Jump to content
M Zoul

1.4TSI RS swap za 2.0TSI z Octavie III RS

Recommended Posts

Ahojte,

chtěl bych se zeptat, jestli tady z vás někdo již řešil výměnu motoru u FII RS za jiný. Konkrétně se mi honí v hlavně myšlenka že bych chtěl koupit RSo a swapnout do toho motor Octavie III RS t.j. 2.0 TSI včetně převodovky. Zajímá mě hlavně to jestli by se vešel, což si myslím že by mohl, jelikož Polo GTI už má dneska 1.8TSI.

Dále by mě zajímalo jestli je vůbec možné legálně zapsat takhle jiný motor i s převodovkou. Nebo jaká by byla alternativa a nebo co by k tomu bylo potřeba.

Děkuji za rady a postřehy :kol-47:

engine_DSC_RS230edit.jpgmotor_Fabia_RS.JPGext_Fabia_RS.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnešní Polo GTI ale není na platformě FII. Mimo jiné tato platforma neumožnila manuální převodovku, proto je tam DSG s menšími zástavbovými rozměry - tak to alespoň tvrdila ŠA. Legálně změnu motoru u nás neuděláš - viz oficiální stanovisko ŠA pro ministerstvo dopravy ze dne 13.11.2018:


1. Motory a bloky motorů s různým typovým označením a jejich emisní systémy vozidel ŠKODA řady CITIGO, FABIA, OCTAVIA, RAPID, ROOMSTER, SUPERB, YETI, KAROQ, KODIAQ a od nich odvozených variant nejsou vzájemně záměnné mezi sebou jako náhradní díl dle zákona 56/2001 Sb., §73, odst. 7) a nelze je vzájemně přestavět.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S tím zápisem jsem si to tak trochu myslel ale jinak jsem myslel to Polo z roku 2016 viz odkaz >zde<. Řekl bych že by to mohlo být stejný ale asi jen pocit.

Co se týče převodovky, tak bych ten automat asi přežil už jen kvůli tomu.. :D S tím místem a zdůvodněním si to pakmatuju taky, že jsem to četl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neverím, že by sa to tam vošlo. Vraj aj Fabia III R5 preto bola 1.4 TSI, lebo sam im tam nezmestila 1.5-ka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

V FIII R5 byla 1.4 TSI z jediného důvodu, byla na danou platformu připravená a v podstatě nebylo třeba dělat velké změny proti Rapidovi. Mohli tam dát 1.5 TSI, stejně tak tam mohli dát 1.4 TSI 110kW, ale místo toho tam je ta slabší verze. (nehledě na to, že na platformě FIII vznikalo i Polo s 1.8/2.0 TSI a tam se jim to najednou vešlo...)

Ale co se týče FII, tak tam bude zásadní problém dostat to legálně na silnici.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videl som na mobil.de jedného času zelenú krátku fabiu po FL s motorom 2.0TSI s Golfa GTI 235k. Keď som pozeral fotky tak to bolo mám dojem asi dané do Active výbavi s motorm 1,2HTP :D . A tuším tam bol aj manuál (toto som si nie úplne istý).

Cena 13000€

 

Podľa mňa keĎ sa môže vtesnať do VW Polo WRC edície 2.0TSi s manuálom tak prečo by to nebolo možné dať do Fabie. Keďže tieto dve autá sú generačne rovnaké aj mali rovnaké motory tak nevidím nejaký extra problém sa inšpirovať týmto autom. Myslím, že to chce ale veľa €€€€€€ a auto mať prihlásené v DE alebo PL. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 26. 2. 2019 na 16:49, marfan napsal:

Podľa mňa keĎ sa môže vtesnať do VW Polo WRC edície 2.0TSi s manuálom tak prečo by to nebolo možné dať do Fabie. Keďže tieto dve autá sú generačne rovnaké aj mali rovnaké motory tak nevidím nejaký extra problém sa inšpirovať týmto autom.

