Přejít na obsah

TSi vs. TDi


Clint

Doporučené příspěvky

Musím souhlasit, že TDI dnes žádná výhra není. Nejen že dražší ručení, ale řepka v naftě -tudíž vstřiky (jeden stojí 22tis), filtry pevných částic, zamrzání nafty, hluk motoru (i když CR jsou na to lépe než PD), později topěj atd...navíc mnohdy i stále dražší pořizovací hodnota. No já sám jsem měl TDI a i když tankoval u benzíny a dával aditiva, zamrznul jsem při mínus 23. A filtr byl novej.

Dnes jsem konsultoval tu naftu a CR motory ve škodovce a servisák mi povidal, že i třikrát tam měl do sto tisíc km auto na vstřiky. Tak kde je potom ta výhoda nižší spotřeby?

Navíc rozvody u TSI řetez, což je také jakási úspora.

"bohužel jsem to měl rozepsané, sorry"

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maverick: O celkových nákladech. Přece je úplně jedno když budeš mít spotřebu motoru o dva litry nižší na stovku, ale celkové náklady na provoz auta budou vyšši jak u TSI provozovaného za identických podmínek. Aspoň mě vždy zajimalo kolik mně bude stát celkový provoz, kolik zaplatím za první rok, druhý... čtrvtý....šestý....osmý rok provozu. To že na pumpě zaplatíš ze šrajtofle po natankování 55 litru paliva o cca. 55 - 60 Kč méně a že na to najedeš o 100km více na nádrž mě nezajimá. Stále tam bude rozdíl 45 000 Kč v ceně nákupu a pak postupně servis a platba povinného ti to umořování rozdílu 45 tis. kč dále ještě zpomalí...

PS: také jsem to měl rozepsané :)

Editováno: , autor: Marios
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V prvom rade nie je TDI ako TDI. Porovnavat sucasne CR-TDI so starymi PD-TDI je podobna blbost, ako porovnat MPI a TSI. Technologia vstrekovania je uplne ina. Stare dobre TDI s rotacnymi cerpadlami alebo aj PD-TDI su neporovnatelne spolahlivejsie, nez nove CR-TDI. Ano, nove CR-TDI su nachylnejsie na kvalitu nafty a preto nie je nudza o problem so vstrekovacmi alebo s DPF. Retaz u TSI nemusi byt vyhoda. Aj tu na fore su popisane problemy s 1.8 TSI. Ano, bohuzial, retaz u tohto motora zvykne preskocit. Nove 1.2 TSI su tiez este moc nove a nevychytane, vid napr problemy s turbami a tiez so vstrekovacmi...

Takze pausalne tvrdit, ze TSI je lepsie nez TDI, sa vobec neda. Z hladiska spolahlivosti a najmensich nutnych servisnych vydajov su na tom najlepsie stare TDI, potom PD-TDI. Nasleduju stare MPI, potom dlho dlho nic, a na uplnom chvoste su bohuzial nove technologicke vydobytky TSI a CR-TDI. Jediny motor, ktory do celej tejto "rovnice" nezapada, je 2.0 TDI vo vsetkych jeho prevedeniach - tento motor je naozaj cierna diera na peniaze. Ak niekto nevie co s peniazmi, odporucam v prevedeni 125kw s piezo vstrekovacmi!

Na otazku TSI alebo TDI odpovedam - jednoznacne TDI, ale 1.9. Ak niekto kupuje auto na max 4 roky a da si predlzenu zaruku, tak tomu je jedno, co za motor kupi. Ak si niekto planuje nechat auto na dlhsiu dobu a predpoklada vacsi najazd a uspokoji sa s 77kw, jeho volba by mala byt 1.9. Smola je, ze zrovna dnes je posledny den, kedy sa tie motory daju este kupit. Od zajtra uz len 1.6 CR s "kurvitkom" DPF.

Este k tomu, ze TDI neskor "topi" - blbost. Kazde TDI ma PTC element, takze kuri hned po nastartovani. Benzinovy motor zacne kurit az po par km, ked sa zohreje. Spravne tvrdenie ale je, ze motoru TDI trva dlhsie, kym sa zohreje.

