Přejít na obsah

Autobaterie


xx30

Doporučené příspěvky

Ahoj,

tak sem hodil baterii na nabíječku aniž bych ji odpojoval (+ na + a - na bod). Nabíječka ukazovala "oranžovou" a asi za hodinu už svítila "zeleně" (100%). SOC na displeji ale ukazuje pořád 60%, znamená to, žej e baterie KO?

Editováno: , autor: LiveBomb
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na testeru 12.5, 12 a 5 mi to ukazalo 5V. Startuje to, ale hazi to ruzny chybovy hlasky na Dotu, piska pri zavirani kufr, vypina se asistent dalkovych svetel atd (ale diagnostika je cista) ....

 

Takže teď vzít:

Exide EK700

Varta 099AGM

Bosch S5 AGM

 

Podle mě Varta a Bosch sjíždí z jedné linky, jen dostávají jíné nálepky.

Editováno: , autor: LiveBomb
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj, měl bych dotaz k vypnutí rekuperace pomocí odpojení konektoru na baterii, který zapříčiní i vypnutí SS. Tímto dojde k vypnutí rekuperace a nabíjení baterky do 100%, nebo se jen začne baterka nabíjet nonstop jako bez inteligentního dobíjení, ale pouze do 80%?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypne to SSS, rekuperaci i inteligentni dobijeni do 80%, cili prestane to pri jizde vybijet autobaterii (napeti kolem 12 V az 13 V) a nebo naopak prebijet autobaterii pri napeti kolem 15 V. Nastavi to alternator na nejakou zakladni hodnotu dobijeni neco mezi 14 V az 14,6 V a autobaterie se dobiji do plna.

 

 

  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@LiveBomb, už se to tu někde psalo, že napojenou autobaterii nedobiješ do 100%, ale je jí třeba odpojit a pak při připojování až naposledy nacvaknout ten konektor na mínusovém pólu, aby to neházelo nějakou chybu, ale stejně ti ,, inteligentní '' nabíjení tu baterku vycucne na 80%.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chce to tu baterku trochu hlídat, třeba voltmetrem v zásuvce zapalovače a když už tam je třeba 12,3 - 12,2V tak dobíjet. Co se týká té Varty, snad ti bude sloužit, ale jednou jsem taky koupil Vartu do Fabie 1.9 TDI na zkoušku a po půl roce kaput, skrat na článek, ale peníze nakonec vrátili i když se jim moc nechtělo, pak už jsem koupil Bannerku, ale co vím tak ty Exide vychází dobře v testech. Teď mám Exide EFB a zatím drží, tak další bude asi taky Exide, ale vemu tu lepší AGM. Škoda Fabia 1.2 Tsi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, mir napsal:

že napojenou autobaterii nedobiješ do 100%, ale je jí třeba odpojit a pak ....

 

Co máte pořád s tím nabíjením baterie na 100 %? Chcete si vyvařit elektrolyt?

 

Proč by se v autě nemohla nabít na 100%? Když mám potlačenou tu rekuperaci, za jízdy nabíjím 14,8V, proč bych jí po patřičně dlouhé jízdě neměl mít na sto procentech (i když po tom netoužím)?

Editováno: , autor: Clerfayt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Autobaterie se může i přebíjet, což jí samozřejmě škodí, v návodu k palubnimu PC ve Felicii jsem měl psáno, že k přebíjení autobaterie dohází při napětí nad 14,5 V. Dnešní baterie EFB a AGM vydrží jistě víc, ale 14,8 V už může být moc i na ně.

 

skenovat0014.jpg      skenovat0015.jpg

  

 

 

Editováno: , autor: osobne
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je opravdu smutné číst v případě nového moderního auta střední třídy (či dnes vlastně jakéhokoliv) o potřebách ručního dobíjení autobaterie. Dnes v době nanotechnologií a umělé inteligence by se mělo uživatelsky dobíjet baterii pouze v případě elektromobilu. Odstrašující způsob fungování tzv zelených.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 55 minutami, Petran napsal:

Zkoušel někdo takové zacházení s baterií reklamovat? Vydrží baterka v takovém provozu alespoň dva roky? A asi nebude do 2tis jako klasika.


Reklamoval jsem ji a teď to řeší ČOI ;-).  Je to skoro na hromadnou žalobu na automobilky, neinformování zákazníků (návod k používání auta - o nabíjení jen na max 80% tam není ani řádek) a ničení baterie v autě jejím nedobíjením na 100%. Při nedobíjení vzniká sulfatace, což zásadně snižuje její kapacitu, která pak není schopna udržet napětí. U každého auta se následky mohou projevit odlišně: nemožnost zapnout spotřebiče citlivé na nízké napětí (typicky přídavné topení), problémy se startováním, zničení baterie (ztráty kapacity) a nutnost koupit novou aj. I takto týraná baterie však může vydržet ty dva roky. V autě bez inteligentního dobíjení mi baterie vydržela 11 let.

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypne to SSS, rekuperaci i inteligentni dobijeni do 80%, cili prestane to pri jizde vybijet autobaterii (napeti kolem 12 V az 13 V) a nebo naopak prebijet autobaterii pri napeti kolem 15 V. Nastavi to alternator na nejakou zakladni hodnotu dobijeni neco mezi 14 V az 14,6 V a autobaterie se dobiji do plna.
 
 
Diky za odpoved. Je to pro me teda lepsi varianta nez to udelat pres diagnostiku, protoze v pripade potreby navratu do puvodniho stavu je to otazka par vterin bez jakehokoliv naradi a funkce je stejna
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo,jo je to votom že dneska může řídit i technický analfabet a proto taky dělají baterie bezúdržbové. Pokud se má nabít na 100% tak musí dosáhnout 16,8 V ale pak musí mít šroubovací uzávěry a neumí to inteligentní nabíječka. Jinak když vyndavám baterku tak z druhý baterky přivedu proud do zásuvky zapalovače a paměti zůstanou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ovšem nikde není zatím potvrzeno, či vyvráceno, zda-li toto odpojení nemá tzv. “vedlejší účinky”.
No na co by to mohlo mit negativni vliv? Mne to doporucil muj automechanik s tim, ze takhle u nej ve firme provozujou pres deset aut bez jakyhokoliv problemu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...