Přejít na obsah

1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW


Jirka37

Doporučené příspěvky

nemelo by to byt nic neobvykleho, naliji ti stejny olej, daji stejny filtr, udelaj ti revizi CNG, patrne... mozna vymeni nejaky filtr na CNG..

JINAK-Brno - vsechny benziny maj cenu 27.20za CNG.. tato cena bohuzel dolu nejde. Oproti tomu cena kolem 13.50-14kc/l LPG je parada..

pri spotrebe 4kg CNG nebo 8l LPG uz vychazi cena za KM nastejno..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

nesouhlasím, všude 27,70 nestojí, Kolín 26.30, Kutná Hora 26.50 a jinde je i levněji a LPG na pumpách dejme tomu od 13.50, ale také ne všude, je i za 16. Jinak 1kg cng je tak 1.4l benzínu a jak počítám, tak cng při tvých cenách na km při 4kg výjde na 1.10kč/km a v lpg na 1.25kč/km, což je stále rozdíl,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Škoda Octavia G-Tec je poháněna výhradně upravenou verzí turbomotoru 1.4 TSI o výkonu 81 kW. Zemní plyn má oktanové číslo 128. V praxi to znamená možnost zkrátit předstih zážehu, aniž by docházelo k nebezpečnému detonačnímu spalování. Teplota spalování až 537 °C je ale v porovnání s benzinem o dost vyšší (činí zhruba 340 °C), stejně jako expanzní tlak. Nevýhodou zemního plynu jsou omezené mazací schopnosti.

 

Aby se zvýšila odolnost proti opotřebení, musely být upraveny písty, respektive pístní kroužky. Drážka pro první kroužek je anodicky oxidovaná a navíc kroužek dostal dodatečnou povrchovou úpravu. Jiné je časování rozvodu, čehož bylo dosaženo změnou profilu palců vačkových hřídelů, které jsou nyní o něco vypouklejší. To mimo jiné znamená delší otevření ventilů. Jejich dříky jsou povrchově upraveny nitridováním, přičemž konce dříků jsou tvrzené. Aby nedocházelo k zaklepávání ventilů do hlavy válců, byl použit odolnější materiál na jejich sedla. A konečně dříky výfukových ventilů mají dva těsnicí břity se sníženou přítlačnou silou.

 

U přímovstřikových zážehových motorů ústí vstřikovače benzinu přímo do spalovacího prostoru. Znamená to, že jsou vystaveny zvýšenému tepelnému namáhání. Protékající benzin je ale účinně chladí, takže za normálních okolností nedochází k jejich zapečení. Trochu jiné to je při provozu na zemní plyn. Ten má totiž vlastní vstřikovače ústící do sacího potrubí. Aby nedošlo k poškození benzinových vstřikovačů, jsou ve styku s hlavou osazeny teflonovým kroužkem s příměsí grafitu s vysokou tepelnou vodivostí. Dochází tak k rychlému odvodu tepla z ventilů do chlazené hlavy válců.

 

Vysoká tepelná účinnost, která je průvodním jevem při spalování zemního plynu, znamená zároveň nižší kinetickou energii výfukových plynů. Pokud by bylo použito turbodmychadlo z výchozí 1.4 TSI, docházelo by k výraznějšímu zpoždění jeho náběhu při přidání plynu (turboefekt). Škoda to vyřešila tím, že stávající skříň osadila menším rotorem turbíny/dmychadla, jehož setrvačnost je nižší, než jakou vykazuje verze použitá v běžném motoru 1.4 TSI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda Octavia G-Tec je poháněna výhradně upravenou verzí turbomotoru 1.4 TSI o výkonu 81 kW. Zemní plyn má oktanové číslo 128. V praxi to znamená možnost zkrátit předstih zážehu, aniž by docházelo k nebezpečnému detonačnímu spalování. ...

 

Tohleto je zase blábol, že by autorovi patřilo dát korunu a poslat ho do drogérie pro kopyto na vohejbání rohlíků nebo do lékárny pro semtele...

Vyšší oktanový číslo znamená možnost ZVĚTŠENÍ předstihu (neboli dosažení lepší účinnosti motoru)  a ne jeho zkracování... Pro Boha, co za Emany to dneska pustěj psát do novin, to už překračuje všecky krajní meze...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Nejspíš to předělávají, v konfigurátoru G-TEC je, výbava Elegance byla vyměněna za Style. V produktové stránce Octavie ještě Elegance je, ale do konfigurátoru už netrefí a G-TEC tam momentálně není :-)

Editováno: , autor: AloisB
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 3 měsíce později...

