Přejít na obsah

Spotřeba TDI


xkali

Doporučené příspěvky

Ja se samozrejme nechci hadat jen rikam co pise muj PC..samozrejme kdyz tomu davam svizneiji tak vic ale kdyz jedu fakt eko rezim tak bych tomu veril,jen skoda ze minejak tedka blbne D.DOt ktery mi ukazoval mnozstvi paliva v nadrzi...az ho dam dopucu tak schavlne budu pocitat spotrebuju,jak spocitace tak pri natankovani,..muj nazor je takovy ze taki zalezi natom jestli nekdo uz delal vstriky cerpadlo serizene rek bych ze to ma velky vliv hlavne AGR dela hodne kdyz stim nekdo umi trochu jezdit :kol-47: samozrejme jeto jen muj nazor ja se tady nechci snikim hadat,a rozporovat...jen rikam jak jeto,tak se tady snad nepovrazdime.. :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přemo

Pohoda vraždiť sa nebude :kol-28:

Len si buď istý že palubák klame a musíš si pripočítať nejaké to deci nafty navyše aby si mal reálnu spotrebu...

Alebo je tu ešte jedna možnosť že si budeš zaznamenávať spotrebu napr na http://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=1&constyear_s=2002&constyear_e=2002&power_s=81&power_e=81 a dozvieš sa pravdu koľko ti to papá nafty na 100km... :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

jak to tady čtu tak se ty průměry jsou docela různý. Já osobně mám 81kW bez chipu, a PPC ukazuje 2,9 až 3,9, což je kravina, a podle najetejch km to vychází kolem 5 litrů. takže by mě zajímalo jestli se dá ten PPC nějak přeinstalovat nebo aktualizovat když mi ukazuje takhle špatně.

K dotazu se přidávám. Taky by mě to zajímalo. Reálná spotřeba je zhruba o 40% vyšší, než deklaruje palubní počítač! Někde jsem čet, že by to mělo bejt ve VAGu, někde pod kanálem 3. Kolega na to zkoušel přijít, ale neúspěšně. Já s VAGem neumím vůbec.

Mám před face Octávii. Nemůže bejt problém tam? Jako že se dá kalibrace províst jen na faceliftovaný a novější?

Pokud někdo ví, budu vděčnej za, pokud možno co nejpodrobnější, popis, jak kalibrace dosáhnout. Klidně i přes SZ, pokud by tolika podrobnosti zdejší fórum nevstřebalo. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Ja na mojej Octavii AGR 66kW mám dlhodobú priemernú spotrebu 6,2 litra, ale zase jazdím 90% mesto a zvyšok okrsky, čo je na prd... ale každopádne som si to porovnával aj reálne, natankoval som tri razy po sebe po 25 litrov nafty a pri prvom zapípaní rezervy som znova dotankoval 25 litrov nafty a resetoval budík. Na prvých 25 litrov som spravil 385km, čo je 6,49l/100km, na druhých 25 litrov nafty som spravil rovných 400km, čo je 6,25l/100km, na tretí pokus to bolo len 370km na 25 litrov nafty, teda reálna priemerka bola 6,66l/100km. Ako som písal, jazdím 90% mesto, väčšinou so zahriatym motorm na 90°C s normálnou nohou, 50-tka na trojke pri cca. 1850ot, keď idem mimo mesta, tak 90-tka na päťke pri cca. 1850ot., auto sem-tam vytočím, ale žiadne extrémy a samozrejme ho nepodtáčam.

Mám vymenené všetky filtre, olej, rozvody. Viem, že to stále preraďovanie, brzdenie - rozbiehanie auto dávajú zabrať, ale aj tak by som to chcel trošku skresať,ak by sa dalo. Skúste dať dáke tipy, kde môže byť chyba, lebo keď tak čítam, tak každý jazdí s TDI-čkom za 5 v meste a mimo mesta za 3 litre haha :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

