Jump to content
galaher

Výměna oleje a olejového filtru

Recommended Posts

nikdo nic? Kurfa, za chvílu už nutně musím měnit, tak nedělejte, že nic :D

Jak nikdo nic vždyť jsem ti to napsal viz výše . Dal bych tam OMV 10W40. Pokud myslíš dej si tam mogul . Já ho tam N I K D Y dávat nebudu.

Pracuji v dopravě a mám dlouholeté zkušenosti, dříve jsme používali Parama a Moguly a v posledních desti letech OMV.

A co jste měli za problémy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
nikdo nic? Kurfa, za chvílu už nutně musím měnit, tak nedělejte, že nic :D

Jak nikdo nic vždyť jsem ti to napsal viz výše . Dal bych tam OMV 10W40. Pokud myslíš dej si tam mogul . Já ho tam N I K D Y dávat nebudu.

Pracuji v dopravě a mám dlouholeté zkušenosti, dříve jsme používali Parama a Moguly a v posledních desti letech OMV.

A co jste měli za problémy?

Životnost, havarie nákladních motorů.

Už jenom když ten motor rozděláš po nějakém větším počtu km tak vidíš jestli je uvnitř zakarbonovaný , nebo čistý. Kvalita oleje to ovlivňuje nejvíc jinak samozřejmě styl jízdy(např podtáčení), zda jezdíš s prohřátým motorem, jaké vzdálenosti a podobně.

Edited by Pepa007

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest MichalF
Tak jsem naposled měnil začátkem srpna, no a jsem zase před výměnou. Jak jsem pročítal různý věci okolo, tak nevím, co tam nacpat. Už si nepamatuju, co tam cpal první majitel, ale já dlouho Shell za 1325,-/4l, poslední dobou Mobil 1190,-/5l , no a teď kurfa váhám, když je teda vlastně jedno jakej, hlavně když splňuje 500.00, 505.00. Tak pak bych tam mohl bez obav dát i Mogul z Parama za nějakých 130,-/1l. Takže vlastně méně než polovic oproti Shellu. Máte s tím někdo zkušenosti? Zas bych nerad něco odkurvil, ale na druhou stranu si zas říkám, proč vyhazovat prachy oknem, když i ten Mogul odpovídá specifikaci.

Ja davam SHELL DIESEL ULTRA 5W-30 do TDI a litr stoji 360,-Kc coz neni zadny ranes a jsem spokojen.Radeji leju osvedcenou klasiku,nez nejaky pokus.A to pouzivam SHELL cca 7 let.GOLF II,TOLEDO a ted OCTAVIE.

Souhlas pane ... u me je to taky shell a taky max. spokojenost !!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Od 50 tis. km používám polosyntetiku jako u Felicií (mám 1,6/74 kW). Najeto 110 tis. km a v pohodě.

co to je polosyntetika jako do Felicií?

Nechávám si olej měnit v servisu a na faktuře je "olej extra turbo" za 185,- vč.DPH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogulu se vůbec neboj. Mogul GX FE PRO je skutečně kvalitní olej. Zaráží mě jak si sou všichni jistí kvalitou Shellu. Proč se ve Fábii WRC používal olej Castrol i po vstupu Shellu do Škoda Motorsport??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mogulu se vůbec neboj. Mogul GX FE PRO je skutečně kvalitní olej. Zaráží mě jak si sou všichni jistí kvalitou Shellu. Proč se ve Fábii WRC používal olej Castrol i po vstupu Shellu do Škoda Motorsport??

ty na něj jezdíš? Máš nějaké bližší zkušenosti? Myslím třeba jezdím na něj už 300tkm a no problem, tudle jsem se vrtal v motoru a krásně čistej...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mogulu se vůbec neboj. Mogul GX FE PRO je skutečně kvalitní olej. Zaráží mě jak si sou všichni jistí kvalitou Shellu. Proč se ve Fábii WRC používal olej Castrol i po vstupu Shellu do Škoda Motorsport??

ty na něj jezdíš? Máš nějaké bližší zkušenosti? Myslím třeba jezdím na něj už 300tkm a no problem, tudle jsem se vrtal v motoru a krásně čistej...

