Jump to content
Sabiza

Koupe ojete OIII

Recommended Posts

 

Zdravím, jsem zde nový, a chtěl bych po Vás zkušených prosím radu. Jsem laik a octavii sem nikdy nevlastnil. Mám vyhlídlou O3 1.4tsi ale je to 12/2012 tudíž jeden z prvních kusů. Má nějaké neduhy oproti novějším ročníkům? Je v hezké výbavě (style plus, amundsen, xenony, cebia atd.) se slušným nájezdem (84tkm) a sám majitel působí jako fanda značky. Ale třeba už mi tam chybí usb a je tam nějaký media in konektor. Spáruju můj současný telefon? Ten amundsen nebude mít zastaralý sw atd.? Na co si dát pozor u prvních kusů, bylo tam něco špatného, co už u novějších verzí vychytali? Děkuji za případné odpovědi. Cenovka je právě vyšší, a to 309 000. 

Edited by mathias22
oprava velikosti textu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zalezi na konkretnim kusu, je potreba hodnotit stav. Pokud pujde o verzi s prvotnim nastavenim podvozku, da se to resit jejich vymenou. Jinak se neni moc ceho bat.

 

Misto USB tam je zrejme konektor "mitsumi" pro Apple.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je pry o ni pecovano pouze ve skodovce (dolozitelne). Myslis prvotni jako puvodni? Bylo tam neco zle? A zaslechl sem ze nejake kusy meli nejake slabsi remeny, da se to nejak zjistit? Stav ma opravdu 1A s dohledatelnosti. Opravdu se v koncernu nepohybuju a budu rad za kazdou radu a informaci. Diky

Share this post


Link to post
Share on other sites

U 1.4 TSI 103 kW vyrobených do června či podzimu 2014 se objevoval problém s vysokou spotřebou motorového oleje. Důvodů je pravděpodobně několik - pístní kroužky, vodítka ventilů, či pružiny ventilů... O řemenech vím jen to, že pokud je někdo při montáži nebo nějaké jiné manipulaci "zlomil", tak praskaly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím, uvažuji o koupi O3 2.0 TDi 110kw ve výbavě Style (před FL). Mám vytipované dvě auta obě mají nájezd 25 tis. km a jsou přibližně 3 roky staré (po operáku). Za první auto chtějí 399.000 Kč a druhé je za 419.600 Kč.

Podle informací, které jsem dokázal na internetu a aplikace Carolina zjistit, tak auta už stojí asi přibližně rok (ne-li víc). Hlavně u toho druhého auta jsem si jistý, že to bude přes rok.

A proto se chci obrátit zde na komunitu, jestli to je problém či nikoliv. Nejsem automechanik ani nějaký znalec aut, ale např. brzdová kapalina po čase do sebe natahuje vlhkost a tím se sníží její účinnost. Na co si mám dát pozor u auta, které tak dlouho stojí? Je uvedená cena ok?

Děkuji za pomoc.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brzdová kapalina nebo olej jsou marginální věci. Možná bych se bál stavu baterky. Celkově je ale potřeba prolustrovat celé auto. Zvlněné kotouče se vymění, blbě opravené auto po havárii ne. To, že jsou tak dlouho neprodaná může mít víc důvodů. Třeba delší dobu drželi vysokou cenu, čekalo se na nějakou opravu atd.

 

Primární je lustrace veškerých úkonů, u operativního leasingu by mělo být všechno evidováno a řešeno v autorizovaném servise, takže by mělo jít dohledat. Pak už zbývá jen osobní prohlídka. Ideálně s někým, kdo se na to specializuje. Tady např. michal2009, ten je tuším z Brna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 10 minutami, bojler napsal:

Brzdová kapalina nebo olej jsou marginální věci. Možná bych se bál stavu baterky. Celkově je ale potřeba prolustrovat celé auto. Zvlněné kotouče se vymění, blbě opravené auto po havárii ne. To, že jsou tak dlouho neprodaná může mít víc důvodů. Třeba delší dobu drželi vysokou cenu, čekalo se na nějakou opravu atd.

 

Primární je lustrace veškerých úkonů, u operativního leasingu by mělo být všechno evidováno a řešeno v autorizovaném servise, takže by mělo jít dohledat. Pak už zbývá jen osobní prohlídka. Ideálně s někým, kdo se na to specializuje. Tady např. michal2009, ten je tuším z Brna.

Dík za odpověď. Obě jsou západní Čechy a já jsem z Ostravy (asi 380km).  Na ostravsku a okolí se teď nedá z ničeho vybírat a FL nechci.

