Přejít na obsah

Jaký motor vybrat - HTP, TSI, 1.4 16V nebo TDI?


Milh@us

  

233 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Tak som nakoniec kupil 1.2 TSI 77kW a veru som nadmieru spokojny. Aj ked po prejdeni 250 KM co mam na tachometri sa asi o kvalite ci spokojnosti moc hovorit neda. Trosku mi vadi popis zabehu v manualu aby som ho nevytacal do cervena a tretiny a hovadiny. Nerozumiem tomu tak sa snazim ho drzat okolo 2000-3000 otaciek cez tie som este nesiel. Pocitac sice radi pri 60 uz 5 rychlost ale zatial mu davam 3 maximalne po rovine 4. Co je celkom zaujimave je to ze mam Elegance s Handsfree II bluetooth (super vec pripojil som iPhona a prehravam cez to hudbu uplne krasne akurat ze sa neda cez to prepnut skladba) a odkedy som sparoval mobil neustale mam na maxidot len T-Mobile sila signalu a symbol baterie a bluetooth. Nemozem sa ani za boha z toho dostat von. Proste nevidim nic ine len telefon a pride mi to trosku chore aby som videl na palubke ze mam pripojeny mobil. Co ale v konecnom dosledku znamena ze nemam absolutne paru o spotrebe. Neviete ako to zmenit? Resp ako sa dostat k pocitacu ked je pripojeny mobil? To je ale uz asi ina tema skusim pohladat odpoved.

Mimochodom ako ste zabiehali svoje auto vy a ako dlho (pocet km)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všechny brzdy bubnové byly naposledy u škoda Octavia, ale z r. 1966

Blbost na druhou - jednak poslední bubnovky na všech kolech neměla Oktávie, ale "tisícovka" a druhak v roce 1966 už dávno v Boleslavi běžela výroba právě těch "litříků" a v "česaně" se zuřivě makalo na nástupci, kterým se nakonec stala Š100/110 - ta už měla vpředu kotouče...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

to ajkpark: Zdravím, pane kolego zírám na vámi uváděnou spotřebu po městě.. jestli dovolíte, mám na vás jako na zkušenějšího uživatele pár dotazů... :-))

-ohledně spotřeby: to fakt jezdíš po Praze za 6,3 max ?? to čumím... jakým stylem jezdíš? asi hodně předvídavě a jsi zřejmě klidný řidič že? Já udělám po městě tak 7 a víc, s bídou pod 7... Snažím se jezdit klidněji ale leckdy prostě nedám na ukazatele co mám zařadit (jak se podle něj řídíš?), jedu spíš podle svého citu a spotřeba mi raketově stoupne. Máš krátkou fábku či kombíka? co tankuješ, natural 95? má smysl tankovat lepší,třeba carreru 95, projeví se to na spotřebě? jak jsi zajížděl vozidlo, podle návodu? Klesla ti po záběhu (cca 1500 km) spotřeba nějak? já doufám že mi klesne. Co si myslíš o pal.počítači, myslíš že ukazuje spotřebu dobře?

Sorry za tolik otázek ale rád si s někým vyměním zkušenosti. Ještě by mně zajímalo proč mi v motoru krátce po rozjezdu vždycky nějak krátce ale slyšitelně jakoby cosi klapne, cvakne (?) (FII combi, 1,2 TSI 63 kW, najeto 1200 km).

Díky

Zdravim, omlouvamse, ze jsem neodpovedel driv, mel jsem ted posledni dobou dost problemu, a na takoahle fora nebyl cas :) .... mrknete sem ... od te doby se to trochu zmenilo, ale jezdim zasadne po Praze, sem tam i mimo ... a jezdim dost casto ve spicce i vecer, kdyz je klidneji ... http://www.spritmonitor.de/en/detail/445613.html ....

Co se predvidavosti tyce, tak ano, jezdim hodne predvidave, nekoukam jenom na auto predemnoua le i na auto pred nim ... hodne to po Praze znam, takze kde jak jet moc rychle, nebo pomalu uz mam v maliku nacvicene :)

Ukazatel prerazeni ... no, tady dost improvizuju, kdyz jedu rychleji, nekoukam na to vubec, proste radim podle citu .. 1ku, do 3ech tis, 2ku, taky do 3ech tis otacek, 3ka a 4ka, dle potreby (predjizdeni a tak) ... Pokud ale jedu vylozene ze nikam nepospicham ... tak jezdim treba i na 5ku 65kmh, tedy cca 1400-1500 otacek ... uplne v pohode, pokud neni pred tebou kopec :) ... coz na magistrale moc neni ;), takez ridim se jim tak z 50% casu jizdy :)

Kombo ....

natural 95 u Tesco Letnany obcas OMV ...

