Přejít na obsah

Pepav

Doporučené příspěvky

  • o 1 rok později...
  • o 5 měsíců později...

Ako to odznelo, pri bežnej jazde netreba dochladzovať, pri ostrej sa to ale doporučuje, resp. je ešte lepšie posledných pár kilometrov ubrať z plynu a dojsť voľným tempom. Doporučujem na MaxiDote sledovať teplotu oleja. ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ale to je vzdycky... i na dalnicni benzinku nevlitnes ve 130ti smykem, ale pred sjezdem sundas nohu z plynu a postupne zvolnujes az dojedes ke stojanu.

Z okresky taky vetsinou prijedes nekam do mesta/obce, kde zpomalis a nez se dostanes k baraku, tak je davno po svizne jizde...

Pri normalnim provozu/provozovani bych se timhle "problemem" vubec nezatezoval ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čerpacia stanica na diaľnici je práve jeden z tých prípadov, kedy toho moc nenaplachtíš. Jednoducho ideš svojich 130+, a zrazu niekto v aute vidiac čerpačku zahlási, že chce cikať, piť, jesť, a si rád, ak vôbec dokážeš bezpečne zísť. :D  Alebo jednuducho si ideš svoje tempo, sleduješ premávku, predbiehaš kamióny, a nestihneš s predstihom zareagovať na čerpačku, resp. tabulu ktorá ju o 1-2 km skôr hlásila. Vtedy sa naozaj doporučuje nechať motor aspoň minútku bežať. Treba si uvedomiť, že naše TSI točia okolo turba iba vodu, ale olej už nie, preto sa doporučuje dochladzovať po ostrej jazde aj motory ktoré inak majú aktívne dochladzovanie po vypnutí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čiže sledovanie teploty oleja asi nebude mať veľký význam..

 

Ja mám cestu domov skôr do kopčeka, takže zvyčajne dochladzujem až na parkovisku kľučkami medzi autami.. kým nájdem voľné miesto na parkovanie.. ;) Za ten čas mi zvykne teplota oleja klesnúť o cca 3°C, čiže po odparkovaní už iba vypnem na mobile navigačku, vyberiem ho z držiaku a následne vypínam motor.

Editováno: , autor: brrrrm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, e1. napsal:

Čerpacia stanica na diaľnici je práve jeden z tých prípadov, kedy toho moc nenaplachtíš. Jednoducho ideš svojich 130+, a zrazu niekto v aute vidiac čerpačku zahlási, že chce cikať, piť, jesť, a si rád, ak vôbec dokážeš bezpečne zísť. :D  Alebo jednuducho si ideš svoje tempo, sleduješ premávku, predbiehaš kamióny, a nestihneš s predstihom zareagovať na čerpačku, resp. tabulu ktorá ju o 1-2 km skôr hlásila. Vtedy sa naozaj doporučuje nechať motor aspoň minútku bežať. Treba si uvedomiť, že naše TSI točia okolo turba iba vodu, ale olej už nie, preto sa doporučuje dochladzovať po ostrej jazde aj motory ktoré inak majú aktívne dochladzovanie po vypnutí.

Hele, asi mame kazdy jiny styl. Ja proste planuju dopredu a vetsinou vim, kde budu stavet, takze si dostatecne vcas pred sjezdem zvolnim a nedavam kamiony na posledni chvili pred vyjezdem. Anebo vidim ceduli, pumpa za 5km, tak se domluvim s posadkou, jestli stavime a protoze cekam rozhodnuti na posledni chvili, tak se ke sjezdu nezenu 130+, ale spis 130-

To spis si myslim, ze je pro motor horsi, kdyz se pak 20-30 minut stoji na pumpe, protoze fronta na zachod, protoze kavicka, protoze bagetka, .... a pak vystrelis z parkoviste prakticky do plnych na 130+ a tempomat... Ale je pravda, ze vetsinou za tu dobu ani v zime teplota oleje moc klesnout nestihne, dokonoce ani voda ne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tvoj štýl preferujem a praktizujem a ja. Tu je reč ale o tom, že ako to robí väčšina motoristov, ktorí si vôbec neuvedomujú, že v aute majú nejaké turbo, ktoré má okrem iného aj určité nároky na chladenie, ak nechceme aby doslúžilo predčasne. Preto sa všeobecne doporučuje dochladzovanie turba. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Nemá tady prosím někdo nějaký technický nákres umístění turba a všech hadic k tomu napojených na Fabii III 1.2 81 DSG? Při jízdě mi někde v motoru uchází vzduch a trochu cuká. Tak bych jen rád zkontroloval jestli není někde díra. Díky moc.

Editováno: , autor: janstavela
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ja som si po kľudnej jazde a teplom počasí všimol že po odstavení zaplo elektrické čerpadlo na dochladenie turba. Takže neznamená že si šiel kľudne že nieje rozpálené, závisí aj okolitej teploty.

 

Zadalšie netreba to riešiť nakoľko je elektrické čerpadlo čo to ošetrí, aby sa neprehrievalo turbo po odstavení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Am 26.5.2018 um 17:43 schrieb janstavela:

Nemá tady prosím někdo nějaký technický nákres umístění turba a všech hadic k tomu napojených na Fabii III 1.2 81 DSG? Při jízdě mi někde v motoru uchází vzduch a trochu cuká. Tak bych jen rád zkontroloval jestli není někde díra. Díky moc.

 

 

Pokud mas 1.2TSI DSG tak ti to nejspis necuka kvuli turbu ale kvuli vadnym spojkam ktere pri prvnich cca 20-30km lehce prokluzujou nez uschnou.

 

Mam ten stejny problem a v breznu 2018 vysli nove spojky ktere to nedelaji uz je na to i TPI. Ja jdu za 2 tydny na vyměnu spojek a kolegovi to uz delali a škubave zrychleni zmizelo. 

 

Takhlen to vypada na mym aute.

 

Editováno: , autor: legomaniak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...