Přejít na obsah

Únik chladící kapaliny


Zkrat

Doporučené příspěvky

Ahoj lidi

Minulý týden se mi začala vyskytovat v pravidelných intervalech ( cca 200 km ) tato závada : zastavím , vaypnu motor , a když cca po 2 minutách nastartuji , rozsvítí se kontrolka nedostatku chladící kapaliny .

Je evidentní ( mokré kabely a podběh ) , že kapalina vyprská , nebo vyteče bočním otvorem ( nebo je to pojistka ? ) na expanzce . Po vypuštění tlaku a dolití cca 1 mm nad minimum a následném nastartování při otevřeném víčku se hladina zvedne asi dva milimetry nad maximum . V servisu mi řekli , že to bylo jen zavzdušněné , zaplatil jsem hodinu práce a odjel . Problém se však opakuje , jen s delším intervalem .

Víčko olej - čisté

Olej - čistý , bez úbytku

Chladící kapalina - čistá , ale po výměně termostatu a chladiče není G12

Expanzka - vzhledem k 9ti letům provozu docela čistá

Motor se nepřehřívá , naopak po prvním startu se déle ohřívá

Jo motor je 1,4 MPI 44 kw

Předem díky za Vaše názory a rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem to samé, hledal jsem to všude možně kde to teče. Prohledal fórum a narazil na to že to teče tím modrým víčkem vyrovnávací nádržky. Kapalina se roztahuje při tlaku a ohřátí motoru. Pod nádržkou na nosníku jsem objevil kapičky, nádržka byla zespodu trochu vlhká. Pod autem se udělala loužička ale pod spolujezdcem, pod podlahou je plastová ochrana a v ni odtoková dirka. Ten nosík vede až pod nádržku. Strčil jsem tam prst a už to teklo. Koupil jsem nové víčko za 120Kč a mám klid. Staré víčko jsem máchal v ohřáté vodě v konvici, odmašťoval a nicnepomohlo. Za dva dny z maxima na upozornění 100Km najeto. 1,4 MPI 44Kw 2001.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem to samé, hledal jsem to všude možně kde to teče. Prohledal fórum a narazil na to že to teče tím modrým víčkem vyrovnávací nádržky. Kapalina se roztahuje při tlaku a ohřátí motoru. Pod nádržkou na nosníku jsem objevil kapičky, nádržka byla zespodu trochu vlhká. Pod autem se udělala loužička ale pod spolujezdcem, pod podlahou je plastová ochrana a v ni odtoková dirka. Ten nosík vede až pod nádržku. Strčil jsem tam prst a už to teklo. Koupil jsem nové víčko za 120Kč a mám klid. Staré víčko jsem máchal v ohřáté vodě v konvici, odmašťoval a nicnepomohlo. Za dva dny z maxima na upozornění 100Km najeto. 1,4 MPI 44Kw 2001.

Zapomněl jsem napsat , že víčko jsem vyměnil - byla to ta jediná možnost , co jsem našel na fórech . Problém však přetrvává .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Dobrý den,

nevím jestli to sem tak úplně patří...ale potřeboval bych radu.

Měnil jsem na autě chladič, protože z něj tekla voda.

Mezi chladičem a hadicí, je ještě plastový "mezikus". Na spodním je navíc výpustní ventil na chladící kapalinu. Když jsem vše nasadil zpátky, voda kolem tohoto mezikusu teče. V tomto mezikusu je gumový těsnící kroužek. Mám za to, že jeho výměna postačí k utěsnění. Dá se někde sehnat pouze tento kroužek nebo budu muset koupit celý ten plastový kus s výpustím ventilem?

Případně kdyby jste někdo vědět jaký má ten kroužek rozměry?

Děkuji mnohokrát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dá se koupit samostatně. Buď v "mototechně" nebo někde v jiný prodejně autodílů. Rozměr ti neřeknu, ale kupoval sem ho tak, že sem si starej vzal ss sebou a změřil si hadici kvůli vnějšímu průměru.

Nebo to omázni silikonem a slep to. Je to sice ne "prasáka" ale taky je to řešení

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

klasickej O krouzek ;) presne jak pise luda, bud zajed rovnou do skodovky s krouzkem kde budou vedet na 100 % jakej rozmer, nebo nekam do servisu ci prodeje nahradnich dilu ;) a nebo je taky reseni nejakej silikon ale bacha taky na silion aby se ti trebna nerozpustil a neudelal ti neco v obehu, ale to snad ne ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řešit to takhle prasácky je opravdu dobrá rada. Zajdi do škodovky a objednej resp. kup originální díl.

Cenově tě to nezabije a nemusíš zkoumat ani rozměry ani lítat po obchodech. Číslo dílu N 907 653 01,

rozměr 32x4.

P.S. Při výměně vyčisti dosedací plochu O-kroužku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Dobrý večer,

Jelikož mi kolísala teplota a někdy teploměr na palubce zůstal jen ležet a nic neukazoval.. zakoupil jsem tedy original škoda celý termostat i s čidlem a vyměnil to (ten starý termostat byl opravdu úplně rozpadlý). Teď teploměr ukazuje super a auto se zahřeje mnohem dříve než před tím. Jenže mi začala šíleně ubývat chladící kapalina a když sem otevřel po dvou dnech kapotu tak expanzka byla prázdná a přimo vedle jak je klínový řemen kouřila pára a na motoru byla vidět ta růžová kapalina (G12) jak kape od někaď.