....

Byl jsem zvyklý, že ze všemi vozy co jsem měl od Škodovky, jsem schopný jezdit spotřebu, kterou udávají nebo i míň :kol-32:

Jenže to se ještě měření spotřeby nedělalo pomocí ojebávacího softwaru a tak, aby koncernová "průměrka" ve spotřebě a tudíž i v emisích CO2 dovolila produkci podobnejch motoricky přebušenejch zvěrstev, jako jsou Touareg nebo Veyron bez udělení pokuty od €urochujsajůzu...

Já se nebesky těším  na dobu, až si lidi konečně uvědomí, že ňafání ekoteroristů je jenom hra na to, kdo jim víc zaplatí za kušování a kdy konečně začneme jak €urochuje, tak ekoteroristy věšet na stromy nebo (líp) pod ty stromy zakopávat za živa, aby byli tý vegetaci taky k něčemu užiteční. Žádnej skutečnej přínos ty jejich zkurvený €urovyhlášky nepřinesly, jen způsobily daleko větší ojebávání ze strany výrobců aut a zvedání ceny za vyvíjený a montovaný technologie údajně zvyšující ekologičnost auta, který ve finále fungujou jen v labáku respektive v momentě, kdy auto zjistí "že je měřeno", ale v reálu na silnici ne. Pak se nediv, že nedokážeš dosáhnout v reálným provozu na tu jejich namodelovanou a doslova vymodlenou spotřebu, vydedukovanou podle nějakýho labákovýho experimentu... Když jsem byl malej kluk, měli jsme doma škůdku 110 LS, která měla papírovou spotřebu 8 litrů "na sto". Dnešní auta jsou možná trochu aerodynamičtější, ale určitě jsou těžší než ta dávná škůdka a taky jezdí vyššíma rychlostma - zatímco tepelnou účinnost motorů nedokázal nikdo zvednout ne od roku 1970, ale dokonce už od druhý světový války natolik radikálně, aby to opravňovalo výrobce tvrdit něco o "kombinovaný spotřebě" natolik nízký, jak se nám dneska snaží kde kdo nablejt do hlavy ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já znám zatím auto jenom na zimních 205/50 R17, letní mám 205/55 R16.

Tak uvidíme jestli se to hne.

 

A další otázka, kolik jste nejvíce natankovali, když jsme měli prázdnou CNG nádrž.

Na čerpací stanici v Pardubicích mě to tam natlačilo 16.2kg.

15,28, ale nebyla prázdná

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak se to vezme;

nejčastější trasy znám velmi dobře a je kravina přidávat plyn z kopečka, když je dole obec nebo křižovatka. Tím nechci říct, že jedu jak důchodce pořád 50km/hod, jen abych měl co nejnižší spotřebu.

Prostě koho dojedu, toho předjedu - nerad se nechávám omezovat stylem jízdy někoho přede mnou, který přehnaně dodržuje předpisy.

Myslím, že jezdím normálně (eliminovat styl: plyn->brzda)  :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

už jsi zkoušel trochu zrychlit? Potřeboval bych si s někým porovnat spotřebu při 180 km/h a 4 lidech. Nějak se mi nezdá prumenrá 4,7kg/100km

Editováno: , autor: Pawouk
Necituj bezprostředně předcházející příspěvek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Máte někdo zkušenosti, jak se G-TEC chová na zasněžené, či jinak méně adhezní silnici, oproti klasické 1.4 TSI? Mám na mysli, zejména, v důsledku  jiného rozložení váhy na přední a zadní nápravu.

 

gtec sedí na silnici jako přibitý, s klasickou 1,4 jsem nejel, takže nemohu porovnat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je mazec.. cena BA sla dolu -10 korun, cena nafty -12 korun, cena LPG- 6 korun, cena CNG -2 koruny..

snížení ceny CNG jen o 2Kč by bylo v pořádku v případě, že až ceny BA a N poletí nahoru zůstane cena CNG přibližně stejná. Ale nevěřím tomu. Rád si počkám jaký to bude mít vývoj. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...