 

Podle aplikace Carolina za tu první chtěli 25.2.2019 499.000kč a potom 18.7.2019 459.000kč. Podle prodejce auto není bourané ani opravované jen na přední kapotě pár škrábanců od kamínků, plus jsem navíc zjistil, že má na fotce ještě roční známku 2017 (takže stojí přes rok). U té druhé (má najeto cca 22t km) se od března cena 419.600kč nezměnila (a také stojí přes rok). Kdybych věděl že auto tak dlouho nestálo tak to beru hned, ale bojím se co bude s autem po tom roce neli více.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 16 hodinami, Wittmann napsal:

spíš je divný, proč ho nebyli schopni prodat, ne?

To mi příjde taky divné, možná vysoká cena. Nevím, jestli cena 499.000kč v lednu byla hodně nebo ne.

 

 

Edited by tradecomp

Share this post


Link to post
Share on other sites

499 900Kč na předFL bylo dost. Ojetiny jsem do nákupu Superbu sledoval zhruba rok a byla celá řada případů, kdy auto stálo u prodejce klidně půl roku a zjevně mu nic nebylo. Jedním z uváděných důvodů bylo "kupujeme auta po balíčcích a tak někdy musíme koupit i něco, co bychom zvlášť sami od sebe nevydražili". Všiml jsem si řady případů, kdy cena vyklesala i o 100 tis. Kč. Častěji to ale dopadalo tak, že tak málo atraktivní auta dali prodejci na plac jenom na otočku - rovnou s nízkou cenou, aby nezabíralo místo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak po vaší pomoci zde na fóru, co vybrat za motorizaci jsem začal hledat a narazil jsem na OIII FL 1.6 85kW v Ambition výbavě za 400 tisíc, je to roční auto s nájezdem okolo 18 tisíc. Samozřejmě jsem koukal i na další, ale mám pár otázek - je to přimeřená cena vzhledem k tomu, že je to roční auto? Pak jsem celkem na vážkách ohledně té výbavy. Samozřejmě bych chtěl spíš Style a nebo lepší, ale je tam multifunkční volant, automatická klima, to levnější rádio (bez navigace?) ale zase tam není automatické svícení a ani dešťový senzor.

Je tu něco, co byste doporučovali, aby to auto mělo z té výbavy? Vím, že záleží na osobních preferencích, ale rád bych slyšel vaše názory nebo něco, bez čeho byste se už v autě neobešli 😁

Edited by Kllrt

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ma kazdy jinak. Nova OIII Tour combi je za 499 900Kc bez barvy. Tak je potreba zvazit, jestli je ta sleva za rocni auto dostatecna.

 

Ja bych bral Style hlavne kvuli sedadlum a LED prednim svetlum. Ale zas tady su asi jediny, kdo je z verze sedadel Active/Ambition zoufaly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pro mě je ambition s doplňkovou výbavou minimum. Jelikož nemám(e) garáž, tak musíme mít v autech vyhřívané čelní sklo. Ten dešťový senzor a automatické svícení se mi nějak nezdají, měl jsem za to, že je to už součást výbavy ambition. A bez multifunkčního volantu bych auto už dneska nechtěl, ale zase klimu bych přežil i manuální. 

Samozřejmě jak psal kolega nade mnou, tak každý to má jiné. Hlavně pak, když už si zvykneš na nějaký standard, tak se ti nechce jít s výbavou dolů. My jsme třeba koupili 3,5 roku starý CNGčko v kombiku s výbavou ambition a s nájezdem cca 90tis. km za 310tis., jestli to to nějak pomůže (je tam snad navíc jen to vyhřívané čelní sklo, multifunkční volant, asistent rozjezdu a únavy). A tehdy jsem s tím byl spokojený. Pak jsem přešel na Style funglovku a prostě mi ta horší výbava přijde nedostatečná (a to jsem si zapomněl do Stylu nakonfigurovat el. sklopná zrcátka a adaptivní tempomat, což mi chybí). Jinak rádio mám taky "jen" bez navigace, ale vzhledem k tomu, že jsem zvyklý už řadu let jezdit podle WAZE, tak jsem tu NAVI tam účelně nedal a vyuužívám Android Auto přímo na rádiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Půl milionu je opravdu už hodně mimo můj rozpočet, těch 400 tisíc je pro mě absolutní maximum, kolik jsem teď schopný dát. Zkusím je nalomit, jestli s cenou nejde něco dělat nebo aspoň k auto přidat něco, třeba sadu kol (jsou k němu jenom leťáky).

