Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 11/22/22 ve všech sekcích
-
@Patrik9 Přijde ti normální neustále citovat bezprostředně předcházející příspěvek? V rozhovoru také opakuješ to, co ti řekl tvůj protějšek? Asi ne, že? Vypadal bys jako blb. A teď se podívaj, jak to tady po tvém řádění vypadá. Dodržuj pravidla fóra!2 body
-
Jak je obecně známo, model Scala přišel v porovnání s Rapidem o možnost mít průvlal pro lyže, který je součástí zadní loketní opěrky. Při letmém porovnání zadní sklopné loketky s průvlakem v Rapidu (obdobný máme i v O2 FL combi) a loketky ve Scale bez průvlaku to konstrukčně vypadá dost podobně. Jen Scale chybí ten otvíravý dekl pro průvlak. Neřešil už někdo, zda by to bylo technicky možné dodělat i do Scaly? Příp. jaká to může mít úskalí - zásah do konstrukce opěradla, tj. třeba problémy na STK?1 bod
-
Ten odkaz tu už tuším byl, ale vypíchnu pár bodů: https://www.fs.cvut.cz/verejnost/pr-media/pribehy-z-ustavu/kam-kracis-elektromobilito/ "V podmínkách ČR do přibližně 130 000 najetých km (cca 9 až 13 let provozu) má elektromobil vyšší emise CO2 než automobil s benzinovým motorem a přibližně do 250 000 km (cca 17 až 25 let) má vyšší emise CO2 než automobil s dieselovým motorem. Za předpokladu, že po ukončení záruky na baterii, tj. obvykle po 160 000 km dojde k výměně baterie, bude elektromobil téměř vždy emisně horší do přibližně 250 000 km než automobil s benzinovým motorem a automobil s dieselovým motorem nebude elektromobilem překonán z hlediska emisí CO2 prakticky nikdy. Podstatný vliv na to mají emise vznikající při výrobě baterií." Já dodávám, že záleží i na energetickém mixu konkrétní země, kde se elektromobil provozuje/nabíjí. My jsme nad průměrem EU, Norsko nebo Francie (díky vysokému podílu energie pocházející z jaderných elektráren) mají emise z jízdy nižší, tedy doženou spalovací auto dřív. "Tím, že se podle platné legislativy započítávají jen emise z provozu vozidel a vše ostatní se opomíjí lze dosáhnout uhlíkové neutrality, ale jen na papíře, nikoliv ve skutečnosti. Osobní automobily se podílejí na emisích CO2 v Evropě cca 5 až 10%. Ať už je kterákoliv z těchto hodnot správná, uvážíme-li že podíl Evropy na celkových emisích CO2 z lidské činnosti ve světě je cca 10%, pak by i hypotetická náhrada všech osobních vozidel v Evropě elektromobily způsobila změnu celkové produkce CO2 vytvářených lidskou činností ve světě pouze o 0,5 až 1%." Tedy až někdo bude argumentovat, že bez toho nesplníme vytyčené cíle poručit větru dešti aka udržet jakési hodnoty průměrné teploty (starší jistě vzpomenou na plánované hospodářství a vytyčování cílů), tak reálně je to kapka v moři, jen sakra drahá a špinavá (potřeba surovin nebo neefektivnost recyklace baterií), která jde vlastně proti proklamovaným záměrům).1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Já už si párkrát vybalil 2 kyble a plno přípravků a stále čekám, kdy na mě někdo vletí... Nejdříve mám v plánu to zkusit po dobrém - sice používám jen vodu, ale zato v celkem velke míře a minimálně 150 -200 tam vždy nechám,... v nejhorčím změním myčku, rostou jak houby po dešti, takže váběr zatím je.. A co se toho eco týče, myslím si, že to co používáme vlastního, je mnohdy mnohem více eko a menší driák, než to co mají na myčkách...1 bod
-
Záleží o aké zvuky sa jedná... Niekedy to môže byť horné uloženie ale väčšinu času sa jedná o gumu... Podľa servisného návodu pre mechanikov od Škody je to, " lůžko obou příčných ramen nápravy " Prikladám aj PDF oficiálneho Škoda postupu, môžeš to skúsiť namazať aj bez rozobratia, nebude to tak efektívne a dlho trvácne ( mne to pomohlo na cca 5 letných a relatívne suchých mesiacov )... Zmizlo mi jemné tukanie podvozku pri nerovnostiach a aj také silné vŕzganie pri prechode skrz retardér. Toto je najlepšia možnosť na skúšku, aby si nerobil veľký zásah do auta. Ak pomôže, vieš čo ďalej, ak nie tak skúsiš niečo ďalšie, pripadne môžeš už rovno každú gumu takýmto. Najlepšie je to premazať v rozobratom stave, alebo vymeniť úplne za nový kus, ktorý by som následne ešte namazal tukom. 2042935-3.pdf1 bod
-
