Zkrat Vloženo 25. Březen 2010 Sdílet Vloženo 25. Březen 2010 Ahoj lidi Minulý týden se mi začala vyskytovat v pravidelných intervalech ( cca 200 km ) tato závada : zastavím , vaypnu motor , a když cca po 2 minutách nastartuji , rozsvítí se kontrolka nedostatku chladící kapaliny . Je evidentní ( mokré kabely a podběh ) , že kapalina vyprská , nebo vyteče bočním otvorem ( nebo je to pojistka ? ) na expanzce . Po vypuštění tlaku a dolití cca 1 mm nad minimum a následném nastartování při otevřeném víčku se hladina zvedne asi dva milimetry nad maximum . V servisu mi řekli , že to bylo jen zavzdušněné , zaplatil jsem hodinu práce a odjel . Problém se však opakuje , jen s delším intervalem . Víčko olej - čisté Olej - čistý , bez úbytku Chladící kapalina - čistá , ale po výměně termostatu a chladiče není G12 Expanzka - vzhledem k 9ti letům provozu docela čistá Motor se nepřehřívá , naopak po prvním startu se déle ohřívá Jo motor je 1,4 MPI 44 kw Předem díky za Vaše názory a rady Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Brtna Vloženo 25. Březen 2010 Sdílet Vloženo 25. Březen 2010 Měl jsem to samé, hledal jsem to všude možně kde to teče. Prohledal fórum a narazil na to že to teče tím modrým víčkem vyrovnávací nádržky. Kapalina se roztahuje při tlaku a ohřátí motoru. Pod nádržkou na nosníku jsem objevil kapičky, nádržka byla zespodu trochu vlhká. Pod autem se udělala loužička ale pod spolujezdcem, pod podlahou je plastová ochrana a v ni odtoková dirka. Ten nosík vede až pod nádržku. Strčil jsem tam prst a už to teklo. Koupil jsem nové víčko za 120Kč a mám klid. Staré víčko jsem máchal v ohřáté vodě v konvici, odmašťoval a nicnepomohlo. Za dva dny z maxima na upozornění 100Km najeto. 1,4 MPI 44Kw 2001. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zkrat Vloženo 26. Březen 2010 Autor Sdílet Vloženo 26. Březen 2010 Měl jsem to samé, hledal jsem to všude možně kde to teče. Prohledal fórum a narazil na to že to teče tím modrým víčkem vyrovnávací nádržky. Kapalina se roztahuje při tlaku a ohřátí motoru. Pod nádržkou na nosníku jsem objevil kapičky, nádržka byla zespodu trochu vlhká. Pod autem se udělala loužička ale pod spolujezdcem, pod podlahou je plastová ochrana a v ni odtoková dirka. Ten nosík vede až pod nádržku. Strčil jsem tam prst a už to teklo. Koupil jsem nové víčko za 120Kč a mám klid. Staré víčko jsem máchal v ohřáté vodě v konvici, odmašťoval a nicnepomohlo. Za dva dny z maxima na upozornění 100Km najeto. 1,4 MPI 44Kw 2001. Zapomněl jsem napsat , že víčko jsem vyměnil - byla to ta jediná možnost , co jsem našel na fórech . Problém však přetrvává . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shotik Vloženo 26. Březen 2010 Sdílet Vloženo 26. Březen 2010 vymen expanzku . stoji par kacek a uvidis. muze byt nekde mala prasklinka a neni v okruhu pak podtlak, proto to tlaci vodu ven . doufam ze to tak fabina ma ja to mel takhle u nissanu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Zkrat Vloženo 27. Březen 2010 Autor Sdílet Vloženo 27. Březen 2010 vymen expanzku . stoji par kacek a uvidis. muze byt nekde mala prasklinka a neni v okruhu pak podtlak, proto to tlaci vodu ven . doufam ze to tak fabina ma ja to mel takhle u nissanu Už mne to taky napadlo , zkusím to a dám vědět . Dík . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sixty-nine Vloženo 28. Únor 2012 Sdílet Vloženo 28. Únor 2012 Dobrý den, nevím jestli to sem tak úplně patří...ale potřeboval bych radu. Měnil jsem na autě chladič, protože z něj tekla voda. Mezi chladičem a hadicí, je ještě plastový "mezikus". Na spodním je navíc výpustní ventil na chladící kapalinu. Když jsem vše nasadil zpátky, voda kolem tohoto mezikusu teče. V tomto mezikusu je gumový těsnící kroužek. Mám za to, že jeho výměna postačí k utěsnění. Dá se někde sehnat pouze tento kroužek nebo budu muset koupit celý ten plastový kus s výpustím ventilem? Případně kdyby jste někdo vědět jaký má ten kroužek rozměry? Děkuji mnohokrát. