Jump to content

Recommended Posts

Dobrý den,

 

nemáte zkušenosti s nosičem kol na na páté dveře u combi? Jestli nedojde k promáčknutí plechů, poškrábání atd. Přemýšlím jak převážet kola na výlety, do kufru se mi sice 2 vejdou, ale tím je kufr a zadní sedačky mimo provoz.

 

 

Moc díky za jakýkoliv postřehy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam zkusenost jen s Thule (https://www.thule.com/cs-cz/cz/bike-rack/trunk-bike-racks/thule-clipon-high-9106-_-910601) na me kratke FII. Moc casto jsem ho za tech 9 nepouzival. Nicmene uz pri koupi mi doporucil v mistech kontaktu s karoserii nalepit izolepu, aby tolik netrpel lak kolem hran. Vylozene proti tomu nic nemam. Slouzilo jak melo.

v horni casti jsou ohebne kovove pasy, takze to bylo ok. Na skle 2x gumova opera a dole nastavovaci packy.

Ale na planovanou FIII kombi uz taky planuji nosic na kouli. Prece jen poraad myslet na to, ze nesmim zapnout sterace vzadu a ta zatez dveri. Tenkrat to ale pro me bylo nejlepsi reseni. Klasicky na strechu jsem nechtel a tazne jsem taky nemel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Řeším tentýž problém, koupili jsme elektrokola, která na střechu horko těžko zvedneme (každé kolo má 21kg), navíc tam jsou při pohybu do strany takové síly, že se bojím, že by to ten držák rozlámalo. Do kufru se mi to rvát nechce a kouli nemám. F3 combi MC.  Vyzkoušel už tedy někdo? Údajně by měla být příliš malá mezera mezi střechou a dveřmi, plus si myslím, že by mi to mohlo odlomit MC křídlo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumím, že máš MC a nemůžeš nainstalovat tažné. Tedy asi by to šlo udělat jako přestavba přes zkušebnu, ale ty starosti s nejistým výsledkem a investice za to nestojí. Jestli to chápu dobře, tak chceš na zadní dveře připevnit cca 50kg (2x21kg + vlastní nosič + aerodynamický odpor při vyšší rychlosti). Obávám se ale, že na takové zatížení nejsou konstruované. Jak závěsy, tak zámek, tak celé dveře. Minimálně bych zvážil, jestli během přepravy nejdou vyjímat z kol akumulátory a ty (dobře zaizolované) vozit v kufru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nebo si koupit neoriginální příslušenství, které bylo schváleno pro MC. To, že ŠA tvrdí, že se tažné nedá namontovat, je jedna věc, druhá je ta, že někdo může takovéto tažné vyrobit a nechat schválit (do tohoto schvalování výrobce vozidla nevidí) nezávisle na výrobci specificky na daný model. Musíš ale mít pak v typovém listu tažného napsáno, jak se po namontování změní hodnoty uvedené v technickém průkazu. Nicméně v tomto případě bych nejprve doporučil konzultaci s místním odborem dopravy, protože moje zkušenost je co úředník (úřad), to jiný výklad zákona.

Edited by Johny.z
upřesnění

Share this post


Link to post
Share on other sites

U MC má ŠA hlavně problém s difuzorem, nemá na to krytku...

Co se týče toho držáku na zadní dveře, jednou jsem na tom vezl 3 kola (klasické) na Renaultu a celkem to drželo, ale mělo to ještě jakoby "zapření" do nárazníku. Ikdyž jsme tak ujeli docela daleko bez problémů, dnes bych si to na auto nedal, jedna věc je bezpečnost, druhá věc jsou drobné oděrky co po tom zůstali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

20170730_093249.thumb.jpg.fa391157e9593e88d0cb41fc6f39a3eb.jpg

Tak to vypada v realu s 2 koly ale neni to MC, tam bych se asi taky bal o ten spojler i kdyz ten horni popruh je do znacne miry ohebny takze by se dal mozna dotvarovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když sundáš z elektrokola akumulátor + sedačku tak váží cca 18 - 19kg a to na střechu vzepřu i já, kancelářská krysa :scooter: + snížíš těžiště. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O spojler bych se asi nebál, moje RS má podobný. Problém u trojkové Fábie bude asi v malé mezeře mezi dveřmi a střechou. Packy, které jsou nahoře zaklesnuty za dveře jsou moc široké a musel jsem je kvůli zakřivení střechy trochu zužovat a mezera je taktak velká, že se tam vejdou. Navíc ten můj nosič Thule má nosnost 30kg a dvě elektrokola bych si asi na něj netroufl dát. Vozím na něm elektrokolo a karbonové kolo a myslím, že je to tak akorát.

