Přejít na obsah

Koupě Octavie II


Lancelot

Doporučené příspěvky

JJ, v Německu je skutečně výběr lepší a auta jsou v lepším stavu, o tom není pochyb. Navíc stáčení km je bohužel naše smutná specialita. Dělají to u nás i značkové bazary Škody, o čemž jsem se osobně přesvědčil, když kolega přes ně prodával svůj ojetý vůz. Je to svinstvo, ale bohužel se s tím nedá nic dělat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tedy nevím, ale nájezd 150tis není zrovna jak tu někdo píše "zajetý motor" :) a to ani u diesla. Není to zrovna málo km, uvědomte si, kdo z vás má tyto km najety, jak dlouho jste v tom autě strávili, co jste všechno projeli, čili chci tím jen říct, že na tom autě samozřejmě ty km už vidět budou a auto nebude v žádném případě jako nové, to jsou kecy a může jezdit třebas jen dálnice.

Je třeba si uvědomit, že ve 150tis.km už je auto po rozvodech, min. výměně všech brzdových kotoučů a možná i tlumičů. Současně může být pomalu ny výměnu spojka. Znám auta, co nemají ani kilo a spojka je v tahu. Ale jsou tu další věci, že jako přední náprava atd...

já osobně bych auto s tolika km nekoupil, pokud bych řešil ojeté vozidlo, tak max. do 50tis km, protže předpokládám že já sám něco najedu a potřebuju, aby to auto pár let sloužilo. Navíc kde máte záruku, že těch 150tis je poctivejch?

To je jen můj názor, nic ve zlém hoši :)

to je ale pouze jedna strana mince, je třeba podívat se taky na druhou.

Když dneska půjdu koupit novou O2 combi TDI Elegance, tak vysolím 530 000. Za pět let je hodnota 230 000, ať vypadá auto sebelíp. Takže jsme 300 000 v mínusu. A to by muselo auto jezdit po skončení záruky bez závad.

Když teď koupím 4 roky starou O2 combi Elegance za 240 000 (to už jsem započítal i novou baterku a gumy), tak za pět let ji střelím za 120 000. Tedy 120 000 v mínusu.

Abych na tom byl za pět let finančně stějně jako při koupi nového auta, tak bych musel za servis (to nepočítám olej a běžné věci, ty se na novém dělají steně jako na starém) vysolit za těch pět let 180 000kč. To si nedokážu představit, co bych na tom autě musel všechno měnit.

Ojetina vyjde prostě levněji i s případným servisem, o tom žádná.

Musíme si ale nechat ujít ten pocit při koupi nového auta.

Fabii jsem před lety taky kupoval novou, pořád jí leštil, opatroval a co z toho. Pro mně už je auto spotřební materiál, když mi to někdo odře na parkovišti, tak budu naštvanej, ale rozhodně míň, než u nového auta. Auto jsem kupoval s nějakým šrámem, v provozu se tomu nelze vyhnout a je mi to fuk.

Já kupoval auto přes Škoda plus, sice bez servisky, ale v počítači mi z databáze škoda vytáhli podle VIN, co se na autě všechno dělalo a že kilometry sedí. Ted tam mám 140 000. Takže vím, že ve 114 000 byly rozvody, ve 125 000 spojka a setrvák, plus tam bylo spousta dalších záznamů o běžném servisu. Auto bylo na operativní leasing, takže nájemce jezdil s každým prdem do autorizovaného servisu, aby ne, když to neplatil.

Tyhle Octavie budou na silnicích ještě za 20 let a budou mít nalítáno přes 500 000km, samozřejmě s příslušným servisem, uvidíte. Rozhodně se nebudou šrotovat neopravitelná 10 let stará auta s 300 000km najetýmy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nj, dalo by se s tim souhlasit, samozřejmě o finančním propadu u nového auta nemůže být pochyb, to je známá věc. Ovšem já netvrdím kupovat nové, ale mírně ojeté, čili nejlépe ještě v záruční době, stáří do dvou let. Tyto vozy mají najeto kolem 50tis. km a nebývají tak vyrychtované. Navíc cena takového vozu z původní pořizovací 500tis může být něco málo přes 300. Ono totiž ne každý uživatel se o to auto dobře stará a jak píšeš, řada z nich k tomu přistupuje jen jako ke spotřebnímu zboží. Podle toho auto také pak vypadá. Čili u hodně jetého vozu člověk musí počítat nejen s větší investicí, ale také s rizikem, že je něco nanedbáno a kvůli tomu to třeba také dotyčný prodává. Protože co si budeme nalhávat, kolik je lidí, co prodává vůz, se kterým jsou spkojeni? že...

;)

navíc auto ještě měsíc v záruce je dobrá věc, člověk právě vychytá ty problémy, které původnímu majiteli nevadily a které třeba tomu novému vadit mohou, třeba můj případ z koupi minulého vozu a může je bez problému reklamovat, než do toho sypat vlastní prostředky.

