Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 08/11/22 ve všech sekcích
-
Profesně se pohybuju v oblasti průmyslové logistiky. Pro Škodovku jsme dodávali nějaká automatizovaná řešení s přímým vlivem na výrobní logistiku dílů a spolupodíleli se na celkovém nastavení materiálového toku pro ruský závod. V obecné rovině je automotive logistika naprosý TOP v náročnosti a komplexnosti logistického řízení. Běžný Franta u piva nemá ani nejmenší potuchu o tom, jak extrémně komplexní, provázaný a nákladově napnutý je celý řetězec, který se skládá ze stovek firem na celém světě. Jak po stránce IT, tak té materiálové. Výrobní závod jako takový je "až" ten poslední v řadě. Delta řeky, která by nebyla bez stovek potůčků a tisíců km toku. Představa, že tohle celé nemá, cituji, "žádnou logiku a strukturu", je tak naivní a hloupá, jak jen může být a odpovídá myšlení malého dítěte. Je to bez přehánění zázrak a výsledek obrovského úsilí lidí, že se celý řetězec díky množství kapacitních omezení, která za poslední dva roky vznikla, už dávno nerozpadl. Komplexnost celého systému, navíc v tak obrovských objemech, je pro běžného člověka opravdu mimo běžné možnosti představivosti. Takže ano, z pohledu zcela neznalého rádobymoudře mudrcujícího a všekritizujícího důchodce se může zdát, že, cituji, "logistika škodovky je v troskách". Je to ale vyjádření na podobné úrovni moudrosti a vědění, jakoby špičkového světového sprintera před startem olympijské stovky, který strávil 4 roky každodenním tvrdým a těžkým tréninkem, nabádal, ať nestartuje, protože má nevyžehlený přehyb na trenkách. Prostě úplně mimo. A že výroba dvou různých Oktávek, které se liší desítkami možná stovkami dílů trvá různě dlouhou dobu? No to je nabíledni. Ten rozdíl může klidně udělat jedna chybějící součástka za 1 Euro, když to trochu přeženu. Stejně tak je dost dobře možné, že se jeden trefil do konfigurace, která byla v danou chvíli bezproblémová a druhý do konfigurace, kterou postihla dlouhá čekací doba na díly. Poslední věty o Yarisu ve smyslu "o čem nevím JÁ, to neexistuje", už jen celý obrázek dokreslují.11 bodů
-
8 bodů
-
Super zhrnutie @Bubaq , tak nejak som si to aj predstavoval. A tiez sa mi priecia vsetky tie krcmove neinformovane reci, ktorych je tento topic uplne plny. Ale jedna vec sa stazujucim a cakajucim musi uznat a to je nezvladnuta komunikacia. 1. Preco musim otravovat dealera, aby som si pozrel stav objednavky? Na to moze byt jednoduche webove rozhranie na Skoda stranke, kde presne uvidim v akom je to stave a na aky W zaplanovane. 2. Preco nedostavam proaktivne notifikacie od Skody o zmenach stavu objednavky, bez toho aby som na nejaky web (ktory neexistuje) isiel stav sam skontrolovat? 3. Preco nie je jasnejsie komunikovane, ze vsetky terminy su absolutne orientacne a nech sa na to ludia vobec nespoliehaju a neupinaju? Maly disclaimer zobrazeny v Konfiguratore je absolutne nedostatocny. Toto je ale skor problem dealerov ako samotnej skody, ale verim ze sa da s nimi dohodnut a nastavit profesionalnu a hlavne zjednotenu strategiu komunikovania casovych udajov. Lebo to nie je normalne aby som dosiel 3 roznym dealerom a kazdy mi povedal iny cas, kolko sa aktualne caka na nove auto. 4. Preco som od dealerov dostal rozdielne a zmatocne informacie ohladom garancie ceny? Jeden mi povedal ze cena je garantovana, dalsi dvaja dealero