ronskispeed Vloženo 14. Duben 2020 Sdílet Vloženo 14. Duben 2020 (editace) @Martab standard to nemusi byt, ale ked pridem s problemom, ze auto horsie brzdi? Podla mna by to mali vyskusat na bubnoch v ramci reklamacie ci nie? Takze nakoniec to vyzera tak, ze ten odkaz na yeti sekciu s brzdami je pravdivy a nie je problem priamo v kotucoch a brzdach ale v celustiach... Editováno: 14. Duben 2020, autor: ronskispeed Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 14. Duben 2020 Sdílet Vloženo 14. Duben 2020 Upřímně netuším jak to dělají, já to naposledy řešil s FI, která brzdila "divně" (při malých rychlostech se aktivovalo ABS při vytočení kol a auto v podstatě přestalo brzdit). Jediné co byli schopni říct, tak že přední brzdy mají špatnou ovalitu. Nakonec pomohlo vyčistit snímače ABS na předních brzdách. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MarekW Vloženo 28. Duben 2020 Sdílet Vloženo 28. Duben 2020 Ahojte, Mám na autě přední brzdy 288x25 mm se třmeny FN3. Chystám se na výměnu kotoučů a desek. Nemá někdo z vás montážní schéma nebo návod prosím? Jde mi o utahovací momenty šroubů držáku třmene a čepů třmene. Nikde jsem to bohužel nenašel nebo jsem to přehlédl. Předem moc díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shrek_85 Vloženo 28. Duben 2020 Sdílet Vloženo 28. Duben 2020 @MarekW Je to popsané v dílenské příručce. Vodící čepy mají utahovací moment 30 Nm. Šrouby v držáku třmenu mají utahovací moment 124 Nm. Osobní zkušenost s montáží zatím nemám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MarekW Vloženo 28. Duben 2020 Sdílet Vloženo 28. Duben 2020 @shrek_85 Moc děkuju za rychlou odpověď. V té příručce jsem to nejspíš přehlédl :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shrek_85 Vloženo 28. Duben 2020 Sdílet Vloženo 28. Duben 2020 Ty utahovací momenty jsou napsané v legendě u obrázku s montážním přehledem, v tomto případě "Montážní přehled - brzda předního kola - brzda FN 3". Jsou tam většinou jako samostatné odrážky bez jakéhokoliv vysvětlení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MarekW Vloženo 28. Duben 2020 Sdílet Vloženo 28. Duben 2020 Tak to bude asi důvod proč jsem si toho nevšiml. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Čečulák Vloženo 9. Květen 2020 Sdílet Vloženo 9. Květen 2020 Uz jsem se nemohl koukat na ty hnusny brzdy, tak jsem vyzkousel nove koupeny hever po vasich dobrych zkusenostech. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
epo Vloženo 9. Květen 2020 Sdílet Vloženo 9. Květen 2020 No a brzdi lip nez pred upravou? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Čečulák Vloženo 9. Květen 2020 Sdílet Vloženo 9. Květen 2020 :) nevím, jezdí s tím manželka, jen tak jsem s tím pocukal po dvorku a brzdí to dobře :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brrrrm Vloženo 9. Květen 2020 Sdílet Vloženo 9. Květen 2020 V 12. 4. 2020 na 11:24, ronskispeed napsal: to ja viem, ja sa len pýtam, či v servisoch škoda majú valce resp. niečo na meranie brzdného účinku. Bol som pred týždňom v autorizáku kvôli geometri, tak mi zmerali aj tlmiče. Vraj súčasť testu tlmičov je aj test bŕzd, takže odmerali mi aj tie. Neviem, čo tie čísla na brzdách znamenajú, mne to brzdí dobre a servisák hovoril, že tie čísla sú veľmi dobré. Auto malo vtedy 50000km + nejaké drobné. Za tento test bŕzd a tlmičov si opýtali 13€ aj s DPH. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
epo Vloženo 19. Květen 2020 Sdílet Vloženo 19. Květen 2020 Tak po 196tis km nove predni kotouce a desticky (zadni se menily kolem 92tis). Geometrii a test tlumicu mi taky delali, cisla budu mit asi podobna, muzu to sem pak hodit... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
