Jump to content
M Zoul

1.4TSI RS swap za 2.0TSI z Octavie III RS

Recommended Posts

Ahojte,

chtěl bych se zeptat, jestli tady z vás někdo již řešil výměnu motoru u FII RS za jiný. Konkrétně se mi honí v hlavně myšlenka že bych chtěl koupit RSo a swapnout do toho motor Octavie III RS t.j. 2.0 TSI včetně převodovky. Zajímá mě hlavně to jestli by se vešel, což si myslím že by mohl, jelikož Polo GTI už má dneska 1.8TSI.

Dále by mě zajímalo jestli je vůbec možné legálně zapsat takhle jiný motor i s převodovkou. Nebo jaká by byla alternativa a nebo co by k tomu bylo potřeba.

Děkuji za rady a postřehy :kol-47:

engine_DSC_RS230edit.jpgmotor_Fabia_RS.JPGext_Fabia_RS.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnešní Polo GTI ale není na platformě FII. Mimo jiné tato platforma neumožnila manuální převodovku, proto je tam DSG s menšími zástavbovými rozměry - tak to alespoň tvrdila ŠA. Legálně změnu motoru u nás neuděláš - viz oficiální stanovisko ŠA pro ministerstvo dopravy ze dne 13.11.2018:


1. Motory a bloky motorů s různým typovým označením a jejich emisní systémy vozidel ŠKODA řady CITIGO, FABIA, OCTAVIA, RAPID, ROOMSTER, SUPERB, YETI, KAROQ, KODIAQ a od nich odvozených variant nejsou vzájemně záměnné mezi sebou jako náhradní díl dle zákona 56/2001 Sb., §73, odst. 7) a nelze je vzájemně přestavět.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S tím zápisem jsem si to tak trochu myslel ale jinak jsem myslel to Polo z roku 2016 viz odkaz >zde<. Řekl bych že by to mohlo být stejný ale asi jen pocit.

Co se týče převodovky, tak bych ten automat asi přežil už jen kvůli tomu.. :D S tím místem a zdůvodněním si to pakmatuju taky, že jsem to četl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neverím, že by sa to tam vošlo. Vraj aj Fabia III R5 preto bola 1.4 TSI, lebo sam im tam nezmestila 1.5-ka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

V FIII R5 byla 1.4 TSI z jediného důvodu, byla na danou platformu připravená a v podstatě nebylo třeba dělat velké změny proti Rapidovi. Mohli tam dát 1.5 TSI, stejně tak tam mohli dát 1.4 TSI 110kW, ale místo toho tam je ta slabší verze. (nehledě na to, že na platformě FIII vznikalo i Polo s 1.8/2.0 TSI a tam se jim to najednou vešlo...)

Ale co se týče FII, tak tam bude zásadní problém dostat to legálně na silnici.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videl som na mobil.de jedného času zelenú krátku fabiu po FL s motorom 2.0TSI s Golfa GTI 235k. Keď som pozeral fotky tak to bolo mám dojem asi dané do Active výbavi s motorm 1,2HTP :D . A tuším tam bol aj manuál (toto som si nie úplne istý).

Cena 13000€

 

Podľa mňa keĎ sa môže vtesnať do VW Polo WRC edície 2.0TSi s manuálom tak prečo by to nebolo možné dať do Fabie. Keďže tieto dve autá sú generačne rovnaké aj mali rovnaké motory tak nevidím nejaký extra problém sa inšpirovať týmto autom. Myslím, že to chce ale veľa €€€€€€ a auto mať prihlásené v DE alebo PL. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 26. 2. 2019 na 16:49, marfan napsal:

Podľa mňa keĎ sa môže vtesnať do VW Polo WRC edície 2.0TSi s manuálom tak prečo by to nebolo možné dať do Fabie. Keďže tieto dve autá sú generačne rovnaké aj mali rovnaké motory tak nevidím nejaký extra problém sa inšpirovať týmto autom.

 

Problém je v tom, že tyto dvě generace sice měli podobné motory, ale měli každé jinou platformu. FII používala platformu z Pola Mk4 (2001-2009) a to PQ24 (stejně jako FI) + dostala nějaké modifikace z PQ25 (třeba přední nápravu). Ale PQ24 je užší než PQ25, kterou používalo polo Mk5 do FL (2009-2014), na PQ25 používalo Polo 1.4 TSI s DSG a TwinChargem. Po FL dostalo Polo PQ26 spolu s 1.8 TSI a manuálem u GTI (stejnou platformu využívá i FIII). Polo WRC mělo být postaveno na základech Audi S1, ale nikde jsem nedohledal jaké změny mezi nimi jsou, nicméně i Audi A1 využívalo platformy PQ25.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabia 2 po FL nieje v niečom iná od Fabie pred FL ?   Ja som videl s tým 2 litrom fábiu po FL. 