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 28. Únor 2012 Sdílet Vloženo 28. Únor 2012 Dá se koupit samostatně. Buď v "mototechně" nebo někde v jiný prodejně autodílů. Rozměr ti neřeknu, ale kupoval sem ho tak, že sem si starej vzal ss sebou a změřil si hadici kvůli vnějšímu průměru. Nebo to omázni silikonem a slep to. Je to sice ne "prasáka" ale taky je to řešení Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Popu Vloženo 28. Únor 2012 Sdílet Vloženo 28. Únor 2012 klasickej O krouzek presne jak pise luda, bud zajed rovnou do skodovky s krouzkem kde budou vedet na 100 % jakej rozmer, nebo nekam do servisu ci prodeje nahradnich dilu a nebo je taky reseni nejakej silikon ale bacha taky na silion aby se ti trebna nerozpustil a neudelal ti neco v obehu, ale to snad ne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Luďa Vloženo 28. Únor 2012 Sdílet Vloženo 28. Únor 2012 Samozřejmě, žeto musí bejt silikon na motory, pokud k němu má přístup. Kupovat kvůli tý trošce celou tubu je blbost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sudetak Vloženo 29. Únor 2012 Sdílet Vloženo 29. Únor 2012 Řešit to takhle prasácky je opravdu dobrá rada. Zajdi do škodovky a objednej resp. kup originální díl. Cenově tě to nezabije a nemusíš zkoumat ani rozměry ani lítat po obchodech. Číslo dílu N 907 653 01, rozměr 32x4. P.S. Při výměně vyčisti dosedací plochu O-kroužku. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MarekIRL Vloženo 1. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2012 (editace) Dobrý večer, Jelikož mi kolísala teplota a někdy teploměr na palubce zůstal jen ležet a nic neukazoval.. zakoupil jsem tedy original škoda celý termostat i s čidlem a vyměnil to (ten starý termostat byl opravdu úplně rozpadlý). Teď teploměr ukazuje super a auto se zahřeje mnohem dříve než před tím. Jenže mi začala šíleně ubývat chladící kapalina a když sem otevřel po dvou dnech kapotu tak expanzka byla prázdná a přimo vedle jak je klínový řemen kouřila pára a na motoru byla vidět ta růžová kapalina (G12) jak kape od někaď. V servise řekli že vodní čerpadlo je v háji... no ale mohl jsem to čerpadlo nějak zničit výměnou termostatu? Je pravda že jsem s tím termostatem taky měnil expanzku a celou chladící kapalinu za novou. Editováno: 1. Listopad 2012, autor: MarekIRL Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VAG BoBo Vloženo 2. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2012 (editace) Odešla stářím tak jako termostat, teda pokud jsi tam nenalil čistou nemrznoucí směs bez destilky, ale i to normálně vydrží i když to neprospívá. Co máš za rozvod OHV nebo OHC? Editováno: 2. Listopad 2012, autor: VAG BoBo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Popu Vloženo 2. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2012 tak tak,... proste stroj kterej uz doslouzil,... ale nejdriv vysonduj odkud to tece muze to bejt treba jenom tesneni,... ale i tak musi pumpa ven tesneni je v radu deseti korun pumpa v radu par set korun jak rikam,... poradne to otri a vysonduj odkud to tece,.. jestli prepadem tak je pumpa OFF jestli mezi prirubou,... je to tesneni Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MarekIRL Vloženo 2. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2012 (editace) Kapalinu jsem samozřejmě naředil 1:1. Co mám za rozvod bohužel nevím (mám motor 1.4 MPI 50kW typ ATZ) zas až tak se v tom nevyznám. Už mi tu pumpu vyměnili v servisu... nemohl jsem čekat na známého který má garáž no a stálo mě to €400 to je mazec no za pitomou vodní pumpu, výměnu klínového řemene a novou chladící kapalinu.... bydlím v Irsku a tady je to všechno předražený no. Děkuji za vaše rady. Editováno: 2. Listopad 2012, autor: MarekIRL Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Popu Vloženo 2. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2012 ty kaaaare 400 ecek,... no pekny no tak hlavne aby ti to za tu cenu jezdilo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 2. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2012 Co máš za rozvod OHV nebo OHC? jasne,že má OHV...prečo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepa007 Vloženo 2. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2012 Když dávám novou chladicí kapalinu vydám na tělese termostatu čidlo teploty a zaleju blok motoru. Pokud to tak neuděláš je nebezpečí , že vodní pumpa pojede chvíli nas sucho (ve většině případů to přežije) no a to je smrt axiální ucpávky. Vodní pumpa začne téct. Ještě tomu třeba napomůžeš zvýšenýma otáčkama nebo dokonce zaturováním. Pokud jede chvíli nasucho nemusí přežít. Takže moje odpověď na otázku prvního příspěvku z tohoto vlákna je Ano vodní pumpa se mohla zničit ,ale ne výměnou termostatu, ale tím, že jsi nezalil blok motoru a pumpa jela chvíli na sucho. