Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. JirikHL

    JirikHL

    Uživatel


    • Body

      12

    • Počet příspěvků

      981


  2. Bikes

    Bikes

    Uživatel


    • Body

      9

    • Počet příspěvků

      4 166


  3. VeteranChild

    VeteranChild

    Člen ŠKODA Klubu


    • Body

      7

    • Počet příspěvků

      1 201


  4. brrrrm

    brrrrm

    Uživatel


    • Body

      4

    • Počet příspěvků

      4 636


Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 18.7.2022 ve všech sekcích

  1. @Bikes Nejsi, já se k tomu dostávám až teď. Sice už je vypsán další termín, ale se zpožděním ještě děkuji za super sraz, jsem rád, že můžu patřit do takové super komunity a rád zase někdy dorazím. Jestli to bude už v srpnu to ještě nevím, ale pokud by to nevyšlo tak snad ten další :). Jinak teda jsem kontroloval pneu po příjezdu ze srazu a nějak přestalo ucházet :D, tak jsem nákup nových prozatím odložil, koupil si měřák a budu to sledovat :). Kdyby stačilo jednou za týden dofouknout, tak je asi dojedu :)) snad to tak bude :D Fotky už dávat nebudu, mám ty samé jako všichni :D
    6 bodů
  2. 2 body
  3. Jako kdyby ty konference někteří nebrali vážně, že? 😁 Na mou obranu, můj pozdější příjezd nebyl způsoben lobotomií vlastního auta, ale blokací vjezdu jiným. 😏 Díky. 😊 To pozvání pořád platí. Nápoj vlastního výběru. Doufám, že toho nikdo nezneužije. 😄
    2 body
  4. @JirikHL asi pozitovní vliv srazu na tlak v pneu, musíš jezdit časteji a nebudou ucházet vůbec :)
    2 body
  5. @Michal B. má ale taky hybrid (iV), tam to zpomalování až tolik nevadí, auto si rekuperuje samo a energii potom využije. V Karoqu jsem taky schopný většinu tras zajet s lepší spotřebou (a asi i plynuleji hlavně na nižších třídách cest, popřípadě na nějakém zatáčkovitějším úseku). Ale na dlouhých dálničních trasách je to příjemné...
    2 body
  6. Koukám, že jsem asi poslední. Bohužel dnes trochu nestíhám. Také bych chtěl poděkovat za pěkný sraz a poznání nových lidí.
    2 body
  7. Tak jestli jsem doteď ŠA obhajoval a chápal ze její situace není lehká a těžko mohou některé věci ovlivnit, tak s tímhle ať jdou do pr*ele. 😡😡😡
    2 body
  8. Vím, že si asi málokdo pořídí tuto motorizaci, aby potom nějak zásadně řešil spotřebu, ale spíše jako zajímavost jak se dá s těmito motory jezdit zakládám toto téma. Momentálně mám najeto ještě málo kilometrů na větší hodnocení, ale moje (novější varianta 206 kW) je schopna jezdit při běžné jízdě třeba i takto : město mimo obce a v menších obcích bez razantních rozjezdů a chvílemi ( vzhledem k výkonu motoru "jemně") ostřejší jízda mix město, dálnice a mimo město při víceméně dodržování max. povolených rychlostních limitů
    1 bod
  9. Tvl co to tu začalo jezdit za lidi ani včas nedokážou přijet 🤣
    1 bod
  10. Koukám že z toho začínají být měsíční konference 🙂
    1 bod
  11. Určitě to není na výměnu celého volantu, stačí zakoupit tlačítka a vyměnit samotná tlačítka. Co jsem se zatím setkal s tímto problémem, tak nebyl poškozený pouze plast, ale i potenciometr, tedy výměna samotného kusu plastu (kolečka) nestačila. A nikdo neprodává jen jednu stranu tlačítek, takže je nutné měnit celá tlačítka. Různě po internetu jdou sehnat i za 1500 Kč. Záleží na výbavě těch tlačítek (podpora výhřevu volantu, podpora pádel pro DSG) s VIEW nebo telefonem.
    1 bod
  12. Dovolím si zde okopírovat čerstvý příspěvek redaktora SM Martina Vaculíka z jeho facebookového profilu, týkajícího se jeho názoru na současné uživatelské používání elektromobilu. Doufám, že tímto prostým zkopírováním textu bez jeho souhlasu mně nezažaluje. Za sebe bych řekl "celkem zdravý názor", i když ke způsobu jeho vyjadřování mám již roky spoustu výhrad, ale je to jeho profil a tak buď berme, nebo nechme být. "Ne, tyto prázdniny nejedu přes celou Evropu se Škodou Enyaq, abych pro Svět motorů udělal takový ten článek, který přinese třeba 300 zrušených předplatných: Jak je dovolená s elektromobilem úplně v pohodě, jak nabíječky jsou všude a rychlé tak, že než vypijete kávu, můžete pokračovat. Po tomto typu článků je nyní ze strany automobilek, tedy inzertních klientů, nemalá poptávka. I médium bez reálného dosahu a zcela zbytečný novinář se opět stanou