mi povedali, ze garancia plati len na najblizsie 2 zdrazenia. Pri trende menenia cenniku 2-3x rocne a cakania na auto 12-18 mesiacov, by pri takomto pravidle ziadna garancia neplatila. Doteraz som sa nedopatral ako to teda naozaj je. Ale co ma sokovalo, ze ked som si prisiel po auto, tak dealer pozrel do pocitaca do slovami "Este skontrolujem, ci ta garancia naozaj ostala garantovana". Som vyvalil oci, lebo ja som na auto cakal iba 3 mesiace a prebehlo len 1 zdrazenie. Vobec to nepridava na dovere zakaznika Fuckupy sa deju, logistika a vyroba je zlozita, krizy existuju, vsetko sa to da pochopit a prepacit (ak nie je clovek notoricky krcmovy stazovatel na vsetko), ale len ak existuje uprimna komunikacia, dovera medzi predajcom a zakaznikom a hlavne realisticke ocakavania.6 bodů
-
Jen prostě nemám rád diletantství a tohle negativní mudrlantství za každou cenu. Nebo když se někdo s evidentně nulovou znalostí byť základů nějaké problematiky k ní vyjadřuje takhle ryze negativním hodnocením. Ať už se jedná tady o logistiku škodovky nebo jinde o vymýšlení nesmyslných scénářů u elektromobility. Všeobecně je lepší mlčet o problematice, o které člověk neví zhola nic, než takhle podsouvat své negativní falešné dojmy opřené o vzduchoprázdno. Vůbec nechápeš, že logistika škodovky je ten úplně poslední, kdo nese vinu za vzniklou situaci a kdo ji může ovlivnit natož predikovat. Že v přímém rozporu s tím, co píšeš, v posledních měsících prošli extrémně těžkou školou a úspěšně čelili dříve zcela nemyslitelným situacím, na které neexistoval žádný skript A jak tak ty lidi znám, kdybys jim své "řečnické otázky" řekl do očí, dostalo by se ti (oprávněně) mnohem ryzejší reakce než je ta moje. Spíš než pokusy o neobratné bonmoty by byla na místě omluva za nemístné komentáře.4 body
-
Se musím @DušanVtrochu zastat, protože ten příspěvek má pro mě úplně jiný nádech, než pro tebe. Sám píše A v tom to celé je. Frustrace lidí a ne jenom zde na fóru je úplně šílená. Auto jsme měli dostat v řádech jednotek (někdy i nižších) měsíců a rok se s rokem sešel a někteří čekají už rok a půl a dočkají se snad po 2 letech. BEZ JAKÉKOLIV KOMUNIKACE. A já jsem si nevšiml, že by Škoda (mimo odhady "z klobouku" v odborářském tisku) k tomuto tématu napsala jedinou čárku. Jasně, situace je špatná, tomu všichni rozumíme, ale když máš termín KT25 a v KT32 tam pořád vidíš 25, dealer krčí rameny a ve škodě mu nejsou schopni nic říct, tak kde je chyba? Logistika končí dodáním auta zákazníkovi a ten ho nedostal. Škoda to nekomunikuje a pak si prostě slízne, co zasela, protože lidi jsou nasraní a nikdo jim to ani nevysvětlí, prostě jako by se nechumelilo. Nebo jako já, vždy se o posunu dozvím těsně před datem dodání, posledně jsem volal dealerovi a ten to zkontroloval a jen tak mimochodem mi auto posunuli o půl roku. 2 týdny dopředu to bylo ještě OK (teda OK už s půlročním zpožděním oproti původnímu termínu). Se škodou jsem to řešil přes support (moji komunikaci jsem tu posílal pár stránek dozadu) a ti mě slušně poslali dop*****. Pak si tady člověk přečte, jak někomu nedodali výbavu a prachy si nechali a prostě smůla. A Škoda mezitím představuje koncepty, sponzoruje co se dá, přijímá objednávky jako by se nic nedělo a o tom, že se některým lidem prodloužila doba dodání čtyřnásobě, tak ti si to můžou akorát napsat tak do deníčku nebo si tady