bobanHTP 12 Posted December 20, 2019 Share Posted December 20, 2019 V 11. 11. 2019 na 22:57, Skoda_ napsal: Zdravím, kamarád by měl zájem o tohoto Rapida s motorem 1.2 TSi (66kW) https://www.skodaplus.cz/Car/1527079/skoda-rapid-1-2-tsi-66-kw-ambition-plus?userControllForm=true&make=brand_32&model=model_573&carsOrderBy=PRICE_ASC&fuelTypes=fuel_type_1 myslíte, že bezmála 200 000 km bude ještě použitelné ? Bude s ním jezdit krátké cesty, ale prý tento motor není až tak špatný.. Popřípadě se má podívat po něčem jiném ? Díky. Ahoj, tento motor toho vydrží hodně, ale je to přímý vstřik a nevíš jak s ním předešlý majitel zacházel. Navíc Rapid nemá zrovna odolné díly podvozku a některé dětské nemoci se nikdy nevyřešíly(kompresor klimy, různá vrzání atd.). Proto bych všemi deseti i dvaceti doporučil Golf VI s nesmetelnými motory 1.4 MPI nebo 1.6 MPI - nebude litovat, protože dobře snášejí krátké trasy, netrpí problémem s rozjedy a zpozděnou odezvou plynu a ohledně podvozku, klimatizace i dalších dílů je o třídu frotelnějším vozem :-) A málem bych zapoměl, Rapid má podprůměrný rejd, takže po městě toho moc jako malé auto nepředvede. Jinak ve městě se Ti bude nejlépe jezdit s kratším SUV, vzal bych Suzuki Vitara s nezničitelným 1.6 VVT :-) 3 Quote Link to post Share on other sites
Clerfayt 708 Posted February 25, 2020 Share Posted February 25, 2020 Na krátké trasy si sežeňte 1.2 MPI. Quote Link to post Share on other sites
DušanV 471 Posted February 25, 2020 Share Posted February 25, 2020 Dobrá volba na krátké trasy a pro poloprázdné vozidlo a ten motor 1.2 Mpi 55 kW je z posledních mutací HTP-motorů, takže dětské nemoci vychytané. Dynamika nic moc, ale pro přeplněný městský a hlavně příměstský provoz ideální. Kdysi jsem si ho vyzkoušel a bral bych ho, proč ne. Akorát těchto motorů bylo asi vyrobeno minimálně a tak jeho sehnatelnost asi moc velká nebude. Quote Link to post Share on other sites
Clerfayt 708 Posted February 25, 2020 Share Posted February 25, 2020 Sehnat se nedá. Lidi tento motůrek v Rapidu podcenili. Věčná škoda. Quote Link to post Share on other sites
Martab 2,207 Posted February 25, 2020 Share Posted February 25, 2020 V 20. 12. 2019 na 13:37, bobanHTP napsal: ...některé dětské nemoci se nikdy nevyřešíly(kompresor klimy, různá vrzání atd.)... Konkrétně ta klimatizace není žádná dětská nemoc, jednak nová verze kompresoru která dělala problémy přišla do Rapidu snad až s EA211, druhak to je problém malé části aut (někdo to neslyší, někomu to nedělá), nicméně ano, dostat se tam neměli vůbec (jen jsem chtěl říct, že to není "dětská nemoc"). To že když už se problém vyskytne, tak servis dává ruce pryč a dělá že se nic neděje a že o ničem neví, to je bohužel už chyba daného servisu a samozřejmě ŠA, že to tak nechá být. 1 Quote Link to post Share on other sites
bobanHTP 12 Posted February 26, 2020 Share Posted February 26, 2020 před 21 hodinami, Martab napsal: Konkrétně ta klimatizace není žádná dětská nemoc, jednak nová verze kompresoru která dělala problémy přišla do Rapidu snad až s EA211, druhak to je problém malé části aut (někdo to neslyší, někomu to nedělá), nicméně ano, dostat se tam neměli vůbec (jen jsem chtěl říct, že to není "dětská nemoc"). To že když už se problém vyskytne, tak servis dává ruce pryč a dělá že se nic neděje a že o ničem neví, to je bohužel už chyba daného servisu a samozřejmě ŠA, že to tak nechá být. Máš recht, nejsou to dětské nemoci, jen nechci pořád vypadat jako pronásledovatel značky Škoda. Např. Octávie je daleko daleko bytelnější vůz, snad protože je stěžejním i na západoevropském trhnu, netuším. Rapid je dobře vymyšlený, praktický, ale musí se počítat s lowcost řešeními, tj. bude chtít časem investice. Je možné, že když se do Rapidu pak dají kvalitní díly z druhovýroby od opravdu dobrého výrobce, bude vše ok. Já ale si nejsem jistý ani antikorozní ochranou. Když se podíváš po kapoty motoru přes díry dovnitř, tak v lemech je prakticky pořád vlhko, to nebude dobré v horizontu 10 let ani náhodou. Zkusil jsem to vyčistit a nastříkat konzervačním olejem ale uvidíme.... Jak píšu, raději Golf :-) Quote Link to post Share on other sites