A 500tis na dnešním motoru, zapomeňte, všude se šetří na materiálech, cena vozu musí jít dolů za každou cenu, musí být schopná konkurence, využívají se levné pravovní síly a součástky se montují bůh ví kde. Doba kvalitních držáků motorů už odzvonila....bohužel. Spousta lidí si jen nechce přiznat pravdu, nalhává si nesmysly, protože přece by nekoupily něco, co vydrží starou bačkoru, když to stojí tolik peněz. Je to stejné jako se spotřebiči v domácnosti, uvědomte si, kolik věcí jsme reklamovali, z toho co jste koupili....já minimálně polovinu a nekupuju žádné cajky.

Ale ať si každý koupí co chce, jsou to jeho peníze, ale ať tu potom nebrečí...

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tyhle tzv. "roční vozy" jsem na Škoda plus taky delší dobu sledoval a taky o nich uvažoval. Ovšem cena byla spíše ke 400 000 a to za 1,6MPI, TDI pod 400 000 jsem tam viděl pouze jednou a bylo hned pryč, jinak to bylo vždy přes 400 000. Což je oproti 250 000 za 4 leté auto taky značný finanční rozdíl. A výbava tam byla spíše Ambiente, já jsem chtěl Eleganci. Ty roční auta jsou většinou manažerská ze Škoda auto.

Já jsem prostě uvažoval asi tímto způsobem. TDI se už v bazarech objevují s najetýmy 300 000km, to zanmená že ten motor ty kilometry vydrží. Nikde tady v diskuzi jsem nečetl, že by někdo měnil motor třeba s 250 000km a byl KO. Takže když koupím auto se 140 000km, tak než při mém nájezdu do 20 000km/rok mám těch 300 000km za osm let, to už pravděpodobně budu mít další auto. Samozřejmě počítám, že může odejít turbo, spojka, setrvačník, vstřiky, byla by dost smůla, kdyby to odešlo všechno. Ale počítám s tím, taky jsem si zjišťoval, co by to případně stálo a i proto jsem zvolil 1,9, na 2,0 jsou ty věci pomalu o 100% dražší.

Ještě jsem uvažoval i o nové Tour II, ale požaduju v autě určitou výbavu a když jsem to nakofiguroval, tak jsem byl na 400 000 a ani tam nebyla loketka, pouze mechanická klima, černá zrcátka, motor 1,6 s o 2 litry vyšší spotřebou. Tak jsem zvolil jeté TDI, snad do toho moc peněz nenasypu :-)

Ideální volba neexistuje, všechno má svoje pro a proti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

9 let staré auto v naftě a najeto pouze 175000km, tomu moc nevěřím. serviska předpokládám není, v autorizovaném servisu to určitě pravidelně nebylo, aby bylo možné zjistit historii. navíc u těhle silnějších dieselů zlobily ty piezovstřikovače, prý dost poruchové a hlavně drahé. Jestli je to i u tohoto motoru ale 100% nevím, to je třeba se obrátit na odborníky, to já nejsem. Ale rozhodně bych si to předem zjistil.

Auto je krásné, ale měl by vítězit rozum a ten by u mě velel vzít O2 1,9TDI, právě kvůli možným dalším investicím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem řešil nákup ojeté OII předloni a ještě vloni. Měsíce jsem hledal na internetu, začal jsem v Čechách, ale to nikam nevedlo. Přesunul jsem hledání do Německa, to už bylo mnohem lepší. Nakonec jsem našel pěkné auto u Frankfurtu, v malém bazaru Audi, VW a Škoda. Majitel byl velice ochotný, dal mi ještě slevu 1000 EUR, zavezl mě pro převozní SPZ, byl jsem v sedmém nebi. Auto mám už skoro rok a šlape jako z partesu, i s karavanem v levém pruhu. Německo má výhodu v lepších silnicích, auta nejsou tak domlácená, jsou pravidelně servisována, mají bohatou výbavu, je tam větší jistota skutečných kilometrů, takže radím ohlédnout se tam (ale k Němcům, ne k Turkům). Jinak jsem koupil OII kombi, 2 Tdi, modelový rok 2008, najeto 123000 km za 9500 EUR.

Přesně tak. Až budu kupovat příště ... OIII combi / Supa combi, bude to opět v DE

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsme byli omrknout octavky...

octa v olomouci vypadala na fotkach opravdu lepe nez ve skutecnosti.

auto puvodne kupovano ve Francii a jezdilo po DE.

