Přejít na obsah

Bude Fabia III stacit?


Jiří Dostál

Doporučené příspěvky

Zdravim vsechny ve spolek,

 

resim jednu otazku, na kterou neznam moc odpoved. Rozhoduji se, ze poslu dal sveho facelift Superba I 2007, najeto 280k, tak uz by to chtelo zmenu, dokud jde auto aspon nejak rozumne prodat.

 

Jezdim v 90% dalnice, cesko, rakousko, slovensko. Tydenni najezd cca 500 - 1000km. Nelze presne urcit.

 

Do auta se mne nechce cpat moc penez, protoze parkuju vsude mozne atd. uvazoval jsem nejdriv o 1.6 TDI octavce, ale cena je tak 400k a vys. Potom pripadaji v uvahu ruzne hjundaje, dacie atd. a do toho se mne moc nechce. Nebo vzit nejakou ojetinu.

 

Myslite, ze by na takove jizdy stacila Fabia Combi III 81kW? I kdyz je superb stary. tak to bude brutalni zmena komfortu ze Superba do Fabie, ale nevim nevim jak to jinak vyresit. Jednorocni vozy na strankach nabizeji docela sympeticke ceny do 300tisic za auta s najezdem cca 10tisic km. Nekdy se zadari, ze je za rok opravdu slusny najezd. Nebude problem ten banizin? Jake jsou zkusenosti se spotrebou? Cetl jsem vsude, ze pokud clovek jede slusne tak do 5,5l se v pohode vleze. To by melo byt stejne jako se superbem.

 

Prosim o vase nazory. Neni to nic tragickeho, ale superb uz vyzaduje investice a nevim, jetstli se vyplati do toho investovat. Ted se posledne delaly, ramena, kotouce, brzdy, chladic tekl, xenony zacinaji haprovat, mozna spojka se uz ozyva atd. vzdyt to znate.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

81kW ale 1.2 nebo 1.0 TSI?

Výkon na takové auto stačí, otázka je spíše na co je člověk zvyklí. Co se týče spotřeby, tak ta je hodně individuální, ale třeba já jezdím denně 35+35km z toho každá trasa cca 18km dálnice (zbytek kousek okrska a hlavně město). Jezdím klasicky 130 a dlouhodobou spotřebu dle dotankování mám okolo 5.6-5.7l/100 (1.2 TSI 81kW). Ale třeba když jsem jel Praha -> Zlín na Barrum Rally, tak průměr tehdá čistě dálnice ve 3 lidech a plný kufr vyšel na 5,5l/100, opačný směr byl za stejou spotřebu. Ale je to hodně závislé, někdy není problém jet mimo dálnice za 4,5L/100, jindy není problém se dostat na 8l/100.

Jinak motor má výkonu dost, jen se mu musí sem tam pomoc podřazením, ale pak jede hezky (kór na auto velikosti Fábie). Chce to určitě osobně projet, zálěží jaký motor jsi měl v Superbovi.

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam na mysli 1.0 TSI, no kolem 6l/100 je to porad nejak tak v pohode, jen mam trosku strach z toho prechodu do tak maleho auta, budu si to muset zajit nekam projet, at vim trosku presneji co a jak, otazku lze mozna polozit i tak, jestli je Fabia III vhodne auto na dalnicni cestovani, kdyz ale jezdim vetsinu casu sam, tak bys asi nemel byt problem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toto auto je úsporné na bežných okreskách, ale na diaľnici si už dokáže vypýtať svoje. Na kopcovitej diaľnici pod Tatrami pri svižnom tempe 140-150 nemám problém dať spotrebu 7-7,5l. Ak človek ide po rovinkách v rámci limitov, dá sa priblížiť k 6l. Doporučujem vybrať F3 na širších R16/R17 kolesách, ktoré možno za cenu pár deci navyše dokážu udržať malú F3 relatívne stabilnú aj pri diaľničných rýchlostiach. Na R15 je auto v týchto rýchlostiach dosť rozlietané a treba veľa korigovať volantom.

 

Fabia určite nemá problém s diaľnicami, ale aj tak by by som asi skôr pozeral po niečom väčšom a hlavne pohodlnejšom.. obzvlášť, ak prechádzaš z diaľničného krížnika akým je Superb.

 

:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,ja bych to hodně zvažil.Nejlépe je se s tim autem projet.Taky jezdím dost dálnice a co mne dost nemile překvapilo je citlivost na bočni vítr.Fabie neni špatne auto,ale ideálni je na okrsky a do města.Pokud hledaš trošku větši komfort tak bych se asi poohlédl přece jen o třídu vyše.Přece jen je to kategorie malých vozu byt v mnoha domácnostech plni funkci rodiného auta.

