Přejít na obsah

Brzdy


teedy

Doporučené příspěvky

@Martab standard to nemusi byt, ale ked pridem s problemom, ze auto horsie brzdi? Podla mna by to mali vyskusat na bubnoch v ramci reklamacie ci nie?

Takze nakoniec to vyzera tak, ze ten odkaz na yeti sekciu s brzdami je pravdivy a nie je problem priamo v kotucoch a brzdach ale v celustiach...

Editováno: , autor: ronskispeed
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Upřímně netuším jak to dělají, já to naposledy řešil s FI, která brzdila "divně" (při malých rychlostech se aktivovalo ABS při vytočení kol a auto v podstatě přestalo brzdit). Jediné co byli schopni říct, tak že přední brzdy mají špatnou ovalitu. Nakonec pomohlo vyčistit snímače ABS na předních brzdách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahojte, 

 

Mám na autě přední brzdy 288x25 mm se třmeny FN3. Chystám se na výměnu kotoučů a desek.

Nemá někdo z vás montážní schéma nebo návod prosím? Jde mi o utahovací momenty šroubů držáku třmene a čepů třmene. Nikde jsem to bohužel nenašel nebo jsem to přehlédl. 

 

Předem moc díky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 12. 4. 2020 na 11:24, ronskispeed napsal:

to ja viem, ja sa len pýtam, či v servisoch škoda majú valce resp. niečo na meranie brzdného účinku.

Bol som pred týždňom v autorizáku kvôli geometri, tak mi zmerali aj tlmiče. Vraj súčasť testu tlmičov je aj test bŕzd, takže odmerali mi aj tie. Neviem, čo tie čísla na brzdách znamenajú, mne to brzdí dobre a servisák hovoril, že tie čísla sú veľmi dobré. Auto malo vtedy 50000km + nejaké drobné. Za tento test bŕzd a tlmičov si opýtali 13€ aj s DPH.

1977462813_2020-04-3016_33_18.thumb.jpg.9362074b6783f614e2724cc1bf2f166d.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Dobrý den, máme Fabii III (2015) hatchback 66kW (vpředu kotoučové brzdy, vzadu bubnové), auto je koupené z autobazaru loni, ale celou dobu servisované v autorizovaném servise (auto bylo v bazaru asi půl roku).
Dvakrát se mi stalo, že po delší době, kdy auto stojí na dvoře, že při rozjezdu jakoby bylo zabržděné - jako když je zatažená ruční brzda, auto se při sešlápnutí na plyn a pokusu o rozjezd zhoupává, ale nejede. Po pár "zhoupnutích" tam jakoby něco "ruplo" (jako když se prudce povolí nějaký zarezlý šroub...) a jede to už normálně. Poprvé se mi to stalo loni v září, kdy auto stálo asi 6 týdnů (to skoro nešlo rozjet vůbec). Podruhé se mi to stalo minulý týden (v červenci), kdy auto stálo asi 7 dní (to už nebyl takový problém jako v prvním případě a slyšel jsem to povolení-lupnutí jen z pravé strany auta). Bylo extrémně deštivo, ale nevím jestli to má vliv.
Auto parkuju na rovině na dvoře (není pod střechou) před barákem, auto stojí se zataženou ruční brzdou. Často se stává, že autem jezdíme třeba jen jednou týdně, akorát loni to bylo v tom jednom případě 6 týdnů, kdy se s ním nejelo.
Nevíte, čím to je a jestli je to nějaká závada. Případně čím tomu předcházet? Od minulého týdne zkouším parkovat bez ruční brzdy, jestli to nedělá ona - že třeba nějak přirezává?  

Jinak v servise jsem byl na jaře na pravidelné kontrole. Auto má najeto 22000 km.

Editováno: , autor: R-K
Doplnění informace o najetých km.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To se mi stávalo na O1, parkuju v kopci. Po vyčištění bubnů a mechanismu brzd je klid. Asi to na service moc neprohlídli a neošetřili, to půlroční stání nejen bovdenům taky moc neprospělo. V každém případě sundat bubny a prohlídnout. Na rovině prakticky ruční brzdu nepoužívám a když, tak ji nervu na doraz a hlavně občas pořádně probrzdi, lechtání pedálu není taky dobrý zvlášť když jezdíš jen občas.

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpověď. Takže jestli to chápu správně, tak to dělá ta dlouho zatažená ruční brzda, která se tam díky nějakým nečistotám zasekne. A je to vážný a akutní problém? (žádné varovné kontrolky na mě nevyskakujou a auto jinak jezdí a brzdí při provozu bezvadně) Jak jsem psal, stalo se mi to zatím dvakrát během toho roku a půl co to máme. Ale chystáme se na dovolenou a nevím, jestli to mám zkusit stihnout do servisu ještě před ní nebo jestli to můžu nechat na pravidelnou kontrolu (na jaře příští rok, že bych jim o tom vyloženě řekl). S tím, že bych ruční brzdu používal minimálně (doteď jsem jí používal pořád). Jinak já osobně tomu nerozumím, takže bych tu kontrolu a vyčištění nechal musel nechat na servisu.

Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

problém ještě žádná kontrolka nesignalizuje, zajel bych do servisu na preventivní kontrolu zadních brzd, určitě ne až příští rok, ale nejlépe ještě před dovolenou. Nechci strašit, ale co když se třeba kousne některý lanovod? Může být i poškozený. Bez rozebrání třeba jen té pravé strany to budou jen dohady. Oni vědí co vyčistit a promazat, případě vyměnit. Jinak bubny jsou spolehlivé, nenáročné a levné na opravy. Teď mám po 30+ letech řízení poprve auto s kotouči a nemám z nich radost, je to jen továrna na budoucí problémy.

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím si, že je to vlastnost ruční brzdy - dostane se voda, nečistoty do bubnu a pakny přireznou po delším stání na místě. Také se mi to stávalo, přestal jsem zatahovat na parkovišti ruční brzdu, a pohoda :) :D jinak občas při sjíždění kopce párkrát "pumpuji" ručkou, aby se rozhýbaly lanovody.

Jinak auto: 10/2016 66 kW 1,2 TSI najeto 40k km, bubny již 2x čištěny v servise, po poslední prohlídce v únoru mi servis poštěloval ruční brzdu, že maximální brzdný účinek je cca na 6 - 7 zubu, dříve jsem si málem pro maximální zatažení vykloubil ruku :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím, prosím má někdo podobnou zkušenost? Mám Fabii III r.v. 2019, 1.0TSi a cca po 3tis km. mi pískaly brzdy - v servise bezplatně vyměněny brzdové destičky. Problém vyřešen, nicméně od té doby jsem si začal všímat na semaforech při dobržďování, že auto při úplném zastavení jakoby “zavrže”. Nevím, zda to umím úplně popsat, ale když popojíždím minimální rychlostí a pak auto finálnř zastaví a vlivem fyziky se jakoby mírně cukne, ozve se z motoru, nebo od prostoru kol (nedokážu z auta úplně posoudit) mírné vrznutí. Netuším, co by to mohlo být a zda je to na servis, ale mám za to, že to má spojitost s opravou destiček, kdy mechanik možná zkoušel výsledek své práce a mj. při příjezdu a odjezdu ze servisu byl rozdíl cca 7km, takže si dovedu představit, že po opravě ty brzdy “důkladně” vyzkoušeli. Mockrát děkuji za jakýkoliv postřeh. Jakub

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také jsem si na Rapidu co má identické brzdy všiml toho co popisuješ. Při zastavení a uvolnění brzdového pedálu se ozve takové lupnutí jak pružina ze starého kanape. Zkus na místě párkrát na brzdy šlápnout jestli to také uslyšíš. Podle mě to dělají ty viditelné spony, které vržou o třmen. Jestli máš elektrony, tak jsou viditelné hned a když se sponou rukou zameleš, ozve se to vrzání. Osobně jsem s tím nic zatím nedělal. Možná až budu měnit kola na zimní, tak tam zkusím dát malinko mazné pasty určené pro brzdy, pokud není nějak blízko destička či kotouč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak dnes se jen tak mimochodem dívám na zadní kotouče a normálně vnější část kotouče, v podstatě oddrolena, brzdí už jen tak 3/5 kotouče. Takže to vypadá, že jsou v 67 tis. km po smrti.

Jezdím sám, převážně dálnice.

 

Co by jinak bylo potřeba vyměnit abych mohl dát přední brzdy z 81kW verze, s větším průměrem kotouče, které jsou prý odolnější. Protože ty na 66/70kW jsou tragické.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Lancelot Pokud chceš vyměnit FS III za FN 3, tak musíš mimo jiné vyměnit těhlice.  U FS III chodí brzdové destičky přímo po těhlici a vodící kolíky se šroubují do závitů v těhlici, zatímco u FN 3 jsou v těhlici jen vyvrtané díry bez závitu pro přišroubování držáku třmenu brzdy, který se tam montuje jako samostatný díl.

 

Co konkrétně je na FS III tragického?  Mám je na F1 a jsou prakticky bezúdržbové.  Přehřát se mi je taky ještě nepodařilo, i když je fakt, že s tím nejezdím raly, ani nepřevážím auta na přívěsu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teda osobně nemám žádný problém s menšíma předníma "66kw" brzdama. Samozřejmě větší brzdy = lepší, to chápu. Zadní kotouče jsou naprostá katastrofa. ty moje mi sepsuli už na první technické kdy auto mělo tak 65 tisíc najeto. Jak popisuješ - zevnitř vyrezlé až vydrolené. Chtěl bych je vyměnit za nějaké kvalitní, aby se to neopakovalo, ale nevím jakou značku volit. Nemám vůbec přehled, kdo dělá dobré a kdo šmejdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...