Jump to content
M Zoul

1.4TSI RS swap za 2.0TSI z Octavie III RS

    Recommended Posts

    Ahojte,

    chtěl bych se zeptat, jestli tady z vás někdo již řešil výměnu motoru u FII RS za jiný. Konkrétně se mi honí v hlavně myšlenka že bych chtěl koupit RSo a swapnout do toho motor Octavie III RS t.j. 2.0 TSI včetně převodovky. Zajímá mě hlavně to jestli by se vešel, což si myslím že by mohl, jelikož Polo GTI už má dneska 1.8TSI.

    Dále by mě zajímalo jestli je vůbec možné legálně zapsat takhle jiný motor i s převodovkou. Nebo jaká by byla alternativa a nebo co by k tomu bylo potřeba.

    Děkuji za rady a postřehy :kol-47:

    engine_DSC_RS230edit.jpgmotor_Fabia_RS.JPGext_Fabia_RS.JPG

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Dnešní Polo GTI ale není na platformě FII. Mimo jiné tato platforma neumožnila manuální převodovku, proto je tam DSG s menšími zástavbovými rozměry - tak to alespoň tvrdila ŠA. Legálně změnu motoru u nás neuděláš - viz oficiální stanovisko ŠA pro ministerstvo dopravy ze dne 13.11.2018:


    1. Motory a bloky motorů s různým typovým označením a jejich emisní systémy vozidel ŠKODA řady CITIGO, FABIA, OCTAVIA, RAPID, ROOMSTER, SUPERB, YETI, KAROQ, KODIAQ a od nich odvozených variant nejsou vzájemně záměnné mezi sebou jako náhradní díl dle zákona 56/2001 Sb., §73, odst. 7) a nelze je vzájemně přestavět.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    S tím zápisem jsem si to tak trochu myslel ale jinak jsem myslel to Polo z roku 2016 viz odkaz >zde<. Řekl bych že by to mohlo být stejný ale asi jen pocit.

    Co se týče převodovky, tak bych ten automat asi přežil už jen kvůli tomu.. :D S tím místem a zdůvodněním si to pakmatuju taky, že jsem to četl.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Neverím, že by sa to tam vošlo. Vraj aj Fabia III R5 preto bola 1.4 TSI, lebo sam im tam nezmestila 1.5-ka. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    V FIII R5 byla 1.4 TSI z jediného důvodu, byla na danou platformu připravená a v podstatě nebylo třeba dělat velké změny proti Rapidovi. Mohli tam dát 1.5 TSI, stejně tak tam mohli dát 1.4 TSI 110kW, ale místo toho tam je ta slabší verze. (nehledě na to, že na platformě FIII vznikalo i Polo s 1.8/2.0 TSI a tam se jim to najednou vešlo...)

    Ale co se týče FII, tak tam bude zásadní problém dostat to legálně na silnici.

    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Videl som na mobil.de jedného času zelenú krátku fabiu po FL s motorom 2.0TSI s Golfa GTI 235k. Keď som pozeral fotky tak to bolo mám dojem asi dané do Active výbavi s motorm 1,2HTP :D . A tuším tam bol aj manuál (toto som si nie úplne istý).

    Cena 13000€

     

    Podľa mňa keĎ sa môže vtesnať do VW Polo WRC edície 2.0TSi s manuálom tak prečo by to nebolo možné dať do Fabie. Keďže tieto dve autá sú generačne rovnaké aj mali rovnaké motory tak nevidím nejaký extra problém sa inšpirovať týmto autom. Myslím, že to chce ale veľa €€€€€€ a auto mať prihlásené v DE alebo PL. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    V 26. 2. 2019 na 16:49, marfan napsal:

    Podľa mňa keĎ sa môže vtesnať do VW Polo WRC edície 2.0TSi s manuálom tak prečo by to nebolo možné dať do Fabie. Keďže tieto dve autá sú generačne rovnaké aj mali rovnaké motory tak nevidím nejaký extra problém sa inšpirovať týmto autom.

