Přejít na obsah

Jaký olej do 1.4 16V 63 kW


Doporučené příspěvky

Měl jsem několikrát možnost vidět vnitřek motoru se srovnatelným proběhem - a s různým způsobem odstraňování vyjetýho oleje. Majitelé jedněch přísahají na odsávání, majitelé druhejch nedají dopustit na klasiku vypuštění spodem. Přitom mezi největší propagátory odsávání patří MAJITELÉ ODSÁVACÍCH ZAŘÍZENÍ - protože si za jeho použití nechávají zaplatit extra příplatek. Praktický zkušenosti těch, co musejí demontovat větší počty motorů jsou ale právě opačný - kanálek pro měrku vejšky hladiny oleje není vždycky v tom nejhlubším místě vany nebo obecně v místě, kde se při provozu nejvíc hromadí kaly a další usazeniny - na rozdíl od místa, kam se podle selský aplikace gravitačního působení obvykle umísťuje výpustnej šroub... V motorech u kterejch se výměny dělají jen odsáváním je daleko víc usazenin = zabranýho prostoru vnitřku olejový vany, než u motorů vypouštěnejch "spodem". Tyhle kaly jednak postupně časem zmenšujou využitelnej objem náplně, druhak se jejich ještě nezpevněná svrchní vrstva při každý výměně rozmíchá do čerstvě nalitýho novýho oleje a prakticky ihned po startu je natlačená do filtru - se vším co k tomu patří. 

 

Prostě gravitačním vypuštěním se vždycky vyprázdní nejhlubší místo motoru, kam se vlastní váhou stahuje veškerej bordel - na rozdíl od odsávání, kterým se náplň odsaje "prostě odněkud z motoru" = z místa, který je přístupný pro umístění měrky a rozhodně nemusí bejt nejnižším místem - má za úkol ukazovat, jestli horní mez náplně dosahuje předepsaný úrovně nebo ne, ale nejnižší bod motoru to právě bejt vůbec nemusí. Kdyby konstruktéři chtěli, aby se výměny dělaly jen odsáváním, neumísťovali by na spodní vanu motoru výpustnej šroub, stejně jako se to už léta nedělá na převodovkách...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky jsem pro spodní šroub, alehlavně u zahřátého motoru. Není nic lepšího než když auto stojí přes noc venku v zimě na dvoře servisu, ráno týpek nastartuje, popojede 10metru do haly, motor vpyne a de se vyměnovat olej, takovýho mechanika patří nakopat někam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U 1,6 hdi vypustíš o 0,3l míň oleje než odsaješ.Normálně neodsávám,ale někdy není zbytí a věř,že jsem několikrát zkoušel,jestli po odsání ještě něco vyteče a nikdy nevyteklo nic.Příplatek žádný neúčtuju a používám výjmečně.Vždy záleží na člověku který to dělá,jako se vším to jde udělat poctivě nebo to ojebat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.... V motorech u kterejch se výměny dělají jen odsáváním je daleko víc usazenin = zabranýho prostoru vnitřku olejový vany, než u motorů vypouštěnejch "spodem". Tyhle kaly jednak postupně časem zmenšujou využitelnej objem náplně, druhak se jejich ještě nezpevněná svrchní vrstva při každý výměně rozmíchá do čerstvě nalitýho novýho oleje a prakticky ihned po startu je natlačená do filtru - se vším co k tomu patří.....

 

Řekl bych, že základ je používat takový olej a měnit ho tak často, aby žádné kaly a usazeniny nevznikaly. Já vypouštím (spodem) a žádný kal, žádný rosol, žádný karbon .... Po každém vypuštění nechám starý olej "usadit", sleju to zvrchu a "zkoumám", co se usadilo. Někdy i olejový filtr (vložku) vymeju benzínem a "zkoumám" co v něm bylo. Zatím nikdy nic znepokojujícího. Jezdím Shell Helix ultra extra 5W-30.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes výmena oleja Mobil New life 0W-40 502.00 , sviečky NGK , peľový filter a dezinfekcia klímy a vzduchový filter ... 

Ak môžem po 2000km bilancovať tak sa zmenou oleja a sviečok poriešilo presne to čo som poriešiť chcel , motor po studenom štarte je tichší , hydroštely okamžite stíchnu . 

 

Motor po kratších trasách studený "nezakopne" ako predtým , to pripisujem sviečkam , už predtým som v jednom CGGB vymenil sviečky Bosch za NGK podľa typu a výsledok rovnaký ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jirka - dôvod je prostý , rýchlejšie premazanie studeného motora , pri krátkych trasách ideálne , ak jazdíš len dlhé tak mu neublížiš ani 10W-40 50200... ja na iné auto nemám a chcem aby bolo v dobrom stave, tak sa snažím mu dať čo najlepšie veci ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

E1 - fu netuším , ten kod bol moc nečitelný , tuším to bolo DE ... ale je to od firmy čo je origo distribútor toho oleja tak to bude hádam ok... http://www.lubexpert.sk/

 

U mňa je ten istý problém, kód na spodku obalu je nečitateľný/zodratý/zotretý. Niečo a na konci DE tam vidím aj ja, ale to môže byť hocičo.

Tak isto mám na niektorých obaloch aj nálepku Lubexpert, ale nebral som to od nich, takže reálny zdroj si overiť nedokážem. Na druhej strane, nie je to Castrol 5W-40, tak dúfam že to nebude žiaden falzifikát. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...