Přejít na obsah

Jaký olej do 1.4 16V 63 kW


Doporučené příspěvky

Doufám, že E1 napíše i srovnání dle jeho názoru mezi XF 5W-40 a EE 5W-40 s nano částicemi, i když u něj se nepíše, že má výkonnost i za nízkých teplot jako u XF 5W-30/40.

Milleroils mají prodejnu v Praze, což je pro mě výhoda.

Editováno: , autor: Pandora
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyššia spotreba kvôli riedkosti oleja? Vyššia spotreba čoho? Oleja, alebo paliva? To je vlastne jedno, je to blbosť tak či tak.
Po takejto vete by som silno uvažoval na zmene servisu, lebo je evidentné, že dotyčná osoba v servise o motorových olejoch nemá ani tie úplne najzákladnejšie informácie, tj. označenie čom znamenajú čísla v označení SAE viskozity (tj. "zimné" a "letné" číslo).
0W-40 olej má nižšiu viskozitu iba za studena, ak sa zohreje, má také isté vlastnosti ako 5W-40-ka. A za studena sú všetky oleje o dosť viac viskóznejšie (hustejšie) než ako by mali byť s už zohriatym motorom, a práve tam majú 0W oleje navrch, lebo sú bližšie k optimálnej prevádzkovej viskozite kým sa motor zohrieva (+ ľahšie studené štarty, atď). Takže to čo vypotili v servise je poriadny bullshit.

Čo sa týka 5W-40-ky, v našich klimatických podmienkach je samozrejme bez problémov použiteľná a stačí. 0W oleje ale majú výhodu hlavne pri studených štartoch a krátkych jazdách, kedy sa olej vôbec nezohreje na prevádzkovú teplotu. Ja napr. jazdím často v meste a keď sa vraciam domov z práce tak idem takmer celú cestu cez mesto zelenou vlnou. Včera večer bolo vonku 6°C, bezvetrie, išiel som cca. 50-60 km/h cez mesto. Po 7,5 kilometroch ukazovala ručička, že teplota vody je nejakých 80°C (reálne to asi bude 60°C, alebo ešte menej) a teplota oleja bola ešte niekde pod 50°C. Teraz si predstavte, že by bolo vonku -10°C a nešiel by som 8 km trasu ale napr. iba 3 km.

 

Čo sa týka Millers Oils, rada EE sú oleje Nanodrive ktoré vraj znižujú trenie v motore, čím znižujú spotrebu a vraj zvyšujú aj výkon. Netvrdím, že to tak nemôže byť, ale kým to nezmeriam na svojom aute, som skeptický. Jeden čas som aj uvažoval nad ich olejmi, ale vzhľadom na cenu som sa nakoniec rozhodol pre Mobil1 0W-40. Za cenu dvoch výmien olejov od Millers Oils vymením Mobil1 0W-40 3x aj s filtrami. A ja tvrdím, že pre motor je lepšie je jazdiť na lacnejší olej, ale meniť ho častejšie, než na prémiový a nechávať ho v motore zbytočne dlho.

Čo sa týka rozdiel 5W-30 a 5W-40, tažko povedať, čo je lepšie pre motor. Podľa technických listov ich 5W-30-ka už pri 40°C je menej viskózna ako bežné 0W-30 oleje, čo je trochu prekvapujúce. Bol to jeden z adeptov nad ktorým som uvažoval na zimu. A ich 5W-40-ky sú zaujímavé hlavne kvôli tomu že aj keď majú ACEA C výkonnostné triedy, tak to už sú tie novšie, C3-10, takže musia byť slušne aditivované.
Takže ak ti cena Millers Oils nevadí, kľudne ho do motora daj, určite to nie sú zlé oleje. Hlavne dodrž predpísané schválenie VW 502.00 alebo VW 504.00. A ak ti výmena počká do začiatku jari, dovtedy by mal byť dostupný už aj olej rady EE zároveň so schválením VW 504.00 (samozrejme to bude 5W-30).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

..taky si myslim, ze spousta lidi dela ze sve fabie v cene sady kol na Q7 turbovuz.... ja si myslim, ze do motoru 1.4.63kW, jehoz pocatky sahaji nekam do -15 let, patri jakykoliv olej 5w30-5w40,, v nasich zemepisnych sirkach je tu putna... pokud si tu prectu elaboraty jistych lidi, tak se fakt musim smat co lidi resi za chujoviny... proste kup tam nejaky olej viz vyse, men ho po 10t km pro klid duse a neresit.. ja jsem daval kazdou vymenu jinej olej a nepozoruju zadne zmeny, vcera jsem se dival na merku a po ujetych 10t km mam olej porad jak na zacatku..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.....ja si myslim, ze do motoru 1.4.63kW, jehoz pocatky sahaji nekam do -15 let, ....

