Přejít na obsah

Motor 1.0 TSI


Habi001

Doporučené příspěvky

V 17. 2. 2017 na 13:45, lubosh_ napsal:

@Borovic V jakém smyslu se ti zdá odlišný oproti 1.2 TSI v Rapidu? Chci právě taky objednat Octavii liftback 1.0 TSI, ve zkušebním autě mi to přišlo až překvapivě živé, alespoň živější než 1.2 TSI 66kw, co jsem měl dříve taky v Rapidu. Ještě předtím jsem měl rok a půl 1.2 TSI 77kw (ten 8 ventilový), taky v Rapidu a jelo to krásně, jen to bylo citlivější na spotřebu.

 

Během půlhodinové zkušební jízdy toho člověk zas tak moc nezjistí, ale přišlo mi, že se ten litr krásně sbírá odspodu a to ticho bylo taky příjemné. 

Nicméně to ve mě pořád hlodá, jestli nezvolit radši 1.4 TGI nebo 1.6 TDI. Teď mám 1.6 TDI v Rapidu a spotřeba není tak rozdílná oproti TSI, jak by člověk čekal a topí to o dost později. U TGI mě zase moc neláká ta představa toho, že budu 2x týdně tankovat.

 

Budu moc rád, když svoje zkušenosti ještě trochu rozvedeš, díky :-)

@lubosh No zdálo se mi to takové línější,ale už si na to zvykám,je pravda že okta je trochu težší.Jo jinak
motor se zbírá pěkně auto si dovede i hrábnout ;-) Tet jsem zvědavý jak se bude vyvijet spotřeba, u rapidů
jsem byl spokojen.O víkendu pojedu dálnici tak uvidíme jak se motůrek předvede podám info.:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj,

dnes jsem měl možnost se povozit v 1.0 TSi  85Kw v Octávii,  6st. man převodovkou, výbava STYLE Limuzína...

Musím říct, že i přes moje předsudky (tříválec, turbo, v OCTÁVCE???) jsem byl po dnešním svezení velmi, velmi, velmi příjemně překvapen!

 

Najeto pouze 200km, s konečnou průměrnou spotřebou 5.3L/100km.

Ježděno převážně okresky, část dálnice i 200km/h

 

Jízda po okreskách, motor má na můj vkus opravdu perfektní průběh výkonu, a krouťák jde cítit... taky samozřejmě tomu všemu pomáhá 6st, trochu nakrátko z převodovaná převodovka... Ale motor jsem při jízdě po okreskách opravdu neslyšel... Ztlumil jsem rádio vypnul klimatizaci, a slyšel jsem pouze odvalování kol (zimních) a ševelení obtékajícího vzduchu. Na to co jsem očekával, a to co jsem pak řídil je opravdu diametrálně odlišné... Obavy z výdrže takového "kafemlýnku" v Octávce stále přetrvávají, ale kdo se stím nesvezl neví... Můj dojem z jízdy a jak se to auto chovalo i v prudkých kopcích na dálnicích je neuvěřitelné!

Tomu všemu samozřejmě pomáhá ta převodovka na dálnici 135km/h dle tacho točila na 6st. téměř 3000ot/min. Zase je to auto na nižší stupně svižné...

v autě byl jen jeden dospělý chlap takže plně naložení jsme nebyli... nedokážu říct jak by to vypadalo. I tak si myslím že ten motor má právo dostat šanci. Není líný, má na volnoběh mírné vibrace, charakter tříválce se projeví ve vyšších otáčkách.

 

Já osobně bych si jej byl ochoten pořídit... Ale max do Fabie Combi...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mám najeto téměř 700 km. 300 km okresky a sem tam dálnice a posledních téměř 400 km cesta z Moravy do regionu západní Prahy. Od novoty průměr 5,7 a s tou cestou do Prahy přes HK průměr 5,3, takže aktuální průměr 5,4 litru. Motor je živější, než můj předchozí Pažout 308 1,6 HDi 82 kW. Ještě se naučím zacházet s nohou trošku citlivěji a bude to super. :D Opravdu dobře jsem si vybral. :palec2: (klep klep klep na dřevo)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim sice neviem ci sa to sem hodi ako buduci majtel fabie 1,0tsi 70kw sa chcem  spytat majtelov Octavie 1,0 tsi ci neviete neake info o tom ci je vtom motore aj dvojhmotny zotrvacnik ?? Nieco mi jedny uz pisaly ale ty vedely akurak ze je len s Dsg Automatom sucastou aj to si neboly isty  ..Tak sa vas chcem spytat ci mate neake info o tom ? Diky za odpoved .Hadam sa nebudete hnevat ze som vam vliezol do vasej sekcie .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 9. 6. 2017 na 18:35, Pawouk napsal:

Fabia není Octavia - co může být v jednom, nemusí nutně být ve druhém. Proto jsou tu sekce podle jednotlivých modelů. Navíc stejnou věc už řešíš právě v sekci FIII - pravidla fora toto ovšem nedovolují.