dycky je to o tom, co je v tom benzinu realne, ne co maj na tabuli ... konkretne u ty carrery ... ja ji obcas nalil i do stare FI 1,4 16V ... ale zmenu jsem opravdu nepocitil (ani spotreba, ani vykon) ... tyhle benziny jsou cejtit az u motoru s 2l motorem a vic ... mozna to ma nejake blahodarne ucinky na motor, ze mu jednou "doprejeme" lepsi beno ... ale je otazkou, jak na tom to beno je )

Zajizdeni ... podle navodu, do 500 max 1/2 plyn (i kdyz mi prijde, ze 1/2 plyn a plny plyn je uplne to same) z pulplynu slapnu plny a prakticky zadna zmena :) od 1000 3/4 plynu ,,, od 2 tis km sem tomu dal par pvnich momentu za hranici 5tis otacek ... ale opetovne jsem to uz nikdy neudelal ... prijde mi, ze ten motor za hranici 4tis ztraci ... takze je nesmysl ho honit tak vysoko ...

spotreba klesla, ale ne moc ... jak rikam, jezdim porad stejne :)

Co mam zkusenost, tak obecne ukazuje min ... kazdopadne mam odkoukano, ze je potreba pocitat s cca 0,5 litrovou toleranci ...

To cvaknuti je asi vodni pumpa ... zkus jeden vecer nechat zapnuty okruh na topeni ... druhej den rano nasedni, s otevrenym okruhem to nastartuj a neuslysis nic ... ono, kdyz ma topeni stahnute uplne na min ... tak ta pumpa se ozve cca kazdych 15 vterin ... kdyz stojis ...

poslu to i do fora, at to kdyztak zkritiujou i ostatni ... tak se nediv :)

Zdar Skodovkari :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Prvni auto jsem mel prave Fabii 1.4 MPi 50kw a uz nikdy bych do tyhle motorizace nesel. Je to hlucny, liny a zere to 8L/100km ve vetsine pripadu. Takze pokud jsem nechtel jezdit jak s hnojem, musel jsem to vic tocit, jinak to u tyhle Mrdky Pro Idioty nejde. Ale zase musim uznat, ze celkem bezporuchovy najeto 78 000km. Ted mam Fabii 1.2 TSi 77kw DSG najeto 29 400 km a zatim bez problemu, rok 2010. Na 1.2 to ma skvelej vykon a kroutak a spotrebu taky, teda kdyz ji vytnu tak to zhltne kolem 9L na 100km, je to prece jen turbomotor, ale ta jizda je uplne jinde nez s 1.4 MPi. Na dalkovy cesty neni problem jezdit za 5 az 6 litru coz je pekny. Hlasoval jsem pro 1.2 TSi 77kw dobra volba...

Editováno: , autor: Bedou
  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Jestli chceš jezdit s traktorem, kup si Zetora - je lepší než fábule s totálně zprzněným trojhrncem 1,4TDi. Ale jestli chceš auto, který aspoň trochu jede, vem 1,4 16V. A radši slabší verzi - 63kW, ne tu nadupanou "stokoňku" 74kW - jede sice parádně, ale nemá dlohodobější výdrž a ráda zmlsní = žere olej. Pokud teda nepůjdeš úplně někam jinam a nekoupíš si třeba šikmovočko...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zřejmě se jedná o ojetinu, tak bych raději šel do benzínu, tedy 1,4 16V (63 kW). Osobně zkušenosti s 1,4 Tdi nemám, ale taky jsem na něj moc chvály neslyšel. Za to benzínovou 1,4 mám jako soukromé a naprosto mi vyhovuje. Jak dynamika, tak spotřeba. Pokud se jedná o FII tak ta se v případě 1,4 benzínu nabízí pouze ve variantě 63kW. Její předchůdce Fabia I měla 1,4 ve variantě 59 kW (mám ji jako služební a naprostá spokojenost) a 74kW, taky ji máme na firmě a taky jsou s ní kolegové spokojeni. To že žere olej bude asi záležitost individuální. Osobně bych bral benzín:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdar lidi,jsem tu novy tak me hned nebijte :)

Vlastanim felicii 1.3i 50KW a pristi rok v cca brezen duben budu kupovat Fabii II vybava ambiente.Tak potrebuju vase rady ohledne motoru.Jezdim vetsinu po meste a 2x tydne mimo mesto 100km.Nejsem zadnej zavodnik ale vyzkousel jsem predvadeci vuz 51KW 12V a Tsi.No moc me ten 3 valec nenadchl ,to moje felicka jede teda lip ale nadchl me Tsi jenze.

