Přejít na obsah

Porovnání spotřeby 1.2; 1.4 a 1.8 TSI


stanmar

Doporučené příspěvky

Nevím kde dělají redaktoři chybu... (nebo já). Buďto počítali reálnou spotřebu (měřili palivo), a nebo ukazují jen údaje z PP. Ale takové... :kol-44:

1,4TSi

Včera jsem zrovna jel 170km (kousek dálnice, a zbytek okrsky) a PP mi ukázal 6l/100km (zhruba půl cesty zaplá klima).

Si snad vezmu auto a ty jejich úseky si projedu. :kol-32: Přes 7,5l jsem měl akorát když jsem zkoušel v D jezdit po dálnici dle libosti (120-180).

110 po dálnici 6-6,3l/100, těch 7-7,3l odpovídá těm cca 130-140.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No asi tak, moje 1.4 TSI ma ted najeto skoro 1700, prumerna je tam ted 7,8, nuloval jsem v 1000km a ted s tim jezdi manzelka hlavne po meste...jinak kdyz mel motor asi 400km, tak sem s nim jel z Budejc do Plzne, cca 130km, prumerna rychlost skoro 80 (a to padesatku dodrzuju vzdy), celou cestu zapla klima, 16´ kola a spotreba 5,8, tak opravdu nevim, kde ty cisla berou :kol-44:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak čtu ty testy SM, kde se objevuje 1.4 TSI, tak to stále více nechápu - kam na ty "hausnumera" chodí? Vyjádřím se hlavně k 1.4 TSI (s 1.2 TSI v Octavii nemá žádnou zkušenost) a 1.8 TSI Combi má brácha. Se divím, že to nějak neokomentoval ve svém příspěvku s tím skenem článku. Např. jemu ukazoval PP dlouhodobou spotřebu o zhruba 0.4 l menší, než měl ve skutečnosti podle tankování, tak jestli toto nebude zásadní problém těchto testů. :kol-46: Mně to zase vychází přesně na desetinu. Rozdíly bývají někdy u krátkodobé spotřeby od tankování k tankování. Když jsem mu to projížděl na mém "zkušebním okruhu" za obdobných podmínek a rychlostí jízdy, jelo jeho 1.8 TSI podle PP za 6.3 l oproti mým 6.0. To po korekci odchylky PP znamená ve skutečnosti za cca 6.7 l. Nedávno si to nechal "poladit" ve škodovce, tak uvidí jestli ty spotřeby budou více odpovídat skutečnosti.

Já tuto dálniční trasu (Zličín - Zdice) projížděl v reakci na jeden jejich test Golfa 1.4 TSI rychlostí 130 km/h podle tachometru - spotřeba podle PP mě vyšla na 6.7 při průměrné rychlosti 110 km/h (foto zde: http://forum.skodaho...ost__p__1595444 ). No a když jsem jel 115 km/h tentokrát po D1 z Prahy do Brna, kde jak píšou páni redaktoři jsou větší stoupání, tak spotřeba vyšla podle PP na 5.7 při průměrné rychlosti 104 km/h (http://forum.skodaho...ost__p__1599745 ) a k 7l se dostávám když jedu 140... Tak kde je chyba?
Shodou okolností jsem jel včera z Ruzyně po D5 na Žebrák a spotřeba tam byla těsně pod 6 litrů - jel jsem tedy cca 120 km/h - navíc je tam delší omezení na 80 km/h. Pak jsem se motal po Křivoklátské vrchovině (Skryje, Velká Buková, Rakovník ...) a tam se to blížilo 7l - kopce 1.4 TSI v tomto směru moc nevoní, takže to se blíží hodnotě z toho testu. Jinak moji dlouhodobou spotřebu za 20 000 km vidíte v podpisu = 6.2 l.

Olejové čerpadlo 1.4 TSI - k tomu jsem už tady někde něco psal, tak to zopakuji:
Inspirován tím článkem jsem se ještě zběžně podíval do ETKY na olejová čerpadla. Takže olejové čerpadlo má VW pro své motory 1.4 TSI různých výkonů , včetně 90 kW (CAXA), montované do vozů VW objednací číslo 03C 115 105 AG.
Škoda má toto čerpadlo pro motor 1.4 TSI s výkonem 132 kW (Fabia IIRS), 92 kW (Superb) a kupodivu 90 kW (Yeti). Octavia 90 kW (CAXA) má jako jediná olejové čerpadlo pod číslem 03C 115 105 Q - ovšem podle ETKY je toto čerpadlo vyběhlé z výroby 1.6.2010 a po něm přišlo již výše uvedené 03C 115 105 AG. Jaký je mezi nimi rozdíl z ETKY nevyčtu. Třeba někdo bude vědět víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak koukám, že ta 1,8 TSI z toho vychází nějak nejlépe, málo žere, dobře jede :kol-31:

Ta spotřeba je samozřejmě závislá na mnoha věcích. Jedu po dálnici a pokaždé mám spotřebu trochu jinou. Záleží na profilu trasy (do práce jedu o litr méně než z práce - více do kopce), záleží na větru, naložení auta a na provozu, zda musím více brzdit či akcelerovat, nebo zda jedu celou cestu na tempomat, dále u TSI na rychlosti, když jedu 140, jedu třeba za sedm, ale při 160 už je to více jak osm že....

Čili nedá se to nikdy přesně změřit, vždycky tam budou rozdíly a mnohdy i vyšší. Také každý motor může být kapánek jinak zajetý a nějakou tu decku to taky udělá....