Editováno: , autor: bitttpower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z mého pohledu jde hlavně o to, jestli ti nebudou vadit velké ústupky v prostornosti interiéru a pravděpodobně i komfortu na dálničních trasách, při tvém nájezdu. Já bych ve tvé situaci zvážil třeba Fiat Tipo v naftě, možná lehce jetý Focus nebo tak něco. Výhodou Fabie zase je, že získáš nové a úsporné auto za pár pěněz...ještě mě napadl Rapid - ten je z hlediska prostorového řešení bližší Superbu a na dálnice se hodí o trochu více. 

Editováno: , autor: Twisted
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Dalnice se s F3 daji jezdit uplne v pohode. Troufnu si rict, ze 90% meho najezdu je po dalnici. Jezdim 140 na tempomat a vic tomu vetsinou neslapu. Max chvilkove 150-160, ale ne dlouhodobe - ani v Nemecku... Dlouhodobou spotrebu mam 5.9-6.0l

Najeto necelych 130tis (30-40tis rocne) 

Je pravda, jak kolegove tvrdi, ze Fabka je dost nachylna na vitr - bocni i predni. Ten dokaze s autem celkem zamavat, ale kolikrat do roka fakt fouka? Jezdim na letnich 16" 205mm a zimnich 15" 185mm.

V 1 cloveku je to ale fakt zive auto a neni problem drzet krok i s papirove namakanejsimi auty. Motor mam 1.2. 81kW 6st manual

Ve vice lidech uz treba akcelerace neni takova, ale dalnicni 140 udrzi v pohode i ve 3-4 lidech a plnym kufrem. Kopec nekopec. Trasy jezdim D1, D3, D4, D5, D8. Hodne rakouske A1, A9, Tauernskou dalnici, na SK D1+R1, nemeckem kolem Mnichova nebo nahoru na Berlin a Rostock. 

Nedokazu porovnat s jinymi vozy, ale mne F3 vyhovuje. Nechtel jsem velke auto a nejsem ani zadny Fitipaldi. Autem jezdim jak "sluzebky" tak vikendy do hor a oboji v pohode. Mozna, ze v office garazi vedle tech S3, Audin, BMW nebo ruznych SUV vypada jak socka, ale tohle ja neresim. Nevidim duvod, proc bych mel vrazet do auta mega jenom proto, abych pred kolegama vypadal, ze na to mam... 

Z asistentu to uz ve FL muze mit taky vsechno, co predtim jen vyssi tridy, takze zalezi jen na interieru. Ten holt nikdy nebude v kuzi s lcd pristrojovym stitem. X hodin cestovani v tom aute ale fakt neni problem. Kdyz jedu 350km Praha-Viden sluzebku, nepripadam si v cili jak po 4 hodinach v kamenolomu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím si že na dálnici v pohodě. Mám 1.0tsi 81kw Scoutline a 1.4tsi 120kw r5 edition s DSG. Za poslední dva měsíce jsem najel více jak 10tis km a naprosto pohoda, v obou mám dynamic interiér, sedačky opravdu pohodlné. Teď jsme s 1.0 v Itálii ve 4 chlapech s rakví na střeše a spotřeba byla 6,1. Překvapila i tady v horách, kopce úplně v pohodě. Dlouhodobý průměr máme 5,6.

 

Na 1.4tsi se dá jezdit dálnice predpisove do 6l taky bez problemu, viz můj profil.

 

Editováno: , autor: Saty
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hodne bude zalezat od stavby tela a vysky. Pri mojich 190+cm je jazda vo Fabii utrpenie - hlavne mi vadi kratky sedak a celkovo sedadla su dost biedne. Za mna si sadne jedine taska s notebookom.

 

Zena ma momentalne dlhodobu spotrebu 5,9l/km, jazdi z casti dialnice, ale usporne (=120km/h) a potom klasika po Brne (hlavne mestsky okruh). Da sa dostat aj na menej, ale to uz treba jazdu planovat (dobrzdovat motorom, jemne rozjazdy, atd).

 

Uprimne, kupovat znova auto pre zenu, siahnem po niecom vacsom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

po Superbu je Fabie blbost. Max jako druhé nebo třetí auto do rodiny.