Chápu to, že každý to má jiné, proto se právě ptám na vaše názory 😁. Sám jezdím O1 SLX a třeba mi bude chybět střešní okno, i když je to taková kravina. Díky bohu dost věcí je dneska už standardem, už bych nechtěl auto bez vyhřívaných sedaček. Zase ta O3 má zadní stěrač - podle mě je to zbytečnost. 😁

 

Jinak mě nadchnulo, že se to rádio dá takhle propojit s mobile, Waze právě používám hodně často, ale bohužel jsem měl telefon s OLED displejem a časem se mi začalo pár věcí vypalovat (třeba šipka na odbočení nebo tlačítko na report události).

 

Hlavně já úplně nespěchám, že bych auto potřeboval hned teď, klidně za pár měsíců a přemýšlím, jestli když konečně půjde do prodeje O4, jestli pak nespadnou ceny O3 nebo jich nebude víc. Co vy na to, dává to smysl nebo vymýšlím kraviny?

Edited by Kllrt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám s 1.6TDI 85kW najeto 60tis.km a ten motor ti můžu za sebe doporučit. Pro jistotu správnosti své volby se ale zkus projet u prodejce např. v 1.4TSi, ať máš srovnání a nejsi třeba následně zklamaný.

Dlouhodobou spotřebu mám 5,3l a jediné negativum je o něco vyšší hlučnost než u předchozí řady 1.6TDi (66kW/77kW a 81kW).

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 2 hodinami, Kllrt napsal:

Půl milionu je opravdu už hodně mimo můj rozpočet, těch 400 tisíc je pro mě absolutní maximum, kolik jsem teď schopný dát. Zkusím je nalomit, jestli s cenou nejde něco dělat nebo aspoň k auto přidat něco, třeba sadu kol (jsou k němu jenom leťáky).

Chápu to, že každý to má jiné, proto se právě ptám na vaše názory 😁. Sám jezdím O1 SLX a třeba mi bude chybět střešní okno, i když je to taková kravina. Díky bohu dost věcí je dneska už standardem, už bych nechtěl auto bez vyhřívaných sedaček. Zase ta O3 má zadní stěrač - podle mě je to zbytečnost. 😁

 

Jinak mě nadchnulo, že se to rádio dá takhle propojit s mobile, Waze právě používám hodně často, ale bohužel jsem měl telefon s OLED displejem a časem se mi začalo pár věcí vypalovat (třeba šipka na odbočení nebo tlačítko na report události).

 

Hlavně já úplně nespěchám, že bych auto potřeboval hned teď, klidně za pár měsíců a přemýšlím, jestli když konečně půjde do prodeje O4, jestli pak nespadnou ceny O3 nebo jich nebude víc. Co vy na to, dává to smysl nebo vymýšlím kraviny?

 

Pořádně si proklepni auto, protože jsem také vybíral ojetou O3 (ideálně 2.0 TDi) do 400k. Od července jsem takřka denně seděl na webu a vybíral auto. Nakonec jsem si v prosinci koupil novou O3 FL Tour s motorem 1.5 TSi (modrá race). Sice to byla skladovka, ale auto jsem měl rezervované ještě před tím, než přijel kamion na salon. Není to Style verze, ale Bolero (s Apple CarPlay), multifukční volant, LED světla, tažné mi bohatě stačí (teď v zimě mi trochu chybí vyhřev sedaček).

 

Cena auta byla 524 990Kč se slevou to nakonec bylo za 495k a k tomu zimní kola s gumovými koberečky a prvním servisem zdarma. Je to vyšší cena a není to 2.0 TDi, ale mám jistotu, že s autem nic není. Po 4000km mám dlouhodobou spotřebu zatím 6,3l (čepuji 100 otanový benzín u benzíny). Za těch pár tisíc km jsem si všimnul, že autu vyhovuje 50 a více kilomtrů za jízdu.

 

Pro koupi nového vozu jsem se rozhodnul, protože ojeté vozy neprošly mým filtrem. Dokonce jsem si vytvořil program, který stahuje data ze skodaplus, abych viděl změny cen. Měl jsem vždycky nějaké favority, o kterých jsem začal zjišťovat informace. Nejdřív free verze Cebia, pak do Google jsem zadal VIN a hledal další info (+archiv webu). Nakonec jsem použil mobilní aplikaci Carolina na ocenění vozu a vyhledání předchozích inzerátu (na jedno oveřené tel. číslo jde ověřit 5 aut zdarma). Pokaždé jsem zjistil něco, co odradilo od koupě. Když vše prošlo mým filtrem, tak jsem začal volat a vyptávat se.