Když jsem jezdil s TDI 96KW, každej mi básnil, jak to žere kolem pěti litrů a já měl dlouhodobou 6,6/100, níž jsem se dlohodobě nedostal. Prostě jezdil jsem hodně dálnice a na tom se to podepisuje. Teď s TSI mám dlouhodobou 7,7/100 při stejném stylu jízdy, při stejných trasách, takže mohu srovnat. Rozdíl do 1,5l/100 je pro mě celkem zanedbatelný, když posoudím ten komfort a pružnost benzínu. Navíc žádné EGR, žádné filtry ve vejfuku a žádná starost v zimě, že nenastartuju. Navíc nižší pojistka. Ale to už jsme zase jinde :D....

Stanmare, díky za článek, jen tak dál....;)

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já bych k tomu dodal,že s 1,8 TSI momentálně jezdím kolem 7,3 lit/100 km. Pokud jedu na dálnici okolo 125km/h je spotřeba pod 7litrů.Město jim asi sedí,já se kolonám vyhýbám a jsem ve městě na 8-9 litrech.

Jak tu podotýkal brácha,skutečně mi podměřoval PP o cca. 0,4 - 0,5litru. Byl jsem v servisu aby mi to seřídili,tak jsem zvědav jak to bude měřit.

Každopádně mé spotřeby jsou počítány z tankování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to já odedneška pokládám SM za nevěrohodný plátek. Ještě nikdy jsem se nedostal přes 7,5 l/100km, tuhle spotřebu jsem měl v zimě, když jsem jezdil ve sněhu v kopcích po chotárech. Největší žrout je dálnice, kdy při 140 km/h tempomat spotřeba osciluje okolo 7l/100km, v tomto údaji se ve většině shodujeme.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já vím, ale chtěl jsem tímto předejít krveprolití, protože dynamicky jsou na tom oba motory téměř

shodně, a některých 1,9 TDičkařů by se ta hranice nepoužitelnosti v Octě mohla dotknout, se podívej,

co jich na foru je, to by byl masakr. :) Ale následným příspěvkem si to napravil, a tak to má byť. -_-:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já vím, ale chtěl jsem tímto předejít krveprolití, protože dynamicky jsou na tom oba motory téměř

shodně, a některých 1,9 TDičkařů by se ta hranice nepoužitelnosti v Octě mohla dotknout, se podívej,

co jich na foru je, to by byl masakr. :) Ale následným příspěvkem si to napravil, a tak to má byť. -_-:)

Nic.Asi jsem to nepochopil, ten první dotaz.

Původně jsem chtěl brát naftu,ale na rozumné peníze jsem se nedostal ani po seřezání výbavy a i tak 80tis rozdíl bych nikdy zpátky nedostal a zároveň jsem si huhuhuhuhu z dieslů ve služebákách užil dost. Tady je tichoučko až neuvěřitelné proti uječeným 1,4 a 1,6. To v Octávce musí ještě dál a to TSI tam snad neslyšíš vůbec.

Editováno: , autor: Jakub Nabel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také jsem dlouho uvažoval za co vyměnit OI/1,9TDi/81 kW, ale když jsem vyzkoušel na stejné trati nejdříve 1,4TSI 90 kW a pozdějí 1,2/77 kW při stejně lehce svižném stylu jízdy, nedostal jsem se pod 8,5 l - navíc jen při obsazení 1 osobou tam, kde s dieselem jsem jel ve 4 bez problému za 5,5 l a to bez jakéhokoliv hlídání spotřeby a pochopitelně včetně zapnuté klimy. Ano souhlasím s tím, že i s 1,2 TSI lze s O. jezdit potichu a při hlídání spotřeby i úsporně anebo normálně, ale pak za stejně nebo víc jako s 1,8 TSI,

Nerad bych se někoho dotkl, ale pokud benzín pro oktávku, tak musím souhlasit se SM že jedině tu 1,8, kde bych měl ještě navíc aspoň výkonovou rezervu, Ale koupit si tu 1,2 jenom proto, že je levnější a pak buď přemýšlet o tom, jak jezdit úsporně a nebo na to nemyslet a úsporu projíždět ve vysoké spotřebě, tak to tedy ne. A proto jsem si koupil ojetou O II/1,9 TDI,s níž nejsem brzdou provozu, kde mám vůči většině účastníků provozu výkonovou rezervu, kde nemusím přemýšlet jak jet úsporně a přesto bez ohledu na styl jízdy a zatížení vozu se zase nedostanu přes 5,5 l nafty....

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K té spotřebě. Mám kolegu a ten při stejném stylu jízdy a poměru město atd., jezdíme +- rozdíl 0,5 litru v jeho prospěch na OII 1,9 PD. Těžko zkoumat,ale on má auto těžší, já zase větší čelní odpor vzduchu a můžeme plkat jak v hospodě do půlnoci.Každopádně jsem při výběru pro reálný provoz a spotřebu bral jako ukazatel spotřeby zkušenosti z provozu jednak "mých" služebních FI SDI, OII TDI PD, tak bráchova služebního Room 1,4 TDi. A ten měl průměr v podstatě stejný jako já nyní. On dostal kombika fabku 1,6 TDI a jezdí kolem 5,3. Já mám +- 6,5 a při čelní ploše větší jak fabina to beru na pohodu a rozdíl 1 l není pro mne úspora. A zopakuji, při novém autě bych musel natočit tak 40000 za rok aby to mělo efekt.

Nebavím se o koupi nějakého bazarového kousku. To není porovnání v ničem. Je to jako "než novou škodárnu raději 5 let starého bavora".....Nafoví uživatelé, jak bylo napsáno výše, nedělejte válečné přestřelky a proto neřešte nás benzíny a i např Clint měl "důvod" proč naftu nemá. Že jo, Clinte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...