 

Problém je v tom, že tyto dvě generace sice měli podobné motory, ale měli každé jinou platformu. FII používala platformu z Pola Mk4 (2001-2009) a to PQ24 (stejně jako FI) + dostala nějaké modifikace z PQ25 (třeba přední nápravu). Ale PQ24 je užší než PQ25, kterou používalo polo Mk5 do FL (2009-2014), na PQ25 používalo Polo 1.4 TSI s DSG a TwinChargem. Po FL dostalo Polo PQ26 spolu s 1.8 TSI a manuálem u GTI (stejnou platformu využívá i FIII). Polo WRC mělo být postaveno na základech Audi S1, ale nikde jsem nedohledal jaké změny mezi nimi jsou, nicméně i Audi A1 využívalo platformy PQ25.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabia 2 po FL nieje v niečom iná od Fabie pred FL ?   Ja som videl s tým 2 litrom fábiu po FL. 

 

Aj keď by bola fabia platformy PQ24 stále to nemení to, že by sa to tam dalo vtesnať. A ak Fabia 2 po FL vedela mať ten istý motor ako Polo GTI tak v tom nevidím extrémny problém(iba s legalizáciou v SR, ČR), a tým pádom buď F2 po FL je už platforma PQ25  alebo má uloženie motora, silentbloky a všetko čo drží motor v motorovom priestore iné. Podľa mňa je to finančná blbosť.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabia II po FL je stále PQ24 s některými prvky z PQ25 (třeba přední náprava). Ale jak píšeš, ikdyby se to vešlo, tak finančně to nedává smysl a u nás je problém to dostat legálně na silnici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Právě v tom vidím také to že by se to mohlo vejít.. Jinak že by mě to finančně zabilo tak to celkem chápu ale kdyby bylo možný to mít legálně tak myslím že za tu srandu by to stálo

Share this post


Link to post
Share on other sites

V té FI sedan je ale 1.8 T 20V, což je docela jiný motor. Navíc je to motor, který byl třeba v Polu GTI nebo Ibize Cupra na stejné platformě. Ono se to do FII nejspíš nějak vejde, ale největší problém bude to dostat legálně na silnice...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@M Zoul v 100000 kč to jde udělat, ale na použitých dílech.

Cena to je když máš htp kde musiš spousta věci vyměnit na přiklad p+z napravu, brzdy na největši, elektriku motoru možna i převodovku. Baterku k kufra jde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By eauto1.cz
      Škoda Octavia2 2005 1.6 FSI 85kW Xenon Klimatronic Alu Tažné
      1.MAJITEL NEHAVAROVÁNO BEZ KOROZE TOP STAV!
      NEBOURANÝ VŮZ Z NĚMECKA OD 1.SOUKROMÉHO MAJITELE
      provoz: 12.05.2005
      166.000 km
      Servisní kniha VEDENÁ PRAVIDELNĚ
      natural 95
      1.6 FSI, 1598ccm, 85 kW (110k) EURO4 198kmh
      Převodovka: manuální, 5 stupňová
      Stříbrná diamantová metalíza
      Liftback, 5dveří
      Stav: velmi dobrý, dovezeno nehavarované
      Původ: dovoz SRN
      Prověření původu: Cardetect
      kufr:560/1350L
      Spotřeba mimo město:5,5L
      kombinovaná:6,8L
      Objem nádrže:55 litr
      Disky: Alu Škoda Vega R16
      Pneu:205/55/16 asi 95% vzorku Continental

      VÍCE FOTO KLIKNI ZDE!
      VIDEO KLIKNI ZDE:

      Xenonové světlomety, ostřikovače světel, DO centrální zamykání, tón.skla,tmavé okna, vnější teploměr, vyhřívaná zrcátka, kliky+zrcátka v barvě vozu, bosch aerotwin stěrače, mlhovky, parkovací asistent PDC zadní, blikače v zrcátkách, tažné zařízení Škoda Westfalia sundávací bajonet 1300kg, zadní stěrač s integrovaným ostřikovačem.

