Přejít na obsah

Vaše spotřeba s 1.2 HTP?


martt

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...

Přesně jak říkáte pánové. S manželkou jsme teď byli na čtyřdenním výletu, Ostrava - Mohelnice - Litomyšl - Praha - Karlštejn - Mariánky - Karlovy Vary - Plzeň - Hluboká nad Vltavou - Rakousko jezera okolo Welsu - Vídeň a zpět přes Břeclav na Ostravu. Dva lidi, jinak plný kufr. Klimatizaci nebylo potřeba použít. Spotřeba benzínu dle palubáku 5,2 litru, 6,7 litru plynu v průměru dle aplikace. Při ceně plynu cca. 0,85 Kč/km. Nejel jsem na spotřebu. Dálnice 110 - 130, občas jsem jí stál na krku, když bylo třeba, Rakousko opatrně (všude radary), ČR normální, spíš defenzivní jízda, žádná brzda provozu. Najeto cca. 1900 km, úbytek oleje nezpozorovatelný - od nova olej co 8000 km (Mobil 5W-50). Auto má 179000 km. Ať jdou s těmi diesely, elektromobily a předraženými CNG do pr****...

Editováno: , autor: Hosha
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...
  • o 1 rok později...

Vím že to tu je trochu OT, ale i já si přihřeju polívčičku. Mám Roomster 1.2HTP 51kW a musím říci, že jsem se spotřebou spokojen. 5,5 l / 100km dle pal. počítače a 5,4 l / 100km dle propočtu natankovaného paliva do plné nádrže a ujetých kilometrů. Jezdím denně 35km do práce a 35 z práce +/- občas nějaký "pošust" v Praze. Trasa je z Horních Počernic do Radotína (skoro Lochkov). Tedy 5 km klasické městské silnice, potom 24 km Jižní spojka (ráno rychlostně do cca. 100km/h a odpoledne max. 90 km/h protože tam jsou větší kolony od Spořilovského sjezdu prakticky až na úroveň Černého Mostu), a potom zase cca. 5 - 6 km městskou zástavbou do 55 km/h sem tam práh takže zpomalení takřka na 20km/h apod. Ráno jedu těch 35 km cca. 32 minut, odpoledne okolo 50 - 60 minut kvůli kolonám. I přes takto různorodou jízdu to nevezme více jak 5,4 L v průměru. Dálnici jezdím max. 100 Km/h v pravém pruhu a jen velice zřídka, tam se pak spotřeba samozřejmě zvyšuje, ale i když jsem jel po dálnici třeba vzdálenost 110km rychlostí okolo 100-110 km/h tak se nad 6,7l / 100km spotřeba nevyšplhala a jak byl motor zahřátý, tak pak spotřeba hodně klesla po sjezdu z dálnice podle počítače i na 5,1 l / 100 km. V zimě to je se spotřebou malinko vyšší ale nad 5,7 litrů se nedostávám ani v zimě. Já jsem spokojen. Moje spotřeba je však asi dána tím, že přes 3000 otáček to nikdy netočím, a když tak jen občas na dálnici abych to trošku odkarbonoval jinak ne. Nahoru řadím na rovině okolo 2300 - 2500 ot. do kopce okolo 2800 ot.  Co je však tím hlavním co drží spotřebu nízko nevím, ale známý má uplně to samé auto a má spotřebu okolo 7,2 /l / 100 km, takže asi těžká noha :)

 

Hezký den.

R.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, adzi napsal:

Moje spotřeba je však asi dána tím, že přes 3000 otáček to nikdy netočím

Ti závidím tu povahu. Obecně taky jezdím "normálně" s dobrou spotřebou, ale nevydržím jet za šnekem a když předjíždím, točím k červenýmu obecně vše (dříve HTP, dnes TSI i motorku)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Hezký den, máme od roku 2007 Fábii Sedan 1,2 HTP 47 kw od začátku přestavěnou i na LPG s přimazáváním, a dodatečně montovaným tempomatem. Takže spotřebu až tak neřeším, cena LPG je zpravidla o polovinu levnější než benzin. Okamžitá spotřeba je pro mě vlastně spíš informací jak moc je motor zatížen a namáhán a co si můžu s tímto autem dovolit , protože pro " svůj " motor chci jen to nejlepší , a vím jak je tento motor choulostivý , takže chci aby dlouho vydržel a spolehlivě mě dovezl když už toto auto mám. To znamená že po silnicích 1 třídy jezdím v pohodě 90 se spotřebou 5-6l , ( podle obsazenosti vozu i 7 l/100km ) , na dálnici " se zařadím mezi kamiony " a až na vy jímky jedu těch 90-100 km do 3100 otáček při přibližně stejné nebo menší spotřebě. Spolehlivě mě toto auto dovezlo 2x do Itálie přes Alpy do Rimini, Pisi , Neapole, nebo do Černé hory do Ulcinu. A asi 3x na Balaton.  Samozřejmě daleko lepší ve spotřebě a rychlosti je automat Scala s kterou jsem měl možnost asi tři týdny jezdit, tam je asi spotřeba  průměr 5l po dálnici s průměrem 100km/hod což mě překvapilo. Mějte se.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

