Přejít na obsah

Řetěz v rozvodech 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

EA111 (starší typ) = rozvod hnanej řetězem, EA211 (nová specifikace resp. konstrukční generace) = rozvod hnanej řemenem.

Plus další, nikoliv nepodstatný, ale už míň viditelný a hlavně míň medializovaný rozdíly.

 

Přitom EA211 má (zatím) jen OIII a bude ji postupně dostávat i FIII a další modely, zbytek "jednadvojek téesíček" jsou i v úplně novejch autech (FII, Room, Rapid) pořád ještě řada EA111, i když s hromadou inovací - například s tím už poněkolikátý obměněným poskládáním rozvodovýho řetězu atd. U druhogeneračního Yetíka si nejsem na 100% jistej, jestli má 1,2TSI  ještě EA111 nebo už taky jako OIII novější EA211.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jaký rozdíly myslíš? Třeba jinej sklon roviny válců (dozadu místo dopředu) a tím způsobený i obrácení směru proudění plynů motorem, jinak řešený sání i vejfuk s integrovanou svodovou komorou vejfuku v hlavě, která má za úkol vyrovnat tepelný namáhání hlavy i katalyzátoru = urychlit v zimě ohřev motoru (přihřívá chladicí kapalinu) a naopak při velkým zatížení motoru snížit tepelný namáhání katu "předchlazením" plynů před vlítnutím na keramiku, dál třeba nově na 1,2 nasazený přesuvníky vaček = změnu nastavení úhlu otevření sacích ventilů v závislosti na otáčkách... Těch změn je samozřejmě ještě víc. Akorát se o nich skoro nemluví, každej uvede jen rozdíl řetěz vs. řemen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To myslíš jako vážně, nebo si z lidí děláš kozy? Jak by asi vypadal motor, kterej by neměl chlazenou hlavu - umíš si představit, co plácáš za pitomosti? Dej si mokrej hadr na hlavu, ať ti trochu vychladne - a pak piš... Ano, TSI dostal samostatnou ochlazovanou vejfukovou komoru ve svodový části hlavy až ve 2. generaci, ale ani první turba od jinejch výrobců neměly chlazený svody, například ten tebou vychvalovanej EcoBoost je minimálně třetí generace turb od fordu, takže nejdřív přemejšlej a zjišťuj - a až pak piš, ano?

 

No vidíš, že jsi mě pochopil ;) Stačilo to napsat v jedné větě a ne se trápit celým odstavcem. Ještě to upřesním - jedná se o integrované svody do hlavy motoru a ta je chlazená.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  jj...tak ono to tsi furt jede hezky....nemám problém se potahat i s 1.9 TDI..... i když ve vyšší rychlosti nad 140 má přeci jen tdi už navrch.....

veru... tá drzosť keď Roomster predbehne na križovatke BMW,Mercedes,Audi V6 V8 atď a na kufri 1.2TSI :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

copak to, ale když tě nemá šanci předjet... Zrovna dneska jsem jel do práce a v obci mě dojel nějakej týpek s novým Meďákem CLA 180BF, takovej ten typickej řidič, kdy v zrcátku nic nevidíš a najednou se tam přiřítí šílenou rychlostí nějakou auto. No v obci kousek před koncem, předemnou odbočovalo auto, tak jsem si podřadil na dvojku a čekal jsem že ten týpek bude chtít hned předjíždět. Hned jak to šlo, tak jsem na to hamtnul a jenom se mě držel - no trošku jsem mu poodjížděl, na nic víc se nezmohl :) Ale vyloženě šel do plných, ke konci jsem už tam měl 140 :)  Pak zastavil u Lidlu vedle mě a ptal se mě co v tom mám za motor :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K tomu videu. Je v dílenských TPI už dýl a studeňák evidentně drží. To by byli megaignoranti, kdyby to nebylo vyzkoušeno.Už jsem to někde psal, ale tento pán je mi povědomý.... Kulil bulvy, jak se mi řetěz vytáhnul až neměl co napínat ( servis mne posílal do háje ), když dorazili po mém už velice ostrém řvaní, že mám toho kolovrátku plné brýle. Pak dal rozhodnutí na nový motor a za 25000 km klid, snad na dlouho...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...