      10x Airbagy, Klimatizace Klimatronic dvouzónová automatická, Tempomat, Multifunkční volant, MAXIDOT velký palubní počítač, chlazená schránka v palubní desce na 2l nápoje, chlazená schránka v jumbobox s klimatizováním prostoru zadních sedaček, dělená zadní sedadla, 4x el. ovládání oken, el. ovládání zrcátek s vyhříváním, 2x výškově stavitelná přední sedadla, 2x bederní opěrky, vyhřívání sedaček s pětirychlostním ovládáním, volant stavitelný v obou osách,loketní opěrka přední+zadní, čidlo deště, automatické stěrače, čidlo světla, automatická světla, COMING+LIVING HOME, automatické zamykání, ISOFIX, kožený volant+ řadička +ruční brzda, automatická clona zrcátka, 4x Kotoučové brzy, hlídání defektu, páté rezervní plnohodnotné kolo s nářadím, Hands Free Parrot s připojením nabíjení mobilu a přehrávaní hudby z mobilu přes rádio

      RÁDIO ŠKODA velké, 6xCD, MP3, AUX, 8repro, USB+MicroUSB+Iphone vstup +Hands Free, streamování hudby z mobilu

      1.majitel, servisní kniha, servisováno v DE, bez závad, nehavarováno, nekuřák, top stav, bez investic, čerstvý dovoz, v CZ nejeto, vše originál Škoda, 2x vystřelovací klíče od vozu+ 2x klíče od tažného.

      Servisní historie v DE vedená doposud, Ježděny dálnice v DE, v CZ nejeto, krásný černý interiér bez kosmetických vad, vyměněny brzdy, rozvody, olej.

      5ti stupňová manuální převodovka, ESP EDS ASR MSR EBA ABS posilovač řízení

      Velmi úsporné a bezpečné auto, inteligentní řízení pohonu, krásné neponičené auto, v CZ nejeto, čerstvý dovoz
      Krásný černý interiér bez kosmetických vad, bez koroze, top stav, bez investic, čerstvý dovoz, v CZ nejeto, servisováno PRAVIDELNĚ.
      Nová STK+ME na přání čerstvě při prodeji na celé 2roky. Přepis 800kč. Ověřená plná moc připravena, prodej možný i o víkendu, možnost převozní značky, možnost odvozu.
      PRECIZNĚ VEDENÁ SERVISNI HISTORIE U ŠKODY.
      Žádné další investice do oprav!
      Mobil: 737 888 840
      Lokalita: Slavkov 74757 Opava CZ
    • By acesky
      29.8.2019
      Výměna nefunkčního zámku víčka palivové nádrže svépomocí.
       
      Ahoj,
       
      víčko palivové nádrže mi na mém Superbu přestalo fungovat někdy na podzim 2018. Dosud jsem sbíral zkušenosti ostatních a čekal na vhodné počasí, jelikož nemám garáž.
      Do přílohy dávám postup, který jsem použil při mé výměně.
      Snad vám to pomůže ;-)
       
      AceSky
       
       
      Škoda Super II, Liftback 3.6, 2011 - Výměna nefunkčního zámku víčka palivové nádrže.pdf
    • By Logr94
      Dobrý den chci se zeptat zdali je možné zapojit zpět obd2 koupil jsem jetou fabču 1 a zjistili jsme ze obd2 nejde ...tak jsem rozebral plasty pod volantem a objevil jsem odstřihnute nejake kabely co k ni vedou ...(viz foto ) dokáže někdo poradit jak to zapojit a kam ? Děkuji 
    • By Krosta
      Zdravím,
       
      dnes jsem si zkoušel aktualizovat Columbus (MIB2) v Octavii MR2016 a v průběhu instalace nastal problém, kdy SD karta, nově kupovaná, bohužel vadná, způsobila to, že se přešlo do Emergency flashování a pak do Emergency asistenta. Když jsem pak v průběhu sehnal jinou SD kartu, se kterou to "dojelo v pořádku", tak mi funguje pouze zapnutí rádia a funguje mi ještě otevření menu klimatizace, jinak nefunguje nic. Tlačítka nefungují a nejde nic dělat.
       
      Nemáte někdo tušení, jak bych mohl dokázat, že vyvolám update firmwaru znovu? SD Kartu to najde, když jí tam vložím, ukazuje to i, že je na ní dostupný update softwaru, ale nemám jak ten software dát aktualizovat. 
    • By charviman
      Prodám levé přední dveře na Octavii II. Kód barvy 9201. Dveře jsou hole. Bez tapecu a zrcátka. Mohu zaslat poštou. 
×
×
  • Create New...