cckl Posted October 27, 2014 Share Posted October 27, 2014 Zdravím,momentálně jsem ve Švýcarsku a než to dám do předraženého servisu, tak se chci poptat jestli někoho něco nenapadne.Fabia 1.4 MPI má najeto cca 130tkm, 70A altík. Jezdila bez příznaků, potom za 2 hodiny po příjezdu domů, už nešlo nastartovat. Startér ani neškubnul, zhasla palubka při pokusu o start.Baterku jsem nabil, potom najezdil cca 20km (4x start) a zase po 2 hodinách stání mrtvá.Po zapnutí klíčku svítí baterka, po nastartování hned zhasne.Napětí nabité baterie před startem 12,6V. Ihned po nastartování na baterce 14V a potom napětí pomalu klesá. Po 5 minutách na 12,5V...Měřil jsem i jednou po jízdě a to tam bylo 11,4V. Jinak když měřím na volnoběh a zvýším otáčky nebo třeba rozsvítím světla, tak se napětí nehne a stále pozvolně klesá.Jinak alternátor nevydává žádné zvláštní zvuky, aspoň nic co by šlo výrazně slyšet.Nejdřív jsem myslel, že to je baterka, ale to nízké napětí za běhu je podivné... Hlavně to klesání. Nevím co si o tom myslet, jestli to může být regulátor nebo diody? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supermarine_Spitfire Posted October 30, 2014 Share Posted October 30, 2014 funkční alternátor se změří tak, že téměř v celém rozsahu otáček (cca od 1500) by mělo být napětí mezi 13,5V až 14V. Pak jenom otázka, jak stará je ta baterie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luďa Posted October 30, 2014 Share Posted October 30, 2014 Anebo ti to něco vybíjí http://forum.skodahome.cz/topic/19805-klidov%C3%BD-odb%C4%9Br-proudu/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karel z HK Posted October 30, 2014 Share Posted October 30, 2014 Ahoj. Koukni zda ta kontrolka dobíjení zhasíná úplně jestli prosvítá tak je asi dioda fuč. Dále bych vyndal pojistku na servo a pokud nic tak koupit nebo vypůjčit baterii. Jinde to asi nebude. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
janok59 Posted November 2, 2014 Share Posted November 2, 2014 Ahojte. Práve teraz som riešil taký istý problém. Baterku vycucalo, že sa nedalo ani naštartovať, prístrojovka pri štartovaní zhasla. Keď som baterku nabil, naštartovalo v pohode, všetko išlo dobre ba aj kontrolka nabíjania zhasla, ale keď som zmeral napätie na baterke pri naštartovanom motore ukazovalo slabých 12,5 V, čo znamenalo, že alternátor nedobíja. Ale keď som meral na poistke alternátora na kryte baterie ( ja tam mám 175 A poistku a je prvá z ľava ) nameral som skoro 14,5 V a kontakt pod poistkou bol prehriaty. Čiže z alternátora na poistku dobíjalo ale cez opálený kontakt na poistke nepúšťalo napätie do baterie. Preto skús pozrieť kontakty na tej poistke alternátora, či sú v poriadku, prípadne očistiť a zmerať dobíjanie na baterke. Dúfam, že ti táto rada pomôže. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ropman Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 mám nyní také problém s dobíjením (Fabia 1,4 74kW) a to co píše janok59 zní zajímavě. Než půjdu do servisu nechat spravit alternátor tak na pojistku kouknu. Mám obyč multimetr a v elektrice se moc nevyznám, ještě tak někde opatrně změřit napětí, pokud je ta pojistka pro měření nějak rozumně přístupná. Zajímalo by mě, jak závadu vyřešil zakladatel tohoto tématu, kde byla příčina. Já mám také na baterii se spuštěným motorem cca 13,2V, případně to kolísá (údajně, poslední měření jsem nedělal já). Odpoledne dám čerstvě nabitou baterii do auta a zkusím změřit znovu. Docela bych uvítal tip na seriozní servis v Brně (nejlíp asi Kr.Pole, Řečkovice, Soběšice, ...), kde hned nebudou měnit celý alternátor, ale seriózně vymění třeba jen uhlíky za pár desetikorun + práce, pokud by to měla být příčina. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ropman Posted June 19, 2015 Share Posted June 19, 2015 u mě se pojistka tvářila v pořádku, takže dnes Autoservis Horák na Hradecké v Brně. 1x Regulátor Bosch Alt. CA139925 798,30Kč 1x Sběrací kroužky Bosch CA135172 148Kč 1x ložisko KBC,CARGO,SNH VL60032RSC3 135Kč 1x oprava alternátoru 427Kč 1x mechanická práce 400Kč Celkem 1908 Kč vč. 21% DPH jedna "drobnost" - zapomněl zapojit konektor klimatizace, hned po servisu jsem si chtěl sám změřit multimetrem napětí na baterce a náhodou si toho všiml. Taky se z prostoru kolem alternátoru občas ozve takové "škrtnutí", co mi nedokázal vysvětlit, možná o nic nejde. Tolik jen jako info pro ostatní. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Posted June 25, 2015 Share Posted June 25, 2015 Vyměnit uhlíky za pár desetikorun je nemožný, protože uhlíky jsou natvrdo namontovaný do regulátoru dobíjení a běžně se mění spolu s ním. Stejně udělat výměnu uhlíků znamená vymontovat regec z altíku - neušetříš na tom nic, daleko lepší je nechat altík aspoň zrepasovat tou formou, kterou uvádí ropman - vyměnit regec s uhlíkama, vyměnit kroužky a ložiska. Dostaneš tak prakticky novej alternátor... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mtank Posted February 26, 2016 Share Posted February 26, 2016 (edited) ok dík. Takže povolím šroub nebo matku a řemenici stáhnu. Co ložiska jaký tam je typ (1x ložisko KBC,CARGO,SNH VL60032RSC3 135Kč na netu mi to nic nenašlo) a určitě tam není jeden kus dík Edited February 26, 2016 by mtank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mtank Posted March 7, 2016 Share Posted March 7, 2016 tak ložiska vyměněná a čísla ložisek jsou 6003 2rs c3 , 6303 2rs c3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.