Servisni knizka tedy uplne prazdna, svitila jim chyba airbacku(podle pordejce pry zavineno poklesem napeti),auto celkem poskrabane,zadni vyko kufru dobouchane,chybelo jim tlacitko ovladani zadniho okna,o tom ani nevedeli. dale u ridice praskly bok na tapecu,uplne nahore - pry na to octavky trpi(je to od opirani lokte)....

jednani o cene naprosto nula,jedina sleva by byla 1500,-kc na vymenu vrchniho dilu tapecu. takze konecna cena by byla 217000,-kc

pak jsme vyrazili do zlina, tam to vypadalo mnohem lepe.

octavka naprosto pekna,servisni knizka poctive vyplnena,auto bylo kupovano ve zline primo na prodejne a servis take delan u nich.

jezdil s tim mistni manazer a je to dlouhodoby zakaznik,auto jezdilo z 90% dalnice.

interier zachovan a krasne cisty,kufr nejevil zadne znamky celkoveho opotrebeni - cisty,neposkrabane listy,sitky neroztrhane.

zvuk motoru krasny cisty chod,spojka ok,brzdy ok,na aute zadna vetsi mechanicka zavada,zkusebni jizda take super.

uz v emailu mi prodejce psal,ze je vadny jeden xenon - sviti uz temer zlute(oprava max. 2000,-kc) -pro me nejmensi problem, pri odchodu nas jeste napadlo zkusit naklapeni xenonu,

pri nastarovani by se meli cocky naklopit nahoru-dolu a zustat v optimalni poloze,pri nastartovani se cocka ani nehla,na maxidotu zadna chyba neni-....

takze hlavne otazka, octavia II po nastartovani automaticky srovanava cocky? ano x ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkus prohlídnout vlákno o xenonech, jestli to tam někdo píše a případně se i zeptat. A nebo zkusit přímo na místě, nastartovat, rozsvítit,otevřít kufr a dva chlapi ať si sednou na hranu kufru. Zadek půjde níž a ty světla by se měly naklopit dolů.

Na fotkách vypadají všechny auta pěkně, málokterý prodejce do popisu napíše i drobná poškození. To první určitě neber.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

'Světlomety s xenonovými výbojkami po zapnutí zapalování a během jízdy automaticky přizpůsobují svou polohu zatížení vozidla a jízdě (např. zrychlení, brzdění).'

To se píše v návodu. Ale už se mi i stalo, že se při startu nekalibrovaly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud má xenony dodělávaný...tak pochybuju, že se někdo dodělával i s automatickou nivelací, kterou zákon nařizuje...tzn. že tím pádem se ti ty čočky nebudou naklápět...není náhodou v tom autě ovládání světel na kolečko?jinak jestli má nebo ne xeny z výroby zjištíš na štítku výbavy kterej je v zadu v kufru u rezervy nebo v servisce... :palec2:

Dekodér výbavy si najdi tady na fóru... :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S xenonama nemám žádné zkušenosti, ale je nutné, aby při nastartování se čočky hýbaly? Když někam přijedu, zastavím, tak jsou nastavené a optimální poloze. Vypnu motor, světla tak zůstanou nastavená a když opět nastoupím a nastartuju, tak se nijak hýbat nemusí. Určitě se ale musí sklopit, když si vzadu na hranu kufru sedne člověk, zadek auta půjde trochu dolů a vepředu na světlech to v tu chvíli musí být znát, že se sklopila.

Jinak po zkušenostech s O2 klasickými světlomety bych ty xenony asi doporučil, klasická světla jsou dost bída, za tmy v dešti je vidět blbě, ještě když teď slezl sníh a je všechno na silnici i mimo ni černé. Hlavně že když zapnu dálková, tak mám osvětleny i koruny stromů, to opravdu nutně k jízdě potřebuju.... :doh Prostě to svítí všude možně jenom ne na silnici. Uvažoval jsem o nějakých lepších žárovkách (Osram Silvestar nebo Nightbreaker), ale reference jsou dost rozporuplné, někdo je chválí a někdi zase říká, že je to stejné, tak asi ušetřím a nechám tam původní

Dekodér výbavy jsem línej hledat, prosím link, když to někdo najdete -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, právě vybírám druhé auto do rodiny a chtěl bych jít do OII - 1.9TDI hatchback, rok alespoň 2007, najeto max. 120 000km, cena max. 280 000,- Výbava co musí splňovat: xenony, MAXI DOT, dvouzónová klima a parkovací senzory alespoň vzadu. Nejlépe EDITION 100 nebo L&K, ale to s největší pravděpodobností neseženu.

Zatím asi nejlepší co sem našel s uvedenými parametry je tato: http://www.dovozauta.cz/skoda-octavia-ii-1-9tdi-hatchback-2007-g101.html

Co na ní říkáte ? Máte někdo zkušenosti s tímto bazarem nebo dokonce přímo s tímto autem ?

Budu velmi rád za Vaše rady nebo odkazy na jiné lepší kusy.

Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tenhle kus se mi velice libi,co vy na to?

vybava presne jakou chci - xenony,maxidot,climatronic,vyhr. sedacky

http://auto.bazos.cz/inzerat/8628305/PRODAM-SKODA-OCTAVIA-TDI-77kw-SERVISNI-KNIZKA.php

Vypadá pěkně.Ale musím Tě upozornit na jednu věc.Béžový interiér je moc pěkný ale nepraktický.Měl jsem ho také a musel jsem ho každý měsíc čistit.Stačí když otevřeš zadní dveře za deště a steče čistá voda ze střechy na sedačky a je to děsně flekaté.Nebo trochu mokrou bundu a je to tam.Intriér jsem nakonec prodal a dal RS. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...