 

Aj keď by bola fabia platformy PQ24 stále to nemení to, že by sa to tam dalo vtesnať. A ak Fabia 2 po FL vedela mať ten istý motor ako Polo GTI tak v tom nevidím extrémny problém(iba s legalizáciou v SR, ČR), a tým pádom buď F2 po FL je už platforma PQ25  alebo má uloženie motora, silentbloky a všetko čo drží motor v motorovom priestore iné. Podľa mňa je to finančná blbosť.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabia II po FL je stále PQ24 s některými prvky z PQ25 (třeba přední náprava). Ale jak píšeš, ikdyby se to vešlo, tak finančně to nedává smysl a u nás je problém to dostat legálně na silnici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Právě v tom vidím také to že by se to mohlo vejít.. Jinak že by mě to finančně zabilo tak to celkem chápu ale kdyby bylo možný to mít legálně tak myslím že za tu srandu by to stálo

Share this post


Link to post
Share on other sites

V té FI sedan je ale 1.8 T 20V, což je docela jiný motor. Navíc je to motor, který byl třeba v Polu GTI nebo Ibize Cupra na stejné platformě. Ono se to do FII nejspíš nějak vejde, ale největší problém bude to dostat legálně na silnice...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@M Zoul v 100000 kč to jde udělat, ale na použitých dílech.

Cena to je když máš htp kde musiš spousta věci vyměnit na přiklad p+z napravu, brzdy na největši, elektriku motoru možna i převodovku. Baterku k kufra jde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By eauto1.cz
      Škoda Octavia3 Combi 2.0TDI 110kW NAVI 11Bag XDS Klimatronic Vyhř. sedačky
      BEZ KOROZE TOP STAV, NEBOURANÝ VŮZ Z NĚMECKA OD 1.SOUKROMÉHO MAJITELE
       
      VOZIDLO DÍKY ZNAČKOVÉMU SERVISU NEJVYŠŠÍ ÚROVNĚ JEŠTĚ STÁLE DO 11.11.2020 V TOVÁRNÍ ZÁRUCE ŠKODA MOBILITY   
      YOUTUBE VIDEO ZDE, NASTAVIT FullHD + FULLSCREEN  :good: 