pobrečet na fóru. Nebo tady snad někomu od škody přišlo nějaké komuniké k jeho autu? Takže to, že je logistika složitá, mě vůbec nezajímá. Auta nemáme, Škoda k tomu ani nepípne a my se akorát bojíme, abychom auto dostali ve výbavě, kterou jsme si objednali a za smluvní cenu, za kterou jsme ho objednali a za kterou jsme i složili zálohu. edit: Jo a covid a krize s ním tady je již déle než 2 roky a válka na UA je už půl roku. Za tu dobu se mohli i v korporátu rozhýbat a nějakou tu řádku sepsat mezi zprávami o cestě favoritem na MS v hokeji a sponzoringem tour de france.3 body
-
V roce 2014 jsem do výroby objednával a kupoval Fabii II s termínem dodání cca 3 měsíce. Krize tehdy nebyla a auto jsem dostal za cca 6 měsíců. Za celou tu dobu jsem od dealera Škodovky nedostal ani jedinkrát žádnou zprávu, že se něco posunuje. Vše jsem si musel obejít a vytelefonovat sám, kdy, jestli a jak. V roce 2018 jsem kupoval ze skladu novou Fabii III zase u jiného dealera, taky nebyla krize. Termín předání vozu i s již zapsáním na DI a předáním SPZ byl dohodnut předem, ráno jsem volal, že již jedu a hle zatím se nestihlo na DI nic vyřídit a proto ani vůz ještě nechystali a že bych měl přijet až na druhý den. Takže pokud bych pro jistotu nevolal, tak bych tam stál zase jako nějaké jojo a jel domů. Tak je to schopná logistika, nebo diletanství? O servisech Škodovky a jejich úrovni jsem již psal výše. Toť jen mé dvě malé zkušenosti s nákupem nového vozu u Škodovky. Ale jak jsem psal výše, jejich vozy mám pořád rád, nemám rád jejich přístup k zákazníkům.2 body
-
Asi to někteří nebudou chtít slyšet rádi, ale zvykli jsme si na velkou míru jistoty. A dnes se opravdu ve spoustě ohledů neví, co bude zítra. Dělám v oboru, kde je dost věcí jen věštěním z křišťálové koule a prostě se pracuje s neurčitostí. S odstupem je každý generál a najednou každý vidí, že by dodavatelé měli být řešeni i s ohledem na riziko. Jenže pokud se posunute o pár let zpět, tehdy byly nároky a preference někde úplně jinde. A teď ještě jedno píchnutí do vosího hnízda. Asi je blbý, když už někdo prodal auto a nemá čím jezdit. Pokud máte čím jezdit, tak o co jde? Zase jde jen o nastavení životních priorit... Sprosťárna je nedodání auta s kompletní výbavou a zároveň není o cenu výbavy (alespoň parciálně) snížena cena.2 body
-
Pokud myslíš omluvu Škodovákům, tak, to bych pak asi musel zapomenout na všechny ty mně známé problémy se Škodovkami v servisech. Jak tady zrovna teď naznačil Kamahl, já jako zákazník mám dát obrovskou sumu za auto, mnohdy dopředu nemalou zálohu a dlouhou dobu dostávat neúplné, nedostatečné, nebo rozporuplné informace. Co zákazníka , který kolikrát nemá ani pojem, že existuje nějaká čipová krize, krize s dveřními výplněmi, svazky káblů aj. zajímá, že Škodovka mu nemůže dát relevantní informace, nebo neumí adekvátně komunikovat? Nevím jak to mají ve Škodovce a u svých dealerů a v AS navzájem nastavené, ale poslední roky svého profesního života jsem dělával ve velké přepravní firmě a pokud měl zákazník něco předplaceno, smluvně zajištěno a byl nějaký problém , tak jsem před ním stál obrazně v "pozoru" . Neexistovalo říct, nevím, zeptejte se později, počítač mně nic neukazuje. Tohle bych udělal max. dvakrát, potřetí bych tam již nebyl. Dokonce v zájmu zachování dobrého jména podniku jsme pro zákazníka domlouvali plnění smlouvy u konkurence. To co si dnes dovolují (nebo jen je jim to umožněno a nekontrolováno) k zákazníkům mnozí dealeři a mnohé autorizované servisy Škodovky a jak je vodí za nos, přetěžko před obyčejným a neznalým zákazníkem vyváží nezměrná snaha logistiky celé fabriky. A teď ještě k tomu to nedodání zasmlouvané a placené výbavy bez zpětné kompenzace, jak to zde někteří popisují?2 body