Slysel jsem zde ruzne zvesti o vytahanych rozvodech,vymeny turba a spatne nacasovana skrtici klapka.Tak se vas ptam jaky motor by jste me doporucili a jestli se uz vyrobce temito vadami zabival ci zda li je uz zlepseni atd.

Vsem diky za rady :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za mě rozhodně a jednoznačně TSI, Já v práci najezdil hodně kilometrů s oběma motory a TSI jasná volba,jak spotřeby tak jízdního projevu. Myslím si že i díky tomu že vyjedeš z města tak ti odvede lepší službu. A jestli se bojíš že nemají vychytané mouchy tak dokup ve škodovce prodlouženou záruku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky přemýšlím, že bych od škodovky na půl roku si půjčil Fabku 1.2 TSi. Nabízí za 3200 (včetně pojistky), sportpaket, dynamic paket, ESP, hagus, klima atd. Ale myslím si, že to bude pád jako do 1.2 htp jen s tím rozdílem, že tohle možná táhne trošičku dál, ale rozdíl cca 12kw nemůže ani moc být znát. Teď jsem zvyklej na 170hřebců v turbonaftě a nevím, v čem máte takový problém jezdit s turbomotorem. Nebo že by to mělo tak velkou odezvu to turbo???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máme fabii 1.2 tsi 63kw. Předchozí auto máme Cordobu 1.9 sdi takže si nemužu zvyknout na trošku jinej projev přeplňovanýho motoru. Prostě kolem volnoběhu moc síly není, pak v 1500 zabere turbo a je ji zase moc. Prostě je to o zvyku. Doporučoval bych se svézst. Jinak vše ok. Máme najeto 6800 km, spotřeba se pohybuje 5,5 - 6,5 litru. Záleží na stylu jízdy. Když jsem učil přítelkyni zajíždět do garáže svítilo tam 42l/100km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak co se týče zabírání, tak bych spíš měl mít problém já s autem, co má skoro o 100hp víc a turbo:) Já nemám problém s turboefektem, spíše naopak, líbí se mi jak to zatáhne a gumy pískají na dvojku a na trojku si škytnou:)

Ale je pravda, že u Fabie 1.9 jsem s ní měl trošku problém v křižovatkách. Na jedničku to řvalo a na dvojku to dunělo jako kráva a než se to sebralo, byla to teda doba. Ale u TSi by to mělo být živější jak u nafty

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

to pavel: s tou spotřebou po Praze se mi to zdá u pana kolegy taky nějak přehnaný. Já mám teď nalítáno cca 1.500km. Ono ale není Praha jako Praha. Po Vršovicích a Starým Městě jezdím za 7.5litru. Po Spořilově a Hostivaři za 5.9litrů. Včera jsem dal z Kunratic Mladou Boleslav za 5.3 litrů. Z Boleslavi na Ještěd ( až nahoru) za 6.1 litrů, včetně ale poměrně brutálních erzet v serpentinách nahoru. Zpátky domů jsem to jel za 5.5 litru, ale zase jsem dál pár stošedesátek při předjíždění. Každopádně na téměř rovině ( Strakonická mezi Lahovicema, Chuchlí a kopcem na Zbraslav) si to bere při rozjeté devadesátce rovných a neměnných 3,8 litrů. Benzin: Nat.95, BČ Globus. Huštění cejchovaným Michelinem : 2,25 předek a 2.20 zadek ( zimní pneu). Taky se mi osvědčilo, netankovat úplně plnou nádrž, kvůli větší váze. Kupodivu je 25 litrů navíc mírně znát.

Jinak jsem byl opět ve Škodovce v motorárně, podrobně si prohlídnout brzdu, na které se zkouší teplý výkon motorů TSI. Motor je vybrán náhodně, jeden z denní výroby. Zkouší se několik hodin a najede cca 500 kilometrů. Poté je odmontován z praktikáblu a nasazen do vozidla. Vozidlo si poté koupí někdo z nás. Údajně je o takto zajeté motory zájem. Taky je zajímavý vidět jízdní zkoušku nového vozidla na malém polygonu - vidět auto svištět přes 100 vysokých retardérů těsně za sebou je fakt hrozný. Když si představím, že takhle se před vyexpedováním zkouší každý auto, tedy i to moje....

Boleslavští doporučují motor od začátku nijak nešetřit a rozcvičovat jej od začátku. Vyhnout se ale červeným číslům na otáčkoměru, tankovat kvalitní benzin a nechat po jízdě turbo chvilku vyklapat. Pak by spotřeba měla klesat a živost motoru narůstat. Údajně....

zdravím všechny, jen chci dodat že je v tomto tvrzení několik chybiček.

