Přejít na obsah

Jaký motor vybrat - HTP, TSI, 1.4 16V nebo TDI?


Milh@us

  

233 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

S motorem 1.2 40kW z roku 2005 (najeto 112tkm) jízdy po Praze v naprosté pohodě. Po dálnici do limitu nebyl problém, ale citelně chyběl výkon. Do Chorvatska ale vždy dojel bez újmy. Pro čistě městský provoz nebo krátké pojížďky naprosto vyhovující motorizace. Pro větší potřebu jízd i mimo město a dálnice, jsem v roce 2009 zvolil motor 1.2 51kW (najeto zatím přes 40tkm). Ve městě je to ještě solidnější ježdění a dálnice v limitu už nejsou taková hanba :kol-28:. Prostě ideální motorizace pro běžného řidiče pro přepravu z A do B do středně dlouhých vzdáleností. U koho nad rámec městského provozu převažují delší jízdy nebo jízdy po dálnici, pak je optimální 1.4 63kW, kterou mám nyní. Ve městě není tak hbitá, jak obě předchozí 1.2. Ale po vytočení nebo po vyjetí z města se pak lehce projeví větší objem, ovšem oproti 51kW to není nijak propastně. Kdo lítá denně nebo často hlavně po dálnicích, kdo chce nekompromisně výkon a tah motoru v širokém spektru otáček a přesto z nějakého důvodu nechce diesela, pro něj je jednoznačná volba turbomotor TSI s objemem a výkonem podle jeho individuálních preferencí :kol-47:

Editováno: , autor: fufal
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 měsíce později...
  • o 2 týdny později...

Je posledni moznost objednat Fabii 2 s 1.4 nebo 1.2 TSI 63kW (Tour Ambition, 4 roky zaruka). Jezdim kazdy den do prace 2x23km Ostrava-Opava, pak 2 krat za mesic na chalupu 75km tam a 75 zpet a dovolena v Chorvatsku. Celkem tedy ~15 tkm za rok. Ktery z tech dvou motoru na takove jezdeni vybrat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trasy máš už relativně dlouhé, také bych volil TSI... Záruku při takovém nájezdu (15 000 rok x 4 roky = 60 tis km..) by ti měla stačit 4 roky a 60 tis km, ale možná bych uvažoval, pokud si auto chceš nechat déle o připlacení na 5 let a 150 000 km, je to sice 7700 navíc, ale já teď kupovat auto, tak ji tam mám taky :kol-28:  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je posledni moznost objednat Fabii 2 s 1.4 nebo 1.2 TSI 63kW (Tour Ambition, 4 roky zaruka). Jezdim kazdy den do prace 2x23km Ostrava-Opava, pak 2 krat za mesic na chalupu 75km tam a 75 zpet a dovolena v Chorvatsku. Celkem tedy ~15 tkm za rok. Ktery z tech dvou motoru na takove jezdeni vybrat?

jednoznacne 1.4  a hodit do LPG...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ani 1,4 16V není zrovna tichošlápek, i když je to verze pro východní trhy:

 

http://www.youtube.com/watch?v=gzNDpS1nQpU

Ty vole proč to sem dáváš jako příklad hlučného  moitoru, když to tam zrovna řeší, že je nějakej vadnej. Takhle přesně se mate veřejné mínění. Doporučuji ti kurz ruštiny, než sem zase něco dáš  :kol-48:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

LPG je fajn, ale iba ak ti nevadí, že budeš voziť rezervu v kufri. To by mne osobne vadilo.

tak k tomu muzu rist asi toto

1-rezervu nevozim uz cca 15t km.. je to sice sazka do loterie, ale v dnesni dobe neni problem na skorokazde benzince koupit spray na opravu gumy, ktery mimochodem taky nevozim. Pokud bych pichl v praci, tak asi 10 dalsich lidi ma fabku/roomstera, takze by nebyl problem si od nejakeho kolegy pujcit rezervu.. na delsi trasy -1x za 2,3,4 mesice? rezervu beru, ale zatim jsem ji nepotreboval..

2-jak jsem jiz zminil, neni problem koupit v cene 3-4sta kc spray na opravu pichle gumy, notabene pokud se clovek pohybuje po meste, kde je kapacita 1 benzinka na kazdych 5 km a na kazdem rohu je pneuservis, tak je to nepodstatne resit..

3- pri cene 1,30 kc na 1km jizdy s timto motorem a to auto honim a nejedu na spotrebu a aktualni cene lpg 16,20-17,90 jak kde misto 34-37kc za benzin se divim lidem, kteri jeste lpg nemaj, ze se dobrovolne nechaj okradat.