V servise řekli že vodní čerpadlo je v háji... no ale mohl jsem to čerpadlo nějak zničit výměnou termostatu? Je pravda že jsem s tím termostatem taky měnil expanzku a celou chladící kapalinu za novou.

Editováno: , autor: MarekIRL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak tak,... proste stroj kterej uz doslouzil,... ale nejdriv vysonduj odkud to tece ;)

muze to bejt treba jenom tesneni,... ale i tak musi pumpa ven ;) tesneni je v radu deseti korun ;) pumpa v radu par set korun

jak rikam,... poradne to otri a vysonduj odkud to tece,.. jestli prepadem tak je pumpa OFF jestli mezi prirubou,... je to tesneni ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kapalinu jsem samozřejmě naředil 1:1. Co mám za rozvod bohužel nevím (mám motor 1.4 MPI 50kW typ ATZ) zas až tak se v tom nevyznám. Už mi tu pumpu vyměnili v servisu... nemohl jsem čekat na známého který má garáž :( no a stálo mě to €400 to je mazec no za pitomou vodní pumpu, výměnu klínového řemene a novou chladící kapalinu.... bydlím v Irsku a tady je to všechno předražený no.

Děkuji za vaše rady.

Editováno: , autor: MarekIRL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když dávám novou chladicí kapalinu vydám na tělese termostatu čidlo teploty a zaleju blok motoru. Pokud to tak neuděláš je nebezpečí , že vodní pumpa pojede chvíli nas sucho (ve většině případů to přežije) no a to je smrt axiální ucpávky. Vodní pumpa začne téct. Ještě tomu třeba napomůžeš zvýšenýma otáčkama nebo dokonce zaturováním. Pokud jede chvíli nasucho nemusí přežít.

Takže moje odpověď na otázku prvního příspěvku z tohoto vlákna je Ano vodní pumpa se mohla zničit ,ale ne výměnou termostatu, ale tím, že jsi nezalil blok motoru a pumpa jela chvíli na sucho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha no tak to by souhlasilo ta vodní pumpa už totiž byla načatá.. před dvěma roky už mi tehdy při prohlídce v servise říkali že teče ale nebylo to tak strašné... no a tou výměnou jsem ji asi dorazil... Děkuji za příspěvek příště si dám pozor a vytáhnu to čidlo a doleji kapalinu i tam.

Takže abych si to upřesnil. Udělal jsem chybu v tom že když jsem vypouštěl chladící kapalinu tak v té době byl termostat rozpadlý - takže vlastně otevřený i když byl motor studený.. proto mi taky vytekly asi 4 litry kapaliny když jsem to vypouštěl tím ventilem na chladiči. Po té jsem vyměnil termostat (již nový uzavřený) a nalil chladící kapalinu do expanzky až po max a poté nastartoval. Zajímavé ale je že i po zahřatí kdy by se měl otevřít termostat.. moc neubylo jen trochu.. vím že jsou tam dva okruhy které dělí ten termostat ale kolik litrů je v každém?

Editováno: , autor: žralok
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.cez čidlo dolievať nemusíš..vytiahni to čidlo von a nalievaj do nádržky až pokiaľ ti to nebude cez to čidlo vytekať von..potom daj čidlo naspäť a je...

2.no tá voda ti neklesla preto,lebo tam bola niekde v systéme vzduch."bublina"

3.áno sú tam 2 okruhy (malý a veľký),ale vodu nenalievaš samostatne do nich...tzv "malý" je motor samotný a "veľký" je + chladič...takže ak teplota v motore presiahne určitú teplotu,tak práve ten termostat sa otvorí a pustí chlad.zmes do okruhu "veľkého",kde sa zmes pomocou chladiča/ventilátora schladí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo chápu, díky za vysvětlení. Já to tady četl že se má to čidlo vytáhnout ale zase tu byli borci co psali že nic nevytahovat jen nechat otevřenou expanzku a nastartovat - že prý se to odvzdušní samo, což je sice pravda ale už nenapsali že pumpa pojede chvíli na sucho a může odejít.

Děkuji moc tohle je přesně to co jsem potřeboval vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

ahojte mam takový problém dnes jsem se zhrozil,když jsem otevřel kapotu motoru mi z termostatu přesněji z místa na obrázku  celkem intenzivně výtekála chl.kapalina....nezbylo mi tam vůbec nic musel jsem zbytek dojet na laně... :( je dodám že teplota kapaliny byla OK (ukazatel ve středu). nevíte čím to může být..má tam ten otvor na boku být?

post-66786-0-66166600-1377894810_thumb.j

Editováno: , autor: pimbol
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím,

 

chtěl jsem se zeptat, jestli se dá opravit nějak vypouštěcí ventil chladící kapaliny u chladiče ? Při natlakování mi odtud teče voda a více už ventil nejde dotáhnout, co s tím ? Dá se koupit nový nebo obsahuje nějaké těsnění, které bych vyměnil ? A jak se případně tento díl jmenuje, procházel jsem stránky s náhradními díly na škodovku a nenašel jsem ho. Viz obrázek, je tam označené kudy to teče. Děkuji za pomoc...

http://s1.imgupload.cz/img/--/334924/NIrPh/ventil.png

Editováno: , autor: Pawouk
Edituj příspěvky!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...