Aj keď spotreba TSI je vzhľadom na objem, výkon a hmotnosť auta viac než dobrá, TDI bude papať určite o niečo menej. Otázka je, že o koľko menej, lebo čo tu čítam na fóre, tak úsporná je skôr 110 kW verzia než tá silnejšia. Preto ak TDI, tak by som určite išiel do 110 kW Evo (s deťmi na palube aj tak nebudeš lietať) o ktorej sa píše, že lepšie ťahá v nižších otáčkach, oproti silnejšej verzií. Zrátaj si, že na koľko kilometrov by ti to mohlo postačiť pri tom cenovom rozdiele! Tiež spomínaš, že máš garáž. Ak do nej cúvaš, uprednostnil by som benzínový motor, lebo aj keď dnešné TDI nedymia, stále veľmi smrdia. Mne osobne sa z toho dvíha žalúdok a neviem si predstaviť, že by som vždy vystupoval do toho smradu, o deťoch nehovoriac.
Čo sa týka TSI, je svižnejšie, má aj o niečo lepšiu akceleráciu, a hlavne kultúra chodu je niekde úplne inde. Kamaráti so staršími TDI si to pochvaľovali. Diaľnice sa dajú s predpisovou rýchlosťou jazdiť so spotrebou okolo 6 litrov, okresky predpisovo aj za 5 ak nejazdíš spôsobom plný plyn a potom brzda, a skôr využívaš kinetickú energiu vozidla. Ak ideš svižnejšie tak pripočítaj asi jeden liter navyše. V meste je spotreba vyššia, ale ak sa už motor zohreje (čo sa podľa mojich skúseností deje dosť rýchlo, ale ešte nemám skúsenosti zo zimy), a dokážeš sa vyhnúť posúvaniu sa v kolóne, tak začne pomerne rýchlo klesať a dá sa dostať aj pod sedem litrov. Ak ale ideš brzda plyn, krátke trasy, prípadne sa posúvaš v kolóne, tak uvidíš aj spotreby cez 10 litrov, ale tam ani s naftou nebudeš jazdiť 4.