, že jsem se svým názorem na celozávodní dovolenou v této situaci krutý a nevím o čem mluvím, tak bych jen prědeslal, že sám dělám v civilním letectví, kde (jak je veřejně známo) jsou aktuálně velké problémy s nedostatkem personálu oproti obrovské poptávce a hladu po létání. Toto jsem akceptoval, sám mám od dubna v práci 190 hodin měsíčně, tento měsíc i přes 210, a nebrečím. Situace je jaká ja a prostě je občas třeba akceptovat volbu svojí profese a zatnout zuby. Odbory škodí i v letectví, viz bankrot aerolinek SAS. A teď všichni odboráři do mě. Omlouvám se za svoji frustraci a ještě bych rád dodal, že tento příspěvek v žádném případě není útok na řadové zaměstnance ŠA. Dělají nesmírně důležitou práci, jsou motorem ekonomiky ČR a díky nim máme v čem jezdit. Jen aby to někdo špatně nepochopil. Jsem jen znechucen z vedení a odborů. Všem kteří čekáte přeji brzké dodání a těm, kteří své vozy čerstvě obdrželi přeji hezké léto s novým vozem a mnoho šťastných km. Hlavně žádné kroupy 🥶
    1 bod
  24. Já jsem tedy našel úplně jiný ceník platný od 1.7.2022, kde těch až 20 Kč za KWh pro neregistrovaného zákazníka u Čezu je, viz: https://www.futurego.cz/cs/smlouvy-cenik-a-opse Ano, Kodiaq asi opravdu za 5l nafty nepojede, ale Karog s lehkou nohou počítám že by mohl, i když na druhou stranu to již velikostně neodpovídá Enyaqu. Ale pořád jsem moc nepochopil, proč VW AG a Škodovka se vytasila s tak velikým elektromobilem, jako je ID 4, Enyaq, když to je podle mne pořád spíše určené na cesty okolo, maximálně mezi městy uvnitř malého státu. Možná proto, aby se ta baterie jim tam vůbec vlezla, nebo snad proto, že u velkých aut není pro fabriku problém dát vyšší cenu a tím mít aspoň nějakou tu marži u současných elektrických aut? Jinak souhlas s tím, že se to tlačí neúměrně, já tedy pořád tak nějak lehce doufám, že se v makovicích rozsvítí, nebo reálná situace ve světě k tomu donutí a že se pod tlakem okolností přizná, že i auta s motorem na spalování dokážeme tolerovat a nadále akceptovat. Zásadní argument ze strany tzv. zelených, že čistou elektromobilitou přispějeme k čistšímu ovzduší a tím zachráníme planetu osobně již dávno považuji za nesmyslný. Těch věcí co se mohou v současném světě tzv. podělat je hodně a ještě přidávat polénka do ohně prosazováním elektromobility za každou cenu, děj se co děj, no nevím......
    1 bod
  25. Zlatý TSIčko nebo TDIčko. Kodiaq je krásné auto, ta spotřeba nad 8 v TDI mě teda dost překvapuje, ale to nebude motýlí nožkou a předpisovou jízdou + max 20km nad v rámci pěkných úseků pro jízdu a předjíždění. Enyaq je škaredá krabice, první škodovka která je opravdu hnusná a navíc těžká jako auto co převáží peníze....1,7 míče, to je peněz, raději pojedu do Los angeles
    1 bod
  26. Je to tak, zrovna nedávno jsem řešil aktualizaci. Pomalé, stejně to nedoběhlo napoprvé. Už to dělat asi nebudu a jediným plusem je v neznámých lokalitách upozornění na radary. Druhá věc je, že Waze, Googlí mapy apod. už cíleně mrví trasy dle vůle orgánů, takže mantra skutečně optimální trasy je i tak dávno pryč. Je to blbé, ale příště už se na aktualizaci vyprdnu a jezdím podle zkušeností a zelené vlny.