1. zkouška kterou popisujete je takzvaná auditová, opravdu se vybere motor náhodně z denní výroby a zkouší se několik hodin, ALE POTÉ SE TAKOVÝ MOTOR ROZEBERE A PŘEKONTROLUJE OPOTŘEBENÍ !!! A NIKDY NEJDE DO NOVÉHO AUTA !!!

2. JSOU ZDE DALŠÍ "ZABÍHACÍ STOLICE" KAM PUTUJE KAŽDÝ MOTOR A NATOČÍ SE A DĚLÁ SE MĚŘENÍ VÝKONU A TOČIVÉHO MOMENTU (trvá asi 5minut) pak putuje dále do výroby a do nového auta.

těmto informacím můžete věřit dělám v motorárně.

P.S. divili by jste se jaké jsou rozsahy výkonu u stejného typu motoru, někdo šťastnější má třeba víkon o 3KW vyšší než druhý :), a to přesto že se většina dílů opracovává s přesností na tisícinu milimetru! (výkon udávaný v papírech je v podstatě nejnižší možný)

S pozdravem Jirka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj chci koupit pro přítelkyni Fabii II :kol-47: Ale nevíme s jakou motorizací ...

Auto by bylo využíváno z 90% jen do práce ( domov - práce 5km ) . Ale při dnešních cenách benzínu/nafty je pro nás důležitá spotřeba. Já mám osobně 1.9TDI 77KW a jezdím pod 5litrů. A chtěl bych se zeptat jaká motorizace by byla podle vás nejúspornější?

Na fabku máme max. 140tis proto jsem vybral tyhle 3 motorizace , ale určitě uvítáme i jiné .

( Jen v tomhle případě bychom nechtěli 1.9TDI kvůli povinnému ručení )

1.4 TDI 59KW

1.2 HTP 44KW

1.2 HTP 51KW

:kol-47: Díky za každý příspěvek :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.4TDI 59 kW by som ja osobne určite nebral. Hlavne keď bude jazdiť 5 kilometrové trasy. Motor sa poriadne ani nezohreje. Skús pozrieť 1.4 16V i keď táto motorizácia Ťa vyjde drahšie, ale stojí to za to.

Ináč tu je pekný článok o FII: http://www.autorubik.sk/kupujem-ojazdene-auto/skoda/skoda-fabia-ii-5j-od-2007-recenzia-a-skusenosti/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci ti brát iluze, ale řešit spotřebu na trase 5 km se mě jeví jako docela nesmyslné. Pokud to auto bude opravdu z 90% jezdit 5 km do a z práce, tak spotřeba bude velká, zejména v těchto mrazech. Na tak krátké trase se motor nedostane na provozní teplotu. Počítej s tím, že průměr za měsíc budeš mít docela vysoký a to nehovořím o tom, že jízda na krátkou vzdálenost extrémně snižuje vlastnosti oleje a tím se zkracuje doba jeho výměny. Pro tento případ je nejvhodnější elektroauto, ale to za tvůj cenový strop asi nekoupíš. To TDI bych určitě vyřadil, na tak krátkou vzdálenost nebude přinášet žádné výhody. Tvá spotřeba pod 5 litrů taky nevýchází z jízd na krátké vzdálenosti. Doporučil bych tvou třetí variantu výběru, ale opravdu na tak krátké vzdálenosti to moc o spotřebě není.

Editováno: , autor: martius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám stejný názor, že na vzdálenost 5km do práce bude žrát každé auto .

Uvažujete určitě o nezávyslém topení pro ženskou je to potřeba :kol-47:

Zatím jak píšeš se nám jeví nejléle těch 51kkw HTP.

Zolky:

Díky za článek :kol-47: večer pročtu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

tyjo to je zase otazka.... pokud nemas hluboko do kapsy a je ti jedno kolik to auto bude stat, tak jednoznacne 1,2 TSI, pokud setris a auto bude jak pises jezdit z 90 procent 5 km tam a zpatky, tak jedina spravna je ta nejlevnejsi motorizace co se do toho dava bude ta naprosto dostacujici.

Spotrebu nema smysl resit, bo to prvni 2 km jede na sytic a pak uz to chcipes, takze ja osobne bych na takoveto pouzivani auta typu "vecne studene starty" urcite nekupoval nove, k cemu proboha ho takhle denne trapit, nejvetsi opotrebeni motoru jsou studene starty a tohle auto se za svuj smutny zivot ani nestaci ohrat.....

Co se tyce spotreby, na 1,2 TSI obou vykonovych verzi co pouzivam mam v 5 lidech prrumernou kolem 5,5l a kdyz jedu sam tak kolem 4,9-5,1, cili diesely jsou pro me uz davno mrtvola a za ty sileny priplatky at si je u FII a Rooma strcej nekam, nezaplati se.....

Editováno: , autor: lulinak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...