Ja to vidim u me 

k Renault Espace IV máme Rapida(žena ho ma do města) to je jako Fabie

Po městě a okreskách super dostačující auto na dálnici je auto nepříjemné.

mam teda jen  15 taky kola,takže ta stabilita nic moc,ale na 16 a17tkach je zase auto moc tvrdé.

musel sem jet z Pardubic do Zlína. Sice sem tam dojel také,ale nebylo to komfortni jak sme zvykli.

Nov

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Návštěvník

Můžu porovnat pocit z jízdy mezi Octavií II 1,9TDI 77kW a Fabií III 1,0TSI 70kW, kterou jsem pořídil pro ženu na ježdění do práce. Je to pocitově obrovský rozdíl, jak ve výkonu motoru, přesto, že papírově jsou skoro srovnatelné, tak v pocitu z jízdy.... Prostě ta Fabie je proti Octavii takové lehké prdítko…. Není to nic ve zlém proti Fabii, pro ženu na nákup nebo pár kilometrů do práce ideální vozítko. Ale na delší cestování a ještě k tomu při přesednutí ze Superba to bude hodně velký kompromis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle prvních 3 řádků stačit nebude - vždyť jen zátěž (pokud vím) maličké náplně (3l nebo možná chlup víc) oleje, navíc beztak v dementní normě (0W20/30), která bude (zejm. letní) přejezdy 200 a více km v kuse těžko snášet. Další věc - domnívám se, že tyhle městský nákupní tašky mají stále první část katalyzátoru před motorem. Možná dobré do města, zcela nevhodné pro dálniční provoz. Navíc pokud hodláš jet 120+ trvale, s klimou nebo nákladem - to půjde těžko - hluk, spotřeba, opotřebení. Vhodná varianta je to, pokud uplatníš chování k vozu "nakup a než se to začne s*át, prodej/zahoď" - ten já nepreferuji, kor ne u nového auta. Karoserie, převodovka i elektronika těch 25-50tkm ročně dají v pohodě, o zbytek bych se obával. Pokud se dotazuješ na užití benzínu jako paliva, tak na tom je vždy líp z hlediska použití, jak nafta aditiva neaditiva. Možná bych pouvažoval o LPG, při tom nájezdu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je hrozně hezké sledovat, jak lidi co s Fábií ano nejeli a očividně nemají ani tušení jaká technika je v ní použita komentují její "vhodnost"...

 

takže, 1.2 TSI i 1.0 TSI mají olejovou náplň 4l:

5ad869ce6a494_mnostvolejefabia.jpg.450a240556baaba73e254a6108d4cb4e.jpg

 

oba motory jsou EA211 a mají katalyzátor umístěný za svody chlazenými vodou a turbem (není třeba chladit katalyzátor dodatečným vstřikováním benzínu jako tomu bylo u HTP, nebo 1.2 TSI EA111 v Fábii II/ Octavii II nebo Roomsteru a Yetim). Svody jsou u obou výše zmíněných benzínových motorů které se do Fábie III dávají(ly) na "zadní straně motoru" (směrem do interiéru). Co se týče oleje, tak 0w20 je asi nevhodný, ale na 0w30 nic špatného nevidím.

 

A že to má problém jet 120+ trvale s klimatizací a nákladem? A to která vědma vyvěštila? Výkonu má ten motor dost a jediný hluk je podstatný je aerodynamika, motor v těchto rychlostech nejde slyšet. 1.2 TSI nemá problém s tímto provozem a spousta Octavií s ním má najeto přes 200tis a ten motor navzdory hospodským kecům funguje. 1.0 TSI se do koncernových vozů dává také docela dlouho a zatím nejsou známi žádné závažné konstrukční nedostatky. Takže životnosti motoru bych se až tak nebál (za dodržení rozumné údržby a rozumně dlouhých servisních intervalů). Ona Fábie je sice malé auto, ale doba HTP je dávno pryč a motorově je na tom velmi dobře (když se podíváme na 1. nebo 2. generaci, tak v prodejích na tom byli nejvíce 1.2 HTP, pak 1.4 16V, u FIII jasně vedou 1.0/1.2 TSI, což jsou motory které svými výkony odpovídají 2.0 MPI v FI a FII mohla nabídnout maximálně 1.6 16V...).

 

Ale stále platí to co jsme psali výše, chce se to projet, každý má jiné nároky a požadavky.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no pokud je řeč o LPG, bude to v případě Škody složitější. Levnější záležitost (sekvenc 20-27t Kč) se týká pouze atmosféry 1,0 MPi (jedno která výkonová varianta) obě pro něj ale nepoužitelné a dražší varianta přímovstřik (někde kolem 50t Kč) pro TSIčka. Ovšem pořád je tu ta otázka toho přechodu S I -> F III

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...