Přitlač. Minimálně ještě jednou tolik - jeho základní koncepce je položená někam do let výroby druhý generace Golfína, protože tam už se objevuje kubatura 1,3 a 1,5 - to je začátek 80. let minulýho století. První návrhy a prototypy odhaduju ještě tak o 5 roků dřív.

 

A první opravdu "jednačtyřky" motory šly do "golfa trojky" na začátku 90. let.

 

Započítatelnejch má tak cca 25 let vývoje a inovací (beru to tak, že od poslední modifikace CGGB = €uro 5 = rok 2010 už je jeho další vývoj zastavenej). Samozřejmě beru, že postupem let se měnil materiál, přesnost, určitý detaily výstroje. Ale základní koncept motoru - řadovej zážehovej 4válec (do auta cpanej napříč), 5x uložená klika, rozvod OHC nebo DOHC hnanej ozubeným řemenem zůstával stejnej. Tudíž i tenhle motor je dneska stavěnej na moderní oleje co se týče vzájemnýho spasování dílů = výrobní přesnosti a těsnosti instalace.

 

(Samozřejmě se to nedá srovnat s výrobní a vývojovou anabází 4válcový "ohavy" Škoda s obsahem 1.0 až 1,4, která skončila hrdě a se štítem v roce 2003 - ten motor byl postupně "po kouskách" vyvíjenej od poloviny 30. let minulýho století...Ale to už je jiná kapitola.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dobre, ale bavime se tu o obycejnem , prumernem motoru do skodovky,. v cene 200t korun... bavime se tu o tom, ze neni nutne sledovat 150000faktoru... tento motor jezdi jak na LL oleje, tak na normalni.. POKUD nekdo chce udelat motoru dobre, at meni olej po 10000km a pouziva olej 5w30/5w40 , ktery splnuje wv normu... vse ostatni je dle me irelevantni... cr, sr neni v takovem pasmu, aby nekdo musel pouzivat oleje 0w-x... dle me uz je toto takovy olej, ktery se pouziva v extremnich teplotach a ne to, ze je 10dni v roce teplota kolem -10 stupnu.. ten motor snad musi taky neco vydrzet ne?nemel bych na nej jeste hazet vyhrivanou deku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak taky se v našich zeměpisnejch šířkách vyskytnou dny, kdy je nad ránem -30°C nebo ještě míň - ale je jich pár do roka a ne každej v takovým arktickým ránu musí vyjet. Že takový arktický dny nebyly v poslední zimě je jiná věc - nikdo ale nemůže říct, že po Novým roce 2015 se koncem ledna nebo v únoru (doba kdy jsou každoročně nejhorší mrazy) nějaký takový nevyskytnou.

 

Já osobně při přípravě náplní každoročně vycházím z toho, že mráz -20°C může u nás v období prosinec - únor naprosto běžně nastat, -30°C je občasnej výstřelek svatýho Petra a mráz směřující k -40°C je naprostej extrém, kterej už jsem ale několikrát zažil. Tudíž musím počítat i s tím, že může nastat den, kdy budu potřebovat vyjet i v takový teplotě - ale NENÍ TO PRAVIDLEM a navíc všecky auta při technickejch zkouškách musí bez dalších spešl opatření projít testovací komorou s teplotou ještě o 20°C nižší - maximální mráz, při kterým se u nás osobáky zkouší, je -60°C (v arktický komoře)...