RuleZZzz: taky jsem řešil spotřebu a pak se na vykašlal. Jezdím 50% město, zbytek mimo. Dálnice 110 tempomat. Město normálně. Na město mi to bere 6(jezdím v LBC takže mrtě kopce). Dálnice jedu za 4.8 - 5L. A to že tu někdo tvrdí, že jezdí ve městě za 5? Asi se to dá, ale hooodně pomalu a bez kopců. Dálnici za 4 se dá zajet v poho, ale unudíš se a pořád pojedeš 80 ne víc. Rekord mám podle PP z LBC do Poděbrad 3,3L podle PP. Ale počítat si spotřebu podle palubáku je bláznovství, aspoň u mě. Vždy počítám u PP + 0,5L a pak jsem na reálu. DLouhodobej průměr na 10 tis dle programu na spotřebu v mobilu mám 5,8L (tahal jsem vozejk atd...) Přeber si to sám. Jako jet za 5 L je myslím si paráda na dálnici, kdo to dneska udělá? A jestli si to vezme o 0,2 nebo 0,5 L víc? Neřeším.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Já se svojí OI 1,9 tdi 81kw mám dlouhodobou 5,2l. Jezdím každý den do práce asi 20km tam a to samé zpátky, přes město i mimo město. Asi tak 50/50. Sem tam jedu někam dál. Ale občas jezdím s vozíkem s plachtou a tam jde spotřeba i na 7L. Jakou máte vy spotřebu, když taháte vozík?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

když člověk chce tak se dá jet za málo, ideál tak 90-100kmh a držet to ve 2000otm v maximálním krouťáku a stačí to jen lehtat, 4,5l není problém pokud člověk trochu přemejšlí, a pokud chce tak i pod 4L normálním tempem, například po městě pokud nejsou velké kolony na semaforech tak se dostanu do 6L. (81kw + chip na 103kw)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...
K dotazu se přidávám. Taky by mě to zajímalo. Reálná spotřeba je zhruba o 40% vyšší, než deklaruje palubní počítač! Někde jsem čet, že by to mělo bejt ve VAGu, někde pod kanálem 3. Kolega na to zkoušel přijít, ale neúspěšně. Já s VAGem neumím vůbec. Mám před face Octávii. Nemůže bejt problém tam? Jako že se dá kalibrace províst jen na faceliftovaný a novější? Pokud někdo ví, budu vděčnej za, pokud možno co nejpodrobnější, popis, jak kalibrace dosáhnout. Klidně i přes SZ, pokud by tolika podrobnosti zdejší fórum nevstřebalo. :)

jestli by to šlo nějak vyřešit tak bych byl taky rád, protože vůbec nemám přehled a spotřeba 2,5 je docela kravina.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Já s 81kw v kombajnu jezdím průměr za 5,2. Jezdím pravidelně trasy 25km sám - 1/2 kopcovité okresky + 1/2 vesnice s lehkou nohou 4,7-5L . Potom jezdím 100km naložený v 5lidech s plným kufrem po jedničkové cestě (mimo město, žádné serpentýny) a pod 5,2 se nedostanu. Provoz nebrzdím. Spotřeba je stejná na zimních 15 i letních 205/55 R16. Od koupě jsem šel asi 0,3 dolu po výměně oleje 5w40, bylo tam cosi černého, hnusného kol9

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jestli by to šlo nějak vyřešit tak bych byl taky rád, protože vůbec nemám přehled a spotřeba 2,5 je docela kravina.

Tak to mám stejné jsem po chipu a spotřeba je na 2,5L kravina, protože předtím jsem měl pruměr 5 až 5,9L.Zkusím to přez Vag kolik mám v nádrži nafty a spočítám kolik na to ujedu kilometrů snad se dopočítam :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě lezou bloky na naftu co jsem ušetřil zpátky z popelníku a z roomstera mám perpetummobile. :kol-46: :kol-46: :kol-46: :kol-46:

co tu pořád řešíte každej má jinej styl jízdy

oki 74kw 5,8l

Room 77Kw 5.4l a to co tu nikdo nepíše průměrná rychlost na 5000km 74Km/h tak kolik máte vy ???? udaje jsou teď v chladném období kdy motor nezatěžuje klima .

I když 4.4l na 100km je taky real ,itálie Tdi 81kw čip 6q bora . 4 lidi . Průmer rychlosti 87km/h

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

motor TDi ASV z 81kW na 109kW (tzv. ekonomy chip, kontrola na brzdě Bosh)

Psal jsem si poctivě při každém tankování kolik je na tachometru a kolik litrů jsem tankoval - přesně celý jeden rok (90% tankoval u stejné pumpy):

 

roční výsledek vyšel na průměrnou spotřebu 6,68l/100km - dle zápisu z tachometru a z účtenek natankovaných litrů za rok

 

Palubní počítač průměrnou spotřebu (2) bohužel za celý rok neukáže, nýbrž se anuluje po nějakých tuším 2000km sám. Já ho nechal celý rok být - bez resetu.