      FOTOGALERIE ZDE
      VIDEO ZDE

      Cena: 292.800kč ,možnost odpočtu, bez DPH: 241.984kč
      Provoz: 28.06.2013
      Tachometr: 193.000 km
      Servisní kniha: ano
      Palivo: Diesel
      Motor: 2.0TDI, 1968ccm
      Převodovka: manuální, 6 stupňová
      Výkon: 110kW (150k)
      Max.rychlost: 216 km/h
      Emisní norma: Euro5
      Barva: Stříbrná metalíza
      Karoserie: Combi, 5dveří
      Stav: velmi dobrý, dovezeno nehavarované
      Možnost leasingu / úvěru: ANO
      Původ: dovoz SRN
      Prověření původu: Cardetect
      Váha vozu: 1347 kg
      Rozměry (v š d): 1495 x1814 x4659 mm
      Hmotnost bržděného přívěsu: 1600 kg
      Objem kufru (min./max.): 610 / 1740litrů
      Spotřeba mimo město: 3.7 L/100km
      Spotřeba kombinovaná: 4.2 L/100km
      Objem nádrže: 50L
      Disky: Alu R18
      Pneu: 225/40/18 letní vzorek cca 75%
      v TP evidovány kola: 16, 17, 18
      Nové STK na dva roky
      CZ RZ, CZ TP+OTP, Přepis zařídím
      Vnější vzhled
      DO centrální zamykání, tón.skla, vnější teploměr, vyhřívaná zrcátka, kliky+zrcátka v barvě vozu, bosch aerotwin stěrače, mlhovky, PARKPILOT parkovací asistent PDC zadní, blikače v zrcátkách, tažné zařízení Škoda Westfalia sundávací bajonet 1600kg, zadní stěrač s ostřikovačem, Sluneční SET -zadní stínění proti slunci, bezpečnostní pískování všech skel na voze, vyhřívané otřikovače, kontrola hladiny kapaliny ostřikovačů, střešní lyžiny,
      Vnitřní výbava
      11x Airbagy, (kolenní) Klimatizace Klimatronic dvouzónová automatická, Tempomat zobrazující zvolenou rychlost, Multifunkční volant, Navigace Škoda originální, mapy EU 2020, hlasové ovládání v češtině, auto česky mluví,  MAXIDOT velký palubní počítač, chlazená schránka v palubní desce, jumbobox s klimatizováním prostoru zadních sedaček, dělená zadní sedadla, 4x el. ovládání oken, el. ovládání zrcátek s vyhříváním, 2x výškově stavitelná přední sedadla, 2x bederní opěrky, vyhřívání sedaček s třístupńovým ovládáním, volant stavitelný v obou osách, loketní opěrka přední+zadní, čidlo deště, automatické stěrače, automatické zamykání, ISOFIX, kožený volant+ řadička +ruční brzda, 4x Kotoučové brzy, hlídání defektu, bluetooth telefon+hudba, obojí ovládané na volantu, kaslík pro mobil s BT bezdrátovým zesilovačem signálu, BT funkce k dispozici na infotaimentu i na Maxidotu, ovládatelné i volantem. PTC 1kW elektrické automatické přídavné topení s třístupňovou funkcí, coming home, living home, corner světla do zatáčky, automatické denní svícení i zadními lampami, kontrola zapnutí pásů předních +zadních sedaček, roleta kufru, schránka na brýle, 4x držáky nápojů, 5x opěrky hlav, 12V vstupy vpředu, vzadu i v kufru.
      Prověřené auto z dovozu
      Investujte do kvality a ušetřete na servisu
      Audio
      Rádionavigační systém Škoda s dotykovým a hlasovým ovládáním v češtině, funkční i bez signálu GPS v tunelech, ovládaný na volantu zobrazující info i na budících, CD DVD přehrávač, MP3,  AUX, 2xSD, USB,  sound systém s 8mi reproduktory, gala: automatická hlasitost.
      Technický stav
      1.majitel, servisní kniha, servisováno v DE, bez závad, nehavarováno, nekuřák, top stav, bez investic, čerstvý dovoz, v CZ nejeto, vše originál Škoda, 2x vystřelovací klíče od vozu +3x klíč od tažného.
      Servis
      Servisní historie v DE vedená on-line, ježděny dálnice v DE, v CZ nejeto, bez úprav, vše originál, krásný černý interiér bez kosmetických vad, vyměněny brzdy, rozvody, olej. Krásné auto z dovozu.
      Technika
      6 stupňová manuální převodovka, ESP- stabilizační asistent, auto umí samo brzdit, TRAILER ESP: Stabilizace nestabilního vozíku, EDS - elektronická uzávěrka diferenciálu, ABS - antiblokovací systém, ASR - protiprokluzový systém, BAS - brzdový asistent, EBA-zkrácení brzdné dráhy, MSR - řízení brzdného účinku motoru, XDS- sportovní přenos výkonu na vnitřní kolo v zatáčce pro snížení nedotáčivosti, Hill Hold-v kopci necouvá, posilovač řízení Servotronic s proměnlivým účinkem, ASR OFF, ESP OFF: tyto fukce lze zcela vypnout řidičem kdykoliv, při couvání se sklopí pravé zrcátko níže a rozsvítí přední mlhovky pro přehled kolo vozu, corner světla do zatáčky mlhovkami, denní světla vypíná ruční brzda, denní světla i vzadu, led světla RZ, ovládání oken na dálku, AirCare, klimatizace sleduje vlhkost vzduchu, zabrání vysoké aby se vozidlo nezamlžilo, zabrání nízké, aby se nevysušovala sliznice osob, bude vždy ideální. Blinkry blikají nejméně 5x aby je nikdo nepřehlédnul, start+stop s pamětí volby, netřeba neustále ovládat, při bliknutí dálkami bliknou i mlhovky, automatický čas a datum z GPS, kontrola žárovek nejen vozidla, ale i vozíku
      Servisní historie
      -Prováděna vždy jen nejkvalitněji u Škoda Německo
      -Pravidelně nejen každý rok, ale i několikrát ročně
      Hledáte špičkově servisovaný vůz který bude sloužit ještě velmi dlouho? Tady je:
      Krásné auto z dovozu od 1.majitele
      Velmi bohatá výbava, vše originál Škoda.  
      30.03.2015 29.566km
      22.03.2016 49.215km
      09.02.2017 59.476km
      10.08.2017 89.158km
      21.03.2018 116.272km
      18.04.2018 120.655km vyměněny rozvody, kladky, vodní pumpa
      06.03.2019 153.422km
      11.11.2019 189.521km
      06.02.2020 192.946km STK+ME do:02.2020
      VŠE PLNĚ FUNKČNÍ, ŽÁDNÁ ZÁVADA
      ČERSTVÝ DOVOZ NĚMECKO OD 1.SOUKROMÉHO MAJITELE
      K PRODEJI IHNED, S VOZEM MŮŽETE IHNED ODJET
      VŠE JE ORIGINÁL GIGANTICKÝ KUFR 610L
      vyměny rozvody ŠKODA NĚMECKO
      NOVÉ MAPY CELÉ EU ROK 2020
      TANKOVÁNA PRÉMIOVÁ NAFTA ARAL (NEJLEPŠÍ)
      POUŽÍVÁN JEN ORIGINÁLNÍ OLEJ ŠKODA 507.00
      VŠE DOLOŽENO NEJEN ON-LINE ALE K DISPOZICI DOKONCE I PAPÍROVÁ KOMPLETNÍ SERVISNÍ KNIHA PRO VAŠI KONTROLU
      TAKÉ DOKLADY DEKRA STK TUV AU HU CHECK LISTY ZE ŠKODA SERVISU COC DOKUMENT ATD
      2X KLÍČE OD VOZU A 3X OD TAŽNÉHO
      TENTO VŮZ NEMÁ ZÁVADU, NETŘEBA NIC ŘEŠIT, ZKUŠEBNÍ JÍZDA, KOUPÍTE, PŘEPIS A POJISTKU VYŘEŠÍM
      Velmi úsporné a bezpečné auto, inteligentní řízení pohonu, krásné neponičené auto, v CZ nejeto, čerstvý dovoz, naprosto vše originál Škoda, vyměněny rozvody, vyměněny brzdy, 1.majitel, 2x vystřelovací klíče s DO, nehavarováno, nekuřák
      Krásný černý interiér bez kosmetických vad, bez koroze, top stav, bez investic, čerstvý dovoz, v CZ nejeto, servisováno PRAVIDELNĚ.
      Nová STK+ME na celé 2roky. Přepis 800kč. Ověřená plná moc připravena, prodej možný i o víkendu, možnost převozní značky, možnost odvozu. Volat předem.
      1.majitel, servisní kniha, servisováno v DE, bez závad, nehavarováno, nelakováno
      Není co řešit, auto je jak nové!
      POUZE VÁŽNÍ ZÁJEMCI!
       