hýčkanými, když nějaký takový článek vytvoří. Po Jiří Zima jsem původně chtěl, aby u Škody Enyaq Coupé RS iV změřil zapojení předního asynchronního a zadního synchronního motoru v různých jízdních situacích, tedy točivý moment na nich. Enyaq jsem totiž nedávno prohnal u nás v křivoklátských lesích a přišlo mi, že všechno dělá až neuvěřitelně správně. Při brždění před zatáčkou rekuperuje oběma motory. Když v zatáčce (mírně) uberu plyn, víc zabrzdí zadním motorem, čímž se stáčí do zatáčky. Když jej přidám, víc zabere přední motor, čímž jde auto ven. A že tedy to pověstné řízení vozidla plynem není v ničem jednodušší než v tomto elektrickém SUV pro bohatého českého důchodce. Moje současné nadšení pro elektromobily plyne právě z toho, jak úžasně čistě a efektivně jezdí, čímž nemyslím emise. Já nejsem petrolhead, z hlučných výfuků mne vždy bolela hlava, čím zbytečnější člověk, tím hlučnější má na motorce, kterou neumí ovládat, výfuk. A je to opravdu strašná bezohlednost, že i uprostřed šumavských hvozdů je slyšet rachot, jak hnusný tlustý dědek leze na Yamaze Virago 535 nebo podobné motocyklové impotenci, ale samozřejmě bez výfuku. Ale například strašně rád lyžuju a ovládání elektromobilu má zcela stejné zákonitosti. Krom křivek zapojení elektromotorů v různých situacích má Jirka odměřit i vliv nabití na maximální točivý moment motoru. A chlazení baterky, reálnou rychlost nabíjení a další věci. Když mi navrhnul, že si tu obvyklou cestu po Evropě dá místo mě (pamatujete, jak jsem se Škodou Superb 2.0 TSI/140 kW – ano, tou zázračnou s B-Cyklem a dvojitým vstřikováním, které pak z motoru zase sebrali, jel za 6,5 l/100 km?) úplně jsem nejásal. Viz úvod. Jirko, máš na víc! Jenže z průběžných hlášení, které do Jirky ze Španělska chodí, je jasné, že tady se rodí fakt zajímavá reportáž. Zhruba o tom, jak by cestování s elektromobilem mohlo skutečně být pohodové, kdyby ta zpropadená EU nejen postavila nabíječky i v zemích, jako je Španělsko, ale ještě dohlížela, zda pak i skutečně fungují. Kdyby roamingové karty automobilek skutečně pokrývaly i jiné superrychlé nabíječky než je Ionity. Kdyby ty, co vám po odfiltrování nefunkčních a nezaplatitelných zbudou, nebyly pravidelně na tak hnusných místech, že i po tisíci kilometrech za volantem radši zůstanete sedět v autě. A také jste si mysleli, že si dáte auto na nabíječku a půjdete třeba do muzea? Chyba chyba vesničani, potřeba intenzivního využití nabíječek vedla k někde k omezení doby stání na nich na 45 minut, jinde k extra sazbě za zbytečně strávené minuty. Článek o cestování na dovolenou elektromobilem nebude ani oslava, ani hejt. Aby to fakt fungovalo, jsou před námi velké úkoly. Nakonec to fungovat bude, byť osobně bych v žádném případě nebyl ochoten překonávat ani půlku těch problémů, co musel po cestě pokořit Jirka. I proto jsem zvolil variantu chudý český důchodce – jsem na dobře zorganizovaném All Inclusive výkrmu v tureckém Side. A to je vlastně pointa: Než pořád přemýšlet, jak ve měnícím se světě dělat věci stejně, je lepší přestat je dělat." https://www.facebook.com/martin.vaculik.33
    1 bod
  13. Je to začarovaný kruh. Když nebude dost děti, nebudeme schopný mít důstojný důchodový systém. Když děti budou, zkolabuje životní prostředí. Je jen o tom jít cestou menšího zla. Ono dnes samozřejmě toto řešení přes porodnost nemůže fungovat. Vyspělé státy evropy, dokonce i čína a pod. už dlouhou dobu vytrvale snižují svojí populaci a porodnost klesá. To že nás je v Evropě stále hodně, je jen díky migraci. Ale vysvětli takovému afričanovi nebo inodovi že nemůže každý rok vystřelit na svět dítě, jinak zkolabuje ekosystém. Oni to mají u řiti, ani tomu nerozumí. Tam je řešení zastavit veškerou ekonomickou pomoc, protože hlavně afrika je líhní která prudce zvedá populaci. Indie už narazila na svůj peak teď začne taky vymírat, ale afričani to je jiná. Nicméně dnes nikdo nemá koule na to zaříznout humanitární pomoc pro státy s obrovskou explozí porodnosti, právě kvůli humanitární pomoci. Humanitární pomoc se zastaví až potom co Evropa padne na držku. V každém případě aktuální stav už nelze řešit přes porodnost. Aktuální stav bohužel vyřeší jen humanitární krize v rozvojových oblastech ( i když já bych africké státy nazval spíš stagnující oblasti) nebo hůř... válka. Já se obávám že to jinak než válkou a masivním vymírání přes zbraně hromadného ničení dopadnout nemůže. Prostě jen se to zodpovědný lidé bojí říct svému plebsu na hlas.... čeká nás temná budoucnost.