-
"Představa, že tohle celé nemá, cituji, "žádnou logiku a strukturu", je tak naivní a hloupá, jak jen může být a odpovídá myšlení malého dítěte." Tak nevím jak na to člověk přijde, že je to něčí představa a že to tak je? Bylo to položeno jako řečnická otázka do diskuse, nakonec otazník na konci dané věty je zřejmý. Mohli jsme o tom diskutovat, ale někdo místo diskuse rovnou označil a nazval druhou stranu, tak jak ji označil a nazval........ "Poslední věty o Yarisu ve smyslu "o čem nevím JÁ, to neexistuje", už jen celý obrázek dokreslují." Snad úvaha člověka, který napsaný text okomentuje v duchu vlastního myšlení a vždy neomylně ví, co tím ten druhý chtěl říci a jaká myšlenka v tom byla? Jestli existuje Bůh, tak určitě on a pak ještě ten jeden bezpečně vždy ví o co jde. Nikdo není neomylný a všeznalý , ani já a taky občas nesouhlasím s některými příspěvky. Ale že bych se snižoval k tomu, abych diskutujícího, nebo oponenta mých názorů označoval slovy, která zde byla použita? No nic, jak sám autor citace již dříve a v jiném tématu napsal, "kdo chce psa být, hůl si vždycky najde." PS: @BubaqJinak děkuji za vysvětlení a upřesnění logistického řízení v oboru automotive.2 body
-
S III pípá furt! Když jedu nepípá, když zastavím pípá . Pípá s otevřenými dveřmi, pípá se zavřenými dveřmi. Nevím proč a Nevím jak tomu zabránit. Beru to diktát z EU.1 bod
-
Pokial chcem, aby zadny kufor pri otvarani nepipal, tak ho otvaram klasicky cez zadne madlo. Taktiez nepipa pokial sa zatvara cez tlacidlo na kufri.1 bod
-
1 bod
-
Hele tohle jsem si dříve říkal taky... potom přišel covid, já pracoval v maloobchodě a najednou jsem byl v situaci, kdy jsme velkou část zboží neměli a dostávali jsme info od distributora, že to přijde tehdy a tehdy. Ten zase dostával info od výrobce a výrobce od subdodavatelů (například čipů). A Škoda takto dostává info od dalších společností, co pro ni dodávají některé díly. Na základě těch informací potom Škoda dá info, kdy je předpoklad výroby. Takže s tebou v tomto nesouhlasím, protože jsem si podobnou situaci zažil a ono té automobilce ani nic jiného nezbývá, protože co když už jsou ty termíny přesné a díky tomu hromada zákazníků nezruší objednávky? Rozhodně neříkám, že situace, ve které jsem se ocitl v maloobchodě, je stejná jako u Škody, ale dokážu tu situaci pochopit. S čím ale souhlasím, že Škoda měla rozhodně zlepšit, tak komunikaci směrem k zákazníkům. To je něco, co my jsme se snažili dělat, udržovat lidi automaticky co nejvíce informované a i přesto, že to často bylo negativní info, tak to ti lidi začali chápat a byli s tím už v pohodě a byli rádi, že ji dáváme vědět.1 bod
-
