Přejít na obsah

Dieselgate - 23R6 servisní opatření pro diesely EA189


Tony350z

Doporučené příspěvky

Jinak ještě dodám. Měnil jsem všechny, protože je to jistota. Za chvíli by se třeba přidal další a pak zase další... Potrubí jsem neměnil z toho důvodu, že v palivovém filtru nebyla jediná špona, takže nebyl důvod něco měnit.

 

Co se týká práce, tak mi to dělali v autorizáku za hodinu a půl a cca 1300 Kč.

 

Po najetých cca 500km mohu konstatovat lepší zátah od spodu a vstřiky už necvrlikají.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Pokud dám auto na výměnu předních tlumičů nebo k jakémukoliv jinému úkonu, bude mi tento nový software nainstalován? Má někdo nějaké zkušenosti? Autorizovaný servis doposud úspěšně ignoruje mé emaily vztahující se k této otázce..

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není jednodušší zvednout telefon nebo se v servise zastavit? Bez tvého vědomí by ti servisní opatření EA189 dělat neměli. A když jim to před sepsáním zakázky zdůrazníš, tak uděláš ještě líp. Těm klukům na servise je to většinou úplně jedno, jestli to udělají nebo ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano pokud přijedeš s čímkoliv mohou to přehrát. Není tedy nic jednodušího než při předání nechat zapsat do protokolu, že si nepřeješ úpravu spojenou s dieselgate. Jedině že by jsi měnil třeba EGR nebo cokoliv co třeba vyžaduje aktualizaci SW a museli ho nahrát, pak by asi byl problém. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těch názorů je tu dost a všechny negativní. Otázka je jestli zhoršené vlastnosti motoru přece jen nejsou davovou histerií, to prostě nezjistíš dokud nezkusíš. Víš co když čekáš bolest tak bolest přijde, stejně to může být s pocitem že motor jede hůř a on ve skutečnosti jede lépe, fakt těžko hodnotit. Ale snížení životnosti vstřikovacího systému a systému na odbourání emisí se nedá zpochybnit, to je prostě realita...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

92kW 270Nm v serii?

A skoro 100kW a 290Nm potom?

Nezda sa mi to.

Ako je zname, ze VW motory maju v realite viac kW a Nm ale az tak?

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak předpokládali že to půjde na vozy co mají 100K km a víc, tak aby pak nebyly stížnosti tak tam možná namíchali lepší výkon, ale uvědom si že na to měli hodně moc velký vliv nový vstřikovací systém u testovaného vozu. Když to nahraješ do auta co se blíží 200k tak ten systém už zdaleka není v takové kondici a SW zvyšuje tlak v systému vstřikování, nejspíš bude ten projev mnohem horší a výkon s trochou štěstí zůstane.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím Vás, já minulý týden koupil O2 s tímto motorem s plnou servisní historií Škoda a řekl jsem si, že bych v tom i rád pokračoval a tak jsem už navštívil x servisu od Hellera po Autocentrály a všude mi tvrdí, že bez úpravy dieselgate neprojdu od 1.1.2018 na emisicíh a že nebudu moct jet mimo ČR, že to prostě musím podstoupit. Úprava je údajně zadarmo(to tvrdili, v každém auutorizáku) a že to nebude mít vliv na výkon a vlastnosti vozu. STK sice mám do 9/2019 ale riskovat, že potom neprojdu?

 

Mám sice auto po prvním majiteli s doložitelnými 140t KM ale majitel když se dělala ona svolávačka, se rozhodl přesednout na benzínový motor a auto dal protiúčtem.

 

Nelíbí se mi častější regenerace DPF, s takovou ho to dle mého brzy zlikviduje ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DPFku je častější regenerace buřt pokud není plné oil ash, ale normálně když se vypaluje dobře tak problém není.

 

Spíš mi přijde divné to, že by jsi neměl projít emisema, když ještě v dopisu píšou že je auto způsobilé provozu. Podle mě projdeš, možná se k tomu vyjádří někdo povolanější...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, nyní ještě auto je způsobilé ale od toho 1.1.2018 se ty normy na emisích mají údajně měnit a tomu mužu a nemusím věřit, že.

