Přejít na obsah

START-STOP


DIAGNOSTIK

Doporučené příspěvky

Inspiroval jsem se tímto tématem. Zvládne to kdokoliv, kdo tomu trochu rozumí:

Zakoupil jsem multifunkční časové relé CE 030, které jsem zapojil k tlačítku SS systému. Simuluje stisknutí tlačítka po nastartování motoru s nastavenou prodlevou. Vyrobil jsem si i mezikus mezi tlačítko a originální kabeláž a napájení zapojil odbočkou k pojistce zadního stěrače. Funguje to bez chyby a navíc není žádný zásah do řídící jednotky, nebo do orig. kabeláže. Tlačítko zůstává i na dále funkční a lze opět ručně SS systém aktivovat. Někdy se to může hodit :-).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 4 týdny později...
  • o 7 měsíců později...

Úplně nejjednodušší způsob deaktivace SSS je vytáhnout malý konektor od mínusového pólu autobaterie. Mělo by to tak fungovat na všech škodovkách s SSS, i vozidla jiných značek.

 

IMG_20180920_121556.thumb.jpg.67f04486b3a35fab9faf53747d22e0fa.jpg

IMG_20180920_121649.thumb.jpg.2f585a9a204a43ddc429e57c08aa22f7.jpg

 

Zároveň to deaktivuje rekuperaci energie a inteligentní dobíjení, což jsou funkce, které stejně EFB bateriím vůbec neprospívají. Teoreticky to díky chybějící rekuperaci energie může způsobit vyšší spotřebu PHM. Na druhou stranu je to jednoduše vratná operace, konektor jde kdykoliv znovu zasunout a vrátit zpět, což lze asi doporučit před servisní prohlídkou nebo měřením emisí.

Editováno: , autor: osobne
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Díky.

 

Funguje na Yetim i Leonu. Deaktivuje to i tu tzv. rekuperaci, tedy řízené dobíjení akumulátoru. Napětí v síti je pak 14,2 až 14,4 V při venkovní teplotě kolem 5°C, když teploty klesnou pod nulu, tak je to 14,6 až 14,7 V. Uvidím, kolik to bude v létě. U auta s maxi-dotem se zobrazí chybová hláška "porucha start-stop", jakmile po nastartování déle stojí, ale pokud se rozjedu hned, tak až tehdy, když auto poprvé zastaví.

Pokud je venkovní teplota nižší než přibližně 5°C, tak i auto s funkčním řízeným dobíjením přechází na režim, jako by to bylo deaktivováno.

Editováno: , autor: Tycoon
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 4 měsíce později...

Rizene dobijeni odpojenim toho konektoru bych opravdu nedoporucoval.

A radit nekomu slovy:udajne......., pry...... je amaterske. Takze kdo si chce k..vit  nove auto, tak je to jeho volba.

Vizclanek zde:https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/kdo-nebrzdi-motorem-tomu-driv-odejde-baterie-muze-za-to-stop/r~77793b4cc02711e9a305ac1f6b220ee8/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

 

  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a já to doporučuji. Mám to takhle odpojené na tom konektoru již 1/2 roku od koupi nového vozu a pohoda. O Start/Stop se již  nestarám,protože je trvale vypnutý  vše funguje jak má, pravidelně si měřím voltmetrem dobíjení a stav baterie a OK. Řízené dobíjení je taktéž trvale vypnuté, baterie má v klidovém stavu napětí 12.5 - 12.6 V (měřeno minimálně 24 hodin po jízdě). Jen při startu motoru mi to na 2-3 vteřiny hodí chybové hlášení o Start/Stopu na displeji a pak to zmizne. Před případnou STK to znovu zapojím a po STK opět vypnu.  Žádný problém. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A vis,ze kazda zavada se zaznamenava do ridici jednotky? To uz vim od opel corsa z 1996. Pokud jsi s tim po pul roce spokojeny,nebranim ti v tom :-) tak si holt baterku koupis po 2-3 letech novou az se ti rozpadne clanek az v zime nenastartujes. Filtr nemas,tak nemas duvod vypalovat pri jizde- co jsem cetl vypaluje se prave pri jizde s kvaltem. Jak pisu, kazdeho vec ;-)

  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pises nesmysly. Zatim baterii po 2-3 letech kupovali novou nekteri z tech, kdo si nechali SSS, rekuperaci energie a inteligentni dobijeni zapnute. Vytazenim konektoru tyhle tri ekologicke zbytecnosti pekne jednoduse najednou a zdarma vypnes a baterie se pak nenici jako kdybys je nechal zapnute.

 

 

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, Mahlpo napsal:

A vis,ze kazda zavada se zaznamenava do ridici jednotky?

 No a co má být ? Před STK si to vymažu přes diagnostický přístroj ( u mne MINIVAG, který koupíš za cca 2000,- a využiješ i na další věci), nebo to před STK zapojíš zpět dostatečně dlouho a po určitém počtu startů motoru bez vypnutého konektoru se chyba automaticky sama vymaže. Mám takový dojem, že u Škodovek se jedná o 40 startů bez zaznamenání závady a pak je řídící jednotka čistá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A kde jsem psal, aby si někdo nechával SS zapnutý? Je to na každým. Dle mě je lepší SS deaktivovat přes VAG anebo někdo kdo není levej si dodělá systém relátek (zase v záruce někdo nechce) pro automatické vypnutí tohoto nesmyslu.

 

Psal jsem o uživatelých kdo nemají možnost si chyby vymazat.  Už vidím, jak každý si dělá seznam co před návštěvou servisu STK zpět zapojit s dostatečným předstihem.

Soudím, že tento postup může praktikovat 10 /100?

Takže asi tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 4 týdny později...
  • o 4 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...