Možná by nebylo od věci na hlavní stránce tohoto fora zavést sekci motory, kde by se o každém typu (např.1,0 TSI- EA211)uvedly základní data a informace s odkazem na to, ve kterém voze Škoda se pak nachází. Tak jak je to ve Wikipedii: https://de.wikipedia.org/wiki/VW_EA211

Např. 1,0TSI je ve Fabii III, Oktavii III, Rapidu, Karoqu a já nevím kam příjde ještě. Samozřejmě poznatky z provozu jsou u každého modelu jiné, ale nikdo by se pak už nemusel ptát, jestli má ten nebo "oný" např. dvouhmotový setrvačník.

Editováno: , autor: Seehirt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jistě, a bude tady dalších asi milion sekcí se stejnými motory. U každého jednotlivého modelu je příslušná motorová sekce. Tečka. To snad stačí.  Najít to není žádný problém a to stejné platí o dotazech. Další debaty, co by kdyby, tady nepřipustím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Připojím svoje první zkušenosti (400km od nuly) s tímto motorem s DSG a srovnání s OIII 1.4 TSI DSG, kterou jsem jezdil poslední 4 roky a 100 tisíc km:
Při klidné jízdě na pohodu je nejvíc znát to, že vrchol krouťáku je až ve 2000 otáčkách (1.4 TSI jej má v 1500). Převodovka vytrvale řadí tak, že otáčky padají na těch 1500 a to už motor duní, na to jsem zvyklý nebyl, jezdím proto zatím v S módu převodovky. Když ale jen trochu silněji šlápnete na plyn chování převodovky se rychle mění, i v D módu řadí až ve vyšších otáčkách, citlivěji reaguje na styl jízdy než v 1.4 TSI. Nevadilo by mi, že motor nejde tahat na 1500 jako 1.4 TSI, ale vadí mi, že tam ta převodovka řadí, takže je to spíš nespokojenost s nastavením převodovky než motoru.

Motor má zatím hrubější chod než 1.4 TSI, ale to se podle mě zlepší. Ve vyšších otáčkách se mi zvuk líbí skoro víc než u čtyřválce. Spousta z vás to možná nepochopí, ale podle mě má vytočený tříválec něco do sebe, charakter zvuku se neliší od HTP, jen je hlubší. Ve středních otáčkách je motor jemně slyšet, čytřválec nebyl slyšet vůbec, ale mě to nevadí. Od 90 km/h o něm nevím. Největší rozdíl jsou starty (když zapomenu vypnout start-stop, tak mě to rychle připomenou). Motor zatřese celým autem, to čtyřválec nedělal.

S dynamikou jsem zatím spokojen, protože jsem klidný jezdec, proto jsem taky šel o stupeň dolů. (Kromě toho, že 1.4 TSI Style nebyla v březnu v nabídce). Ještě uvídím až bude auto naložené rodinou při cestě na dovolenou. Tam jsem také zvědav na spotřebu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Mám najeté 4000km a motor se skutečně trochu zklidnil, dunění je slabší. Stále mi ale vadí, že i když mám nastaven S mód převodovky, tak po aktivaci tempomatu to řadí jako v D módu. I když to samozřejmě má logiku. Svezl jsem se krátce s mým starým autem a je to jako by převodovka měla z 1.4 TSi s drive mode select (Eco/D/S módy řazení) jen mód ekonomický(D) a normální (S).

Jeli jsme i plně naložení na kratší dovolenou a nebyl sebemenší problém udržovat 145 tacho i do prudkých dálničních kopců. Rozhodně člověk nemá pocit, že tomu musí stát na krku, aby to udržovalo tu rychlost. Ten motor tam samozřejmě nemá tu výkonovou rezervu co 1.4 TSI, ale přidat by vždycky ještě trošku šlo.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám na svém autě najeto maličko přes 8 tisíc. Konečně se mi podařilo na dovolené auto byť maličko přišlápnout dost k horní hranici a mám pocit, že to byť nepatrně pomohlo v kultivovanosti. Přestože mám manuál, nepozoruju zásadní negativa. Naopak je motor parádně živý a kromě hučení kol neslyším v podstatě nic (teda pominu-li ventilátor v otáčkách na 3 a výše u manuální klimy a rádia, které je pro hluk tak nějak stvořené). :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...