7No úplně jsem čuměl jak puk, říkám jako proč bych neprošel emisema a pan technik, že auto plní dle TP Euro V ale dle zjištěných hodnot na emisích to bude odpovídat Euro IV.

Říkám jako, tak změnte normy, tak se blbec zasmál a řekl, že to nejde. Jako my se ženou sice jezdíme a chceme dále jezdit s autem mimo ČR a tak nad tím uvažuju ale ... raději si to pořádně ověřím.

Ještě mi sdělil, že po provedení této úpravy se v zavazadl.prostoru vylepí štítek a dostanu "dieselgate certifikát" který budu povinen vozit u sebe, hlavně na ty emise a hlavně při vycestování mimo ČR.

No, počkám na jasněnjší vysvětlení a zatím se k žádnému servisu nepřibližím ...

Editováno: , autor: Grooverider
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Grooverider: U dieselů se zatím na emisích měří jenom kouřivost a to takovou metodikou, že prolezou i auta s vytlučenými filtry pevných částic. To by se mělo v budoucnu změnit a je to jedině dobře. Jestli budou v budoucnu měřit emise NOx, kterých se týká ono porovnání Euro 5 s Euro 4, budou je muset měřit metodikou, která odpovídá homologaci tvého vozu. Když bude mít auto motor v pořádku, bez problému projde.

 

Nebezpečí je v něčem jiném. Mohou se totiž stát dvě věci, které ti znemožní jezdit:

- Neupravenému autu bude po 1.1.2018 odebrána homologace - tím vyhrožují v Německu, u nás se o tom neuvažuje.

- Stanice STK dostanou nařízeno kontrolovat verzi a kontrolní součty SW motoru a s auty s motory řady EA189 bez provedeného servisního optaření 23R6 se bude jednat stejně jako s auty s nehomologovanou úpravou SW (čiptuning) - nedostanou emise. To je reálné nebezpečí. Ne hned od r. 2018, ale někdy v budoucnu se to může stát.

 

Jestli ti někdo tvrdí, že od 1.1.2018 neprojdeš bez úpravy emisemi, nech si to dát písemně. Jsem zvědav na reakci. :)

 

Cest mimo ČR by se servisní opatření nijak dotýkat nemělo. Auto schválené k provozu v kterémkoliv členském státě EU je způsobilé k provozu v celé EU. Samozřejmě můžeš narazit na zákaz vjezdu do města s nízkoemisní zónou, ale to nemá s dieselgate nic společného.

 

Zajímavý by byl případ u nás přihlášeného neupraveného auta původem z Německa. Co by se s ním dělo, kdyby Němci odebrali neupraveným autům homologaci...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wau, děkuju za tak vyčerpávající odpověď. No a teď babo raď, vstřiky, EGR, turbo, spojku má auto všechno původní a jezdí naprosto bez problému.

Nyní je naplánovaná další taková ta prohlídka vozu, kde se mění olej a tak a hlavně dostanu razítko do servisky ale když tam přijedu tak mi tvrdili, že mi udělají tu emisní úpravu a když jsem řekl, že to nebudu chtít, tak mi bylo řečeno co jsem psal výše. Tak nevím zda se na to nevyprdnout ale zase to razítko v servisce. Sakra.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Akce je dobrovolná, alespoň v tuto chvíli, takže ti to nemohou vnutit(to co ti říkali jsou jen spekulace a dohady, ani N zatím není na 100% jisté odebírání homologace). Prostě přijeď a do protokolu o předání auto do servisu nech zapsat, že nechceš jakoukoliv úpravu týkající se servisního opatření 23R6.

 

Pak by mohlo být ještě jedna možnost. Až nebude zbytí a budem muset na úpravu, zajet po ní na chip který když je do 20% zvýšení dnes nebo v nejblišší době bude legální se zapsáním do TP. Tím bych se zbavil toho sw ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...