Červenec 27, 20196 r S tymi rozvodmi je to cele zaujimave menil som rozvody pri 72000km nakolko som bol nuteni ich vymeniť pretoze sa skoro rozpadli tu na fore som nasiel sadu na preskladanie rozvodov 03F198158B kde boli komplet popisane aj cisla vsetkych dielov mam vsetko odfotene a zaujimave je ze som na nich spravil 5000km a obcas na 1-2sek pocut hrkanie retaze a mam aj F kovy napinak. Tieto motory stoja za hovno. A ked niekomu odidu silentbolky prevodovky tak len potom sa zacne,, zabava"
Červenec 27, 20196 r V nem připadě pomohla vyměna oleje na castrol edge 5W30 profik. Už mam ticho. Když použival shell helix 5W40 to dost často byl rachot. Ted' už utichlo
Červenec 27, 20196 r Tomus - ja jsem prave přešel z Shell 5w40 hx8 na Helix Ultra a mužu říct že už jsem dlouho neslyšel po nastartovani rachot ani hydroštělu - ničeho ... a to mam už napodruhy dělany rozvody - posledně v 92 k km (ted mam 115 k km) a i po vyměně za modifikovaonu sadu to někdy zařechtalo ... nejvice když bylo chladno ale co jsem vymenil ten olej v 112 K tak zatím klid ale ono je taky docela teplo čili si počkam na zimu co to uděla :D jinak za mě olej měnte klidně co 12 000 km, pokud nejste levi tak si ho vyměnite sami za cca 30 minut a olej s filtrem vas vyjdou do 1000 km a to mam olej Shell a filtr Filtron nebo Bosh ted nevim :D
Červenec 27, 20196 r Já měnil rozvody nedávno (při 150k) a mám olej Valvoline 5W30 a i u nových rozvodů zvláště v chladnu(0-15C) si to trochu zařachtá. Zajímavý je, že teď při těch tropech to nic nedělá a to stejné když je pod nulo. Měním po 15000 km. Možná zkusím příští rok taky ten castrol edge 5W30
Červenec 28, 20196 r Mě by zajimalo proč tam lijete 5w30 ?? to vám řekli ve škodě? pač ja mam v příručce přímo napsáno 5w40 a to mam rok výroby začátek roku 2011
Červenec 28, 20196 r V které příručce? Škodovka viskozitní specifikace nikde zásadně neuvádí. Pro tento motor platí normy VW 504 00 anebo 50200, dle intervalu výměny.
Červenec 28, 20196 r před 2 hodinami, Ildmac napsal: Mě by zajimalo proč tam lijete 5w30 ?? to vám řekli ve škodě? pač ja mam v příručce přímo napsáno 5w40 a to mam rok výroby začátek roku 2011 Mě přišla ta 5w30 pocitově lepší, že se ten motor s tou 5W30 míň škube při těch startech. Ale je to možná jen subjektivní "placebo" :-D Nicméně si myslím,že je jedno jestli tam lijete 5W30 nebo 5W40, hlavně že člověk mění co rok ten olej.
Červenec 28, 20196 r Abych nekecal tak se schvalně pak pudu kouknout do servisky ale jsem si jist že tam mam přímo napsano 5w40 :D a jo měnit rok nebo co 12 000 :D fakt stoji to pakatel a auto prospěje :) ja měnim cca 2x do roka - hold prvni auto a nečekal jsme že budu tak litat :D jo a s olejem klido i vzduchovy filtr - ono těch cca 400 nikoho nezabije a auto pak lepe lita :)
Červenec 28, 20196 r 5W-40 v provozu řídne, tak bych to jako nějakou výhodu nebral, nehledě k tomu, že viskozita má s pevností olejového filmu málo společného. https://www.oleje-pema.cz/cs/Viskozita.html A nový filtr filtruje hůř než použitý, tak bych to s předčasnýma výměnama nepřeháněl. viz test filtrů Test vzduchových filtrů pro FII 1.2 HTP.pdf
Červenec 29, 20196 r Tak to už by myslím stačilo, právě jsem smazal jeden drzý a slabomyslný post mimo téma. Oleje a filtry se řeší někde jinde. Těch 81 stránek a další v jiných tématech o rozvodech tohoto motoru je snad naprosto dostačujících.
Leden 3, 20205 r Čaute, Máte někdo zkušenosti s motory z konce výroby? Pořídil jsem fabii z roku 06/2014 počítám, že tam už by měly být poslední verze rozvodů už od výroby tudíž už by se člověk teoreticky neměl čeho bát. Nebo se pletu?