Editováno: , autor: ipo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Promiň, ale v řadě věcí nesouhlasím. To že PD je spolehlivější, to je již dobře známá věc, ale neznamená to, že by ji nemohly postihnout problémy se vstřiky zrovna jako CR. Rovněž problémy se zamrzáním nafty v zimním období. To že auto topí později, to vím sám nejlépe, měl jsem benzín a měl jsem naftu a je to opravdu rozdíl v nízkých okolních teplotách, to mi nevymuluvíš. To, že je řetěz výhoda je bezesporu. Navíc u 1,8 TSI je již dodávána nová napínací kladka, která problém s možným přeskočením řeší. Navíc největší sračka v PD motorech byl právě ten dvolulitr 103KW, čili jak vidíš, PD a motor k ničemu. Nové dvoulitry jsou CR (necelý rok) a jejich kvalita oproti těm PD je vyšší. Tím ovšem nepopírám, že jsou náchylnější na kvalitu nafty, ostatně to každý CR. TDI PD 77KW bez PDF už koupíš jen v hotových vozech ze skladů, tyto motory končí. Nebyly špatné, spolehlivé, ale hlučné.

Takže já zase tvrdím jednoznačně TSI. Právě kvůli nižším pořizovacím nákladům a nižším rizikům. Pokud budu podnikatel, co mění auto každé 3 roky, pravděpodobně problém se vstřiky řešit nebude, ale to já nejsem.

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Netuším co jsi měl za to naftové autí ale moje octa tdi s climatronikem topí už po nějakých 2-3 km musí to být však zaplé na auto nikoli econ pak to trvá podstatně déle. A házet všechny dvoulitry do jednoho pytle to vážně ne, jediným šlápnutím vedle byly ty již zmiňované piezo vstřikovače. A věřím tomu, že pokud se v tom někdo neodborně nehrabe tak hlavní chybný článek je mezi sedadlem a volantem. Jinak tsi není špatné na jízdu moc příjemné, ale člověk se musí sakra hlídat aby ta spotřeba byla přijatelná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když naftu tak snad starý 1.9TDI ale ty už se 5let nevyraběj , 1.9PD tam mě vadilo že to žere olej a je to hlučný zatim sem s tsi 1.2 max spokojen možná za par let budu ji proklinat ale ted je pro mě ideal (cena,výkon,spotřeba,hlučnost)

jasně sou i jine motory daleko výkonějši a svezeni je jinde ,bohužel i spotřeba a cena . :aggressive: . Neřešit cenu auta , udržbu a provozni cenu tak to bude opět TSI :) akorat 1.8 a víš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ohledně toho srovnání z automobilu... jo jo, v konkrétním testu je skutečně TSI vs 1.6TDI. Ale tuším že v tom stejným čísle je i test 1.9TDI motoru tak se lze na ty naměřený hodnoty podívat a srovnat si je..případně zapátrat ve starších číslech.. (automobil už neodebírám, pouze jsem to jednou četl u šváry).

Jinak se přikláním k tomu co napsal Marios a dívám se na to úplně stejně. Jezdím předpisově, ve dvou + pes a pro MOJE potřeby by 1.2TSI plně postačovalo. (je jasný že pro agresivní řidiče kterých jsou u nás plný silnice to není ten pravej doušek kávy..). Je pro MĚ důležitý kolik mě bude stát provoz auta, nejenom jeho pořízení. Při nájezdu 15-20t za rok mi vyšla 1.2TSI jako nejlepší volba a výbava PRIMA s pár doplňkama taky nabízí vše co je pro MĚ nutné.. (neříkám že by se nelíbilo mít tam toho víc, ale byl pro mě důležitej poměr cena/užitná hodnota a další výbavový stupně jsou pro mě zbytečné mrhání penězma.. který jsem radši poslal na splátku hypotéky, což mi přijde rozumnější investice). Upřímně jsem se na 1.2ku moc těšil - kultivovanost (nic nevibruje, nehlučí), příjemná dynamika, nízká spotřeba, nízké pojistky, bezproblémové starty v zimě (i když zatím jsem nikdy ani s dieselem neměl problém) a lepší pro krátké jízdy atd.. To že nakonec mám 1.9TDI byla čirá náhoda.. ( TDI za cenu TSI, auto dodané již za 6 týdnů nikoliv za 19).

Koukám že se nám to zas ale rozjelo, tak jak jsem nechtěl.. boje zastánců dieselu a benzínu.. Proto celkem nerad chodím na fora... Pro mě jsou oba motory fajn, každej má svoje výhody a nevýhody. Člověk vysloví SVŮJ názor a ostatní mu ho začnou vymlouvat... jako by každej nemohl mít nárok na osobní názor.. A ještě se dozví že si koupil "nedonošence" protože na "dospěláka" neměl... Fakt ubohý.