      E D I T I O N
      Bohatá příplatková výbava
       
      Slavkov 74757 CZ
      tel: 00420 737 888 840
    • By eauto1.cz
      ŠKODA OCTAVIA 2007 1.6MPI 75kW DIGIKLIMA TAŽNÉ 1.MAJ 89000km
      BEZ KOROZE TOP STAV! NEBOURANÝ VŮZ Z NĚMECKA OD 1.SOUKROMÉHO MAJITELE
       
      VIDEO ZDE
      FOTOGALERIE ZDE

      Provoz: 13.03.2007
      Tachometr: 89.000 km
      Servisní kniha: ano, v zimě nejeto, 1.Majitel, bez puchýřku, auto vypadá na poloviční km! TIP TOP STAV !!!
      Palivo: natural 91 / 95
      Motor: 1.6 MPI, 1595ccm
      Převodovka: manuální, 5 stupňová
      Výkon: 75 kW (115k)
      Max.rychlost: 192 km/h
      Emisní norma: Euro4
      Barva: světle modrá metalíza
      Karoserie: Liftback, 5dveří
      Stav: velmi dobrý, dovezeno nehavarované
      Možnost leasingu / úvěru: ANO
      Původ: dovoz SRN
      Prověření původu: Cardetect
      Váha vozu: 1330 kg
      Rozměry (v š d): 1449 x1769 x4572 mm
      Hmotnost bržděného přívěsu: 1200 kg
      Objem kufru (min./max.): 560 / 1350litrů
      Spotřeba mimo město: 5.5 L/100km
      Spotřeba kombinovaná: 6.8 L/100km
      Objem nádrže: 55 litrů
      Pneu: 205/55/16 100% vzorku letní nové
      Disky: Litá kola Škoda Vega R16

      Prověřené auto z dovozu
      Investujte do kvality a ušetřete na servisu

      Dálkově ovládané centrální zamykání, tónovaná skla, ukazatel vnější teploty, vyhřívaná zrcátka, kliky+zrcátka v barvě vozu, bosch aerotwin stěrače, mlhovky, parkovací asistent PDC, integrované držáky střešních nosičů, tažné zařízení orig. Škoda 1200kg, litá kola Škoda R16.

