Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ahoj, dnes jsem měl lehkou dopr. nehodu s tím výsledkem, že mám cca 1-1,5cm hlubokou rýhu od předního nárazníku / blatníku, přes přední dveře až po zadní dveře. Byl jsem v autorizovaném servise, a tam mi řekli, že je to mj. na výměnu předních a zadních dveří. A v této souvislosti měl bych dotazy (jsem laik, autům nerozumím):

1) když objednají nové dveře, to jim přijde v jakém stavu? Jen plech, v základové barvě? Nebo už přímo nalakované z továrny?

2) a předpokládám, že to bude jen ten plech (nebo komplet, včetně té „vnitřní strany“ dveří?). Pokud jen ten plech, ty stávající se budou muset „odstrojit“ a pak to zase dát na ty nové dveře. Bývá to v pohodě - tj. aby to bylo vše pevně uchycené, aby to nedělalo pazvuky, apod.? 

3) jsou v těch autorizovaných servisech schopní to udělat tak, aby to nebylo vůbec poznat, tj. jako z fabriky? Kdysi před cca 10 lety jsem se bavil s někým ze servisu ohledně výměny 5 dveří, a ten mě od toho zrazoval, že to už neusadí tak jako ve fabrice.

 

Mám z toho trochu obavy. Nehodu jsem nezavinil, auto mám soukromé (nefiremní) a fakt bych byl rád, aby to nešlo poznat.

 

Díky předem za vysvětlení (a doufám, že i za uklidnění).

Posted

Nemělo by to jít poznat, pokud to nebude dělat vyložený diletant. Měl jsem podobný problém, nezaviněné odření dveří pánem, co přejížděl do mého pruhu a nekoukal se. Proběhla výměna předních dveří a nic poznat není. I barva je naprosto stejná.

Posted

No záleží co jim pošlou za díl. Mě když měnili u auta víko kufru, tak mě v servisu upozornili z vlastní zkušenosti, že to nemusí sedět jak u nového auta. Nakonec to dopadlo dobře, vše sedělo i lícovalo a i lak se povedl.

Posted

Pokud není auto hnuté, tak není problém dveře usadit správně. A poskládat je tak, aby nic nedrnčelo.

Problém je ale trochu s lakem - lze to udělat tak, že laik rozdíl nepozná ani s lupou. Šťoura, nebo například lakýtník to ale vždy pozná okamžitě. Nejde primárně ani tak o odstín. Ten lak je prostě jiný, metalíza má jinou "hloubku". A když člověk ví, jak se podívat, tak to vidí i na několik metrů.

Posted (edited)

Díky všem za odpovědi a zkušenosti. Auto hnuté není - prostě hluboká (někde více, někde méně) rýha přes celý bok, do cesty mi vjel traktor s nosičem balíků sena, trochu se mi to podařilo strhnout, ale "škrtl" jsem o něj. Z reakcí jsem tedy pochopil, jak to asi proběhne, a že to v podstatě bude taková sázka do loterie, jak to dopadne (co pošlou za díl, jak šikovní budou lakýrníci a mechanici).

 

Barvu mám tu hnědou (magnetic?) metalízu, nevím, do jaké míry je to lepší / horší / stejné než jiné metalízy. 

 

Ale co mám na výběr - buď nové dveře (+ blatník / nárazník), nebo jen "vyklepat" a přelakovat?

ad "vyklepat" a přelakovat: Ten servisák mi říkal, že to je dvojitý plech, že to vyklepat nejde, a abych tam měl 1-1,5cm tmelu, že to nedoporučuje. A stejně by to museli přelakovat. Výhoda by byla, že by nemuseli usazovat dveře (aspon teda doufám, že je nesundávají, když to lakují)

ad nové dveře: tak budou to nové díly, ale potenciální problém s usazením. 

 

Ještě jsem se chtěl zeptat na to lakování (nových) dveří - dočetl jsem se, že už se nepoužívá barva stejného složení jako při výrobě, ale nějaká akrylátová, a že tam asi bude o něco silnější vrstva (proto ten rozdíl v odstínu, "hloubce", co odborník pozná, jak jste tady uváděli). No a dotaz - to se taky "vypaluje" ta barva? Bude taky tak odolná (tvrdá) + trvanlivá jako z výroby?  

