Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Dal jsem za par korun relatko na odhmyzeni auta od funkce SS.

Funkce zustala zachovana, ale cinnost tlacitka se otocila jak mi vyhovuje.

Obcas to pouziju, kdyz jsou klacky dole na prejezdu na dlouho.

 

Vloženo

No vidis. Ja vyjedu, na prvni krizovatce zmacknu tlacitko, ss vypnu a jedu dal az do cile. Zadne relatko ani kodovani nepotrebuju. Jen pohnout rukou... 

  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Vloženo

tady nejde o pohyb, tady jde o to si vzpomenout :D a než jsem to deaktivoval, zapomínal jsem pravidelně po první křižovatku, tam jsem za jadrných komentářů znovu nastartoval a udělal ten kýžený pohyb k tlačítku

Vloženo

Ja som už mal ruku zautomatizovanú. Najskôr pravá ruka štartovacie tlačidlo, hneď za tým ľavá ruka deaktivácia štart-stop. Došlo to do takého štádia, že keď som si nechal domontovať deaktiváciu na Čečulákov spôsob, aj tak som stále ďalej nechtiac mačkal aj to druhé tlačidlo, čím som predbehol relátko a ručne deaktivoval štart-stop. Relátko opätovne zaplo štart-stop a ja som sa na prvej križovatke čudoval, prečo mi motor zdochýna. Po pár týždňoch trápenia som si konečne odvykol a už konečne nehľadám štart-stop tlačidlo ani v iných autách.

 

:)

 

 

Vloženo (editace)

Taky Vám vyskakuje na infotainmentu, že start stop nevypl auto? Je to celkem otravné. V podstatě se jedná jen o informaci, že kvůli vysoké spotřebě se SS nevypl. Při bližším zkoumání v menu je nahoře ikonka "i" a je možné jí dát do off a on. Čekal jsem, že pokud bude na off, tak tyhle zprávy na mě vyskakovat nebudou, ale vyskakují. Ještě než zkusím dát ikonku na on (což by mělo ale info zapnout), nemáte někdo vyzkoušeno jak se toho zbavit? 

DSC_3614.JPG.df7777980bf930108a81e69fc38e8add.JPG

Editováno: , autor: Znedlob
Vloženo

Já si taky už celkem zvyknul na to tlačítko, mám spíš opačný problém a nastává, když přesednu do druhého auta. Dlubu prstem do spínačky a pak mačkám prstem palubovku, protože chci vypnout S/S.

Vloženo

Tak jsem našel co to znamená: "aktivace/deaktivace upozornění na zprávy systému START-STOP v jiném zobrazení displeje". To je myšlené, že pokud mám například přepnuto na zobrazení rádia nebo media, tak se upozornění neukáže? ?

Vloženo

@Znedlob nic mi nevyskakuje, jen když si přepnu na rádiu zobrazení "stav auta" (nevím jak se to přesně jmenuje), tak tam to upozorňuje, ale pokud mám navolené rádio/média/spotřebu nebo další, tak to neukazuje (jen symbol vpravo na MaxiDotu).

Vloženo (editace)

Udělá to jen v momentě, kdy zastavím například na křižovatce. V podstatě to oznámí, že nedošlo k vypnutí motoru, v mém případě kvůli vysoké spotřebě energie ?

Editováno: , autor: Znedlob
Vloženo

Však ano. Mne to na Boleru nepíše nikdy, jen když zastavím, objeví se ten symbol na MaxiDotu, jinak o tom nevím. Ale myslím že někde v kódovacím tématu jsem viděl připomínku o vypnutí této hlášky (ale já to u sebe nevypínal, mé auto se tak chová standardně a další s kterými jezdím také), ke kódování by určitě věděl @wirer (popřípadě pohledej v jeho návodě, tam to na 99% je).

  • o 4 týdny později...
Vloženo

Zdravím všetkých.  Na začiatok chcem napísať že s-s systém som si zvykol vypínať pred každou jazdou ale niekedy sa mi stane že na tento úkon zabudnem. A už 2 krát sa mi stalo že keď som zabudol vypnúť s-s systém po zaradení neutrálu a vypnutí motora mi motor nenaskočil po stlačení spojky ale auto ma vyzvalo aby som motor naštartoval manuálne . Preto sa chcem opýtať či sa niečo také stalo aj iným majiteľom fabie?? Samozrejme že mi to nedalo a po tejto skúsenosti som  skúšal  či s-s systém funguje tak ako má ale situácia sa už neopakovala. 