    1 bod
  27. Dělám si tu pořádek nějakých starších uložených odkazech a objevil jsem toto vlákno. Toto vlákno bylo pro mě aktuální ke konci minulého roku. Zajímala mě možnosti vypnutí onoho "inteligentního" nabíjení. Bohužel jsem se tu k ničemu nedopátral. Na vypínání SS-áčka mám nějaký instalovaný systém. Zkoušel jsem různě hledat možnost vypnutí onoho inteligentního nabíjení, zkoušel jsem (v OBDeleven) v dlouhém kódování různé nastavení ohledně rekuperace. Nic nezabíralo. Ke konci minulého roku jsem i vyměnil po cca 2,5 roku původní Vartu a vrazil tam Exide AGM ...rovnou nějakou větší. Novou baterii jsem samozřejmě nakódoval. Začalo se to chovat lépe to nabíjení. Ale asi jen nějaký ten týden a říkal si, jak to pěkně dobíjí (i jsem to sledoval online přes OBD). No, ale pak se to začalo zase kazit. Prostě to ždímalo baterku místo toho, aby ji nabíjelo. Možná to mohlo souviset se změnou počasí, asi začalo být o nějaký stupeň tepleji (spekulace, nemám podloženo měřením). Pravda je ta, že hlavně přes zimu jezdím velmi krátké vzdálenosti. A taky jen občas. Kolikrát auto stojí týden (někdy se stane., že i dva týdny). Přes léto je to mnohem lepší, to je spousta dlouhých výletů. Takže když někde vyrazím, tak chci, aby to do baterie tlačilo, ne ji vybíjelo. Pak končím s tím, že do auta nesu nabíječku (napajenou z 12V) s jiným Pb aku, kterou nabíjím přes cigareťák tu v aute, aby nechcípnula úplně. Se starým aku klesalo za pár dní napětí na 12,2V, s novým aku (a stále zapnutým "inteligentím" nabíjením to bylo lepší, ale o nějakou tu desetinu). Po všech těch pokusech jsem nakonec vytáhl ten konektor z té BCM jednotky na záporném pólu ....a konečně jsem spokojený a je klid. Po delším výletě mi ukazuje napětí 12,8V (2x i 12,9V) ....a po týdnu, kdy nejezdím, je stále drží aspoň na těch 12,6 V. To uváděné napětí je ze zabezpečovačky auta, které mohu vyčítat dálkově. Jinak doteď mohu sledovat i na votmetru, který je v rámci USB nabíječky do cigareťáku, že to opravdu dobíjí trvale (napětí se pochyuje od 13,x V do cca 14,4 V). Je to vidět i na tom napětí aku, které je po jízdě autem cca 12,8V o čemž jsem si s inteligentním nabíjením mohl nechat zdát i po delší jízdě. Tak to jen tak takový postřeh a má zkušenost. Třeba to bude někomu užitečné, inspirativní. Jsem uživatel, který většinou jezdí jen o víkendu, nenajezdí toho mnoho (do práce jezdím hlavně na kole a to i v zimě, pokud není sníh a led), auto mu skoro celý týden stojí venku na ulici (tj. nemá možnost pravidelně připojovat na udržovací nabíječku) a moc toho nenajezdí (za 3,5 roku cca 15000 km). Něco jiného samozřejmě bude zažívat akumulátor uživatele, který s autem jezdí skoro každý den a delší vzdálenosti.
    1 bod
  28. Když si vezmu, jaký rozmach za poslední roky zažívají při prodeji ojetých aut tvz. "prověrky" (určitě většina z vás bude znát na ytb Horňáka, Kubrta,...), tak by mě hodně zajímalo, zda budou řešit reklamaci výměnou dílu za díl, nebo to stříknou znovu. A to bych opravdu nechtěl, nové auto, co už má z výroby zvýšené hodnoty laku. To pak při prodeji jen těžko člověk vysvětlí podezíravému kupujícímu, který si třeba najme na prověrku nějakého profíka s lakoměrkou.
    1 bod
  29. Nechci provokovat, ale dnes přišla Mms se zprávou Vaše auto bude do týdne připraveno k vyzvednuti :D
    1 bod
  30. @Pepa z DepaTeda že zrovna Hammana označíš za šaška, který Vám tady jako jediný dává alespoň nějaké a podstatně detailnější info, než kdokoliv z Vás dostane ze škodovky je teda síla, nemyslíš? By mě zajimalo, co si slibuješ od těch černých ovcí? Že se něco změní? A jak? A že máš zálohu 150k + podepsanou objednávku, kde by měla být garance ceny, tak aspoň nepřicházíš za ten rok skoro o 20% kvůli inflaci... Já naprosto chápu tu frustraci Vás všech. (ne)Komunikace ze strany ŠA je fakt tristní. Jako by nešel v tak velké firmě za tak dlouhou dobu udělat jednoduchý web, kde bych zadal číslo objednávky a ukázalo by mi to (plánované) datum výroby... i to by pomohlo, že bychom nemuseli otravovat dealera stále. Jen velkou shodou náhod nejsem na stejné straně barikády s Vámi všemi co čekáte. Ale mám stále pocit, že někteří si myslí, že škodovka to dělá naschvál. Že záměrně nechává lidi čekat tak dlouho, že z toho mají nějaké potěšení nebo obohacení? Fakt nevím? To co se děje jsou většinou bezprecedentní situace, které se krizově řeší. Ne vždy se vše rozhodne správně ale co se s tím dá dělat? Škodovka by ráda sypala 1200 aut denně (nebo kolik je kapacita linky), dodávala auta do 3 měsíců a kasírovala Vás i další co přijdou po Vás a chlubila se, kolik aut vyrobila/prodala...
    1 bod
  31. Tento památník Rudé armády je zároveň i rozhlednou - Šiklóš u slovenského města Levice
    1 bod
  32. Ngyvillám hegy (Visegrád) HU.
    1 bod
  33. Pěkný a já jako domácí jsem tam nahoře nikdy nebyl...
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...