Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Bych to neviděl až tak špatně, Model 3 má docela velkou baterku (75 kWh). Většinou zaznívá, že výměna baterie je srovnatelná s cenou nového EV, a hle, ona to je asi jen 1/4 ceny a to včetně práce... Vzhledem k tomu, že to je kompletní výměna a né jen poškozených částí, není to špatné (zajímavé je potom srovnání třeba s baterkou v eCitiGo, kde je kapacita mnohem menší, baterka nemá žádný aktivní termomanagement a další, přesto je samotný díl mnohem dražší než v případě té Tesly). Není tak dávno, co DPF stáli taky pěknou raketu (pokud si pamatuji, tak Honda chtěla za díl k 2.2 DTEC i kolem 180tis) a dnes jsou už ceny docela rozumné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čas ukáže jak to všechno dopadne. Mnohé, příliš optimistické prognózy a očekávání ohledně zavádění a cen elektromobilů, jejich akumulátorů aj., již padly. Nedávno jsem se hrabal v elektronickém archívu některých dřívějších motoristických periodik a tam  toho bylo, tedy co vše  se očekávalo a doposavad se nenaplnilo.  Rozjíždí se to až teď, poslední 2-3 roky a to jen díky nekompromisní bezemisní politice. Čím větší poptávka po tzv. vzácných kovech do baterií elektromobilů, tím může být jejich cena větší . Osobně si myslím, že pokud nestíhají tyto baterie vyrábět a pokud nezavedou nějakou lacinější technologii výroby baterek, bez přítomnosti těchto kovů, tak cena moc klesat nebude. Na druhou stranu by mě zajímaly výrobní náklady na takovouto  baterii a tím pádem i ty marže, tam taky může být zakopaný pes, v těch jejich  současných cenách.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U té Tesly byla fakturovaná opravená baterie a proto ta nižší cena. Při použití nové nepoužité by to bylo jiné drama. Tedy eletromobil po 10 letech je šrot, cenu za baterii převyšující zůstatkovou hodnotu auta nedá nikdo.Maximálně pak prodat baterii na využití v uložišti elektriky a auto odepsat. Eu se nakonec zblázní z toho elektrošrotu, to nikdo nyní nebere v úvahu. Zlatý spalovací motor s možností generálek.

Editováno: , autor: wolfspitz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Současné baterie samozřejmě nejde vyrábět pro masu lidí.

Nikdy nedokáží nahradit víc jak 15% aktuálně vyrobených vozů pro osobní dopravu, nepočítaje nákladní.

 

Předpokládám že se počítá s technologií baterií, které nebudou tak likvidační pro vzácné nerosty, kterých prostě není dost, nehledě na to jakou měsíční krajinu taková těžba v číně po sobě zanechává.

 

Dokud bude třeba v bateriích kobalt a lithium tak se to rozšířit pro masu nemůže.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Náročnost výroby a pozdější likvidaci baterií vůbec nebere v úvahu fanatické vedení Eu a mnoha států kteří zakazují prodej spalováků v blízké budoucnosti. Taky Koncern VW vše vsadil na elektriku a na to může taky dojet. Snad Covid vyčerpá státní a Eu kasy a nebudou finance na bláznivé projekty které prosazuje silné lobby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem tohle téma tady párkrát nakousli, čili jak uměle vyrovnat ceny elektromobilů s  auty na spalovací motor. Stačí třeba  tento příklad z Francie.  Každý, ať si to přebere po svém, já mám jasno!

https://www.autoforum.cz/predstaveni/cena-silneho-noveho-vw-v-francii-ukazuje-jak-zajisti-rozmach-elektromobilu-pres-nezajem-o-ne/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 31. 1. 2021 na 12:12, wolfspitz napsal:

Náročnost výroby a pozdější likvidaci baterií vůbec nebere v úvahu fanatické vedení Eu a mnoha států kteří zakazují prodej spalováků v blízké budoucnosti. Taky Koncern VW vše vsadil na elektriku a na to může taky dojet. Snad Covid vyčerpá státní a Eu kasy a nebudou finance na bláznivé projekty které prosazuje silné lobby.