 

Zkušenost s prodejcem: U jednoho dealera mi prodejce řekl, že auto není bourané a je v perfektním stavu. Tak jsem říkal, že si pro auto přijedu další den, pokud by šlo udělat něco s cenou 20-30k dolů. Prodejce mi sdělil, že se zeptá vedení a zavolá mi. Už nezavolal. Tak jsem za týden volal vedoucímu prodeje ojetých vozů a opět se vyptával na auto, když jsem zmínil měřič laku, tak z pana vedoucího vylezlo, že byl měněný zadní nárazník a světlo (na Cebii bylo bez záznamu). Už jsem nežádal slevu, ale jenom jsem chtěl detailnější fotky auta, které mi byly přislíbeny, ale neobdržel jsem je. U stejného dealera jsem našel inzerát, který měl upravované fotky. U poptávaného auta byla cena potom snížena o 50 tisíc a u toho s upravenými fotografiemi dokonce o 60 tisíc a do týdne už inzeráty nebyly aktivní.

Edited by tradecomp
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na nejake zasilani fotek, to opravdu muze clovek zapomenout. Jsou to lide, kteri cekaji, az nekdo prijde. Vetsinou nijak zvlast prodavat nepotrebuji. Pokud se auto po nejake dobe neproda, postupne se snizuje cena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Někdy mě až překvapilo o kolik s tou cenou jdou dolů. Např. Za O3 2.0 TDi Style 19.000km chtěli nejdříve 529k a pak to postupně snížili na 419k. Je pravda, že prostě čekají.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zdenek Pastorek dík, to se ještě zeptám!

 

@LukášCBR už kvůli té spotřebě bych bral spíš ten diesel a traktor mi nevadí, moje stará 66ka je jako Zetor :)

 

@tradecomp tak jsem se byl na skok podívat v autosalonu, kde stojí to auto a byli tam velice ochotní. Bohužel jsem se s autem nemohl projet, protože stojí na leťákách a u nás je sníh :) Ale mám už domluvenou schůzku, auto mi připraví a půjdu se projet. Prý není problém mi připravit výpis (asi z ELSA?), co se s autem dělo ale podle nich není auto bourané ani nic měněné, jinak by mi poskytli fotky, pokud ta oprava probíhala u nich a že není problém změřit si lak.

Jen si říkám, že je škoda, že to má klasický halogeny, ale co už :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak zase říct, že mi hlučná nafta nevadí, mi přijde divný. Já když sednu do TSi s CNG, tak se musím kolikrát dívat na otáčkoměr, jestli to auto nechcíplo, jak je to krásně tichý. Jako odhlučnění O3 je už asi slušný, ale prostě ten zvuk naftového motoru je uvnitř pořád slyšet. Kdyby O3 CNG po FL měla klasickou benzinovou nádrž, ne jen dojezd, tak bych ji bral radši, než to TDičko. Spotřeba stejná (možná nižší u CNG) a hlavně ekologičtější provoz, menší hluk motoru atd. Ale bohužel firemní park máme v naftě, tak jsem nemohl jinak. 

Přeji určitě dobrou ruku při výběru a nebrat nic, co nejezdilo do origo servisu. Ne kvůli kvalitě/nekvalitě práce, ale hlavně kvůli servisní historii (el. kniha). Ale jestli budeš kupovat roční vůz, tak tam toho servisu moc nenajdeš :). Ale v případě nehody a opravy by to tam mělo být. Ale určitě si dávat pozor i na prodej z ofiko škoda salonů, já jsem takhle málem koupil několikrát bouranou Toyotu, kterou jsem měl vyhlídlou v pražském salónu. V inzerátu bylo taky nebourané, ale v historii pak člověk našel, že se tam postupně vyměnilo půl auta...

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já stejně tu naftu přehluším hudbou, ale hlavně to uslyším, až se s tím projedu :D Koukal jsem, kolik mám po cestě CNG stanic a není to zase tak žhavý, celkem mě to odradilo :(

To jsi mi připomněl, že asi to nebude mít tak dobrý ozvučení, protože jestli jsem správně četl, tak až Canton má těch víc repráků a možná ještě něco dalšího? To i moje O1 hraje v originále celkem dobře, má těch 8 repro, pokud si správně pamatuji :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...