KECÁ! - ukazuje cca o litr méně než skutečnost,ukazoval v měřících období (po 2000km) průměrné hodnoty 5,4l až 6,3l/100km.

Jezdím na standartních kolech - origo elektrony nebo plechy.

Jezdím si jak potřebuji - bez omezení a bez strachu o hlídání spotřeby. Je to nesmysl.

Nejvíce město, málo dálky - pomalu, klidně jako důchodce i naplno, co to jen jde.

Normálně nehledím na spotřebu, test jsem udělal si jen pro klid duše a nyní jsem napsal skutečnost pro vaší představu.

Berte to jako běžnou spotřebu městského auta, které často jezdí krátké trasy v zácpách (klidně, aj i naplno) - podle gusta řidiče.

Přes půlrok je každým dnem k tomu zapnutá klimatizace.

Tak že hodnota není nikterak pro ty, co jen koukají na spotřebu, ale spíše pro ty, aby měli představu za kolik pojedou bez omezení - podle svého gusta a nezáleží na stylu jízdy.

Pro ty, kteří žijí ve městě, dálky podnikají zřídka a neomezují se v ničem, dbají na vymetení pavučin a podobně.

Po ostré jízdě nechají ještě klapat motor před vypnutím pár minut.

Při každém podřazení nebo zařazení rychlosti z neutrálu při jízdě vždy používají meziplyn.

Pokuď někam přijedou a stojí tam do 15 minut a pak ví, že odjedou - nechají klidně běžet motor.

Pokuď jsou mrazy, nejdřív nastartují před domem auto a pak teprve zapnou vyhřívání okna a zrcátek, rozsvítí světla a jdou škrábat led a odhrnovat sníh z auta a upravit cestu, aby vyjeli, pak teprve nasednou a rozjedou se ....a jiné záležitosti...

Pokuď na někoho čekají a sedí v autě, nechají v klidu klapat motor, aby jim nebyla zima nebo vedro (klima zap).

Do nafty leji celoročně aditiv zimní Super diesel aditiv jedině od VIF. Odměrku na celou nádrž v teplých období, v zimě dvě až čtyři odměrky podle počasí. Netankuji v zásadě na pochybných pumpách i na předražených pumpách a v zásadě neberu vychvalovanou-speciální naftu (aditiv si leju pro jistotu vlastní).

 

Na výše uvedené okolnosti si myslím, že je to bezva spotřeba. I nynější modernější modely by měli jen tiše závidět a smekat klobouk před O1.

To si myslím, že je ta objektivní a správná spotřeba při uvedených okolnostech a né, že někdo řeší za kolik jede z Prahy do Brna nebo kolik ujede na plnou nádrž, či co ukazuje průměrná spotřeba na tachometru (promiňte, nechci se nikoho dotknout, ale příjde mi to najivní počínání nýbrž každý se při tom měření ocitáme v jiných podmínkách, jiném autě a za jiných okolností, dokonce každý tankuje i jinak kvalitní naftu u pump, které mohou i na stojanech lhát).

 

Pozn. uvažuji o výrobě vodíkového HHO hybridního systému (přisávání do motoru) - už jenom pro tu legraci a pocit, že něco udělám pro ekologii (daleko menší emise - lepší spalování paliva - zvýšení účinnosti motoru), která je pro nás ve finále důležitější než hlídat spotřebu ve vozidle. Ale ještě si to rozmyslím, pač si myslím, že víc jak o půllitr spotřeba stejně neklesne, stoupne opotřebování alternátoru a možná rychlejšího prorezivnění výfuku vodními parami a abych si to koupil hotové na internetu za ty nekřesťanské peníze je pitomost.

Editováno: , autor: Adnots
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...

lidicky na 2002 1,9 81KW bez chipu me se ted dle PC zvedla spotreba o 1,5, na palubaku mam prumernou 6,8 driv byvaka 5,3 cim to muze byt, jezdim porad stejne, stejny gumy jedinou vetsi opravu sem udela a to vymena spojky, ze by slo do kytek uz cerpadloa  vstriky , najeto 270 000km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...