Rapid1.0 135 Posted February 26, 2020 Share Posted February 26, 2020 Vidíš, i přes to je Rapid dle britské ankety nejspohelivější v kategoii rodinných aut. https://www.garaz.cz/clanek/studie-spolehlivost-odhalila-nejlepsi-premianty-i-lajdaky-21003341 Samozřejmě nejde o žádné dogma, najdou se špatné kusy u všech modelů napříč značkami. Pořád si ale myslím, že byť Rapid je a tváří se jako levné auto, v poměru k ceně je to držák a nabízí výbornou užitnou hodnotu. 1 Quote Link to post Share on other sites
ben06 277 Posted February 26, 2020 Share Posted February 26, 2020 O užitné hodnotě nelze pochybovat, přešel jsem z O1 tour a jsem naprosto spokojený, a samozřejmě dělá své i Style+. Problém kompresoru není problémem Rapidu. Po koupi jsem problematický Sanden vyreklamoval za Denso a dle servisu si s ním hlavně u Fabií užili víc jak dost. Všichni nadávají na korozi prahu u O1 a F1, mám obě furt doma a nic nehnije, hlavně fabie má 100 % zimní odchov prakticky bez péče a nečekám že se Rapid rozpadne před očima. Jedinný budoucí problém vidím v zadních kotoučích, ale bral jsem skladovku. Zlaté bubny u mých O1 i F1. 1 Quote Link to post Share on other sites
Rapid1.0 135 Posted February 26, 2020 Share Posted February 26, 2020 (edited) Souhlas. Já Rapida kupoval nového v listopadu 2019 skladovku, takže zatím brzy hodnotit, ale v rodině máme Spacebacka 2015 (50tis) a ve firmě jezdí služební 2 liftbacky taky 2015, nalítáno přes 100 tis oba. U žádného se krom servisu zatím nic neřešilo. A nutno dodat - oba liftbacky jezdí z 80% po lese po rozbitých cestách a šoféři se k němu chovají jako ke klasickému služebáku. Co se brzd týče, tam s tím taky do budoucna počítám. Holt je to spotřební materiál a jakožto vlastník 70 kW verze vím, že u této slabší motorizace tam jsou horší brzdy než u 81kW. Edited February 26, 2020 by Rapid1.0 Quote Link to post Share on other sites
ben06 277 Posted February 26, 2020 Share Posted February 26, 2020 My budeme mít za 2 týdny s rapidem rok a na rozdíl od předchozích aut si ho šetřím. O1 tour lítala 6 let 1-2x měsíčně po D1 tankodromu 300km do práce v Praze a podvozek dostal v 5 lidech své, občas táhne i vlek. Do lesa a kolem komína mám F1. Rapidem 70kw jezdím sólo jen delší cesty, až na ty zbytečné 215/16" a zadní kotouče jsem spokojený a Rapidu nemám důvod nevěřit jako ty zdejší vědmy. Quote Link to post Share on other sites
stanmar 3,995 Posted December 1, 2020 Share Posted December 1, 2020 5 Quote Link to post Share on other sites
stanmar 3,995 Posted January 30 Share Posted January 30 Pro zajímavost : 3 Quote Link to post Share on other sites
Martab 2,207 Posted January 30 Share Posted January 30 Nemá rapid nádrž na 55l? Quote Link to post Share on other sites
Deawon 4 Posted February 2 Share Posted February 2 Má 55l a prý se dá doplnit až na 60l. Quote Link to post Share on other sites
Clerfayt 708 Posted February 2 Share Posted February 2 Tu nádrž u Rapida miluji. Máme 1.2 MPI 38tkm už 7 let. Jezdí skvěle, podvozek jak nový. Neskutečně kvalitní brzdy (s OIII se to nedá srovnávat). Quote Link to post Share on other sites
touareg3 12 Posted February 2 Share Posted February 2 Veď ani sa nie čo čudovať, pri nájazde 5400 km ročne. To ešte nie je ani zabehané auto. Skôr zostarne, ako sa zoderie. :) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.