25042011237-1280.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdyz koukam, na ty fotky, jak vysoko jsou ta kola na 5. dverich, tak si myslim, ze moc velky rozdil, jestli to vyrvat na strechu nebo na 5. dvere uz neni…

A nedovedu si predstavit dalnicni spotrebu a vubec chovani auta kdyz jsou ta kola takhle vysoko a napric.

Na strese jsou aspon trochu aerodynamicky ve smeru jizdy…

Ja, kdyz je vezu na kouli, tak mam tak o 1-2l vyssi spotrebu nez normalne a to jsou ta kola vicemene schovana za autem...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pro me to rozdil v nandavani je.  dostavam je do urovne hlavy vs jen po prsa. Hlavne to co se dava dopostred strechy. Abych ho pak utahnul musel jsem stat na prahu ve dverich nebo stokrle (a to mam 1,8m).

Navic pred FL nemela na kratke moznost hagusu, a zakladni nosic jsem nechtel. na FIII uz ale planuji taky tazne i kdyz to bude kombi s hagusy.

 

Co se tyce spotreby, tak moc si to uz nepamatuji. A dalkove jizdy s tim byly z "Ostravy" pres polsko do Adrspachu a pak Zdarske vrchy pres Svitavy a Mlada Boleslav (1 ci vickrat netusim uz). jedno je pred 2010 a druhe 2011. Ale nebylo to o moc horsi nez obvykle asi taky ten 1 az 3 litry i s klimou. Samozrejme jsem s tim nejel 130, ale 90-110 nebyl problem.

Jo kuriozita. projede to i tim uzkym "silenym" mostem pod Kunetickou horou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozdíl v nandávání je obrovský. Sám bych to elektrokolo na střechu těžko dostával, vždycky to děláme dva. Na tenhle nosič se kolo i v jednom nasadí velice snadno. Spotřeba s nosičem na pátých dveřích je větší, než s nosičem na střeše.  Na dálnici s kolem na nosiči mám spotřebu o cca 2l větší, než bez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravim, 

akurat riesim kupu drziaku na 5 te dvere , kedze som bohuzial pozabudol na tazne, Ano je to hlupe al eje to tak. 
Tazne uz nechcem doinstalovavat. Az u noveho auta niekedy v buducnosti. 

Este som rozmyslal nad Saris Bones ale Saris odpisal ze nepresiel testami na Fabii III

 

Quote

Thank you for reaching out, and for your interest in Saris racks. I checked our internal fit notes, and it looks like none of our trunk racks are approved for use on your vehicle. During our testing process, we found that the trunk on that particular vehicle is not strong enough to withstand the downward force a rack would place on it. At this time, we can only recommend hitch mounted racks for your vehicle. 


takze trosku sklamanie, este pozriem co ponuka thule ... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By Popu
      MR 2020
    • By Petr Hráček
      Prodam originální střešní příčníky na Škoda Octavia II sedan příp. kombi (bez hagusy) r.v. 04-13. Málo používané. Při rychlém jednání sleva.
    • By snowiik
      Čauves,
       
      chci se zeptat, nema nekdo zkusenost s sirsima pneumatikama nez jsou tovarni 185/55 R15?
       
      Jaky jsou maximální? Jak velkej vliv na spotřebu?
    • By sanidin
      Prodám Škoda Fabia combi Elegance 1.4 TDi, palivo nafta, r.v. 6/2006, koupeno nové v ČR za 487 tis.Kč! po 1.majiteli. Nemá z výroby ještě filtr pevných částic DPF! (výborný poměr výkon/spotř.-i 3.8l/100km, ještě méně než legendární motor 1.9 SDi :- ), malá pojistka, tmavě modrá metalíza,  Plní euro4-neplatí se eko poplatek.
      SERVIS OD ZAČÁTKU AŽ DO TEĎ POUZE ŠKODA !!! platná záruka mobility, v létě nová STK-7/2020, nekuřák, Dálniční známka do 1/2019. Jeto jen na kvalitní naftu OMV a Benzina.
       
      NEBOURÁNO, NELAKOVÁNO! Původní orig.TP, původní SPZ :- )
      Karoserie žádné promáčkliny nebo důlky, žádné zásadnější větší oděrky/škrábance.  U nového vozu ošetřeny dutiny a kritická místa poctivě voskem, tudíž nyní karoserie 100% bez koroze, bez jediného puchýřku! Garážované.
                              