Takže to, co jsem napsal, není pravda? Asi se bavíme o jiných věcech, ale tady jsme zákazníci, a pro ty logistika dodání auta končí jeho přivezením k dealerovi v nějakém avizovaném termínu a předáním. A jak jsem psal, ano situace je špatná, to si asi každý uvědomujeme, ale to ŠA neomlouvá za to diletanství. Když nevím termín, tak ho neříkám... Otec si kupoval Citroen (dodávku) a objednával ho někdy loni s termínem dodání leden 2022. Mezitím mu 2x volali, že se omlouvají ale z důvodu XYZ auto posouvají na později. Auto převzal v červnu letos absolutně bez emocí a s pochopením a byl vlastně rád, že ho dostal. Tak ať mi tady někdo neříká, že Škoda dělá co může, když očividně jinde to jde.1 bod
-
@Bubaq Ano, ale to jsi teda reagoval nepřesně, protože @DušanV psal jasně "současná logika při výrobě a dodání vozu ve Škodovce". Logistika prostě končí u zákazníka a ty popisuješ logistiku dílů, jejíž JIT složitost nikdo, kdo se o auta trochu zajímá, nezpochybňuje. Ale pak je druhá část té logistiky a to je komunikaci a dodání k zákazníkovi. V tom původním příspěvku se tak nějak ptá, jestli se to náhodou neděje už náhodně, což ty sám potvrzuješ "Ten rozdíl může klidně udělat jedna chybějící součástka za 1 Euro". Jinými slovy "montujeme zrovna to, na co jsou díly". Z wikipedie: Logistika jako nauka, která se zabývá fyzickými toky zboží či jiných druhů zásob od dodavatele k odběrateli (zákazníkovi) a informačními toky v písemné nebo i ústní podobě. Takže bych klidnil emoce. Škodovce selhává logistika a nezvládají to. To, kde přesně ten problém je, si má odkomunikovat u zákazníka, aby tomu rozuměl a měl pochopení, jinak prostě budou lidi nasraní a budou spekulovat. A mimochodem. Jeden můj velmi dobrý známý je manažerem ve firmě dodávající kabely do Škody a sám mi říkal, že Škoda v tom má taky bordel, že se požadavky mění klidně i obden a objemy se liší i v řádech, byť výroba jede víceméně stejně.1 bod
-
Ne. Klasické mikrovlákno, rozprašovač a do něj dát https://www.unihobby.cz/isopropanol-1-l s vodou v poměru 1:1. Čistím s tím sametku mezi oknem a dvěřmi. Stejně to bude fungovat i mezi dveřmi a rámem karoserie. Skvěle to odmašťuje.1 bod
-
Tak tak, jak píše @ben06. Auto myju jen obyčejnou vodou, z nádrže na dešťovku je pěkně měkká. Hmyz na předku nechám odmočit a pak jde většinou jen vodou. Stěrače mi taky neskáčou. Jednou dvakrát do roka auto voskuji ručně a na spáry dveří dávám majzla. Jinak ben06 měl asi štěstí, že u něj v myčce škudlili a umyli mu to asi bez vosku :D. Já to teď musím nějak ocídit. Pokud to nepůjde jen vodou, zkusím mýdlo či jar, nic jiného pokoušet nebudu, abych to ještě nezhoršil :-)).1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Osobně mám kožené a ventilované sedačky v L+K a jsem s nimi velmi spokojený. Mít kožené sedačky bez ventilace musí být masakr na delších cestách.1 bod
-
No to vyzerá, že EGR je chladené vodou. Takže masaker práce + ten zaujímavý prípravok na odtlačenie motora na hornom uložení motora aby sa tam mechanik dostal. V domácich podmienkach by to šlo, ale len improvizovane a tým pádom dlho a veci, ktoré sa dajú pokaziť kopec.1 bod
-
No nevím, mě při konfiguraci 206 kW snad ani jiná varianta, než ta úzká dojezdovka nešla zadat. Jestli na to mělo i vliv, že z výroby šly na auto rovnou 19" netuším. Každopádně i to podvyživené kolo je lepší, než nějaká lepící sada.1 bod
-
Nefunguje ani web, ani appka. Kdyby přišlo nějaké upozornění ve stylu bude údržba, služby budou nedostupné, tak leccos pochopím, ale toto je ostuda. Možná by to chodilo často :D1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Mám s aktuálním služebním najeto 80 tis. km a v říjnu bude mít 4 roky. Tak jsem tak přemýšlel, co dál. A jednak vidím, že kvůli čekacím lhůtám se nebude dít ještě dlouho nic a za druhé nemám chuť ani nic po přečtení tohoto příspěvku objednávat. Jestli tě to potěší, ty peníze použijou na sponzoring Prague Pride.1 bod