HTP je ta největší jebka, co kdy kdo vymyslel. Nejede to a žere to jako šestiválec. 

Moje čerstvé zkušenosti s Fabia II combi 51kw - město 8-9l lehká noha (Praha, klima). Dálnice s klimou také 9l. Rychlost kolem 140kmh. A teď to nejlepší - měřením stylem plná nádrž -plná nádrž jsem zjistil, že škodovka opět kecá a to o rovný litr, který k číslum nahoře můžete směle přičíst. Škodovky jsou tím celkem vyhlášené. Předtím jsem měl Fabii III 1.4 TDI a tam byl rozdíl mezi za tankováním a PP ,, jen" 0,6l. S tou jsem alespoň jezdil do 6l reálných a to letělo, proti tomuhle bzučáku. Dnes jsem zkoušel HTP znovu a s lehkou nohou, bez vytáčení a 50/50 Praha a dálnice jsem se dostal na 7,5l dle PP (8,5l reálných) což je hrozná ostuda, celé tohle auto. Zkoušel jsem to napojit na diagnostiku, jestli tam není něco špatně, ale není, je to vlastnost toho auta. O polovinu silnější 1.4 TDI jezdí za o 3-4l méně a jede. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nesouhlas nebo spatne zajety nebo dlouhodobe zanedbany kus, a zrejme rok vyroby do 2009.. Ja se svym CGPB hatch LPG (rok 2012), kdyz jsem tomu nekdy opravdu hodne slapal, klima, nalozeny, tak 7,8 plynu!! To si opravdu pamatuji. Jinak prumer 6,5 plynu. Da se 5,7 (zadna brzda provozu). Palubak ukazuje pres leto prumer 5,0, v zime 5,6. Ale vsichni vime - auto je plynak, takze udaje z palubniho pocitace clovek nemuze brat jako relevantni. Nevim, co si myslet o Jezdci52, ale proste chce to vedet, pro ktere ridice (uzivatele) tyhle motory jsou. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Jezdec52 na motor HTP netreba nadavat. HTP je urceny do mesta a motanie okolo komina. Pokial si ho niekto vyberie na jazdu po dialnici 140km/h a pise ako to zerie, tak si vybral absolutne nevhodny motor. 

Zrovna 1,4 TDI by som oznacil jednoznacne najhorsi motor (a obzvlast v F3), ci prejavom, kulturou atd ;-)

 

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, Hosha napsal:

Nesouhlas nebo spatne zajety nebo dlouhodobe zanedbany kus, a zrejme rok vyroby do 2009.. Ja se svym CGPB hatch LPG (rok 2012), kdyz jsem tomu nekdy opravdu hodne slapal, klima, nalozeny, tak 7,8 plynu!! To si opravdu pamatuji. Jinak prumer 6,5 plynu. Da se 5,7 (zadna brzda provozu). Palubak ukazuje pres leto prumer 5,0, v zime 5,6. Ale vsichni vime - auto je plynak, takze udaje z palubniho pocitace clovek nemuze brat jako relevantni. Nevim, co si myslet o Jezdci52, ale proste chce to vedet, pro ktere ridice (uzivatele) tyhle motory jsou. 

ano, CGPB je už jinak zpřevodovaný, tam ta 5tka netočí tolik, ale vím že na roomovi (BZG 2007), když jsme jeli dálnici a šlapal tomu 140, tak jsem dokázal jet za 9l plynu. Na to byla lepší ta moje jedničková fábča AZQ, ta točila na 5tku trochu míň (tak o 200 ot), ale i tak když jsem jí jednou hnal (140-150) po cestě z BG přes maďarskou dálnici od Srbska ke Slovensku (Blava), nějakých 370km, tak mi kousek za Gyorem došel plyn (takže nějakých 11l plynu/100 :rolleyes:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...