R-K Vloženo 27. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2020 (editace) Dobrý den, máme Fabii III (2015) hatchback 66kW (vpředu kotoučové brzdy, vzadu bubnové), auto je koupené z autobazaru loni, ale celou dobu servisované v autorizovaném servise (auto bylo v bazaru asi půl roku). Dvakrát se mi stalo, že po delší době, kdy auto stojí na dvoře, že při rozjezdu jakoby bylo zabržděné - jako když je zatažená ruční brzda, auto se při sešlápnutí na plyn a pokusu o rozjezd zhoupává, ale nejede. Po pár "zhoupnutích" tam jakoby něco "ruplo" (jako když se prudce povolí nějaký zarezlý šroub...) a jede to už normálně. Poprvé se mi to stalo loni v září, kdy auto stálo asi 6 týdnů (to skoro nešlo rozjet vůbec). Podruhé se mi to stalo minulý týden (v červenci), kdy auto stálo asi 7 dní (to už nebyl takový problém jako v prvním případě a slyšel jsem to povolení-lupnutí jen z pravé strany auta). Bylo extrémně deštivo, ale nevím jestli to má vliv. Auto parkuju na rovině na dvoře (není pod střechou) před barákem, auto stojí se zataženou ruční brzdou. Často se stává, že autem jezdíme třeba jen jednou týdně, akorát loni to bylo v tom jednom případě 6 týdnů, kdy se s ním nejelo. Nevíte, čím to je a jestli je to nějaká závada. Případně čím tomu předcházet? Od minulého týdne zkouším parkovat bez ruční brzdy, jestli to nedělá ona - že třeba nějak přirezává? Jinak v servise jsem byl na jaře na pravidelné kontrole. Auto má najeto 22000 km. Editováno: 27. Červenec 2020, autor: R-K Doplnění informace o najetých km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 27. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2020 (editace) To se mi stávalo na O1, parkuju v kopci. Po vyčištění bubnů a mechanismu brzd je klid. Asi to na service moc neprohlídli a neošetřili, to půlroční stání nejen bovdenům taky moc neprospělo. V každém případě sundat bubny a prohlídnout. Na rovině prakticky ruční brzdu nepoužívám a když, tak ji nervu na doraz a hlavně občas pořádně probrzdi, lechtání pedálu není taky dobrý zvlášť když jezdíš jen občas. Editováno: 27. Červenec 2020, autor: ben06 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
R-K Vloženo 27. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2020 Díky za odpověď. Takže jestli to chápu správně, tak to dělá ta dlouho zatažená ruční brzda, která se tam díky nějakým nečistotám zasekne. A je to vážný a akutní problém? (žádné varovné kontrolky na mě nevyskakujou a auto jinak jezdí a brzdí při provozu bezvadně) Jak jsem psal, stalo se mi to zatím dvakrát během toho roku a půl co to máme. Ale chystáme se na dovolenou a nevím, jestli to mám zkusit stihnout do servisu ještě před ní nebo jestli to můžu nechat na pravidelnou kontrolu (na jaře příští rok, že bych jim o tom vyloženě řekl). S tím, že bych ruční brzdu používal minimálně (doteď jsem jí používal pořád). Jinak já osobně tomu nerozumím, takže bych tu kontrolu a vyčištění nechal musel nechat na servisu. Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 27. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 27. Červenec 2020 (editace) problém ještě žádná kontrolka nesignalizuje, zajel bych do servisu na preventivní kontrolu zadních brzd, určitě ne až příští rok, ale nejlépe ještě před dovolenou. Nechci strašit, ale co když se třeba kousne některý lanovod? Může být i poškozený. Bez rozebrání třeba jen té pravé strany to budou jen dohady. Oni vědí co vyčistit a promazat, případě vyměnit. Jinak bubny jsou spolehlivé, nenáročné a levné na opravy. Teď mám po 30+ letech řízení poprve auto s kotouči a nemám z nich radost, je to jen továrna na budoucí problémy. Editováno: 27. Červenec 2020, autor: ben06 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
