Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 04/14/23 ve všech sekcích
-
Moje zkušenost s dovozem nové Fabie z Polska z konce letošního března. Bral jsem auto na prodejně, které odřekl polský zákazník, Fabia IV Style s nějakou rozšířenou výbavou. Byla to náhoda, byl jsem zkrátka ve správnou chvíli na správném místě.... I v Polsku se na auta čeká.... I když na prodejně byla na prodej Octavia za 163 000 PLN a nový Superb vyrobený 2022, cenu už si nepamatuji. Cena auta na prodejně 98 600 PLN, což kurzem přes WISE dělalo 496 944 Kč (1PLN byl ten den 5, 04 Kč). Vytiskly jsme na prodejně polský a český ceník, zhruba je porovnali a zjistili, že v ČR by stejné auto bylo o cca 10 % dražší. Složil jsem zálohu na rezervaci 500 PLN v hotovosti, s tím, že se druhý den ozvu. V ČR jsem ještě ten den prověřil přihlášení, DPH a vše, co je k tomu třeba a druhý den jsem vyrazil do PL. Auto jsem musel zaplatit vč. polského VAT 23%, s tím, že až budu mít auto přihlášené v ČR a zaplacené DPH, oni stornují fakturu s VAT (DPH), vystaví fakturu bez daně a daň ve výši 23 % mně vrátí. Vystavili mně COC, technický průkaz jsem nedostal (nevím, jestli ho vůbec vystavili), zajeli se mnou na registrační úřad, kde mi za 30 PLN vystavili vývozní polskou SPZ na 30 dní a musel jsem zaplatit povinné ručení na 1 měsíc, což dělalo 34 PLN. Auto jsem ten den odvezl a v ČR ještě stihl evidenční kontrolu a zaplatit DPH z polské ceny bez VAT dle denního kurzu ČNB. Duhý den jsem auto bez problémů přihlásil na české RZ a vyrazil do Polska s doklady. Oni si ofotili český TP a platbu DPH a okamžitě stornovali fakturu s VAT a vystavili fakturu bez VAT a VAT ve výši 23 % mně okamžitě převedli na účet. Když pominu, že jsem 3x jel kvůli tomu do Polska, a tři dny kolem toho běhal, zjišťoval a telefonoval, tak náklady byly 64 PLN (cca 330 Kč) a evidenční kontrola. jinak vše stejné jako když koupím auto v ČR. Úspora proti autu z ČR cca 10% a bylo to auto bez čekání a okamžitě. Klidně bych do toho šel znovu.4 body
-
2 body
-
2 body
-
já vím, že nejtěžší je vždycky změnit uvažování lidí. To brání společně se strachem ze změny v pokroku vždy nejvíc. Navíc, když se k tomu přidávají různé zájmové skupiny svým lobováním. Z mého pohledu elektromobilita může přispět k emisní neutralitě. A čím víc obnovitelné energie máme, tím je ten přínos větší. Ale pořád to bude jen parciální přínos, určitě bude potřeba změn ve více oblastech. A myslím že s klesající cenou energie z obnovitelných zdrojů je to velká příležitost. Jen mě zaráží, jak moc ČR zaostává a nepřipravuje na to zákony, infrastrukturu apod. A stejné zlevnění čeká i elektroauta. Při dnešních malých počtech vyrobených elektromobilů nejsou náklady na vývoj dostatečně rozmělněny. Stejně tak cena není snížena úsporami z rozsahu. Ano jsem příznivcem elektromobility. Elektromobilita začíná dávat větší a větší smysl. Např. dle mého názoru rozvoz balíků po městě elektro dodávkou stop-and-go provoz je ten nejlepší příklad.2 body
-
