LiveBomb Vloženo 17. Únor 2019 Sdílet Vloženo 17. Únor 2019 (editace) Ahoj, tak sem hodil baterii na nabíječku aniž bych ji odpojoval (+ na + a - na bod). Nabíječka ukazovala "oranžovou" a asi za hodinu už svítila "zeleně" (100%). SOC na displeji ale ukazuje pořád 60%, znamená to, žej e baterie KO? Editováno: 17. Únor 2019, autor: LiveBomb Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 17. Únor 2019 Sdílet Vloženo 17. Únor 2019 KO je, pokud nekolik hodin po jizde nebo po odpojeni nabijecky bude mit napeti na svorkach mensi nez 12V, ale resil bych to az pred zimou, v lete to tak nevadi a zima uz defakto skoncila, tak jestli ti to startuje, neres to do pristi zimy. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LiveBomb Vloženo 17. Únor 2019 Sdílet Vloženo 17. Únor 2019 (editace) Na testeru 12.5, 12 a 5 mi to ukazalo 5V. Startuje to, ale hazi to ruzny chybovy hlasky na Dotu, piska pri zavirani kufr, vypina se asistent dalkovych svetel atd (ale diagnostika je cista) .... Takže teď vzít: Exide EK700 Varta 099AGM Bosch S5 AGM Podle mě Varta a Bosch sjíždí z jedné linky, jen dostávají jíné nálepky. Editováno: 17. Únor 2019, autor: LiveBomb Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cromoly Vloženo 8. Březen 2019 Sdílet Vloženo 8. Březen 2019 Ahoj, měl bych dotaz k vypnutí rekuperace pomocí odpojení konektoru na baterii, který zapříčiní i vypnutí SS. Tímto dojde k vypnutí rekuperace a nabíjení baterky do 100%, nebo se jen začne baterka nabíjet nonstop jako bez inteligentního dobíjení, ale pouze do 80%? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 8. Březen 2019 Sdílet Vloženo 8. Březen 2019 Vypne to SSS, rekuperaci i inteligentni dobijeni do 80%, cili prestane to pri jizde vybijet autobaterii (napeti kolem 12 V az 13 V) a nebo naopak prebijet autobaterii pri napeti kolem 15 V. Nastavi to alternator na nejakou zakladni hodnotu dobijeni neco mezi 14 V az 14,6 V a autobaterie se dobiji do plna. 2 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mir Vloženo 8. Březen 2019 Sdílet Vloženo 8. Březen 2019 @LiveBomb, už se to tu někde psalo, že napojenou autobaterii nedobiješ do 100%, ale je jí třeba odpojit a pak při připojování až naposledy nacvaknout ten konektor na mínusovém pólu, aby to neházelo nějakou chybu, ale stejně ti ,, inteligentní '' nabíjení tu baterku vycucne na 80%. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LiveBomb Vloženo 8. Březen 2019 Sdílet Vloženo 8. Březen 2019 @mir já sem ji nakonec nenabil ani mimo auto a když pak jo, tak stne byla za den zase polomrtvá. Takže už mám 70AH Vartu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mir Vloženo 8. Březen 2019 Sdílet Vloženo 8. Březen 2019 Chce to tu baterku trochu hlídat, třeba voltmetrem v zásuvce zapalovače a když už tam je třeba 12,3 - 12,2V tak dobíjet. Co se týká té Varty, snad ti bude sloužit, ale jednou jsem taky koupil Vartu do Fabie 1.9 TDI na zkoušku a po půl roce kaput, skrat na článek, ale peníze nakonec vrátili i když se jim moc nechtělo, pak už jsem koupil Bannerku, ale co vím tak ty Exide vychází dobře v testech. Teď mám Exide EFB a zatím drží, tak další bude asi taky Exide, ale vemu tu lepší AGM. Škoda Fabia 1.2 Tsi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 8. Březen 2019 Sdílet Vloženo 8. Březen 2019 (editace) před 3 hodinami, mir napsal: že napojenou autobaterii nedobiješ do 100%, ale je jí třeba odpojit a pak .... Co máte pořád s tím nabíjením baterie na 100 %? Chcete si vyvařit elektrolyt? Proč by se v autě nemohla nabít na 100%? Když mám potlačenou tu rekuperaci, za jízdy nabíjím 14,8V, proč bych jí po patřičně dlouhé jízdě neměl mít na sto procentech (i když po tom netoužím)? Editováno: 8. Březen 2019, autor: Clerfayt 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 8. Březen 2019 Sdílet Vloženo 8. Březen 2019 (editace) Autobaterie se může i přebíjet, což jí samozřejmě škodí, v návodu k palubnimu PC ve Felicii jsem měl psáno, že k přebíjení autobaterie dohází při napětí nad 14,5 V. Dnešní baterie EFB a AGM vydrží jistě víc, ale 14,8 V už může být moc i na ně. Editováno: 9. Březen 2019, autor: osobne 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petran Vloženo 8. Březen 2019 Sdílet Vloženo 8. Březen 2019 Je opravdu smutné číst v případě nového moderního auta střední třídy (či dnes vlastně jakéhokoliv) o potřebách ručního dobíjení autobaterie. Dnes v době nanotechnologií a umělé inteligence by se mělo uživatelsky dobíjet baterii pouze v případě elektromobilu. Odstrašující způsob fungování tzv zelených. 