  • o 4 týdny později...
Vloženo

V prosinci 2018 jsem deaktivoval StartStop změnou limitu napětí ze 7,6V na 12,1V dle wirer . Do dnes funguje.  Ale nedá mi pokoj možnost deaktivovat SS včetně inteligentního nabíjení odpojením konektoru z - pólu aku. Mám aku typu EFB (mohl bych instalovat AGM) a ta dovoluje nabíjení 14,7V (u AGM 14,7V). Myslím, že zde bylo psáno, že po odpojení konektoru systém nastaví nějakou (jakou ?) hodnotu nabíjení na 14,5V a bude stále nabíjet, jako u starších automobilů. V jiných pramenech jsem se dočetl, že trvalé nabíjení může být 13,1V, jinak dochází k plynování atd. 

Napsal jsem to správně ze správnými tvrzeními a má někdo delší zkušenosti ?

Vloženo

Myslím si že pokiaľ by si dal fyzicky AGM bateriu tak určite by som ju nakodoval a neodpájal - pol konektor. Dôvod jednoduchý nechcel by som zničiť AGM.

EFB tam nieje problém s odpojením, aj ja tak fungujem. Taktiež mám 12.1V zrušenie SS.

 

Najlepšie riešenie by bolo ak by dakto prišiel na to ako odstaviť rekuperaciu.

Ferda25 to vie ale nemá záujem to prezentovať a taktiež nemá nikoho na Slovensku kto by to urobil, takže je to problém, pre Slovákov.

 

Vloženo

Konektor u "-" pólu klidně odpoj. Řídící jednotka nabíjí akumulátor i po odpojení konektoru standardně na 100% (i po odpojení čídla proudu řídící jednotka ví, jaké je aktuální napětí akumulátoru) podle typu akumulátoru, který je v ní nastaven. Tj. pokud jsi doteď používal akumulátor EFB a chceš si koupit nový AGM, je nutné v řídící jednotce zadat typ AGM.

Pokud ale v autě nemáš více spotřebičů, které berou proud i při parkování, např. přídavné topení, kamera apod., nemá moc smysl měnit typ akumulátoru. Samozřejmě pokud máš stávající aku EFB již načatý, není problém koupit nový AGM a zadat ho do řídící jednotky.

  • Líbí se mi 1
  • Díky 1
  • Pozitivní 2
Vloženo (editace)

Zkusím znovu vysvětlit, o co mi jde. Deaktivoval jsem StartStop změnou limitu napětí ze 7,6V na 12,1V dle wirer a perfektně funguje. Mám aku EFB a prozatím nebudu měnit. Nemám v autě žádné spotřebiče navíc. Že se při výměně musí nakódovat typ aku vím, ale to jsem nechtěl řešit. Zajímám se co se stane, když při stávajícím aku EFB odpojím konektor z čidla umístěného u - pólu aku (pochopitelně bych znova zpětně aktivoval StartStop dle wirer. , protože při odpojení konektoru se automaticky deaktivuje). Dle poznatků na fóru se tím deaktivuje StartStop a současně se vyřadí t.zv. rekuperace a aku bude nabíjeno jako u starších aut nonstop na 100%. Mne zajímalo, jestli se opravdu vyřadí rekuperace a jakým napětím bude nabíjen aku, aby se nezničilo plynovaním, vyvařením, přebíjením a pod. Je určeno, že aku EFB se má nabíjet 14,3 V (nabíječky CTEK) a kolik asi systém určí jako nějakou hodnotu (bylo řečeno 14,5V) nabíjení - to mne zajímá.

Editováno: , autor: cisarnero
Vloženo

Ja to mam kolem 14,3 V po odpojeni konektoru uz pres pul roku. Ale neni nic jednodussiho, nez to sam zkusit a zmerit. Voltmetr do autozasuvky stoji na aliexpressu par USD. Ten konektor muzes kdykoliv zapojit zpet.

 

 

 

 

 

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

U Škody Fabie III r.v. 2016 jsem dnes odpojil přídavný konektor od minus polu baterie. Aniž bych odpojil celý minus pol z baterie. Je v něm zelený a nějaký červený kablík. Po nastartování start stop nefunkční, nabíjelo to asi 13.4 V. Jako u klasického auta. Podotýkám, že včera jsem baterii nabíjel. Potom jsem konektor zapojil zpět a start stop nadále nefunkční. Na maxidotu se vpravo nahoře (kde je jindy číslo zařazené rychlosti) objevil znak přeškrtnuté SSS. Tlačítko SSS nesvítí, jakoby bylo SSS zapnuto. Když jej zmáčknu, znak na maxidotu zmizí. Tlačítko SSS svítí, jako že je SSS vypnutý. Rekuperace asi opět funguje, protože to ukazuje napětí 12.8 V. Uvidím, až s tím někam pojedu, co to bude dále dělat. Možná to hodilo nějakou hlášku do řídící jednotky a proto se SSS neobnovil. 

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Stačí kliknúť na modul 5 acc/start. Auth do hľadáčika dáte startstop a tam vám nájde deaktivace start stop netreba nič nastavovať ani upravovať len to deaktivovať a nehaze žiadnu chybu no problém 

 

 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...