Editováno: , autor: HonzaLK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Navíc co vím tak problém s 2.0 TDI byl do první poloviny roku 2005 (praskání hlav). Vstřiky jsou otázkou paliva a dále již zmiňovaný meziprostor sedadlo-volant. Jestliže někdo nedodržuje doporučené zacházení a nakonec ještě tankuje u noname pump tak se pak není čemu divit. Nafta mi taky nikdy nezamrzla což se její kvality také týká.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Panove, co se tyka topeni, doporucuji si poridit posledni letosni AutoTIP.

Tam testuji topeni (+ chlazeni a rozmrazovani celniho skla) mj. u Golfu VI s motory 1.4 TSi a 2.0 TDi CR. Kdyz si to prectete, zjistite, ze pravdu nema ani jeden z vas.

Pro ty kdo to hledat nechteji strucne a jasne: po startu zacne rychleji vhanet teply vzduch TDi diky PTC, po cca 5 minutach se ale karta obraci ve prospech TSi. Detaily rozepisovat nebudu, prectete si to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nafta ani mě, blízkému okolí ani bráchovi co jezdí do Moskvy nikdy nezamrzla a to už je co říct lol

Todle jsou bezvýznamné debaty!

Kupte si čím se vám líp jezdí, s čím bude lepší poměr cena/spotřeba atd, atd....

Já tolik toho nenajedu ale stejně si vezmu TDI , neřikám že další bude zase nafťák ale je mi to celkem jedno když se na to tak koukám!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych to nějak neřešil. Co máme firemní auto (nová Octavia), tak je to samozřejmě TDi, jezdí se s ní dálky a s tím motorem nebyl nikdy problém (77 kw), vše platí navíc firma. Já vždy měl TDi, teď mám TSi a to jen z toho důvodu, že do Fabie se rozumné TDi za rozumný peníz nedává. Finančně mně to přijde úplně stejně, v povinném ručení je nějaká ta tisícovka rozdíl, ale to je minimum. U TSi je větší rozdíl ve spotřebě, když jedu "svižně", ale zas se dá vytáčet a má tichý volnoběh. Nafta mi nikdy nezamrzla, maximálně se vybila baterka díky žhavení, ale to nebyla chyba auta, ale staré baterky.

Na delší trasy je mi líto, že nemám to TDi, přece jen ta 1,2 na dálnici není, sice jede, ale žere... Ale nemůžu mít všechno, TSi je zas o něco lehčí, tak třeba náprava bude vypadat časem lépe, než by vypadala u TDi, ale jak říkám, u TDi jsem nikdy neměl nějaké extra velké náklady související s tím, že je to diesel...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně mám tdi a nemám nic proti tsi ....jel jsem v něm, ale je to prouze na krátké vzdálenosti výhodné (co se spotřeby týče) ...a co se týče nákladů oba jsou přeplňované...tudíž logicky složitější než nějaké htp/mpi, takže s tím že nebudou tak velké náklady na provoz/opravy bych moc netvrdil....ale počkal bych si až bude srovnání tsi po 200 000km....

....ale pravda že pořizovací cena tsi 63kw a tdi 66kw je necelých 100 000kč.... dle škodovky....což je zhruba 3000L paliva navíc oproti dieslu....

Editováno: , autor: Raca3D
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta cena je přímo ze škodovky na superba. takže jestli si myslíš, že to není pravda, zajdi se tam poptat ty blbečku.

Jinak tohle forum nemá smysl, já ho nezakládal, jen mi sem přesunuli příspěvek, založil ho admin. Je jasné, že každej bude chválit to svoje. Ti co maj naftu, budou vychvalovat naftu, ti co maj benzín, ti budou tvrdit, že naftu akorát do kamen. Já naftu měl a už ji nechci. Mám k tomu prostě své důvody. A to jsem měl 130k, čili poměrně svižnej motor. Mohl jsem teď koupit toho dvoulitra 103KW, je o pár tisíc jen dražší než 1,8 TSi a neudělal jsem to. Povíme si to pánové jindy, až se vám ta vaše naftička začne srát, řepka dělá s CR divy :D.

Takže nechtě si své mastné čmouďáky a já si nechám svůj benzínek.

Nebaví mě stále ty dohady a číst bláboly ohledně nafty.

Mějte se tu hezky....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak tohle forum nemá smysl, já ho nezakládal, jen mi sem přesunuli příspěvek, založil ho admin.

Zalozil ho moderator, ne admin. A presunul ti sem prispevek proto, ze ses (jako hromada ostatnich vcetne me) vyjadroval k tomuto tematu ve vlakne, kde to nema co delat.