1 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 8. Březen 2019 Sdílet Vloženo 8. Březen 2019 Jediná cesta je, rekuperaci potlačit, aby auto dobíjelo. Nabíjet baterii externě nemá smysl. Za 20 km jízdy ji to inteligentní nedobíjení vybije. 1 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petran Vloženo 8. Březen 2019 Sdílet Vloženo 8. Březen 2019 Zkoušel někdo takové zacházení s baterií reklamovat? Vydrží baterka v takovém provozu alespoň dva roky? A asi nebude do 2tis jako klasika. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 8. Březen 2019 Sdílet Vloženo 8. Březen 2019 Někomu vyydrží těch cca 2 roky. U nás, co mají lidi služebáky, se docela baterie serou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Qual Vloženo 8. Březen 2019 Sdílet Vloženo 8. Březen 2019 Mě vydržela v předchozím Rapidu (MY 2016, takže to už ten tupěinteligentí systém mělo) ty tři roky určitě, otázka je jestli ještě slouží i teď, to už nevím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 8. Březen 2019 Sdílet Vloženo 8. Březen 2019 před 55 minutami, Petran napsal: Zkoušel někdo takové zacházení s baterií reklamovat? Vydrží baterka v takovém provozu alespoň dva roky? A asi nebude do 2tis jako klasika. Reklamoval jsem ji a teď to řeší ČOI ;-). Je to skoro na hromadnou žalobu na automobilky, neinformování zákazníků (návod k používání auta - o nabíjení jen na max 80% tam není ani řádek) a ničení baterie v autě jejím nedobíjením na 100%. Při nedobíjení vzniká sulfatace, což zásadně snižuje její kapacitu, která pak není schopna udržet napětí. U každého auta se následky mohou projevit odlišně: nemožnost zapnout spotřebiče citlivé na nízké napětí (typicky přídavné topení), problémy se startováním, zničení baterie (ztráty kapacity) a nutnost koupit novou aj. I takto týraná baterie však může vydržet ty dva roky. V autě bez inteligentního dobíjení mi baterie vydržela 11 let. 2 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petran Vloženo 8. Březen 2019 Sdílet Vloženo 8. Březen 2019 Dej pak prosím vědět. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cromoly Vloženo 9. Březen 2019 Sdílet Vloženo 9. Březen 2019 Vypne to SSS, rekuperaci i inteligentni dobijeni do 80%, cili prestane to pri jizde vybijet autobaterii (napeti kolem 12 V az 13 V) a nebo naopak prebijet autobaterii pri napeti kolem 15 V. Nastavi to alternator na nejakou zakladni hodnotu dobijeni neco mezi 14 V az 14,6 V a autobaterie se dobiji do plna. Diky za odpoved. Je to pro me teda lepsi varianta nez to udelat pres diagnostiku, protoze v pripade potreby navratu do puvodniho stavu je to otazka par vterin bez jakehokoliv naradi a funkce je stejna 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 9. Březen 2019 Sdílet Vloženo 9. Březen 2019 Ovšem nikde není zatím potvrzeno, či vyvráceno, zda-li toto odpojení nemá tzv. “vedlejší účinky”. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Karel z HK Vloženo 9. Březen 2019 Sdílet Vloženo 9. Březen 2019 Jo,jo je to votom že dneska může řídit i technický analfabet a proto taky dělají baterie bezúdržbové. Pokud se má nabít na 100% tak musí dosáhnout 16,8 V ale pak musí mít šroubovací uzávěry a neumí to inteligentní nabíječka. Jinak když vyndavám baterku tak z druhý baterky přivedu proud do zásuvky zapalovače a paměti zůstanou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cromoly Vloženo 9. Březen 2019 Sdílet Vloženo 9. Březen 2019 Ovšem nikde není zatím potvrzeno, či vyvráceno, zda-li toto odpojení nemá tzv. “vedlejší účinky”. No na co by to mohlo mit negativni vliv? Mne to doporucil muj automechanik s tim, ze takhle u nej ve firme provozujou pres deset aut bez jakyhokoliv problemu. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 9. Březen 2019 Sdílet Vloženo 9. Březen 2019 Ja mam konektor vytazeny pul roku a zadne problemy jsem nezaznamenal. Zapojovat ho budu pouze na servisni prohlidky a STK. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cromoly Vloženo 10. Březen 2019 Sdílet Vloženo 10. Březen 2019 Ja ho ted mel vyplej i na STK a v pohode :-) 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 10. Březen 2019 Sdílet Vloženo 10. Březen 2019 Takze pres mereni emisi to projde i s vytazenym konektorem? Dobra zprava, kdybych na zasunuti konektoru zapomnel. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cromoly Vloženo 11. Březen 2019 Sdílet Vloženo 11. Březen 2019 Přesně tak, jen na ME při napojení na diagnostiku říkal, že mu nejdou načíst jízdní data, že to vypadá, jako kdyby někdo smazal chyby těsně před ME... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.