 

To nepomůže, oni zvednou daně a když ekonomika nebude šlapat a lidé nebudou utrácet, tak prostě prachy natisknou a vezmou ti prachy z účtu. Už teď máš některé státy v EU zadlužené tak že ty dluhy nejde splatit a defakto se jen platí úrok z dluhu.

To je i důvod proč jsou tak drahé nemovitosti - ten kdo má přístup k levným penězům tak je sype do nemovitostí, které si drží hodnotu a je mu jedno kolik peněz, protože ví že peníze poměrně brzo přestanou fungovat, většina bohatších lidí už dnes vidí že za 10 let si za peníze, které západní zkorumpovaný systém čím dál více znehodnocuje přestanou brát v potaz jako platitodlo. Defakto tenhle přístup západního zkorumpovaného systému urychluje nástup kryptoměň. Oni si myslí že zisk z této měny zdaní, zatím pravdu mají, ale přijde velmi brzo doba kdy se z kryptoměny stane jediné hodnotné platitdlo - nedá se devalvovat ani zneužívat, nedá se natisknout má přesnou hodnotu. Až se stane hlavním platidlem už nebude důvod je hnát přes oficiální vládní cesty a tudíž je vůbec danit, vše se přesune do digitálního světa a totalitní systém který vládné pomocí dotací, devalvace, a vytváření hodnot z ničeho odumře. 

 

Není nutné to vidět černě, samozřejmě hlavně utřou socky co žijí hlavně ze státní kasy.

Cikorky ze státní podpory koupí tak možná státní cigárá a státní šunku od Babiše.

 

Jinak už vytlačování socek z osobní dopravy započalo:

 

https://www.garaz.cz/clanek/trh-s-ojetinami-se-mezirocne-propadl-o-skoro-54-miliard-kc-21005574#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=autoweb.sznhp.box&dop_req_id=oOBDzreThKs-202102020646&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

Středí třída bude do 4 let následovat 

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dnes jsem se díval na videoreportáž na regionální TV Morava z 9.2.2021, s primátorem města Olomouc, o možnosti  budování veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily  a o jejich stavu v současnosti. Když to shrnu jednou větou, tak pro budoucí uvažovanou elektromobilitu, docela velká katastrofa. V celé Olomouci, která má více jak 100.000 obyvatel je všehovšudy 9 veřejných nabíjecích stanic. Sám primátor má služební elektromobil a nabíjí ho složitě, prý ne v práci, ani doma, ale asi na  jedné z těch  9-ti stanic.  Reportér se ho ptal, jak město Olomouc podporuje a bude podporovat zavádění a stavbu nových dobíjecích stanic. Prý to nemají doposud ani zavedené v tzv. Regulačních plánech pro město (sám tedy nevím, co to je ten regulační plán) a on sám to do blízké budoucnosti nevidí nijak příznivě. Podotkl, že město nemá oprávnění samo budovat nějaké nabíjecí stanice (není distributor energie), ale bude prý podporovat jejich výstavbu legislativou pro město (asi nějaké vyhlášky, nebo podobně???).  Zmínil tam tu možnost napojení nabíječek na veřejnou osvětlovací síť města tj. stožáry osvětlení. Celé mě to připadalo, že ani sám pořádně neví, co by k tomu fundovaně řekl, nebo, že město ani nemá moc velký zájem, aby se něco takového ve větší míře budovalo.  Pokud to tak vypadá i v jiných velkých městech naší republiky, tak budoucí majitelé elektromobilů někde na sídlišti nabíjet ještě dlouho nebudou, kdoví jestli vůbec!!! Moc zájmu o tuto věc jsem u něj neviděl, asi i tím el. služebákem jezdí z pouhé ekologické povinnosti, nebo i snad  aby šel tzv. s dobou, aspoň mě tak celý ten rozhovor připadal. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

https://www.autoforum.cz/predstaveni/elektromobily-trapi-extremni-propad-ceny-vetsina-soucasnych-bude-brzy-bezcenna/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=a1QVi4zu0yQ-202102111402