    1 bod
  14. Ta predikce nefunguje v Chorvatsku ani mě (nefunkční jak letos, tak loni i předloni...). Důvod rovněž neznám. Aktuální mapové podklady mám.
    1 bod
  15. ja mam "len" ACC a nie pACC (MR2018), no tiez vidim, ze ked idem na tempomate, tak je spotreba nizsia oproti mojmu stylu jazdy...
    1 bod
  16. Ahoj, aj ja viem o autách co najazdia na 30t interval pol milióna ale ja budem meniť po 5-7tis. Olej dávam naj v norme, VMP. Bol som pri každej výmene pri aute, hodinu vytekal olej pri každej výmene, takže neostalo tam toho veľa. P. S. V Rusku je interval na našich autách 15t ale menia väčšinou po 7-10, USA je ale úplne inde, 5-7tis max. Je to zaužívané.
    1 bod
  17. Včerejší cesta Opava-Ostrava na otočku - jízda na predikci po celou cestu tam i zpět. Ano cesta - jízda je taková bezpečnější, pohodlnější,klidnější. Pár krát ikdyž jsem držel volant a sem tam přiotočil tak zařval převezmi řízení a pak už dokonce červeně - měl jsem strach že zastaví - nějak se mi zdá že citlivost je jiná. A to hlavní proč píšu - spotřeba oproti mé jízdě tak o dobrých 15-20% nižší. Neříkám že jsem brzda-plyn - také předvídám, ale ono to auto si to umí samo lépe dávkovat. Vidím jak nervomocí drží co nejvíce vše na elektřinu. V některých momentech bych asi akceleroval rychleji určitě, ono si to samo pomalu plynule zrychli a dobržďování také citlivěji řídí. Zajímavá funkce - nepoužívám často ale sem tam zkusím. V pátek vyjíždíme směr HR a tam tuto fíčuru využiju po celou cestu.
    1 bod
  18. Za mě určitě ano. Výrobce šetří, kde se dá a plastizol není po celém podvozku a podbězích (nevím, jak u Octavie IV, ale bude to stejné). Tedy nejlépe na novém autě nechat ošetřit podvozek i dutiny, ničemu tím neublížiš. A cca po 3-5 letech (dle nájezdu) nechat minimálně ty dutiny opět ošetřit.
    1 bod
  19. 13.8. neeee 😭 to budeme pi navrate z dovolenky a mame ist na jednu akciu. Sice ani buduci vikend 20.8. nemozem, to ma zena narodky. 27.8. zatial nemam nic, ak nepocitam pripravu na sestrinu svadbu (29.8.). Skoda, tak snad inokedy Mna vcera pekne spieklo. Ale stihol som sa pohrabat v aute a este ist na oslavu
    1 bod
  20. Kolik důchodců je třeba k poslání hasičského auta do příkopu? A jaké auto při tom asi řídí? Má malý Bambi šanci stát se akrobatem (spoiler: sestava dobrá, ale to přistání)? Kdo pojede první - řidič osobního auta nebo tramvaj (aneb fatální chyba ve výpočtu řidiče Hyundai)? To a mnohem víc v této kompilaci.
    1 bod
  21. Bylo to supr. Příjezd na koloběžce byl od @Malta skvělý nápad. S @ExecutedDonutjsem se potkal při odjezdu. Trefil sem odhad že měnil bcm😁. Domů jse dorazil v krásních 21:00. Ale až do Olomouce byly přeháňky dost intenzivní a doprotivky zapadající slunce teda nic moc. Ale zas v zrcátku jsem viděl za sebou nádhernou duhu.
    1 bod
  22. Sice pozdě, ale přece... Nakonec to byl doopravdy přerušeny kabel... (světle hnědý, nebo jenom hnědý a uz byl starej... Komplet vymena kabeláže(je to i včetně hadičky k zadnimu ostrikovaci 3680,-
    1 bod
  23. Ahoj Bajky vyměnil jsem ten magnet a je po problemu. Diky za radu .
    1 bod
  24. No kdysi jsme se smáli Mao Ce tungovi a jeho v Číně prosazované reprodukci tzv. jednoho dítěte v rodině. Ona se mu tam moc nepovedla, ale možná lidstvo nakonec na tuhle variantu v zájmu přežití bude muset přistoupit (pokud se vůbec všechna ta etnika, rasy, národy a náboženství na tom dokáží dohodnout), podle mne lepší než války, hladomory a šíření virů a nemocí. Ale říkejme to dnešní generaci, která spíše v rozvinuté části světa bojuje s neplodností a podle nepsaných pravidel má žena právo na potomka, pokud se tak rozhodne. Rozhodně by musel být změněn hodnotový a morální pohled lidstva na tohle. Dnes Vás za takový názor naprostá většina odsoudí, v budoucnu to klidně může být norma. Prostředky a způsoby na přežití lidstva se budou hledat všude, ale hledat je v pomalu nařizované elektromobilitě, tak to je podle mne úlet jako prase....
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...