Přejít na obsah

Klepání v přední nápravě


TraCker

Doporučené příspěvky

Zdravím.

 

Je jasné, že klepat tam může kde co. To je ten problém a jen tak lehce to asi nezjístím, ale přece jen se zkusím poradit. :-) Měl jsem to štelované po bouračce. Hned jsem si všiml, že trochu trčí z podběhu levé kolo. V servise řekli, že to ještě jednou proměří a poštelujou na nápravdnici (netuším jak). Nevím co přesně udělali, ale po tomdle to začalo na dírách klepat. Jde to jakoby z levě strany, ale přechází to na střed. Čepy to asi nebou, že? Je to takové spíše kovové zaklepání vždycky. A hlavně ne vždy.

 

Spíše myslím, že se ptám zbytečně, že to takhle asi neodhanete, jen to zkouším.

 

Díky

Editováno: , autor: TraCker
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takové ,,cvaknutí,,? mně to dělá podobně, zkus jet tak 30-40km a delat volantem ,,naše vaše,, zprava doleva prudce.. muže se ozývat takové tukaní... je to axiální ložisko na předních tlumičích, já jsem se s tím trápil cca 20t km, měl jsem to v servise, ale ti kokoti umí tak leda vyměnit olej za 3000 ale opravit ,,něco,, asi neumí...  může to být ještě stabilizátor... ale určitě to chce návštěvu servisu, měli by to odhalit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takové ,,cvaknutí,,? mně to dělá podobně, zkus jet tak 30-40km a delat volantem ,,naše vaše,, zprava doleva prudce.. muže se ozývat takové tukaní... je to axiální ložisko na předních tlumičích, já jsem se s tím trápil cca 20t km, měl jsem to v servise, ale ti kokoti umí tak leda vyměnit olej za 3000 ale opravit ,,něco,, asi neumí...  může to být ještě stabilizátor... ale určitě to chce návštěvu servisu, měli by to odhalit.

todle jsem vyzkoušel... a nic.... ale kolem 100km/h mi příjde, že auo plave a je ůle lehce ve volantu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Ahoj. Starší problém je vyřešen. Jednalo se o utržený silentblok na rameni. Ale pomaličku se objevil další. Ach jo.. :-) Jde o to, že při jízdě pořád cítím jakoby lehkou vůli v nulové poloze. "při jízdě rovně". Když stojím s vypnutým motorem "servo nejede" a začnu "chechlat" s volantem sem, tam, tak kleme od nápravy. Koukal jsem, ale nejde to od tlumičů, ani od od čepů. Jakoby z prostřed. Řízení? Co by to mohlo být? Pokud řízení? To bude asi pěkná pálka....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Ahoj prosímvás poraďte někdo .. taky mě klepe v nápravě něco. Myslel jsem si že to je vůlí v poloose která je asi 2mm (nevím jak je to možné!) Podle mechanika někdo špatně vyměnil ložiško na kole a nebylo dobře dotáhlé. Po dotažení už jen vůle. Do té doby to při každém přeřazení a pouštění spojky LUPLO, BOUCHLO nevím jak to nazvat. Teď to lupne, někdy i řádně bouchne jako by se něco vzpříčeného povolilo ale jen pokud vytáčím kola a ne pravidelně. Jen někdy. Mechanik říkal že se mu poloosa i kloub vnější zdá vpořádku. A že mu připadá jako by to lupnutí, bouchnutí šlo od převodovky.. Co myslíte že by to mohlo být? Je mě jasné že je tam plno věcí ale může to být třeba vnitřní kloub? Nebudu muset měnit celou převodovku že ne? Auto má najeto poctivých 127 000km!!! Jestli budu měnit převodovku tak už nikdy škodovka nejde do baráku ani k němu na blíže než 5 metrů od zdí!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dotáhnul náboj a ložisko vypadá fajn. Jen ono je to zvláštní ale po výměně toho chladiče na stlačený vzduch to jednou luplo po výjezdu od mechanika a od té doby klid.. Nechápu to :) Ale začal jsem opatrněji dělat se spojkou takže to možná bude i tím. Každopádně v útery vytáhne poloosu i s klouby asi a říkal že podle vůlí už pozná jestli to je špatné a že to typuje na homokineťák tak uvidíme..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 11 měsíců později...

Řešil jsem teď různé vibrace a klepaní v přední nápravě na mé Fabii. A mám z toho jednoznačný závěr, že většina dílů z druhovýroby je naprosto nepoužitelná, vč. těch dražších.

Všude se doporučuje např. Lemforder, že jde o výrobce originálních dílů, kde jsou vybroušená loga VW a čísla dílů. Loga opravdu vybroušená jsou, ale samotný čep je tam jiný než u originálu (to je viditelné okem). Je to naprosté bláto, které mi bez vůle vydrželo pár týdnů, v lepším případě měsíců. Šlo o čepy ramen a řízení + axiální tyčky řízení. Už vodítko je, že novým čepem lze rukou celkem lehce hýbat, což u originálu jde hodně ztuha.

Jediné co mi zatím drží jsou čepy a tyčky řízení Moog. Ty šly rukou také dost ztuha. Ale mám na tom jen pár tisíc. Tyčky řízení jsou v originále hodně drahé. Pokud ani Moog nevydrží, tak ty peníze holt objetuju.

Doporučuju tedy originál díly. Protože to, co ušetříte na experimentech s druhovýrobou, dáte do geometrie.

Problémy jsem měl i s ložisky kol. Bral jsem FAG a 2 ze 4 mi po pár tisících km mírně házely. Navíc mi ve FAG krabičce přišelo konkurenční SNR Francie... Je to prý běžná praxe výrobců. Blbý je, že když si cíleně připlatíte za lepší značku, tak můžete dostat "horší" ložisko, které jste mohli mít za nižší cenu.

Toť má zkušenost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

me osobne tez neco klepe, byl jsem na technicke si to nechat zkontrolovat, nic nenasel.Menil jsem horni ulozeni tlumicu (po debate s technikem) a ani to nepomohlo.Musim jeste vymenit vlnovec a vyfuk, je volny, tak doufam, ze to je tim, jinak uz nevim :-D .Jinak se naseru a na jare vymenim vse co pujde sam.(tyce stabilizatoru, kulove cepy...)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak jsem byl u druhého technika a ten mi taky nic nenašel.Rekl mi že už jsem druhý co to mám a řekl, že na té jiné fabii měnil vepředu vše.jak tyčky tak ulozeni ramen.tak i tlumice,  horní ulozeni, čepy a furt to dělá :). Tak už opravdu nevím.Dela to právě jen na drobných nerovnostech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Jediné co mi zatím drží jsou čepy a tyčky řízení Moog. Ty šly rukou také dost ztuha. Ale mám na tom jen pár tisíc. Tyčky řízení jsou v originále hodně drahé. Pokud ani Moog nevydrží, tak ty peníze holt objetuju.

 

Doporučuju tedy originál díly. Protože to, co ušetříte na experimentech s druhovýrobou, dáte do geometrie.

 

Tak čepy a tyčky řízení Moog vydržely bez vůle 5 měsíců a asi 8000 km. Už tam vpravo je malá vůle. Takže budu muset rozbít prasátko a holt jít do originálů. Snad bude konečně klid.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...