      10x Airbagy, Klimatizace Klimatronic dvouzónová automatická, el.vyhřívané sedačky s pětistupňovým ovládáním, Tempomat, chlazená schránka v palubní desce na 2l nápoje, chlazená schránka v jumbobox, jumbobox s klimatizováním prostoru zadních sedaček, dělená zadní sedadla, zadní sedačky zcela vyjímatelné z vozu, el. ovládání oken, el. ovládání zrcátek, palubní počítač, nastavitelný volant v obou osách, 2x výškově stavitelná přední sedadla, 2x bederní opěrky, plato kufru, pylový filtr, osvětlení dveří, kapsy ve všech dveřích, držák nápojů, pylový filtr, krásný zachovalý černý interiér, 2x loketní opěrka, odkládací schránka nahoře v palubce +pod sedačkou +před kolenem řidiče +v loketní opěrce, na všech sklech vyleptaný VIN, signalizace spálené žárovky, hlídání defektu, plnohodnotné rezervní kolo, ISOFIX, el okna ovládaná na dálku.

      Nové STK na dva roky můžeme sjednat čerstvě při prodeji

      Rádio Škoda Swing 4x20W, CD WMA BT AUX, sound systém s 8mi reproduktory, gala: automatická hlasitost.

      ESP EDS ABS ASR BAS MSR posilovač řízení

      Servisní historie v DE vedená doposud, Ježděny dálnice v DE, v CZ nejeto, bez úprav, vše originál
      1.majitel, servisní kniha, bez závad, nelakováno, velmi úsporné a bezpečné auto, inteligentní řízení pohonu, krásné neponičené auto, čerstvý dovoz, vyměněny rozvody, nehavarováno, nekuřák, Krásný černý interié
      03.2019 75.554km Škoda Servis Německo
      vyměněny nové:rozvody +aku +4x brzdy +4x pneu
      Záruka Škoda Mobility do:03.2021!

      tel 737 888 840
      Slavkov 74757 CZ
      VÍCE FOTO EMAILEM
    • By Johny16
      Ahoj, má tu někdo zkušenosti s těmito xenony ? https://www.autokseft.cz/ALKAR-Hlavni-svetlomet-ALR-2745522-2745522-nd976665
      Jde mi o to, zda se vyplatí renovovat staré a originální xenony nebo koupit tuto španělskou druhovýrobu. Cenově to vychází na stejno.
       
      Předem děkuji za Vaše odpovědi.
    • By stefanit
      Nabízím zcela novou nikdy nejetou sadu alu kol originál Škoda Superb I, Superb II, Superb III (včetně verze 3.6 191kw), Yeti, Octavia 2 a 3, Octavia RS, včetně verzí combi, včetně modelů 4x4,  rozměr kola 7.5J x R17, ET49, rozteč 5x112, středový otvor 57. Kola jsou ještě zabaleny v krabicích.
      Včetně orig. středových znaků s novým logem. Velmi kvalitní kola (ne jako většina z Polska a Číny). Jelikož se jedná o orig. díl Škoda, tak kola prošla náročnými homologačními testy ŠKODA, mimo jiné na odolnost vůči korozi, klimatickým vlivům či deformaci při jízdě. Na kola možno použít i řetězy. Cena za sadu: 12 990,- (běžná cena cca 5150,-/kus!, tady 20 600,-/sada!!!) Vhodné i pro další koncernová auta s roztečí 5x112. Např. VW Touran, Caddy-life, Golf, Passat B6, Golf V, VI,VII, Plus, Variant, Touran, Jetta II, Seat, Audi..atd.
       
      V ceně nová sada bezpečnostních šroubů orig.Škoda v hodnotě 680,-.

      Pro pneu 225/45/17, 222/50/17 (Yeti) a mnoho dalších.
      Vhodné i pro zimní provoz a pro použití sněhových řetězů!.
      Mám jen jednu tuto sadu!

      Fotky kol v inzerátu jsou reálné a aktuální, nejsou pouze zkopírované z jiných inzerátů jak je běžnou praxí! Kola lze dovézt do vzdálenosti cca až 100 km od Českých Budějovic jen za cenu pohonných hmot :- ) –po převodu částky alespoň na dopravu. (přibližně pro představu- Benešov, Pelhřimov, možná i Humpolec, Telč, Dačice, Příbram, Klatovy, Nepomuk- směr na Plzeň..atd.)  Zaslání bych viděl jako poslední možnost, ale taky samozřejmě lze. Zaručuji slušné, solidní a rychlé jednání. V případě zájmu volejte prosím kdykoli v době od 9 do 21h. na tel: 722 133 118
      , J.Čechy







×
×
  • Create New...