      Výbava:
      Automatická Klimatizace + 2x chlazené schránky (100% funkční a těsná), posilovač řízení, 4x Airbag, ABS, ASR, MSR, el.okna, el. a vyhřívaná zpětná zrcátka, DO centrál v klíči, mlhovky, palubní počítač, rádio na CD, výškově stavitelná sedačka, výškově a podélně seřiditelný volant, automatické svícení, dělená zadní sedadla, imobilizér, boční lišty, tón.okna, gumové rohože..Zámek zpátečky.
      Na autě nyní zimní kola + 2.kompletní sada letních kol.
                                      
      Najeto 193 tis.km - pravidelně servisované jen v autorizovaném servisu Škoda. Auto nepoužíváno na běžný denní provoz. Jeto spíše jen na delší trasy (neošoupaný volant, sedačky jako nové apod.). Vypadá a jezdí na 100 tis.km. PERFEKTNÍ TECHNICKÝ STAV - Pevné tuhé nerozvrzané auto. Nic necinká,netluče..ap. Většina km najeto v obsazení jen řidiče,
      - Pravidelně vedená servisní knížka – úplná servisní historie.(olej měněn max.po 15tis.km, žádné prodloužené long-life intervaly!)
      - poslední servis(větší) ve 186 tis.km – výměna oleje, pylový filtr, palivový filtr, vzduchový.
       Ve 174 tis.km silentbloky přední nápravy. Rozvody dělány ve 124tis.km.
       
      Velmi úsporný, pěkně vybavený vůz, nebouraný, s rozumným nájezdem km, s původem v ČR, bez koroze a hlavně poctivě a pravidelně servisovaný ve Škodě! Troufám si řící, že podobných k prodeji mnoho není. Od vozu 2 klíče s DO+štítky.  Cena: 73 000,-. Tel.: 721 100 348, Více detailních foto rád zašlu mailem. autobazary prosím nevolat. Č.Budějovice
       
      PROSÍM JEN VÁŽNÝ ZÁJEMCI KTEŘÍ CHTĚJÍ AUTO BEZ DALŠÍCH INVESTIC PO KOUPI A NEJDOU BEZHLAVĚ JEN PO CENĚ. NEBUDU TOTO AUTO SROVNÁVAT S NEJLEVNĚJŠÍMI AUTY TOHOTO TYPU NA INTERNETU S UTOČENÝM TACHOMETREM, SE ZREZLOU KAROSERIÍ, S MALOU NEBO ŽÁDNOU VÝBAVOU, BEZ ZÁRUKY PŮVODU, BEZ SERVISNÍ KNIHY.. DĚKUJI.
       








































    • By setsea
      Nabízím k prodeji Volkswagen Transporter T4 Kombi, s nejlepším motorem 2.5 TDi 75Kw/ 102k.(typ motoru ACV – řadový 5ti válec s rotačním čerpadlem), r.2002 – jedna z posledních T4 před nástupem modelu T5 v 2003 s problémovými motory, dlouhá verze Long (dlouhý rozvor 3320),
       
      -koupeno nové v ČR auto Tukas,(orig.TP, žádný duplikát!)
      - po 1.majiteli, nebouráno
       
      6 míst v autě, 6 míst v TP -2. řada sedadel sklopná + vyjímatelná, za 2.řadou demontovatelná přepážka(dolní část plech, horní mříz, lze bez problémů vyndat a v případě nepotřebnosti prodat – za mříží cca 200cm nákl.prostor), po vyndání přepážky a 2.řady sedaček lze získat získat ohromný prostor na převážení čehokoliv. Auto nemá ani nemělo tažné zařízení - nepřetěžováno, dvoukřídlé zadní dveře (lítačky), servo, rádio, imobilizér, otáčkoměr, tón okna, uzamykatelná schránka spolujezdce. Dálniční známka ČR do 31.1.2019. TK 11/2019. Silná aku – 95Ah.
       
      najeto nyní 460 tis.km – doložitelných, ověřitelných, garantovaných. Auto pravidelně udržované a servisované. Nový výfuk, nový pojezd šoupaček – chodí výborně. Bezproblémový motor s velmi malou spotřebou (6.5l/100km) startuje na drc teplý i studený. V 395 tis.km velký servis – kroužky motoru, gufera, rozvody..atd(cena servisu 50tis.kč) nyní 3tis.km po výměně oleje.
       
      Karoserie prakticky bez koroze a až na drobnost původní lak včetně ochranných polepů u zadních podběhů a u nástupního prostoru předních dveří! Kolem předního okna bez puchýřků. Střecha nepoškozena – žádné kroupy.Podvozek ok- bez maskování nástřikem ap :- )
       
      Velmi zachovalý interiér(sedačky), od nova nainstalovány potahy (jsou k vozu). Nákladní prostor samozřejmě k přihlédnutím k užitkové povaze vozidla.
       
      Nejedná se o Caravelle ani Multivan, ale o verzi Transporter.
       
      Plní Euro 3 – neplatí se EKO poplatek.
      Do smlouvy budu ručit za původ vozu a najeté km. K vozu návody, všechny klíček + štítky. Bazary nevolat – prosím o respektování. Cena: 125 tis.Kč., Tel.: 606 900 756. Jižní Čechy



























×
×
  • Create New...