Radzimko Vloženo 26. Únor 2015 Sdílet Vloženo 26. Únor 2015 Prosím Vás aký olej a aj značku preferujete? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hkubes Vloženo 26. Únor 2015 Sdílet Vloženo 26. Únor 2015 Na to najdeš tady experty. Já dávám to, co mi tam dá výrobce a servis. Řiď se tím a máš klid. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 27. Únor 2015 Sdílet Vloženo 27. Únor 2015 Základ je dodržať firemnú špecifikáciu, tj. VW 502.00 pre pevný interval a VW 504.00 pre premenlivý.Ja osobne preferujem pevný interval s výmenou po 10 tisíc km, a ak premenlivý tak s výmenou najneskôr po 15 tisíc.Čo sa týka konkrétnych olejov, kvôli dobrému pomeru cena/výkon používam Mobil 1 New Life 0W-40 (VW 502.00).Dobrú skúsenosť mám aj s Motul 8100 X-lite 0W-30 (VW 502.00), ale ten je o polovicu drahší.Všeobecne. Môžeš dať do motora aj najlacnejšiu 5W-40-ku ktorá plní VW 502.00 (10W-40 nedoporučujem kvôli turbu), bude to v poriadku. Skôr sa zameraj na častejší interval výmeny, ten prospeje motoru oveľa viac, ako nejaký extra drahý prémiový olej. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Richiis Vloženo 30. Březen 2015 Sdílet Vloženo 30. Březen 2015 Já doporučuji to, co mi poradil expert na koncernové motory. Tovární olej je Shell nebo Castrol. Do TSI patří specifikace 5W-40. Nemůžu souhlasit s příspěvkem výše,kde pan uvádí olej 0W-40. Ten je vhodný tam, kde jsou arktické zimy. Taky není vhodné experimentovat s oleji. Nejlépe je zvolit vždy tu stejnou značku a specifikaci. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Armyk Vloženo 30. Březen 2015 Sdílet Vloženo 30. Březen 2015 Radzimko: už musíš dolievat, alebo kupujes do zálohy? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radzimko Vloženo 30. Březen 2015 Autor Sdílet Vloženo 30. Březen 2015 nie nemusím dolievat, len prvú výmenu spravím po cca 5-6 tisíc km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 30. Březen 2015 Sdílet Vloženo 30. Březen 2015 Richiis, v Škodovke ti vždy povedia že tam dávaj 5W-30 alebo 5W-40, a značku Shell alebo Castrol. A to preto, lebo tieto oleje používajú v servisoch, a tieto viskozity majú v sudoch.Čo sa týka 0W olejov, môže niekto povedať, že u nás to je zbytočné lebo nie sme v arktickej oblasti a netvrdím, že nemôže mať pravdu, ale treba zohľadniť aj spôsob prevádzky auta. Ak niekto jazdí skôr krátke trasy a často štartuje studený motor, tak tam 0W olej má svoje výhody. Oproti 5W-40 určite v ničom nie je horší, alebo motoru neuškodí, akurát je trochu drahší, takže kto chce mať najlepšie možné mazanie studeného motora (hlavne v zime), tak 0W olej bude pre neho určite dobrá voľba. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Richiis Vloženo 31. Březen 2015 Sdílet Vloženo 31. Březen 2015 (editace) Dobře, s tím bych trošku souhlasil, Jen ať pak majitel neexperimentuje s oleji a celou dobu užívání vozu nechť nalévá jednu a tu samou viskozitu. Editováno: 31. Březen 2015, autor: Richiis 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
los pakos Vloženo 2. Duben 2015 Sdílet Vloženo 2. Duben 2015 Pánové, jen dotaz, necháváte měnit olej po cca 5000 km? Ve škodovce mi řekli zbytečnost, že mám sice longlife, ale ať přijedu až za rok. Tak jsem si řekl jsou to blbci a jel jsem za známým soukromým mechanikem a říkám mu, že chci vyměnit olej a on na mě civěl a říká proč bych to dělal, že nové motory už jsou zajeté, že něco jako měnit olej je zbytečné, jen ať si vyměním longlife za standardní 15tis. olej, tak jsem nic neříkajíc opustil dílnu a šel jsem za třetím člověkem, kamarádem, který o autech taky něco ví a řekl mi, že to jsou zbytečně vyhozené peníze, že moje Fabia není Felicia, která potřebuje vyměnit olej a seřídit ventily ať se na to vykašlu a jedu tam za rok si vyměnit ten longlife za standardní olej. Výsledkem jsou 3 různí lidé, kteří 3x odpověděli naprosto stejně 1. Vyměnit longlife za standardní olej 2. Olej stačí vyměnit až po 15tis km nebo 1 rok Co vy na to? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Armyk Vloženo 2. Duben 2015 Sdílet Vloženo 2. Duben 2015 A ja by som k tomu ešte doplnil.. že aj výmena intervalu na 15000 závisí silno od toho, ako kto auto používa. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