Ve firmě ho prodáme přes 300 l/ měsíčně. Nemám jedinou zápornou referenci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mogulu se vůbec neboj. Mogul GX FE PRO je skutečně kvalitní olej. Zaráží mě jak si sou všichni jistí kvalitou Shellu. Proč se ve Fábii WRC používal olej Castrol i po vstupu Shellu do Škoda Motorsport??

ty na něj jezdíš? Máš nějaké bližší zkušenosti? Myslím třeba jezdím na něj už 300tkm a no problem, tudle jsem se vrtal v motoru a krásně čistej...

Ve firmě ho prodáme přes 300 l/ měsíčně. Nemám jedinou zápornou referenci.

a do čeho to ty lidi kupujou nevíš?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a do čeho to ty lidi kupujou nevíš?

Mogul GX FE PRO je až na vyjímky takřka univerzální olej.

no to jo, ale do čeho to ty lidi lejou. Jestli do oktávek nebo do starejch škodáren? Ono do fáčka nebo do filcky je asi fuk, co se tam naleje. Zajímá mně, jaký jsou s tímto olejem zkušenosti v motorech, ne v "troskách" :D Jinak díky moc za výše uvedené i za další zkušenosti, který sem písneš. Taktéž i ostatní, jmenovitě třeba Pepa007 :palec2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když už bych šel do mogulu tak specifikace DTT, která je určena spec pro diesely, ale Tomáši opravdu vyprdni se na experimenty. Doporučení třeba na ten OMV, který jsem ti minule uváděl a jeho cena není vysoká. Jaký je tam cenový rozdíl mezi Mogulem , který jsis vzal do hlavy? Ten rozdíl v ceně je nepochybně podstatně nižší, než náklady, které souvisí ze snížením životnosti motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Když už bych šel do mogulu tak specifikace DTT, která je určena spec pro diesely, ale Tomáši opravdu vyprdni se na experimenty. Doporučení třeba na ten OMV, který jsem ti minule uváděl a jeho cena není vysoká. Jaký je tam cenový rozdíl mezi Mogulem , který jsis vzal do hlavy? Ten rozdíl v ceně je nepochybně podstatně nižší, než náklady, které souvisí ze snížením životnosti motoru.

Tak Mogul DTT není nevhodnější výběr pro Octavii 1,9 TDi. Tento olej se používá většinou pro nákladní auta, stavební stroje, lokomotivy apd..... Určitě nesouhlasím, že by použitím oleje Mogul mělo dojít ke snížení životnosti, a že by se jednalo o experimentování. Když už jsem u toho, tak řadu let se používal /používá/ olej Mogul v prvovýrobě Škodovky včetně motorů TDi. Také ho škodovka distribuovala do servisní sítě jako originál Škoda olej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co takhle Valvoline... lijeme ho doma do dvou octavek a pohoda a ted navic tady nekdo na foru nabizi tyto oleje za solidni ceny: http://www.valvoline.inshop.cz/inshop/

Do jedne lijeme 10W-40 a do druhe 5W-40, u te prvni, ale u pristi vymeny zrejme prejdeme na 5W-40.Myslim si, ze si to ten motor zaslouzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Když už bych šel do mogulu tak specifikace DTT, která je určena spec pro diesely, ale Tomáši opravdu vyprdni se na experimenty. Doporučení třeba na ten OMV, který jsem ti minule uváděl a jeho cena není vysoká. Jaký je tam cenový rozdíl mezi Mogulem , který jsis vzal do hlavy? Ten rozdíl v ceně je nepochybně podstatně nižší, než náklady, které souvisí ze snížením životnosti motoru.

Tak Mogul DTT není nevhodnější výběr pro Octavii 1,9 TDi. Tento olej se používá většinou pro nákladní auta, stavební stroje, lokomotivy apd..... Určitě nesouhlasím, že by použitím oleje Mogul mělo dojít ke snížení životnosti, a že by se jednalo o experimentování. Když už jsem u toho, tak řadu let se používal /používá/ olej Mogul v prvovýrobě Škodovky včetně motorů TDi. Také ho škodovka distribuovala do servisní sítě jako originál Škoda olej.

Áááá, zajímavé info. Tak jestli to leje Škodovka do novejch aut, tak by se jen potvrzovala moje domněnka, že oleje z Parama nejsou sračky.