-
S EVO sa da na jednu plnu nadrz dostat az na Chalkidiki (z Brna). Nizsia priemerna rychlost a vyssi cast jazdy su dane cakanim na hranicnych priechodoch s nastartovanym motorom + vyrazne rychlostne obmedzenia v MKD kde za kazdou zakrutou stali cajti s radarom. Ocakaval som o 1l vyssiu spotrebu, takze spokojnost ;)1 bod
-
Na 10km ceste do práce mám 3x Shell, čiže asi je jasné, na akej pumpe tankujem. :) Niekedy dávno som chodieval na OMV, ale odkedy mám mobilného operátora O2, využívam na Shellke ich O2 Extra výhody - zľava 0,04€/l na FuelSave a 0,08€/l na V-Power/Racing. Navyše získané body som plánoval využiť pri platbe za benzín, až presiahne cenu 2€/l, ale akosi k tomu nedošlo.. :D A áno, na Shellke ani poriadne nevystúpim z auta a už je pri nádrži nejaký panáčik, ale stačí povedať, že si natankujem sám a je pokoj. Na Shellke sa tiež dá platiť cez Shell appku priamo pri stojane bez čakania pri pokladni. Pred pár rokmi cez Masterpass appku to bolo ešte výhodnejšie, dávali zľavu až 0,10€/l... ale potom to zrušili, presunuli do Shell appky a už netuším, ako to je s bodmi a zľavami. O2 zľavu to na 99% nezohľadňuje, čiže pre mňa je to nateraz bezpredmetné. Netvrdím, že Shell je najlepšia, ale teraz má pre mňa najviac výhod. Inak nemám problém ani s OMV, ale Slovnaftu sa snažím vyhýbať kvôli pozadiu samotnej firmy a neznáme značky sú furt schované niekde v neznámych uličkách a jednoducho ich nemusím.1 bod
-
Vylucne 100 oktan,bohuzial ekosialencami s uz nanutenou biosračkou E5,spolu s Millers petrol power.Kazdopadne,na spotrebu nejazdim,nicmenej ta celkom prekvapila aj mna cca mesiac dozadu Praha-Bratislava,dialnica od 100 do 160km/h.Priemerka znizena pol hod zdrzanim v kolone pred Brnom nakladanim zdechleho ferrari.1 bod
-
Za mne je to prvek bez kterého už si dnes auto nedovedu představit. Přesně jak popisuješ spocené záda a nutnost převléknout se, tak ta zmizela. To oželím klidně střešní okno, ale ne ventilované sedačky.1 bod
-
A když se malilinko zamyslíš, skutečně se domníváš, že to je čistě rozhodnutí škodovky, že si své požadavky mění jen tak z dlouhé chvíle? Ta potřeba změnit odvolávku na kabely klidně mohla vzniknout na druhé straně zeměkoule nebo mít 17 jiných důvodů mimo škodovku a mimo její sféru vlivu... Mudrování na základě "znalosti" jedné věty z Wikipedie vede k podobně nesmyslným závěrům. Nemyslím to ve zlém, jen to chce trochu sebereflexe a uvědomění, kolik toho reálně vím o tématu, o kterém se chci vyjadřovat. Rozhořčení nad nekomunikací a nejasností dodávek je samozřejmě jiná věc. A mě se to taky týká, s 15. měsícem čekání na OIV a stále neznámým termínem a nejistotou, co všechno z výbavy mi tam "zbyde"... A není to zdaleka jen problém automotive. To samé platí třeba pro horská kola, elektroniku, fototechniku... Před skoro třema měsíci jsem si objednal objektiv... Termín na webu do 4 týdnů. Termín po objednání najednou 6 týdnů. Po 6 týdnech nic, tak volám, prý do dalších 10 týdnů by měl být. Nulová garance. A začátkem týdne volali, že objektiv přišel, po cca 11 týdnech... Stejný chaos (a to jsou v objektivu jen desítky součástek na rozdíl od tisíců v autě).-1 bodů