Jmenuje se to odvzdušňovací hadice (víka ventilů) https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03c103560f-hadice-odvzdusnovaci-originalni-dil-21333.html Zkusil bych se zeptat někde v mototechně nebo jiného dodavatele ND zda umí sehnat. Číslo a kód dílu bych opsal ze škoda díly ať ví co má objednat. Nakonec by tam asi nemusela být originální ale jen obyčejná hadička bez tvarování ale ta by zase mohla časem uklepat - ulomit ten plastový ventilek nezvyklým namáháním. Objednat přes škoda díly lze také ale vyjde dráž o dopravu. Ale řešení je to také.1 bod
-
Caute, tez jsem koupil S3 2.0 tdi 140kw 7DSG 4x4 kombi bez rezervy. Tak jsem tam soupnul rezervu ze S2. Vcera jsem skrtnul zadnim kolem o roh patniku v trave a bylo to, 100m a kolo prazdny. Tak sem tam dal tu rezervu ze S2. Podotykam, ze auto plny, rodina mimino. Neumim si predstavit cekat na asiatenci. Ale co se nestalo. Vse sem vymenil na zadku kolo ze S2 naka 16ka 205 55 asi. A kdyz jsem se rozjel tak pri prekroceni 40km/h mi auto zacalo normalne brzdit a nemohl sem jet rychleji. Samo oranzovy upozorneni na pneu. No nedalo mi to tak sem zajel ke kraji a chcipl motor. Nastartoval a uz to jelo normalne jen s upozornenim. Koukal sem dozadu a ta 16ka je tam uplne tip top kvuli brzdam vzadu. Tak si rikam, pujde ta rezerva na predek kdyz pichnu? Kdyz v predu jsou kotouce vetsi nez vzadu? Samo muzu prehazet kola ale jen by mne to zajimalo... Dojeli jsme domu relativne v pohodli ani jsem necitil rozdil. Teda asi si tam tuhle rezervu ze S2 na nouzi necham.1 bod
-
@dafro pokud by jsi si to chtěl trochu v zimě zjednodušit a máš auto alespoň navoskované jak uvádíš Fussem, tak můžeš použít i nějaký prostředek na předmytí např. AF Dynamite nebo AF Citrus Power popř. Valetpro Citrus Prewash, tyhle mám odzkoušené, jsou ph netrální. Je jich samozřejmě víc. Na myčce nastříkáš z láhve s postřikovačem popř. ruční napěňovač, necháš chvíli působit a pak umýváš jen tou jejich demineralizovanou vodou, aby jsi "nesundal" nanesenou ochranu a zároveň neměl stopy po tvrdé vodě. Takhle to řeším přes zimu já. Samozřejmě mytí s rukavicí je fajn, ale ne vždycky se chci v zimě máchat ve studené vodě.1 bod
-
1 bod
-
Vyzkoušeno jiné kódování Lane Assist (pro auta bez Travel Assist a kapacitního volantu). Za mě na dálnici použitelnější než standardní nastavení, kdy asistent pouze omezuje a signalizuje přiblížení se k čárám. Toto opravdu udržuje auto mezi čarami a částečně samo řídí. Samozřejmě vyžaduje držení volantu. Jednotka A5 - Long Coding - HC Variant změnit na Variant 1 a Point Of Intervention změnit na Early . Funkčnost viz zde: Lane Assist Early + Variant 1 - YouTube1 bod
-
míra opiátů užívaná tvůrci infotejmentu byla značná ... :-)1 bod
-
Takze cerstvy update.. dnes na dalnici leve zadne kolo po prejeti cehosi sfouklo za min nez minutu. auto rvalo nastesti hned, tak jsem se doplatil 2km na pumpu, prehodil dojezdovku, a valil 140km/h dal. postreh 1) bez dojezdovky bych byl v prdeli. postreh 2) kdyz jsem nevypl ESP/ASR, tak auto sebou s 19ti palcovou dojezdovkou skubalo jak oslik. coz se vyse ve vlakne uz predpokladalo. postreh 3) na 20 pneu nejde pri jizde defekt poznat, kdyz je vzadu. Az kdyz bude pozde na zachranu pneu. postreh 4) vypnuti ESP/ASR uplne (nutne mit nakodovano) to ESP a ASR po deseti vterinach zapne a auto se zas skube jak furt vyrovnava domnely smyk. Po prepnuti na ESP Sport se s tim nechalo jet.1 bod
-
1 bod
-
Neumím si představit proč by měl být rozdíl mezi tím, když vybereš převodový stupeň ty, nebo když ho vybere elektronika. Na životnost DSG převodovky mají vliv 2 věci: - městský provoz - tedy spousta prokluzů spojek ve srovnání s mimoměstským, kde se pořád neřadí a tolik prokluzů spojek není - výměna oleje v převodovce po 60 tis. km - pokud se neprovádí a otěr ze spojek pořád cestuje v oleji, může se usazovat i ve ventilcích mechatroniky, ložiscích apod.1 bod
-
Víceméně se naplňuje cesta, kterou jsem tu nastínil a byl jsem za ní lynčován. Opět opakuji že se mi ta cesta taky nelíbí, ale jiná na 99,9% nenastane. Současná ceny energií ukazuje jasně kam Evropa směřuje. Zpět do feudalizmu. Opět tu bude pár vyvolených na které bude zbytek makat. Lépe už bylo, bude jenom hůř. Držte si klobouky, jedeme totiž z kopce, který má dno v jeskyních.-1 bodů