 

Asi to moc řeším; samozřejmě vím, že jsou horší věci, že to mohlo dopadnout hůř, a že můžu být rád, že auto není hnuté, atd. Ale štve mě to (slušně řečeno), za auto jsem dal docela dost peněz, mám ho od novoty, starám se o něj, nechci ho ani za pár let prodávat... 

 

Každopádně chlapi díky za ty reakce. 

 

 

 

 

Edited by zdenek.kucera
Posted

V 3/2019 provedena výměna  levých předních dveří na CITIGO. Paní co couvala,do nich najela. Promáčklý spodní prolis. V servise ihned sděleno,že budou nové dveře. Dveře jsou usazené perfektně,nic neklepe. Pro srovnání vizuálního stavu rovněž proveden zástřik předního blatníku a  zadních dveří,takže to vypadá jednotně... 

Měl jsem rovněž obavy,ale dopadlo to dobře...

Posted

Určitě bych šel do nových dílů než to nechat opravovat. Nikdy nevíš jak to před lakem opraví a antikorozní ochrana bude stejně pryč. Nové dveře budou určitě lepší.

Posted

Myslím, že to loterie není - s velkou pravděpodobností napoprvé nepoznáš rozdíl. Časem ho ale možná odhalíš. Ten lak a lakovací postup je prostě jiný, než z výroby. Kvalita laku je bohužel stejná jako z výroby - silnovrstvé laky tvrdé jako sklo jsou dávnou minulostí.

 

Posted

A tiež záleží ako bude pasovať diel ktorý príde , vzhľadom na to aká katastrofa tá plecharina posledné roky je tak to nie je moc jednoduché dopasovať ... farba bude iná ako z fabriky , ale povedal by som že oproti tej mikrovrstve čo bola z výroby bude lepšia

Posted

Jj, díky všem; už vím na čem cca jsem a co to obnáší. V zásadě jste mě spíše uklidnili, že to proběhne v pohodě (pokud to někdo vyloženě nepodělá). Dělat mi to budou v autorizovaném servise KARIREAL a.s. v Třinci (za 14 dní), kam jezdím na běžné servisní prohlídky (nemám s nimi zkušenosti co se týká karosářských prací). Ještě jsem volal do Hellera (kde jsem auto kupoval), ale tam mi po tel. řekli, že čekací doba cca 3-4 měs. 

 

Tak pak dám vědět, jak to dopadlo. 

  • Pozitivní 1
  • 1 month later...
Posted

Tak hotovo - nakonec se to protáhlo, a jen samotná oprava trvala 2 týdny (resp. tak dlouho to měli v servise). Výsledek subjektivně hodnotím na cca 90%. U barvy (odstínu) jsem rozdíl nezaznamenal, ale na pár místech jsem našel takové mikro "nerovnosti", jakoby se chytlo pod lak smítko (zřejmě to v lakovně nemají 100% sterilní jako v továrně), asi by to šlo něčím přeleštit. Ale toho si člověk všimne po velmi důkladném zkoumání a musí k tomu být vhodné osvětlení, tak jsem to neřešil. Dveře (přední i zadní) jsou uchycené přesně, zavírání jako u nového auta. Vnitřní část spasovaná také bez chyb. Takže bych to vlastně vůbec nepoznal, co se týká zmíněných důležitých věcí.

 

Na čem bych to poznal jsou některé vnější ozdobné lišty - na jednom místě (na horní části) nedoléhá, a na dvou místech (spodní část dveří a u blatníku) jsou větší mezery ve slícování, dejme tomu o cca 4mm. Ale to jsou drobnosti... 

 

Takže jsem ve výsledku spokojený. 

 

Ještě jednou díky za vaše příspěvky. 

  • 3 years later...
Posted

Zdravím všechny,

 

mám právě podobný problém, nějaký ''šikula'' mi nacouval do zadních dveří u Superbu III (2019), takže jsou zralé na výměnu. Všechno funguje jak má, zámky vpohodě, stahování oken vpohodě, klika je škráblá ale funguje. Takže to evidentně odnesl opravdu jen plech. Může mi někdo od fochu říct, co může taková výměna dvěří s lakováním aktuálně stát? Mám nějakou spoluúčast na havárku, plus samozřejmě bohusy dolů. Takže bych potřeboval rozmyslet, jestli se to vyplatí zaplatit z vlastní kapsy, nebo nechat na pojišťovně.

 

Díky moc za odpovědi!

Honza

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...