...zajdi se tam poptat ty blbečku.

Dobre ze jsi sam ukoncil sve ucinkovani v tomto vlákně, vylevy tohto typu tady ja tolerovat nebudu.

Takže nechte si své mastné čmouďáky a já si nechám svůj benzínek.

Kazdemu co jeho jest, me prispevky jsou nestranne, jen konstatuji skutecnosti.

PS: Vsechny TDi CR jsou vybaveny DPF, cili "čmouďáci" nesedí... lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem na diese,ale ted jeste nevim co budu kupavat jako next car...System PD ma 5 direk v trysce(krom verze 125kw)...tam uz jich je 7 jak u systemu CR..5 jeste jde na tu sirnatou repkovou naftu,pokud se vyslovene nenatankuje nekde maras...da se najet relativne porad hodne tisic km..Ale CR system,no uz jsem videl par aut na vymenu trysek a nemela jeste najeto ani 100tkm.A 1.6TDI tam uz je tech direk dokonce 8...to bude katastrofa,hehe

Vzal bych octu s 1.9 tdi,ale potebuji 6ku po dalnici..Superb green line ma jen 5 kvaltu,ale rychlejsi 5ku nez 6ti kvalt u 2.0TDi...Zase ale ve meste mi vadi moc velke odstupy mezi prevodovymi stupni a ve 4 lidech je to s tim 77kw uz docela line....Posledni moznost je u octy 2.0 TDi PD,ale porad ctu,ze je velka pravdepodobnost,ze se to bude srat...proste spolehlivy disel uz asi nebude...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolego, jestli odvozujes poruchovost podle poctu otvoru v trysce, tak to je velka parada (nesetkali jsme se uz v jinem vlakne?).

Aut s CR systemem jezdi uz za ta leta kvanta (samo ze i mimo VW koncern, beztak tyhle komponenty dela Bosch, Delphi apod. pro vsechny obdobny) a zadny zasadni problem mimo obvykla meritka nikdo nema.

Tyhle auta jezdi i ted v zemich, kde je nafta kvalitativne mnohem horsi (hlavne na vychod a jihovychod od nas), musi ale vyhovovat danym normam.

Prestante uz nepodlozene strasit poruchovosti CR motoru - neda se cekat ze budou absolutne bezproblemovy, ale nic mimoradnyho se taky predikovat neda.

Zakladnim predpokladem je samozrejme netankovat naftu na pochybnych pumpach.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ju Mavericku,mas pravdu auta s CR jezdi uz nejaky patek,asi kolem 11 let..nebude to takova hruza,ale v obvyklem meritku trysky vydrzi hodne mene..Mam na opelu uz 140ooo a jede..Soused ted na renaultu menil trysky asi pro 170 tisicich km..nestaly ani moc .V CR 25 V polskej jen 20...Az bude cena trysek na takove urovni tak to bude balada.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omlouvám se za předešlá "sprostá" slova, ale to bylo křiku, když jsem řekl, že vstřik stojí 22 tis. na superba co? To mi nikdo nevěřil. Já si to z prstu nevycucal, nebojte se. Mám dobré známé ve škodovce, abych věděl, jaké problémy (skutečné!!!), o kterých se moc nemluví, mají dnešní naftové motory. Ne nadarmo mi doporučili od CR ruce pryč. Skutečně tam měli už pár aut, které mělo se vstřiky problémy problémy i 3x a nenajely 100tis. (nemusíte mi věřit). Kdybych podnikal, šáhnu i tak po naftě, tam je mi to jedno, do tří let bych auto vyměnil a nějaké problémy neřešil na této úrovni. jediné co by mě zajímalo je čas, strávený po servisech.

Ano souhlasím, že PD motory měly ve spolehlivosti navrch, ale bohužel, s těmi už se u nových aut jen těžko setkáme.

Tak se omlouvám, že jsem tohle napsal a očekávám další kritiku mého příspěvku....díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problem je trosku v tom, ze cenu prosazujes jako jedinou spravnou.

Je potreba rict, ze cana cca 20tKč se tyká jednotky cerpadlo-tryska. Pro CR je vstrikovac za cca 12tKč a vstrikovaci ventil pro benzinove motory se pobyhuje kolem 3-4 tKč.

Ono je to ale cele trosku jinak - kdyz se na cenu vstriku zeptas napr. v Auto Jarov nebo v Porsche Prosek, bude jina, nez kdyz se zeptas nekde mimo Prahu nebo jeste dale nekde na Morave u maleho lokalniho dealera/autorizovaneho servisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...