Leden 3, 20205 r Najlepšie spravis ked das dole kryt rozvodov obetujes par korun za silikon a pozrieš sa nato ci je tam uz ta posledná modifikovana retaz alebo nie
Leden 4, 20205 r Pokud je vyrobená 6/2014, je tam samozřejmě již zesílená verze rozvodů a řetěz nepřeskočí. Jediným problémem může být napínák 03F109507 D, který se ještě tehdy montoval. Ten může způsobovat rachot při startu. Kdo to nechce poslouchat, pořídí si napínák 03F109507 F.
Leden 4, 20205 r Ok dík za info chlapi. Teď v zimě rachotí ~2s po každým studeným startu což jak jsem tu vyčetl je klasika tohoto motoru a to samé mi řekli i ve dvou autorizácích, že to kvůli tomu nemá cenu k nim vozit. Uvidím jak se bude chovat na jaře až se zvednou teploty páč jsem ji pořizoval v prosinci. A kdyžtak ji pošlu na výměnu napínáku. Ještě jednou dík ?
Leden 4, 20205 r Tak ako pise Václav Š. nemala by preskočiť ale záleží ci máš aj ten naliatok na tom kryte rozvodov napr. Ja som musel preskladat rozvody komplet aj ten napinak ale naliatok na kryte nemam no uz som cital tiez clanok ze mal chlap preskladane rozvody atd a aj tak retaz skocila kvoli tomu naliatku ale to je asi 1 zo 100
Leden 4, 20205 r před 1 minutou, suri. napsal: náliatok je aj tak nanič , a ten je tam možno od 2011-12... Dúfam že máš pravdu no tento motor je cely divný aj co sa tyka startovania ze by mal mat za studena zapnuty sitič a nie za tepla atd ale dúfajme ze chlap to bude mat ok
Leden 4, 20205 r neviem čo je divné na tom motore , od 2015 sa dá nová sada použiť aj na staré motory a viacmenej problémy nie sú ... skôr sa to večne prerába po niekom , reťaze FAI z kelly , hliníkové skrutky na kryte polámané , tmel všade , vo vani , na sacom koši a podobne ... nespomínam si či som riešil nejaký problém rozvodu na 1,2 RAPIDE a to už mám autá cez 200tkm ... a keby aj áno tak to stojí pár korún celé ... v origo sade , nové gufero , tmel , robota a olej s filtrom cca 300eur
Leden 4, 20205 r Co pomaha aby min rechotalo na studenym motore? Ano tohle ze hladis turbo pres 2minuty 20 sekund do 2 miunty 25 sekund. K teho dobre je mit olej 5W30 aby byl ridky. Tohle pomaha. Musi byt presne 2:20 a max 2:25. Muze byt 3:20 - 3:25, ale teto 2:25 je minimalne. Pro nase rozvody mene vyhodny je olej 5W40. Teto pravidla pouzivam uz nejakou dobu a rozvod je tichy
Leden 4, 20205 r A ja nechavam presne minutu a rozvod slysim jen po vymene oleje, nez se retez nasponuje
Leden 5, 20205 r V 4. 1. 2020 na 9:12, suri. napsal: neviem čo je divné na tom motore , od 2015 sa dá nová sada použiť aj na staré motory a viacmenej problémy nie sú ... skôr sa to večne prerába po niekom , reťaze FAI z kelly , hliníkové skrutky na kryte polámané , tmel všade , vo vani , na sacom koši a podobne ... nespomínam si či som riešil nejaký problém rozvodu na 1,2 RAPIDE a to už mám autá cez 200tkm ... a keby aj áno tak to stojí pár korún celé ... v origo sade , nové gufero , tmel , robota a olej s filtrom cca 300eur Ja som objenal sadu na preskladanie rozvodov 03F198158B ktora ma vysla 100eur a komplet za robotu vodnu pumpu tmel olej filter som platil 500 eur
Leden 5, 20205 r 100eur sada , 30eur origo gufero , 20eur tmel , pumpa 120eur , nejaká chladiaca a blbosti okolo + olej s filtrom , celkom dobra cena ...
Leden 5, 20205 r před 1 hodinou, suri. napsal: 100eur sada , 30eur origo gufero , 20eur tmel , pumpa 120eur , nejaká chladiaca a blbosti okolo + olej s filtrom , celkom dobra cena ... Dobrá cena? To myslis vážne?
Leden 5, 20205 r A proč by nebyla za kvalitní díly.Nám na servis vozí Elit a Stahlbruber a ceny jsou opravdu levnější,ale taky výrobci nic moc.I když jsem dávali od Ruvillu,což je kvalitní výrobce,praskaly vidící lišty.S levnějšími guferami jsme se taky vyléčili.Je fakt že tmel se dá pořídit daleko levněji a kvalitní a vodní pumpa taky.Rozvodové sady ale bereme originál,vycházejí dobře. Jasně ušetřit se dá a dost,ale je každého věc,co si tam nechá dát.Co napsal Suri bude kvalitní sada za rozumný peníz.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.