Reknu to asi takhle. Loni na podzim nas odrel pan na sidlisti v ty ostry hrane nárazníku, nebyl svine a nechal na sebe kontakt za stěračem. V servisu rekli ze ta hrana kdyz se dokituje tak to pri sebemenší prohnuti praskne. Tak ze novej naraznik + lak + prace + náhradní auto = 24700,- . Ve tvem případě je i mozna budouci Závada čidla kdyz na to tak koukam. Tak urcite pres pojistovnu 😉2 body
-
To si si fakt kupil auto a si s nim nespokojny iba kvoli nemoznosti smartlinku?Posli mi so SS vin auta,skusim ti vybehnut vybavu a co sa s tym da robit.1 bod
-
Takže, autor dovolil, tudíž: Provedeš identifikaci vozidla dle VIN Dáš "informace o jednotlivém vozidle" a "informace o opravě a údržbě". Pak se ti nabídne "spustit informace o údržbě a opravách", tak na to klikneš a otevře se ti nové okno. V novém okně nahoře v pravým rohu je ikona "červené knihy". Na tu klikneš a rozjede se ti nabídka TPI (není to to pdf se všemi závadami), ale musíš se proklikat volbami co potřebuješ (motor, podvozek, asistenční systémy,..) a dostaneš se pak ke konkrétním TPIčkám. Za sebe dodávám, že tam je halda dalších info, ale klíč je v tom klikání na ikonky v pravém horním rohu :-)1 bod
-
1 bod
-
No iba vyraznejsim brzdenim,inak ich od korozie neocistis. No pri uvedenych km by som skusil byt neoblomny a reklamoval to ako zavadu.Ja som tak na Superbe 3kovom uspesne vyreklamoval hlucne brzdy,sice vymenili iba platnicky pri 10 000 km,ale az do predaja pri 64000 km sa tento problem uz nezopakoval.1 bod
-
V odborari je sices spomenute, ze niektore smeny sa budu rušiť, ale octavia tam spomenuta nebola. Tak ako piše Hamman.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
No asi je to myslene tak,ze ked iba tak tie brzdy lechtas,tak sa dobre neocistia a mozu vydavat kadejake zvuky.Zodpoveda tomu aj vizualny stav tvojich brzd.Odporuca to myslim aj navod,ze brzdy treba na zaciatku pred jazdou a hlavne po dlhsom stani riadne brzdenim ocistit.Hlavne ten zadok proste brzdi malo.Ak to zanedbas,bude sa to iba zhorsovat.Kolko mas najazdene?1 bod
-
Súhlasím s roubic. Zbytočne si pridávaš robotu. Budeš musieť zháňať lakýrnika, ktorý nárazník bude musieť vybrúsiť, tmeliť (možno aj lepiť), striekať a ešte aj budeš musieť zháňať novú odrazku. Dáš to na havarijnú do Škodovky a prídeš si o dva-tri dni po hotové auto s novým nárazníkom. Nevieš, či nemáš polámané spony, úchyty...1 bod
-
Pánové, brzděte s těmi asistenty. Zde se má řešit kódování, ne jak který funguje atd.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Se ženou jsme včera večer sledovali film Dokonalá vražda. Byl super! Jen mě znervózňovalo, že si pořád dělala poznámky.1 bod
-
Je vonku, ale klasicky tahat von fakt nesiel a ani by nebol siel. Vsetkych 7 slo vonku relativne lahko, niektore len na magnet, niekorym rom trocu pomohol ale tento ani nahodou... Dostal som ho von po niekolkych hodinach, musel som si vyrobit pripravok a to som uz myslel, ze bude musiet ist von motor a vackovy hriadel.... Najskor som rozobral druhe zdvihatko, prevrtal M6 to tej "vlozky"(zachranil ma sused strojar, je to kalene ale nastastie sa mu to podarilo prevrtat), vlozil srobovicu a zaistil 2xM6 matka. Potom vybral creva z toho, ktory nesiel von, vlozil s5 ten prevrtany kus (pripravok), zajistil segerkou, nasledne som este musel vyrobit "zajistenie" na tu segerku, lebo pri tom tahani (neskor buchani) von smerom von z motora sa segerka uhybala von z drazky. Najskor som sa to snazil vytiahnut akoby systemom stahovaku ale to som hned strhol zavity (M6 je fakt nic....), tak som potom nasadil na srobovicu zavazie a siel systemom vybuchavania smerom von a nakoniec sa podvolil, ale nebolo mi vsetko jednol. Bol to porod.... Fotky asi ozrejmia viac. To vadne zdvihatko je uplne predrete, niektore boli ako nove ale a niektorych uz bolo vidno opotrebovanie. Pritom som ich menil tak mozno pred 50k-60km? Len si uz nepamatam vyrobu, isto to ale nebol original ale zevraj ani cina, snad nejaka EU vyroba? Teraz som vymenil zasa vsetky, pry ceska vyroba ET ENGINEteam, tak uvidime....1 bod
-
Rozhovor s Dr. Ing. Petrem Hrdličkou, vedoucím vývoje a tvůrcem Škody Favorit a otcem Martina Hrdličky, který dnes vede vývoj agregátů a podvozků ve Škoda Auto a.s.. Ano je to rozhovor několik měsíců starý a tím pádem dnes některé věci zmiňované v rozhovoru jsou trochu jinak, ale tento vitální 88 letý konstruktér má stále podle mne bystrou mysl a perfektní uvažování, i když samozřejmě forma projevu odpovídá věku. Ale staří budeme jednou všichni. Je to hlavně o jeho názoru na elektromobilitu, Green deal a úpadku průmyslu v Evropě. Podstatné věci ke zmiňovanému tématu začínají od času cca 13:45 min. Pro mne osobně je tento pán tzv. ikona Škodovky, bohužel v dnešní politicko-ideologické době nedostávají tito lidé a jejich názory patřičnému sluchu.1 bod
-
Zkus se zeptat u CarRetrofits , není to tak dávno, co mně přijel přeprogramovat některé věci do Kamiqa někdo s nimi spolupracující a byl z Liberce.1 bod
-
dá sa aj ručne ale za pár korun kupiš origo plničku https://auto.bazos.cz/inzerat/165286392/DSG-PRIPRAVEK-SKODA-VOLKSWAGEN-SEAT-AUDI.php1 bod
-
Jak smartlink není podporovaný? A jestli JanD myslel smartlink+ tak ten stejně neodemkne.1 bod
-
Doporučuji silikonovou vazelínu. Absolutně nesmrdí, nevysychá, je potravinářská. Když se tam opře hubou nějaká "stopařka", ani o tom neví 🤣🤣🤣1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Ale to že to ničí kola je 100%. Poklice jsou sice pevné ale jízdou a otřesy to právě ničí disk. Navíc stačí ještě k tomu špína prach, cokoliv co se za tím usadí a už se to dře. Za roky jsem ještě neměl takto poškozené disky u žádného auta.1 bod
-
Měl to Passat co jsem měl 7 dnů. Připadalo mi to: Jak je bederní opěrka, jako by tam byly tři nafukovací těsně nad sebou. A při zapnutí se postuplně nafukovaly a vyfukovaly. A tak vlastně hýbaly tím kouskem zad a plotýnkama. Po chvilce se program ukončil. Na dlouhé cesty to může být zajimavé. Ale slovo masážní mě přijde nadnesené. Spíš že to trochu pohýbe páteří.1 bod
-
To Petrrr- Hlavně že tady jste chytrý jak rádia. Každej tu tvrdí něco jinýho. Sem se nasral a ohledně otázky výměny oleje (doneseného vlastního oleje) jsem podle hesla-když nevíš, zeptej se opravdu zasvěcené osoby, zavolal do MB na reklamační oddělení. Hovor mam nahranej ale vůbec nemam náladu ho někomu dávat. Nenenechám tu ze sebe dělat trotla! Jestli chce někdo vědět jak je to doopravdy, tak at si tam zavolá!1 bod