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MarekIRL Vloženo 3. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2012 (editace) Aha no tak to by souhlasilo ta vodní pumpa už totiž byla načatá.. před dvěma roky už mi tehdy při prohlídce v servise říkali že teče ale nebylo to tak strašné... no a tou výměnou jsem ji asi dorazil... Děkuji za příspěvek příště si dám pozor a vytáhnu to čidlo a doleji kapalinu i tam. Takže abych si to upřesnil. Udělal jsem chybu v tom že když jsem vypouštěl chladící kapalinu tak v té době byl termostat rozpadlý - takže vlastně otevřený i když byl motor studený.. proto mi taky vytekly asi 4 litry kapaliny když jsem to vypouštěl tím ventilem na chladiči. Po té jsem vyměnil termostat (již nový uzavřený) a nalil chladící kapalinu do expanzky až po max a poté nastartoval. Zajímavé ale je že i po zahřatí kdy by se měl otevřít termostat.. moc neubylo jen trochu.. vím že jsou tam dva okruhy které dělí ten termostat ale kolik litrů je v každém? Editováno: 3. Listopad 2012, autor: žralok Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 3. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2012 1.cez čidlo dolievať nemusíš..vytiahni to čidlo von a nalievaj do nádržky až pokiaľ ti to nebude cez to čidlo vytekať von..potom daj čidlo naspäť a je... 2.no tá voda ti neklesla preto,lebo tam bola niekde v systéme vzduch."bublina" 3.áno sú tam 2 okruhy (malý a veľký),ale vodu nenalievaš samostatne do nich...tzv "malý" je motor samotný a "veľký" je + chladič...takže ak teplota v motore presiahne určitú teplotu,tak práve ten termostat sa otvorí a pustí chlad.zmes do okruhu "veľkého",kde sa zmes pomocou chladiča/ventilátora schladí... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MarekIRL Vloženo 3. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 3. Listopad 2012 Jo chápu, díky za vysvětlení. Já to tady četl že se má to čidlo vytáhnout ale zase tu byli borci co psali že nic nevytahovat jen nechat otevřenou expanzku a nastartovat - že prý se to odvzdušní samo, což je sice pravda ale už nenapsali že pumpa pojede chvíli na sucho a může odejít. Děkuji moc tohle je přesně to co jsem potřeboval vědět. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pimbol Vloženo 30. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2013 (editace) ahojte mam takový problém dnes jsem se zhrozil,když jsem otevřel kapotu motoru mi z termostatu přesněji z místa na obrázku celkem intenzivně výtekála chl.kapalina....nezbylo mi tam vůbec nic musel jsem zbytek dojet na laně... je dodám že teplota kapaliny byla OK (ukazatel ve středu). nevíte čím to může být..má tam ten otvor na boku být? Editováno: 30. Srpen 2013, autor: pimbol Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 30. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2013 nemá tam byť diera..vymeň termostat a jazdíš ďalej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pimbol Vloženo 31. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 31. Srpen 2013 tak jsem ten termostat kuchnul a je tam prasklé víko..ta díra tam být má ale unikalo mi právě tim místem kde se prasklina.objednal jsem termostat včetné nového víka za 300..to se dá.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xxjack86 Vloženo 21. Září 2013 Sdílet Vloženo 21. Září 2013 (editace) Zdravím, chtěl jsem se zeptat, jestli se dá opravit nějak vypouštěcí ventil chladící kapaliny u chladiče ? Při natlakování mi odtud teče voda a více už ventil nejde dotáhnout, co s tím ? Dá se koupit nový nebo obsahuje nějaké těsnění, které bych vyměnil ? A jak se případně tento díl jmenuje, procházel jsem stránky s náhradními díly na škodovku a nenašel jsem ho. Viz obrázek, je tam označené kudy to teče. Děkuji za pomoc... http://s1.imgupload.cz/img/--/334924/NIrPh/ventil.png Editováno: 21. Září 2013, autor: Pawouk Edituj příspěvky! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Combi2002 Vloženo 21. Září 2013 Sdílet Vloženo 21. Září 2013 Ahoj, podle mě se jedná o díl : http://www.cc-autodily.cz/search/?keyword=122095951 dovnitř je jen "o" kroužek co těsní do chladiče jinak asi nerozebiratelné ten vypoušťák se jen otočí cca jako bajonet a je konec, pokud netěsní asi nejspíš výměna dílu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.