4-i pri najezdu 15t km za rok se lpg vyplati a to o dost... ja sam mam s timto motorem najeto 45t km na LPG od rijna 2012 a jediny vydaj byl cca 300kc za revizi a z dobre vule jsem posunul vymenu svicek ze 60t km na 45tkm+vzduchovy filtr.. jinak normalne jezdim. Moje  uspora na palivu je pres 45t korun. Pokud odectu cenu za prestavbu 26500+300kc revize, tak jsem usetril i tak dost a s kazdym kilometrem setrim dalsi penize, protoze do prace nejak jezdit musim, kor kdyz jezdime 2. Urcite bych se LPG nebal a vozeni rezervy v kufru je naprosto ta posledni vec, kterou bych resil.

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každý to máme jinak,já třeba plyn do auta prostě nechci a hotovo. Ale jinak k tématu: Za mne každopádně 1,2 TSI. (1,4 mám a proto doporučuji TSI, ten motor je uživatelsky daleko příjemnější, je pružnější, menší spotřeba, táhne víc z nižších otáček)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nechtěj, je to tvoje vec.. ono je rozdil za rok projet 40t nebo 20t korun....uživatelsky příjemnější... aha.. pokud máš na mysli ,,porodní problemy,, neustale zde dokola a dokola diskutovatelne, tak to jo.. ja mam auto na jezdeni po silnici, ne ze servisu do servisu.. za mě 1,4.. :kol-31:

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty vole proč to sem dáváš jako příklad hlučného  moitoru, když to tam zrovna řeší, že je nějakej vadnej. Takhle přesně se mate veřejné mínění. Doporučuji ti kurz ruštiny, než sem zase něco dáš  :kol-48:

To samý jsem Pandorovi psal v SZ, když ze mne tahal rozumy ohledně uživatelských dojmů z motoru 1,4 16V BXW - majitel natočil video jako ilustraci cvakajícího rozvodu, kterej následně servis kompletně měnil. 

Jo, tohle je důsledek zrušení povinný výuky ruštiny už na základce v 90. letech minulýho století - ročníky 1982-3 a mladší už nedokážou číst azbukvice a celkem "absaljútno něpanimájut pa rússki". I když - ruština se zase vrací, moje dcera ji má jako další VOLITELNEJ cizí jazyk v 8. třídě ZŠ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je posledni moznost objednat Fabii 2 s 1.4 nebo 1.2 TSI 63kW (Tour Ambition, 4 roky zaruka). Jezdim kazdy den do prace 2x23km Ostrava-Opava, pak 2 krat za mesic na chalupu 75km tam a 75 zpet a dovolena v Chorvatsku. Celkem tedy ~15 tkm za rok. Ktery z tech dvou motoru na takove jezdeni vybrat?

je otázka, jak dlouho toto auto hodláš mít. Jestli ho chceš za 5 let otočit, kup TSI. Jestli ho chceš mít třeba 10 let, kup 1.4. 

 

PS: ani nepřemýšlej o jiným autě, pokud vybíráš z tohodle segmentu, ten "výprodej" který teď je u Škodovky je hodně výhodný a skoro bezkonkurenční...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JirkaBrno, opravná sada je použiteľná iba ak máš malý defekt napr. od klinca a podobne, inak je na dve veci. Ja sám mám v aute opravnú sadu, ale plánujem dať rezervu, lebo pred rokom som mal defektov viac než dosť. V jednom prípade sa mi naraz poškodili obe predné pneumatiky. Na šťastie mohol som na tom ešte pár dní opatrne jazdiť, ale inak boli na odpis. Mesiac na to som zase mal v noci taký defekt, že tlak z pneumatiky bol preč behom dvoch sekúnd, a mal som rozrezaný profil, takže opravnú sadu som ani nevyberal z kufra. Musel som v noci zavolať kamaráta ktorý prišiel a požičal mi svoju rezervu a náradie s ktorým sme vymenili kolesá (dokonca bola potrebná trojvýmena kvôli priemeru diskov a bŕzd).
Ak by sa mi to stalo niekde stovky kilometrov od domu, nedajbože ešte aj v zahraničí, tak môžem riešiť odťahovku, a neviem čo všetko ešte.

Takže ak sa niekto motá autom čisto iba v meste, alebo v blízkom okolí, tak beriem, dá sa žiť aj bez rezervného kolesa, prípadne ho mať doma a zbehnúť pre neho taxíkom, ale inak je to riziko.

Čo sa týka nákladov na LPG, tie sú mi jasné, dokážem si to zrátať aj ja, a viem, že sa to väčšinou oplatí. Ja sám som o LPG uvažoval, ale v mojom prípade by bola návratnosť moc pomalá. Totiž jediný systém ktorý by som dal do auta (Vialle LPdi) je zatiaľ nekresťansky drahý.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vialle je system vstrikovani kapalne faze LPG. asi to nejlepsi, co muze byt. Cena je strasna, ale zase je to doslova bezproblemova vec. Na Alfe 156 jsem to mel a mela neco pres 350 tis .

Kamarad ma levnejsi system na offroadu, kde je klasicky reduktor a vstrikuje se uz plynna faze. auto po vypnuti motoru smrdi, obcas to cuka, atd .. klasicky problemy s reduktorem ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...