R-K Vloženo 28. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 28. Červenec 2020 Dobře, raději se tedy objednám na servis teď. Díky za vysvětlení a pomoc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 28. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 28. Červenec 2020 ok, dej nám vědět co to bylo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hrocja Vloženo 3. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 3. Srpen 2020 Myslím si, že je to vlastnost ruční brzdy - dostane se voda, nečistoty do bubnu a pakny přireznou po delším stání na místě. Také se mi to stávalo, přestal jsem zatahovat na parkovišti ruční brzdu, a pohoda :) :D jinak občas při sjíždění kopce párkrát "pumpuji" ručkou, aby se rozhýbaly lanovody. Jinak auto: 10/2016 66 kW 1,2 TSI najeto 40k km, bubny již 2x čištěny v servise, po poslední prohlídce v únoru mi servis poštěloval ruční brzdu, že maximální brzdný účinek je cca na 6 - 7 zubu, dříve jsem si málem pro maximální zatažení vykloubil ruku :D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jaboukeb Vloženo 19. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2020 Zdravím, prosím má někdo podobnou zkušenost? Mám Fabii III r.v. 2019, 1.0TSi a cca po 3tis km. mi pískaly brzdy - v servise bezplatně vyměněny brzdové destičky. Problém vyřešen, nicméně od té doby jsem si začal všímat na semaforech při dobržďování, že auto při úplném zastavení jakoby “zavrže”. Nevím, zda to umím úplně popsat, ale když popojíždím minimální rychlostí a pak auto finálnř zastaví a vlivem fyziky se jakoby mírně cukne, ozve se z motoru, nebo od prostoru kol (nedokážu z auta úplně posoudit) mírné vrznutí. Netuším, co by to mohlo být a zda je to na servis, ale mám za to, že to má spojitost s opravou destiček, kdy mechanik možná zkoušel výsledek své práce a mj. při příjezdu a odjezdu ze servisu byl rozdíl cca 7km, takže si dovedu představit, že po opravě ty brzdy “důkladně” vyzkoušeli. Mockrát děkuji za jakýkoliv postřeh. Jakub Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 19. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2020 Na 7km to moc nevyzkoušel, nech si to sednout, párkrát bezpečně prudce probrzdi a pak případně opět reklamuj Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 20. Srpen 2020 Sdílet Vloženo 20. Srpen 2020 Také jsem si na Rapidu co má identické brzdy všiml toho co popisuješ. Při zastavení a uvolnění brzdového pedálu se ozve takové lupnutí jak pružina ze starého kanape. Zkus na místě párkrát na brzdy šlápnout jestli to také uslyšíš. Podle mě to dělají ty viditelné spony, které vržou o třmen. Jestli máš elektrony, tak jsou viditelné hned a když se sponou rukou zameleš, ozve se to vrzání. Osobně jsem s tím nic zatím nedělal. Možná až budu měnit kola na zimní, tak tam zkusím dát malinko mazné pasty určené pro brzdy, pokud není nějak blízko destička či kotouč. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 7. Září 2020 Sdílet Vloženo 7. Září 2020 Tak dnes se jen tak mimochodem dívám na zadní kotouče a normálně vnější část kotouče, v podstatě oddrolena, brzdí už jen tak 3/5 kotouče. Takže to vypadá, že jsou v 67 tis. km po smrti. Jezdím sám, převážně dálnice. Co by jinak bylo potřeba vyměnit abych mohl dát přední brzdy z 81kW verze, s větším průměrem kotouče, které jsou prý odolnější. Protože ty na 66/70kW jsou tragické. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shrek_85 Vloženo 8. Září 2020 Sdílet Vloženo 8. Září 2020 @Lancelot Pokud chceš vyměnit FS III za FN 3, tak musíš mimo jiné vyměnit těhlice. U FS III chodí brzdové destičky přímo po těhlici a vodící kolíky se šroubují do závitů v těhlici, zatímco u FN 3 jsou v těhlici jen vyvrtané díry bez závitu pro přišroubování držáku třmenu brzdy, který se tam montuje jako samostatný díl. Co konkrétně je na FS III tragického? Mám je na F1 a jsou prakticky bezúdržbové. Přehřát se mi je taky ještě nepodařilo, i když je fakt, že s tím nejezdím raly, ani nepřevážím auta na přívěsu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TheFuZZ Vloženo 8. Září 2020 Sdílet Vloženo 8. Září 2020 Já teda osobně nemám žádný problém s menšíma předníma "66kw" brzdama. Samozřejmě větší brzdy = lepší, to chápu. Zadní kotouče jsou naprostá katastrofa. ty moje mi sepsuli už na první technické kdy auto mělo tak 65 tisíc najeto. Jak popisuješ - zevnitř vyrezlé až vydrolené. Chtěl bych je vyměnit za nějaké kvalitní, aby se to neopakovalo, ale nevím jakou značku volit. Nemám vůbec přehled, kdo dělá dobré a kdo šmejdy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.