 

Nejen že nyní v marzech elektrokrámy mají o dost snížený dojezd, ale ten propad hodnoty po čtyřech letech je opravdu obrovský. Tím jsou tyto auta na úrovni spotřebního zboží, ale to by jejich cena musela být čtvrtinová. Takže je to cesta do ekonomických pekel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

https://www.novinky.cz/auto/clanek/potrebujeme-miliony-nabijecich-stanic-nalehaji-automobilky-na-eu-40350743#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=a0rXl8qngQz-202102112351&source=hp&seq_no=6&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

To je dobý, místo rozumných investic z našich daní by tedy Eu měla ihned stavět miliony nabíjecích stanic. A k tomu aby postavila nové jaderné elektrárny, jiné spolehlivé silné zdroje asi nebudou.

K čertu s elektromobilitou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není to poprvé, ale bohužel určitě ani naposledy, co EU udělá krok A, ale neudělá krok B, C a následující. kroky. Ani se moc nedivím soukromým společnostem, že se do výstavby nabíjecích stanic moc nehrnou, nejsou si v dnešní "pokřivené" době moc jisti svým ziskem a bez této vize, nikdo do toho dobrovolně nepůjde. Ano u výstavby solárních elektráren to bylo jiné, aspoň u nás, tam ty peníze se dali ulovit a taky nás to daňové poplatníky tedy stojí ranec. A nějaké další dotace a pobídky od EU, potažmo od  národních států, no nevím za současné covidové situace, kdy klesá výroba v celém světě a současně tzv. uměle a nuceně  se odstavují elektrárny na fosilní paliva a dokonce někde i jaderné elektrárny? 

A naše (v ČR) státní a územní správy a nějaké pobídky na výstavbu nabíječek od nich ? Stačí se přečíst můj příspěvek výše, o "ochotě" pomoci jejich výstavbě např. v Olomouci, potom zapřemýšlet nad nynějším rostoucím zadlužením státních rozpočtů a podívat se na vyhlídky  našeho hospodářství do budoucna. Ani EU, která si ty peníze pomalu sama tiskne, nebo v lepším případě půjčuje, velice těžko na to bude větší balík vyčleňovat. Začíná to vypadat, jako že si někdo podřezává větev, na které sám sedí........a tyhle kroky budem v budoucnu těžce cálovat my všichni.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Znova to potvrzuje jen to co viděla v Norsku při studijním pobytu. Auta najetá k oknům s prodlužkama a nebylo to jedno ojedinělé. Před školou jedna nabíjecí stanice stále obsazená. Škoda, že mi nevyfotila i ty prodlužky, stanici tehdy blikla, protože ji měla pod okny kanceláře. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobře napsaný článek o tom, jak si Greenpeace aj. podobné tzv. ekologické organizace nakadily  do vlastního hnízda. Prostě trh, i když je násilně regulován, tak si vždycky bude hledat nějakou tu skulinku.

https://www.autoforum.cz/predstaveni/greenpeace-vini-vw-z-podvodu-machinacemi-mel-usetrit-3-6-miliardy-kc-na-pokutach/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Počítané to bolo vysokou tarifou - VT u nás 0,193€ za 1kW.....nízka tarifa - NT je 0,109€ za kW....Ja si kupujem EV preto aby som ho nabíjal 95% doma a nie na verejných....aj keď niektoré verejné sú tiež ešte zdarma. Samozrejme keď pôjdem na dlhšiu trasu tak na to drahšie nabíjanie počká ale aj tak tých 5% to bude zanedbateľné. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Ondra16V změnil název na Elektromobilita ANO či NE?

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...