flacek Vloženo 2. Duben 2015 Sdílet Vloženo 2. Duben 2015 Ja budu menit po prve po tech cca 3tis. At si kazdy rika co chce ale auto chci mit na delsi dobu. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
akubus Vloženo 2. Duben 2015 Sdílet Vloženo 2. Duben 2015 U EA 111 nebol problém vymeniť to v garaži, filter bol hore po ruke. No ako to je u EA 211 ? Potrebujem auto dvíhať, alebo to zvládnem aj v garazi ? Aký je prístup k filtru, mal by tam byť Mann W712/95 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 2. Duben 2015 Sdílet Vloženo 2. Duben 2015 mechanici meli pravdu... na druhou stranu-ve felicii byl kvalitnejsi motor nez je dneska Tsi ve fabiich.. volil bych olej 5w40 s 502.00, menit mezi 10-15t km.. ti co litaj mesto a crcacky po 10000 ti co jezdi delsi trasy po 15000.. jestli je to mogul, castrol, shell atd je podle me upa fuk.. na mem aute jsem mel 1. vymenu 5w40 castrol, 2ha vymena 5w30castrol, 3ti vymena 5w40castrol magnatec, 4ta vymena 5w40 valvoline, 5ta vymena 5w40Q8formula rozlevany, 6ta vymena 5w40castrol EDGE.... vzdy vymena po 15t km... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 2. Duben 2015 Sdílet Vloženo 2. Duben 2015 Motor sa nerozsype ak prvý olej nevymeníš predčasne, ale ak si chceš auto nechať dlhšie, tak tou prvou predčasnou výmenou určite tomu motoru neublížiš, len pomôžeš. A to, že sa motory zabiehajú, je urban legend. Viete si predstaviť, že by vo fabrike naraz bežali tisíce motorov dlhé hodiny? Neexistuje. Akurát sa motor naštartuje, preskúša a to je všetko. A najviac materiálu sa v motore zbrúsi práve počas jeho zabiehania. Drobný piliny a kovový prášok, ktorý jemne brúsi motor z vnútra. Ja osobne som zástanca toho, že je dobré sa ho zbaviť predčasnou výmenou oleja a filtra, a netočiť to v motore 15, v horšom prípade až 30 tisíc km. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Armyk Vloženo 2. Duben 2015 Sdílet Vloženo 2. Duben 2015 e1: obrusuje sa, no zároveň oproti starším autám je výroba oveľa presnejšia, preto ten zabeh nie je tak potrebný. Na drobné "piliny" by mal byť magnet na spodku vypuste. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 2. Duben 2015 Sdílet Vloženo 2. Duben 2015 U EA 111 nebol problém vymeniť to v garaži, filter bol hore po ruke. No ako to je u EA 211 ? Potrebujem auto dvíhať, alebo to zvládnem aj v garazi ? Aký je prístup k filtru, mal by tam byť Mann W712/95 prístup dobrý,ale zospodu .... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mp390 Vloženo 2. Duben 2015 Sdílet Vloženo 2. Duben 2015 První výměnu oleje tedy kdy? Po 1500 km, po 3000 km? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Radzimko Vloženo 2. Duben 2015 Autor Sdílet Vloženo 2. Duben 2015 Urob kompromis a vymen po 5t Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Armyk Vloženo 2. Duben 2015 Sdílet Vloženo 2. Duben 2015 Otázka je skutocne 1500/3000, alebo si myslel 15000/30000? Pretože tých 30 000 ti to sotva vydrží tak či tak, ešte som aspoň nikoho nepočul, že by mu LL vydržal skutocne 30000. Najčastejšie 20-25000. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mp390 Vloženo 2. Duben 2015 Sdílet Vloženo 2. Duben 2015 Ano, myslel jsem výměnu po zajetí a přechod na pevný interval a neLL olej. 5 tisíc se mi zdá už asi moc... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Armyk Vloženo 2. Duben 2015 Sdílet Vloženo 2. Duben 2015 Samozrejme, nič tým nepokazis. Otázkou je, či ziskas a bude to mať nejaký zmysel. Ak si chceš auto nechať "kým nezhrdzavie", tak potom to možno zmysel má po 2-3000 km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 2. Duben 2015 Sdílet Vloženo 2. Duben 2015 Alebo skrátiť dva intervaly. Najprv vymeníš po 5, potom po 10 a nakoniec po 15 tisíc. A počas toho si priebežne odsleduješ, prípadne kvapkovou metódou aj otestuješ ako sa mení kvalita oleja v tvojom aute. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hkubes Vloženo 14. Duben 2015 Sdílet Vloženo 14. Duben 2015 Už někdo doléval olej a po kolika km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jakub3211 Vloženo 14. Duben 2015 Sdílet Vloženo 14. Duben 2015 ja zatial nie 2000km mám momentálne cez víkend sa pozriem či aj niečo spapala. Dúfam len ze nebudem prekvapeny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
los pakos Vloženo 15. Duben 2015 Sdílet Vloženo 15. Duben 2015 Mám najeto přes 8000 km a olej mám stále na rysce na max Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.