Jump to content
M Zoul

1.4TSI RS swap za 2.0TSI z Octavie III RS

Recommended Posts

Ahojte,

chtěl bych se zeptat, jestli tady z vás někdo již řešil výměnu motoru u FII RS za jiný. Konkrétně se mi honí v hlavně myšlenka že bych chtěl koupit RSo a swapnout do toho motor Octavie III RS t.j. 2.0 TSI včetně převodovky. Zajímá mě hlavně to jestli by se vešel, což si myslím že by mohl, jelikož Polo GTI už má dneska 1.8TSI.

Dále by mě zajímalo jestli je vůbec možné legálně zapsat takhle jiný motor i s převodovkou. Nebo jaká by byla alternativa a nebo co by k tomu bylo potřeba.

Děkuji za rady a postřehy :kol-47:

engine_DSC_RS230edit.jpgmotor_Fabia_RS.JPGext_Fabia_RS.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnešní Polo GTI ale není na platformě FII. Mimo jiné tato platforma neumožnila manuální převodovku, proto je tam DSG s menšími zástavbovými rozměry - tak to alespoň tvrdila ŠA. Legálně změnu motoru u nás neuděláš - viz oficiální stanovisko ŠA pro ministerstvo dopravy ze dne 13.11.2018:


1. Motory a bloky motorů s různým typovým označením a jejich emisní systémy vozidel ŠKODA řady CITIGO, FABIA, OCTAVIA, RAPID, ROOMSTER, SUPERB, YETI, KAROQ, KODIAQ a od nich odvozených variant nejsou vzájemně záměnné mezi sebou jako náhradní díl dle zákona 56/2001 Sb., §73, odst. 7) a nelze je vzájemně přestavět.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S tím zápisem jsem si to tak trochu myslel ale jinak jsem myslel to Polo z roku 2016 viz odkaz >zde<. Řekl bych že by to mohlo být stejný ale asi jen pocit.

Co se týče převodovky, tak bych ten automat asi přežil už jen kvůli tomu.. :D S tím místem a zdůvodněním si to pakmatuju taky, že jsem to četl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neverím, že by sa to tam vošlo. Vraj aj Fabia III R5 preto bola 1.4 TSI, lebo sam im tam nezmestila 1.5-ka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

V FIII R5 byla 1.4 TSI z jediného důvodu, byla na danou platformu připravená a v podstatě nebylo třeba dělat velké změny proti Rapidovi. Mohli tam dát 1.5 TSI, stejně tak tam mohli dát 1.4 TSI 110kW, ale místo toho tam je ta slabší verze. (nehledě na to, že na platformě FIII vznikalo i Polo s 1.8/2.0 TSI a tam se jim to najednou vešlo...)

Ale co se týče FII, tak tam bude zásadní problém dostat to legálně na silnici.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videl som na mobil.de jedného času zelenú krátku fabiu po FL s motorom 2.0TSI s Golfa GTI 235k. Keď som pozeral fotky tak to bolo mám dojem asi dané do Active výbavi s motorm 1,2HTP :D . A tuším tam bol aj manuál (toto som si nie úplne istý).

Cena 13000€

 

Podľa mňa keĎ sa môže vtesnať do VW Polo WRC edície 2.0TSi s manuálom tak prečo by to nebolo možné dať do Fabie. Keďže tieto dve autá sú generačne rovnaké aj mali rovnaké motory tak nevidím nejaký extra problém sa inšpirovať týmto autom. Myslím, že to chce ale veľa €€€€€€ a auto mať prihlásené v DE alebo PL. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 26. 2. 2019 na 16:49, marfan napsal:

Podľa mňa keĎ sa môže vtesnať do VW Polo WRC edície 2.0TSi s manuálom tak prečo by to nebolo možné dať do Fabie. Keďže tieto dve autá sú generačne rovnaké aj mali rovnaké motory tak nevidím nejaký extra problém sa inšpirovať týmto autom.

 

Problém je v tom, že tyto dvě generace sice měli podobné motory, ale měli každé jinou platformu. FII používala platformu z Pola Mk4 (2001-2009) a to PQ24 (stejně jako FI) + dostala nějaké modifikace z PQ25 (třeba přední nápravu). Ale PQ24 je užší než PQ25, kterou používalo polo Mk5 do FL (2009-2014), na PQ25 používalo Polo 1.4 TSI s DSG a TwinChargem. Po FL dostalo Polo PQ26 spolu s 1.8 TSI a manuálem u GTI (stejnou platformu využívá i FIII). Polo WRC mělo být postaveno na základech Audi S1, ale nikde jsem nedohledal jaké změny mezi nimi jsou, nicméně i Audi A1 využívalo platformy PQ25.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabia 2 po FL nieje v niečom iná od Fabie pred FL ?   Ja som videl s tým 2 litrom fábiu po FL. 

 

Aj keď by bola fabia platformy PQ24 stále to nemení to, že by sa to tam dalo vtesnať. A ak Fabia 2 po FL vedela mať ten istý motor ako Polo GTI tak v tom nevidím extrémny problém(iba s legalizáciou v SR, ČR), a tým pádom buď F2 po FL je už platforma PQ25  alebo má uloženie motora, silentbloky a všetko čo drží motor v motorovom priestore iné. Podľa mňa je to finančná blbosť.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabia II po FL je stále PQ24 s některými prvky z PQ25 (třeba přední náprava). Ale jak píšeš, ikdyby se to vešlo, tak finančně to nedává smysl a u nás je problém to dostat legálně na silnici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Právě v tom vidím také to že by se to mohlo vejít.. Jinak že by mě to finančně zabilo tak to celkem chápu ale kdyby bylo možný to mít legálně tak myslím že za tu srandu by to stálo

Share this post


Link to post
Share on other sites

V té FI sedan je ale 1.8 T 20V, což je docela jiný motor. Navíc je to motor, který byl třeba v Polu GTI nebo Ibize Cupra na stejné platformě. Ono se to do FII nejspíš nějak vejde, ale největší problém bude to dostat legálně na silnice...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@M Zoul v 100000 kč to jde udělat, ale na použitých dílech.

Cena to je když máš htp kde musiš spousta věci vyměnit na přiklad p+z napravu, brzdy na největši, elektriku motoru možna i převodovku. Baterku k kufra jde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...