Pánové, nepodceňujme české výrobky, mnohdy jsou dokonce kvalitativně lepší než nějaký západní šmejd. :palec2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to sice věc názoru,ale Paramo bych si asi nedal.Máme Texaco a stojí stejně,jako to Paramo.dáváme ho už 8 let jak do osobáků,tak i do kamionů a nikdy nic kvůli oleji nevzniklo a to si necháváme brát pravidelně jednou ročně vzorky z motorů. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stejně ty oleje musí splňovat určitý parametry a specifikace. Pochybuju že by si dneska nějaký výrobce dovolil něco jinýho napsat na láhev a něco jinýho do ní nalil. Takže hlavně dodržet doporučený specifikace a je to v pořádku. A i kdyby se o něco zkrátila životnost motoru, tak pochybuju že tady má někdo oktávu, která má třeba 400 000 najeto, aby se bál že mu kvůli oleji odejde motor. Zdá se mi to přehnané

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stejně ty oleje musí splňovat určitý parametry a specifikace. Pochybuju že by si dneska nějaký výrobce dovolil něco jinýho napsat na láhev a něco jinýho do ní nalil. Takže hlavně dodržet doporučený specifikace a je to v pořádku. A i kdyby se o něco zkrátila životnost motoru, tak pochybuju že tady má někdo oktávu, která má třeba 400 000 najeto, aby se bál že mu kvůli oleji odejde motor. Zdá se mi to přehnané

Tak v jedné drobnosti s tebou nemohu souhlasit. Těch 400tkm zas takovej problém není a určitě tady takovejch Octávek na foru pár bude. Někteří o tom ani neví...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mogulu se vůbec neboj. Mogul GX FE PRO je skutečně kvalitní olej. Zaráží mě jak si sou všichni jistí kvalitou Shellu. Proč se ve Fábii WRC používal olej Castrol i po vstupu Shellu do Škoda Motorsport??

Synovec lije ten Mogul do Vectry 2,5V6 už delší dobu a OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

došel sem se kouknout na štítek, co mám v autě vůbec nalitýho - co tam nechal nalejt muj předchůdce - kupoval sem auto od známýho se serviskou a vim, že to dával do Škoda servisu s každou prkotinou

letos ne jaře mu mněnili olej - nalili mu

Castrol SLX 0W30, longlife II - intrval výměny 40000-60000

je to docela extrém, já osobně bych to tam asi nedával, ten olej bude asi hodně řídkej - podle čísla, ale jinak ani nejmenší problém, já osobně sem najel na autě asi 8000, výměna byla ve 120000, teť tam mám 133000, nebyl dolit ani malej panák oleje, a hladina se drží na středu měrky bez nejmenší změny

ale jak řikám, já osobně bych to tam asi nedával, nejni zrovně najlevnější..., kolem 1000/litr :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

je to přesně jak píše Zaajdaa.Žádný výrobce si nedovolí jít pod specifikaci co uvádí na štítcích a taky dobrovolně nad tuto specifikaci.Jak jsem už možná někde psal,dělal jsem na zkušebně motorů kde se dělaly zkoušky a to i dloudobé na kde co a taky zkoušky přímo pro olejářské firmy a ty naše se dobře držely špičky.

Share this post


Link to post
Share on other sites
je to přesně jak píše Zaajdaa.Žádný výrobce si nedovolí jít pod specifikaci co uvádí na štítcích a taky dobrovolně nad tuto specifikaci.Jak jsem už možná někde psal,dělal jsem na zkušebně motorů kde se dělaly zkoušky a to i dloudobé na kde co a taky zkoušky přímo pro olejářské firmy a ty naše se dobře držely špičky.

Myslím si taky tak -_-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Živim se v oboru 22let ale koukám že asi stále vím málo-já bych do svého auta toto nikdy v životě nenalil.(myslím tím každé auto s turbodmychadlem)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Máte pravdu, výrobce olejů si to nedovolí. Ale na trhu je spousta značek olejů, kde vyrobce oleje nelze určit, např. Globe, Starline, Cartechnic, Cinoil...... A tam se těm údajům na obalech nedá stoprocentně věřit. Ono také je rozdíl, zda napíší, že olej splňuje nebo dosahuje, či přesahuje uvedenou normu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
je to přesně jak píše Zaajdaa.Žádný výrobce si nedovolí jít pod specifikaci co uvádí na štítcích a taky dobrovolně nad tuto specifikaci.Jak jsem už možná někde psal,dělal jsem na zkušebně motorů kde se dělaly zkoušky a to i dloudobé na kde co a taky zkoušky přímo pro olejářské firmy a ty naše se dobře držely špičky.

no asi tak nějak si myslím. A proto podle mně ten Mogul musí být naprosto v pohodě a srovnatelný třeba se Shell, kterej je ale tak 3x dražší.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...