     

    Problém je v tom, že tyto dvě generace sice měli podobné motory, ale měli každé jinou platformu. FII používala platformu z Pola Mk4 (2001-2009) a to PQ24 (stejně jako FI) + dostala nějaké modifikace z PQ25 (třeba přední nápravu). Ale PQ24 je užší než PQ25, kterou používalo polo Mk5 do FL (2009-2014), na PQ25 používalo Polo 1.4 TSI s DSG a TwinChargem. Po FL dostalo Polo PQ26 spolu s 1.8 TSI a manuálem u GTI (stejnou platformu využívá i FIII). Polo WRC mělo být postaveno na základech Audi S1, ale nikde jsem nedohledal jaké změny mezi nimi jsou, nicméně i Audi A1 využívalo platformy PQ25.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Fabia 2 po FL nieje v niečom iná od Fabie pred FL ?   Ja som videl s tým 2 litrom fábiu po FL. 

     

    Aj keď by bola fabia platformy PQ24 stále to nemení to, že by sa to tam dalo vtesnať. A ak Fabia 2 po FL vedela mať ten istý motor ako Polo GTI tak v tom nevidím extrémny problém(iba s legalizáciou v SR, ČR), a tým pádom buď F2 po FL je už platforma PQ25  alebo má uloženie motora, silentbloky a všetko čo drží motor v motorovom priestore iné. Podľa mňa je to finančná blbosť.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Fabia II po FL je stále PQ24 s některými prvky z PQ25 (třeba přední náprava). Ale jak píšeš, ikdyby se to vešlo, tak finančně to nedává smysl a u nás je problém to dostat legálně na silnici.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    • Similar Content

      • By _Denis_
        Prodám 3-ramenný kožený volant pro vozy Škoda s multifunkcí - původem z Octavie III.
         
        Perfektní stav, najeto cca 40.000km. 2 povrchová poškození kůže, jedno vlevo, druhé dole (viz. foto). Plně funkční multifunkce bez jakéhokoli "oleštění".
        Prodávám bez rámečku a bez airbagu.
        Původní cena 3.500,- Kč za volant a 3.000,- Kč za multifunkci.
        Nyní 1.490,- Kč za volant a 2.000,- Kč za multifunkci.

        Zájemci prosím pište SZ, nebo volejte. Dotazy rád zodpovím.
        Osobní předání možné na Frýdeckomístecku a po dohodě výjimečně také blízké okolí, jiné lokality možno pokrýt Českou Poštou.
      • By Exter01
        Predam budiky maxidot na fabia 2/roomster predfacelift, po uprave pasuju aj do fabia 1
        5J0920840C
        Cena: 140e - dohoda mozna
        Tel. 0918 940 511
        Mail: dominik.technik@gmail.com
      • By MRoom
        Jelikož jsem tu nic podobného nenašel, přidávám tip na jednoduché a levné řešení instalace těsnění motorového prostoru. A hlavně funkční, zvláště v zimních plýskanicích a břečkách soli. Jde o samolepící těsnění typu "pralinka", já koupil 3 metry za nějakých 109 Kč, potřeba je méně, je to i s rezervou. Nejdříve jsem uvažoval o lepeni na kapotu, ale tam se to neosvědčilo, těsnění by muselo být dost masivní. Důležité je dobře odmastit před samotným lepením a pak nalepit po hraně přední masky a světel.
         
        Jinak nemám problém s omýváním wapkou ani v myčce. Mám to již několik měsíců a viditelně klesla prašnost v motoru a hlavně se nedostane na motor voda se solí stříkající od aut, takže sdílím něco, co mám ověřené a funguje. Třeba to bude pro někoho inspirace.






      • By _Denis_
        Prodám originální odtrhovou hranu (spoiler) z Octavie III v barvě bílá Candy (UNI).
         
        Perfektní stav bez poškození, lak takřka 100%. Původně nalepeno (demontováno při lakování 5. dveří - pojistná událost), profesionálně odlepeno strunou autorizovaným servisem. Spodní plocha nese zbytky lepidla v drážce, možno znovu nalepit lepidlem, nebo oboustrannou páskou.  
        PC: 2.000,- Kč + lak (3.000,- Kč).
        Nyní prodám za 1.490,- Kč

        Zájemci prosím pište SZ, nebo volejte. Dotazy rád zodpovím.
        Osobní předání možné na Frýdeckomístecku a po dohodě výjimečně také blízké okolí, jiné lokality možno pokrýt Českou Poštou.
    ×