 

Tudíž obyč auto musí nastartovat i v takovejch podmínkách - předpokladem je samozřejmě funkční palivová a zapalovací soustava. Mazání motoru je stejně při každým startu mizerný, dokud pumpa nenatlakuje systém, všecky plochy jedou "na zbytkovým filmu". Ale olej se ohřejvá nejen kontaktem s horkýma částma motoru, ale i "vnitřním třením" = překonáváním vlastního čerpacího odporu se olej sice pomalu, ale přece jen změřitelně ohřejvá taky - a pokud ho hned po naskočení řidič nezačne vytáčet "do omezovače", ale počká aspoň pár minut, než teplota na oleji vyleze nad nulu nebo minimálně někam blíž k nule, než byl předtím, mazání je zajištěný a motoru v podstatě nic nehrozí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A zase musím konstatovat, že dřív to bylo s baterkama horší - protože startér s přímým náhonem ze svýho hřídele na pastorek ke spojkovýmu věnci odebíral u motoru 1189ccm (Š120L) při ledovým startu ze 12V baterky kolem 320A špičkově, u motoru 1490ccm (modernizovaná "dvanáctsettrojka" = TAZ 1500) dokonce kolem 420A - v porovnání s tím moderní startéry s vysokootáčkovým motorkem a planetovým reduktorem odebírají o třetinu menší proudy. Proto taky nejsou ani u 1,6 motoru potřeba baterky 62Ah, ale stačí 37 - 44Ah - protože ten startér v pohodě utáhnou - a elektronickým zapalovacím soustavám stačí pro dostatečně výkonnou jiskru i napětí jen kolem 4-5V, při kterým starý baterio-cívkový zapalování ani neškrtlo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

muzete mi teda nekdo ukazat graf v cem bude olej 5w-x horsi nez olej 0w-x dejme tomu pri -20stupnich celsia? dik.. podotykam, ze u nas na morave takova teplota byla naposled tak pred 5lety..

Je to pořád dokola. Už jsem to tu dával. Jsou to nějací amatéři z nějaké garážové firmy. Určitě o olejích nic nevědí. ExxonMobil, nebo tak nějak.

A že je to jenom Fábia ? No a co, já ji mám rád. Proto chodím na tohle fórum a řeším olej, jaký do ní nalít.

Editováno: , autor: .Honza.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řiďte se podle návodu k vozu. Jenomže tam se o viskozitě nepíše. Ani nemůže. Auta totiž jezdí od Norska až třeba po Saudskou Arábii. Možná i jižněji.

Pokud olej splňuje specifikaci výrobce motoru, nemůže mu ani uškodit. U mojí Fábie je to ACEA A3/B3 a VW 502.00

Jenomže já parkuji venku, jezdím kratší trasy po městě. Kdo jezdí delší trasy nebo má garáž nebo bydlí na jižní Moravě, pro toho je 0W zbytečná a stačí mu opravdu 5W. I ta 0W má nevýhody - je dražší, díky více obsahu modifikátorů viskozity i střihově méně stabilní -měla by se měnit dříve. Může být i vyšší spotřeba oleje - jenom ale do chvíle, než se motor zahřeje na provozní teplotu. Pak mají oleje 0W/40, 5W/40, 10W/40 i 15W/40 podobnou viskozitu.

Proto si každý musí zvážit, jak vůz provozuje a jaká viskozita je pro něj vhodná. 5W/40 je tedy podle mne pro naše podmínky ideální kompromis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.....ty jo :kol-44: .....při čtení této diskuze si začínám připadat jako "Popelka". Od začátku co jsem koupil Rooma leju 10W/40 Sheel. Při dvou akcích Ekonomy Run jsem mimo jiné dostal 5l 10W/40 Sheel. Na následný dotaz v Kosmonosech, řekl bych odborníků, na tento popřípadě jiný olej mě bylo řečeno, že mám používat tento. Proto ho také dávají. Neříkám, že 5ka je horší či lepší, ale začínám mít pocit, že jen 5ka se může lít do auta a ostatní je na hovno.

Z mého pohledu se v tomto řeší a diskutuje skutečně blbosti.  Dle mě rozdíly mezi 10, 5 či 0kou nemá v běžném provozu auto nebo řidič možno poznat.

Za mě můžu napsat jen to, že jsem najezdil z mnoha auty vice jak 1.500 000 km a lil jsem /skoro by se dalo říct/ jakýkoliv olej jen jsem sledoval, aby byl

schválený pro dané auto. Nikdy a ani teď jsem neměl a ani nemám problém s motorem. Naopak.

Já jezdím na Prazdroj, kamarád Jiří na Radegast a Pepa na Svijany. A konečný výsledek je stejný jen ta cena je rozdílná....... :kol-28:  :kol-46:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...